Jump to content
IGNORERAD

Nya hårdare presslagar föreslås i Thailand


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Jag kommer inte att ändra på några regler på MPR (se §0.3) för att regeringen ändrar denna lag.

Det värsta som kan hända är väl inte så roligt, men jag tycker ändå det är viktigt att kunna skriva vad man vill om regering och politik.

Ser det som att ett enkelt sätt skulle vara att stänga av Isan Lover och därmed "döda" alla politiska diskussioner på MPR i ett slag, men då också falla på just det jag vill undvika att göra.

Så nej, jag tänker inte censurera MPR (mer än vad som verkligen krävs, enligt mina egna värderingar)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    29

  • noBuzz

    19

  • Tallviking

    17

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tilläggas kan att du är riktigt grundlurad om du tror att det är folket och inte statsappareten som styr innehållet och åsikterna som genomsyrar SVT och SR. I ärlighetens namn borde det heta Statens Television och Statens Radio och inte Sveriges Television och Sveriges Radio

Jag vet bara att Sam Nilsson, fd partisekreterare i högerpartiet, satt som VD för SVT i många år under socialdemokratisk regering.

Nuvarande styrelseordförande i SVT är Lars Engqvist, fd socialdemokratisk politiker.

Vi kanske är grundlurade allihop eller kanske det bara är du som är för konspiratorisk lagd ? :wink:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul ironi om han nu verkligen är på Maldiverna. Det öriket beräknas ju sjunka snart, regeringen jobbar väl med en lösning att köpa en del av Sri Lanka...

post-3473-0-06904700-1319863057_thumb.jp

Nu har jag aldrig varit på Maldiverna, men det påminner tydligen mycket om Thailand som det ser ut som på denna bild, och mycket riktigt verkar även Maldiverna översvämmat...

post-3473-0-06904700-1319863057_thumb.jp

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte att ändra på några regler på MPR (se §0.3) för att regeringen ändrar denna lag.

Det värsta som kan hända är väl inte så roligt, men jag tycker ändå det är viktigt att kunna skriva vad man vill om regering och politik oavsett land.

Ser det som att ett enkelt sätt skulle vara att stänga av Isan Lover och därmed "döda" alla politiska diskussioner på MPR i ett slag, men då också falla på just det jag vill undvika att göra.

Så nej, jag tänker inte censurera MPR (mer än vad som verkligen krävs, enligt mina egna värderingar)

Men det är ju just det man inte kan, eller menar du att om man blir upptäckt av censurpolisen och åtalad pga ett "obekvämt" inlägg så kan man referera till MPR:s regler och därmed klara sej!?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och det värsta är att han inte vet det själv utan bara tror på vad Thaksin säger.Att Thaksin är för att folket ska få demokrati är lika troligt som att jag ska bli nästa president i USA(och jag gillar inte ens landet)Thaksin ser bara till att klanen Shinawatra ska bli rikare och om de sker på befolkningens bekostnad,so what,målet är huvudsaken(till varje pris tydligen)Det vore bättre om han gjorde något FÖR folket för att förbättra sitt rykte i.s.f. att lura dem.Detta med att rida på andras frikostighet att hjälpa nödställda med att påstå att det är han som donerar är det lägsta jag någonsin sett.fy f-n va lågt.Mvh Måne som kokar

Hej

Ja jag kommer alltid att föredra att folk jorden runt får utse sina ledare utan inblandning av militär, kungahus och andra ej valbara med makt, jag tror benhårt på demokrati och ser det som ett helt överlägset sätt att tillsätta ledare på, och jag har mycket liten förståelse för dom argument som kuppförespråkare använder för att låta generaler styra länder direkt eller indirekt med stridsvagnar och vapen som påtryckningsmedel.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag kommer alltid att föredra att folk jorden runt får utse sina ledare utan inblandning av militär, kungahus och andra ej valbara med makt, jag tror benhårt på demokrati och ser det som ett helt överlägset sätt att tillsätta ledare på, och jag har mycket liten förståelse för dom argument som kuppförespråkare använder för att låta generaler styra länder direkt eller indirekt med stridsvagnar och vapen som påtryckningsmedel.

Mvh Isan lover

och så slår vi till igen....

samma inlägg för 3000:e gången, och detta efter att tidigare i denna tråd slagit nytt bottenrekord i korkat inlägg!

Men som sagt 3000 gånger samma inlägg är ju nytt forumrekord alla katigorier, så grattis i alla fall.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover!

Om det inte hade varit så sorgligt för din personliga del, så skulle jag tycka att det är skrattretande hur du så kapitalt har missuppfattat den röda färgen i Thailändsk politik och vad den står för k:a den röda färgen i din svenska miljö.

Den röda färgen, med svenskt synsätt, borde egentligen vara mörkblå och politiken den symboliserar har stora likheter med svenska SD med sin främlingsfientlighet som viktigaste punkt på dagordningen.

Med det stora intresse du har för Thailand och thailändare, är det anmärkningsvärt hur du så totalt har missuppfattat strukturen i det röda, thailändska pyramidbygget med en manipulerande och girig envåldshärskare på toppen.

Lycka till med tänket och en eventuell omvärdering av de röda i Thailand!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Siamkap

Vi behöver få en spark i rumpan ibland. Vi i Sverige tror vi vet allt och bäst. Vi är inte ett dugg bättre men mera blåsta av våra folkvalda. Dom har lurat skjortan av oss. Men som vanligt. Det är viktigare med idol o.dyl. Det viktigaste just är väl vickans babys kön och möblemanget som dom måste skaffa. Det kommer väl att sysselsätta Svenska folket i ca 6 månader. Att hela Europa samtidigt är i kris . Det bryr man sig inte om för detta är viktigare såklart

HA EN BRA DAG och fortsätt och skriv . Jag uppskattar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja jag kommer alltid att föredra att folk jorden runt får utse sina ledare utan inblandning av militär, kungahus och andra ej valbara med makt, jag tror benhårt på demokrati och ser det som ett helt överlägset sätt att tillsätta ledare på, och jag har mycket liten förståelse för dom argument som kuppförespråkare använder för att låta generaler styra länder direkt eller indirekt med stridsvagnar och vapen som påtryckningsmedel.

Mvh Isan lover

IL, jag noterar att du helt valt att inte kommentera de påståenden om hårdare pressregler som angivits här(annat än ett inlägg som innehöll påståenden som du senare undvikit att förtydliga där du bl.a. påstod att informationen kommer från en högertidning och därför ej tillförlitlig)

Jag noterar även att du valt att inte diskutera frågan om att rödmyrorna märker om hjälpsändningar med "Donated by Thaksin."

Det inlägg du just gjorde är helt utan värde då det bara är en politisk pamflett, helt irrelevant till ämnet.

Jag skulle seriöst uppskatta att höra vad du anser om de nya lagarna, detta utan att det bara blir politska pamfletter. Försök vara konsruktiv i det du skriver, det underlättar för en som jag.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

MPR vore mycket tomt och innehållslöst om inte Isan Lovers inlägg fanns. Oavsett i vilken tråd han sticker in näsan så skapas det

debatt. Det är mycket jag inte gillar i hans inlägg. Men han måste få credit för att han står för sina synpunkter. Även credit till alla er som läser,analyserar och svarar honom.(ibland undrar jag hur ni orkar) Det verkar vara en seg f-n. Tror att han är hatälskad av många här.

Tur att MPR fortfarande har yttrande-frihet. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag kommer alltid att föredra att folk jorden runt får utse sina ledare utan inblandning av militär, kungahus och andra ej valbara med makt, jag tror benhårt på demokrati och ser det som ett helt överlägset sätt att tillsätta ledare på, och jag har mycket liten förståelse för dom argument som kuppförespråkare använder för att låta generaler styra länder direkt eller indirekt med stridsvagnar och vapen som påtryckningsmedel.

Mvh Isan lover

Amen!

Men hur kan du samtidigt vurma så stark för en massmördande diktator-wannabe? Och samtidigt så intenstivt försvara en våldsorganisation som UDD? Och ljuga om politiska motståndare... etc etc..

Med tanke på alla de tusen inlägg du producerat som egentligen säger motsatsen så låter det där bara som fagra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skall inte kasta sten i glashus som det heter, vilket ofta är fallet när svensken diskuterar andra länders politiska system.

/Siamkap

Nu råker det här vara ett thailandsforum för oss som är intresserade av Thailand. Vill man diskutera Sveriges bristande yttrandefrihet så finns det andra forum som är mer lämpade för det. Det räcker liksom att vi bråkar om Thailand utan att ryka ihop om svensk politik osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

MPR vore mycket tomt och innehållslöst om inte Isan Lovers inlägg fanns. Oavsett i vilken tråd han sticker in näsan så skapas det

debatt. Det är mycket jag inte gillar i hans inlägg. Men han måste få credit för att han står för sina synpunkter. Även credit till alla er som läser,analyserar och svarar honom.(ibland undrar jag hur ni orkar) Det verkar vara en seg f-n. Tror att han är hatälskad av många här.

Tur att MPR fortfarande har yttrande-frihet. :crazy:

Jag håller med. Om IL inte fanns skulle vi vara tvungna att uppfinna honom och det skulle aldrig bli lika bra som orginalet. Vill därför passa på att tacka IL för han aldrig ger upp att slänga på mer ved i brasan. Synd att det inte finns fler från hans håll som kan hjälpa til. Nu får han dra ett stort lass och helt ensam stå upp för demokratin emot oss som föredrar diktatur, tortyr, censur, koncentrationsläger, kannibalism osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Om IL inte fanns skulle vi vara tvungna att uppfinna honom och det skulle aldrig bli lika bra som orginalet. Vill därför passa på att tacka IL för han aldrig ger upp att slänga på mer ved i brasan. Synd att det inte finns fler från hans håll som kan hjälpa til. Nu får han dra ett stort lass och helt ensam stå upp för demokratin emot oss som föredrar diktatur, tortyr, censur, koncentrationsläger, kannibalism osv

Förstod väl att det var något som skilde oss åt! Har aldrig gillat att kannibalisera någon, i alla fall inte nån jag känner.

Diktatur gillar jag, om jag får vara diktator alltså.

Tortyr gillar jag, t.ex. när jag får för mig att sjunga för nån.

Censur gillar jag, t.ex. när man varit ute nån kväll och doppat näsan i någons urringning.

Koncetrationsläger? Tja, får väl vara det samma som att spela en golfrunda när ingenting funkar!

Men Kannibalism, Nääääää, tror nte det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

MPR vore mycket tomt och innehållslöst om inte Isan Lovers inlägg fanns. Oavsett i vilken tråd han sticker in näsan så skapas det

debatt. Det är mycket jag inte gillar i hans inlägg. Men han måste få credit för att han står för sina synpunkter. Även credit till alla er som läser,analyserar och svarar honom.(ibland undrar jag hur ni orkar) Det verkar vara en seg f-n. Tror att han är hatälskad av många här.

Tur att MPR fortfarande har yttrande-frihet. :crazy:

Jag tycker också det är bra att IL skriver på forumet, tyvärr är det han skriver på forumet inte alltid så bra :)

Det finns ett antal medlemmar som också stöder regeringssida och har förklarat det på ett bra sätt men jag skulle tro att de inte så gärna vill bli förknippade med den dynamiska, eller snarare statiska, duon IL och Carpenter. Å andra sidan vill jag inte så gärna förknippas med en del av de mer enögda skribenterna på anti-regeringssidan.

Det är synd att IL i 99% av sina inlägg beskriver sin tilltro och kärlek till PToch dess ägare utifrån hur han utopiskt skulle vilja att de var och sedan kryddar detta med politiska floskler. Majoriteten av de thailändare jag känner röstade också på PT och de gjorde det inte för att de är korkade, men heller inte av samma naiva skäl som IL brukar rada upp. Jag kan med lätthet räkna upp minst 10 logiska skäl att rösta på PT, eller snarare att inte rösta på Demokraterna, men dessa mer pragmatiska skäl verkar den jordnära månskensbonden helt ha missat i sin iver att framställa PT och dess ägare/chefsideolog som Thailands svar på ANC och Mandela.

Om vi istället för att låtsas som att partierna är något vi skulle vilja att de var och ser hur de faktiskt är så skulle vi nog vara mer överens om hur landet faktiskt ligger och hur det kanske istället borde se ut. Å andra sidan kräver det lite mer kunskap och analyserande än att rapa upp floskler och håna desamma, så förmodligen skulle den diskussionen dö ut rätt snabbt. Framförallt vore det säkert inte särskilt roande vilket det trots allt ofta är nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vill nog vänta med att dömma i denna fråga, att det behövs någon slags reglering av hur man får uttrycka sig när det gäller kränkningar och att sprida rena lögner har ju varit uppenbart dom senaste 6-7 åren, inte minst vissa avarter av gul och röd media har väl gått över alla gränser när det gäller vad som kan kallas acceptabelt, man har ju medvetet spridit grova lögner om varandra och enligt vissa (inte minst på detta forum) t.o.m uppmanat till brottsliga handlingar, detta måste man nog få stopp på om landet ska kunna enas igen.

Så att det behövs någon reglering typ den vi har i västvärlden och t.ex i Sverige råder det nog ingen tvekan om, men det får absolut inte bli tal om någon slags censur eller likriktning av seriösa, kritiskt och granskande media, och det har jag själv väldigt svårt att tro att den PT ledda regeringen skulle vara för, man får ju ta med i beräkningen att det är gul rojalistisk och regeringsfientlig media som beskriver dessa ändringar som ett hot mot pressfriheten, men innebär det att dom bara får skriva sånt som är sant och som dom kan stå för lagligt sett, och det som dom nu ser som en inskränkning bara innebär att dom måste sluta ljuga, fabricera och sprida lögner i politiskt syfte, och få en press som är mer lik den i andra mer demokratiska länder?

Mvh Isan Lover

Fortfarande är ju den springande punkten i en "demokrati" som du i inlägg efter inlägg "påstår" dig vara för.

Så måste ju pressen kunna skriva vad dom vill utan hot om nedläggning eller represalier.

I västvärlden så är det som t.ex möjlig att stämma en tidning för ärekränkning eller dyligt om man framställer skrift i tidningen som ej är sant om en person.

Det kan väl inte vara upp till polischefen i en demokrati att avgöra vad som skrivs är sant eller inte?

Eller anser du att jag uppfatta innebörden i ordet demokrati helt felaktigt? Och demokrati utövas bara på valdagen när man väljer regering?

Enligt min uppfattning så är en av dom mest viktiga pelarna i en demokrati en fri press som kan ge både ris & ros till sittande regering och andra.

Hur ska annars väljarna kunna ta ställning till om dom utövar demokrati på valdagen eller ej hade du tänkt?

Vem avgör vad som är sanning eller lögn om väljarna inte får se vad journalisterna skriver?

För mig liknar lagförslaget rena rama hammaren och skäran politik. Men vad vet jag gentemot vissa experter på hammaren och skäran politik?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag vet bara att Sam Nilsson, fd partisekreterare i högerpartiet, satt som VD för SVT i många år under socialdemokratisk regering.

Nuvarande styrelseordförande i SVT är Lars Engqvist, fd socialdemokratisk politiker.

Vi kanske är grundlurade allihop eller kanske det bara är du som är för konspiratorisk lagd ? :wink:

Fritz..

Hej Fritz,

Politisk förankring är inte det samma som att ha och brinna för en politisk övertygelse. :wink:

Sverige är ju ett litet land vad det gäller karriärsvägar, och saknar man en politisk övertygelse så gäller det att

tidigt ”välja” ett lämpligt parti om man via långvarigt ryggkliande, munkavle och

åsiktslydnad vill göra sig en karriär den vägen.

Står man bara ut med att under åratal hålla inne med sina ”egna idéer”, och istället snällt kratta

i de överordnades manège, så kan man eventuellt få betalt för gamla gentjänster.

Var, och hos vem man har krattat spelar inte så stor roll, huvudsaken är att det utslätade

underlaget inte har bidragit till att någon överordnad har snubblat i sågspånet.

Är man på så vis välförtjänt av en ”belöning” så kan det bli aktuellt med ett välbetalt jobb som Landshövding, Generaldirektör, eller som chef över något statligt bolag.

Saknar man dessvärre helt och hållet förtroende pga inkompetens eller klavertramp

så kan man i vissa fall få bli en välbetald, men bortglömd ”ensamutredare” eller som

chef över smådjuren och åsnorna på Skansen (Anna-Greta Lejon).

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz,

Politisk förankring är inte det samma som att ha och brinna för en politisk övertygelse. :wink:

Sverige är ju ett litet land vad det gäller karriärsvägar, och saknar man en politisk övertygelse så gäller det att

tidigt ”välja” ett lämpligt parti om man via långvarigt ryggkliande, munkavle och

åsiktslydnad vill göra sig en karriär den vägen.

Står man bara ut med att under åratal hålla inne med sina ”egna idéer”, och istället snällt kratta

i de överordnades manège, så kan man eventuellt få betalt för gamla gentjänster.

Var, och hos vem man har krattat spelar inte så stor roll, huvudsaken är att det utslätade

underlaget inte har bidragit till att någon överordnad har snubblat i sågspånet.

Är man på så vis välförtjänt av en ”belöning” så kan det bli aktuellt med ett välbetalt jobb som Landshövding, Generaldirektör, eller som chef över något statligt bolag.

Saknar man dessvärre helt och hållet förtroende pga inkompetens eller klavertramp

så kan man i vissa fall få bli en välbetald, men bortglömd ”ensamutredare” eller som

chef över smådjuren och åsnorna på Skansen (Anna-Greta Lejon).

Mvh

SN

Hej SN, nu har vi hamnat ordentligt OT så detta blir mitt sista inlägg i denna tråd.

Jag tycker att SVT med sina program som Aktuellt, Rapport och framför allt Uppdrag granskning ständigt är en blåslampa i häcken på dom politiska beslutsfattarna. Detta oavsett om det är dom borgeliga eller vänstern som styr och så ska det vara.

Vi kan väl ta en TV-debatt med några pilsner hos Maitan om du har vägarna förbi nån gång :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju just det man inte kan, eller menar du att om man blir upptäckt av censurpolisen och åtalad pga ett "obekvämt" inlägg så kan man referera till MPR:s regler och därmed klara sej!?

Jag kanske var otydlig (eller så jävlas du bara), men som jag ser det så är det väl, i första hand, jag som sitter i klistret om någon skriver nåt tokigt.

Mitt val blir då att antingen radera (censurera) det inlägget för att skydda mig själv och MPR eller låta det vara ett öppet forum.

Jag väljer ett öppet forum. Det är det jag kan göra i min ände.

Men som du skriver, så är det möjligen en risk för gemene man, att i dagsläget vara regeringskritisk eftersom du alltid på ett forum, som detta, är själv ytterst ansvarig för det du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske var otydlig (eller så jävlas du bara), men som jag ser det så är det väl, i första hand, jag som sitter i klistret om någon skriver nåt tokigt.

Mitt val blir då att antingen radera (censurera) det inlägget för att skydda mig själv och MPR eller låta det vara ett öppet forum.

Jag väljer ett öppet forum. Det är det jag kan göra i min ände.

Men som du skriver, så är det möjligen en risk för gemene man, att i dagsläget vara regeringskritisk eftersom du alltid på ett forum, som detta, är själv ytterst ansvarig för det du skriver.

Nä, jag jävlades - bara tänkte luddigt. :)

MPR har ju ingen regel som förbjuder regeringskritska kommentarer och därmed faller ju möjligheten att referera till en regel.

Det säkraste är kanske att hoppa över IL:s inlägg, men då missar man ju de mera nyktra kommentarerna från "andra sidan".

Får väl ge fan i ölen när man är inne på MPR. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

Fattar inte att folk kan försvara IL för att han är ihärdig ?

Han finner ingen förståelse för kritik som framförs, han backar inte en millimeter på nånting.

GÖR OM GÖR RÄTT IL !!!!!!!!!!!!!!!

Jag får vibbar som liknar när jag tänker NORDKOREA.

Allt är inte svartovitt, bara för man kritiserar taxen och hans anhang betyder det inte att man sympatiserar med de andra partierna.

Jag anser att Thailand måste gå igenom ett stålbad för att bli av med alla som bara ser till sina egna intressen.

Mvh/korven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

Fattar inte att folk kan försvara IL för att han är ihärdig ?

Han finner ingen förståelse för kritik som framförs, han backar inte en millimeter på nånting.

GÖR OM GÖR RÄTT IL !!!!!!!!!!!!!!!

Jag får vibbar som liknar när jag tänker NORDKOREA.

Allt är inte svartovitt, bara för man kritiserar taxen och hans anhang betyder det inte att man sympatiserar med de andra partierna.

Jag anser att Thailand måste gå igenom ett stålbad för att bli av med alla som bara ser till sina egna intressen.

Mvh/korven

Coola ner dej lite, om man vill provocera så gör man det, sen kommer sakfrågan i andra hand. Olika sätt att väcka debatt bara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

Fattar inte att folk kan försvara IL för att han är ihärdig ?

Han finner ingen förståelse för kritik som framförs, han backar inte en millimeter på nånting.

GÖR OM GÖR RÄTT IL !!!!!!!!!!!!!!!

Jag får vibbar som liknar när jag tänker NORDKOREA.

Allt är inte svartovitt, bara för man kritiserar taxen och hans anhang betyder det inte att man sympatiserar med de andra partierna.

Jag anser att Thailand måste gå igenom ett stålbad för att bli av med alla som bara ser till sina egna intressen.

Mvh/korven

Hahahaha... man riktigt kan se hur du slår ner varje tangent när du skrev detta! :)

IL och Buzzen om dom möttes irl? :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

IL och Buzzen om dom möttes irl? :wink:

Ganska troligt om IL antog Bills sida. För Geraldo har ju helt rätt. Bill är en idi*t. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...