Jump to content
IGNORERAD

Nya hårdare presslagar föreslås i Thailand


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Har du köpt löpband nu också? :)

Japp. Så nu kan du slänga gymkortet och komma hit och kuta. Tar bara 10 öre metern. :)

(gratis Leo efter varje kilometer)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    29

  • noBuzz

    19

  • Tallviking

    17

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, jag håller inte med och anser benägna vara en nästan lika felaktig översättning som den du valde att tracka ned på. Men, det var mest ett konstaterande att det nästan alltid blir fel när man skall ge sig på att mästra andra skribenter när det gäller språk. Med tanke på hur raljerande du uttryckte dig om en annan forummedlems, enligt dig, bristfälliga engelska så blir det hela lite komiskt.

Ser att andra än jag tycker det är en nära korrekt översättning av meningen.

Angående raljerande.

Vad jag skrev (hela meningen):

"Om du verkligen tror att det betyder "passar bättre" vågar jag påstå att din engelska språkförståelse är bristfällig, och att du bör vara uppmärksam på detta så du slipper göra om sådana misstag i framtiden."

För att förtydliga mitt (enligt dig) raljerande:

"Om du verkligen tror" är grundsatsen som resten av meningen bygger på.

Alltså, tror man att "likely to become prostitutes" kan översättas till "lämpar sig bäst som prostituerade" då vågar jag påstå, och omvänt tror man inte att "likely to become prostitutes" kan översättas till "lämpar sig bäst som prostituerade" då vågar jag inte påstå.

Så mitt raljerande var var inte om bristfällig engelsk språkförståelse, men om hur man väljer att översätta en utländsk text för att passa sitt syfte.

Att översätta fel eller plocka ut enstaka ord är en teknik som många nyttjar här på forumet för att kunna hävda en ståndpunkt det i verkligheten inte finns belägg för.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Likley

adjektiv

TROLIG

SANNOLIK

LÄMPLIG

PASSANDE

ANTAGLIG

adverb

TROLIGT

Källa Goggle

Hej

Jag tycker att det resultat du fick fram på Google talar för sig själv, och att dom som motsatte sig översättningen visade sig ha lika mycket fel eller rätt som mig själv, det är alltid lite svårt att i efterhand försöka översätta eller tolka den exakta mening som en skribent avser, men det var ändå skönt att se att det ord som jag använde finns med i listan, så helt fel kan det ju inte vara.

Och själv tycker jag att det nyanser i denna mening och ordval i denna mening inte förändrar helheten, hans syn på kvinnor ifrån norr framgår tydligt vilket ord i listan man än väljer, och jag har full förståelse för uttalande som det här väcker anstöt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att det resultat du fick fram på Google talar för sig själv, och att dom som motsatte sig översättningen visade sig ha lika mycket fel eller rätt som mig själv, det är alltid lite svårt att i efterhand försöka översätta eller tolka den exakta mening som en skribent avser, men det var ändå skönt att se att det ord som jag använde finns med i listan, så helt fel kan det ju inte vara.

Och själv tycker jag att det nyanser i denna mening och ordval i denna mening inte förändrar helheten, hans syn på kvinnor ifrån norr framgår tydligt vilket ord i listan man än väljer, och jag har full förståelse för uttalande som det här väcker anstöt.

Mvh Isan lover

Om man nu väljer att tolka det som du gör, så står det väl inget om hans syn på alla kvinnor från norr. det står om hans syn på outbildade + dumma och lata kvinnor från norr. Men du kanske tycker att alla kvinnor från norr går in i dom kategorierna?

mvh. Lars

Ändrades av hbgmaxie

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu försöker vara djävulens advokat så skall jag förklara ett och annat för er som väljer att blunda LITE för verkligheten!

Under mina år som butterfly(innan frun uppenbarade sig..TACK GODE GUD) så träffade jag en hel del underbara kvinnor i barer(Patong) och jag kan bara konstatera att ALLA var från Issan.De var där av många anledningar-inga jobb,familjeförsörjare.enklare jobb än fabriksjobb och möjligheten att träffa en farang som de sett andra Issan kvinnor gjort. Och som nu bygger fina hus i hembyn för farangens pengar.

Vad han nu talar om att det är mer troligt(LIKELY) att en kvinna från Issan av olika anledningar tvingas välja den vägen.Det är ingen nyhet för de flesta Thailändare att det stora Issan området har svårt att försörja alla de unga kvinnor som föds.

Jag vill på påstå att han INTE har uttryckt sig kränkande just genom sitt ordval" LIKELY" och så vidare :blah:

Här försökte man tidigare lyfta tråden tillbaka med en artikel som mer handlar om den ursprungliga tråden MEN ÄR DET NÅGON SOM BRYR SIG... :13: ICKE SA NICKE! :ironi:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir aningen förvirrad vad han sagt eller inte och hon är hård i sitt omdöme i artikeln och med all rätt tycker jag!

[size=3]Sanitsuda Ekachai is Assistant Editor, Bangkok Post. [/size]

[size=3]Hennes rubrik lyder: [/size]

A mind dirtier than a pigsty

[size=3]Enligt Sanitsuda så skriver han följande på sin Face Book:[/size]

[size=3]"I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. "But the fact is", the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.[/size]

But the fact is...är väl att "faktum är".ord petitesser visserligen!!

Lika bra att vi håller oss till tråden men jag känner mig lite ensam nu :surprised:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

I dagens Bangkok Post kan man läsa fler reaktioner på det kränkande och diskriminerande uttalandet ifrån Mr Akeyuth Anchanbutr om kvinnor ifrån norr, det är Mrs Sanitsuda Ekachai Assistant Editor på Bangkok Post som har skrivit vad hon tycker om detta uttalande.

[size=5]A mind dirtier than a pigsty[/size]

Published: 10/11/2011 at 12:00 AM

Newspaper section: News

Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

"I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

Hela artiklen går att läsa i länken nedan.

http://www.bangkokpo...r-than-a-pigsty

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Så nu kan du slänga gymkortet och komma hit och kuta. Tar bara 10 öre metern. :)

(gratis Leo efter varje kilometer)

Det betyder väl att han måste kuta till dig ochså? :wink:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

I dagens Bangkok Post kan man läsa fler reaktioner på det kränkande och diskriminerande uttalandet ifrån Mr Akeyuth Anchanbutr om kvinnor ifrån norr, det är Mrs Sanitsuda Ekachai Assistant Editor på Bangkok Post som har skrivit vad hon tycker om detta uttalande.

[size=5]A mind dirtier than a pigsty[/size]

Published: 10/11/2011 at 12:00 AM

Newspaper section: News

Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

"I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

Hela artiklen går att läsa i länken nedan.

http://www.bangkokpo...r-than-a-pigsty

Mvh Isan Lover

Jag håller helt med dig om att den mannen borde vara rökt för all framtid.

Författaren av artikeln skrev också så här;

"It is also public knowledge why Ms Yingluck, born and bred in Chiang Mai, won her premiership.

Despite having a big team of babysitters handpicked by her fugitive brother, her inability even to read a scripted speech correctly had made her a laughing stock. Her management of the current flood disaster is simply disastrous."

Också det var helt klartänkt.e3ller hur?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I dagens Bangkok Post kan man läsa fler reaktioner på det kränkande och diskriminerande uttalandet ifrån Mr Akeyuth Anchanbutr om kvinnor ifrån norr, det är Mrs Sanitsuda Ekachai Assistant Editor på Bangkok Post som har skrivit vad hon tycker om detta uttalande.

[size=5]A mind dirtier than a pigsty[/size]

Published: 10/11/2011 at 12:00 AM

Newspaper section: News

Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

"I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

Hela artiklen går att läsa i länken nedan.

http://www.bangkokpo...r-than-a-pigsty

Mvh Isan Lover

Ännu ett exempel på din ohederliga debattteknink IL, du klipper av texten precis där Sanitsuda svingar en rejäl smocka mot Marionetten-medvetet eller omedvetet?

Jag har markerat texten som forttsätter efter ditt klipp så att resten av läsarna-de som inte orkar eller vill trycka på länken kan läsa hela inlägget från Sanitsuda:

Och för att klargöra en sak, så håller jag inte med Akeyuth Anchanbutr och har inte heller sett någon annan här på MPR försvara hans uttalanden-de som folk har försvarat vad jag kan se är hans rätt att uttala sig. Det är Yttrandefrihet att uttala sina åsikter hur korkade de än är och är det folk som känner sig kränkta av det så finns det ju förtalsmål tt ta till även i Thailand. Men att förbjuda honom att uttrycka sin åsikt-hur korkad den än är-tuycker inte jag stämmer överens med yttrande och åsiktsfrihet som r två grundläggande principer i en Demokrati.

"Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

It is no secret that Mr Akeyuth of the notorious Charter Investment pyramid scheme in the 80s is a fierce critic of Thaksin Shinawatra.

It is also public knowledge why Ms Yingluck, born and bred in Chiang Mai, won her premiership.

Despite having a big team of babysitters handpicked by her fugitive brother, her inability even to read a scripted speech correctly had made her a laughing stock. Her management of the current flood disaster is simply disastrous.

Criticise her poor performance if you will. That is what democracy is about. But what came from Mr Akeyuth is not criticism. It is misogyny.

It is ethnic prejudice. It is arrogance from the city centre against other regions. It is ugly chauvinism that must not be tolerated.

You don't need to be a fan of PM Yingluck to feel indignant. You only need to believe that gender and ethnic prejudice is wrong.

You only need to believe in human dignity and understand how patriarchy works to legitimise men's sexual promiscuity by blaming poor women who have been forced into prostitution by systematic injustice as "bad" women, not the men's own lust.

That is why I thought Mr Akeyuth's hate speech would be a good chance to unite women of all political colours to condemn it.

How wrong I was.

It turns out that only northern women groups in the red camp are now airing their fury and calling for a public apology. They have also threatened a lawsuit against Mr Akeyuth for defamation.

It is understandable. The abuse is a direct offence to northern women.

As community leaders in the red zones with possible political links to the Pheu Thai government, they might be even expected to do something to protect Ms Yingluck.

But the silence from other women's rights groups is simply deafening.

Why is this so?

Is it because they currently have their hands full with flood relief work? Is it because they are flood victims themselves and have no time to engage in a war of words? Is it because they believe the best response to this kind of extremism is to deny the attention it evidently seeks?

Whatever it is, silence is the wrong move because advocacy is an important part of social activism for change.

Women's rights groups may frown at PM Yingluck for her total lack of gender rights awareness and her government's tendency to use women's funds to serve its political constituencies.

But this is not the time to keep a distance. If so, they will face criticism that they are allowing political views to prevail over human rights principles.

Mr Akeyuth's hate speech reflects the patriarchal society's deep prejudice that is the root cause of the oppression of women and the weaker regions. The result is widespread gender violence and ethnic uprising in the restive South.

We must not choose silence because silence is submission.

When the ugly noise of chauvinism strikes, it must be countered with the voice of reason to dismantle prejudice. If we dismiss the voice of hate as insignificant, we are letting our society sink deeper in a big mess, flood or no flood"

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ännu ett exempel på din ohederliga debattteknink IL, du klipper av texten precis där Sanitsuda svingar en rejäl smocka mot Marionetten-medvetet eller omedvetet?

Jag har markerat texten som forttsätter efter ditt klipp så att resten av läsarna-de som inte orkar eller vill trycka på länken kan läsa hela inlägget från Sanitsuda:

Och för att klargöra en sak, så håller jag inte med Akeyuth Anchanbutr och har inte heller sett någon annan här på MPR försvara hans uttalanden-de som folk har försvarat vad jag kan se är hans rätt att uttala sig. Det är Yttrandefrihet att uttala sina åsikter hur korkade de än är och är det folk som känner sig kränkta av det så finns det ju förtalsmål tt ta till även i Thailand. Men att förbjuda honom att uttrycka sin åsikt-hur korkad den än är-tuycker inte jag stämmer överens med yttrande och åsiktsfrihet som r två grundläggande principer i en Demokrati.

"Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

It is no secret that Mr Akeyuth of the notorious Charter Investment pyramid scheme in the 80s is a fierce critic of Thaksin Shinawatra.

It is also public knowledge why Ms Yingluck, born and bred in Chiang Mai, won her premiership.

Despite having a big team of babysitters handpicked by her fugitive brother, her inability even to read a scripted speech correctly had made her a laughing stock. Her management of the current flood disaster is simply disastrous.

Criticise her poor performance if you will. That is what democracy is about. But what came from Mr Akeyuth is not criticism. It is misogyny.

It is ethnic prejudice. It is arrogance from the city centre against other regions. It is ugly chauvinism that must not be tolerated.

You don't need to be a fan of PM Yingluck to feel indignant. You only need to believe that gender and ethnic prejudice is wrong.

You only need to believe in human dignity and understand how patriarchy works to legitimise men's sexual promiscuity by blaming poor women who have been forced into prostitution by systematic injustice as "bad" women, not the men's own lust.

That is why I thought Mr Akeyuth's hate speech would be a good chance to unite women of all political colours to condemn it.

How wrong I was.

It turns out that only northern women groups in the red camp are now airing their fury and calling for a public apology. They have also threatened a lawsuit against Mr Akeyuth for defamation.

It is understandable. The abuse is a direct offence to northern women.

As community leaders in the red zones with possible political links to the Pheu Thai government, they might be even expected to do something to protect Ms Yingluck.

But the silence from other women's rights groups is simply deafening.

Why is this so?

Is it because they currently have their hands full with flood relief work? Is it because they are flood victims themselves and have no time to engage in a war of words? Is it because they believe the best response to this kind of extremism is to deny the attention it evidently seeks?

Whatever it is, silence is the wrong move because advocacy is an important part of social activism for change.

Women's rights groups may frown at PM Yingluck for her total lack of gender rights awareness and her government's tendency to use women's funds to serve its political constituencies.

But this is not the time to keep a distance. If so, they will face criticism that they are allowing political views to prevail over human rights principles.

Mr Akeyuth's hate speech reflects the patriarchal society's deep prejudice that is the root cause of the oppression of women and the weaker regions. The result is widespread gender violence and ethnic uprising in the restive South.

We must not choose silence because silence is submission.

When the ugly noise of chauvinism strikes, it must be countered with the voice of reason to dismantle prejudice. If we dismiss the voice of hate as insignificant, we are letting our society sink deeper in a big mess, flood or no flood"

Hej

Är det inte onödigt att lägga in hela texten i inlägget och istället bifoga länken till dom som vill läsa hela den långa artikeln och jag undrar vad moderatorerna skulle tycka om vi började lägga in hela artiklarna istället för utdrag?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte onödigt att lägga in hela texten i inlägget och istället bifoga länken till dom som vill läsa hela den långa artikeln och jag undrar vad moderatorerna skulle tycka om vi började lägga in hela artiklarna istället för utdrag?

Mvh Isan Lover

Surt sa räven om rönnbären :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ännu ett exempel på din ohederliga debattteknink IL, du klipper av texten precis där Sanitsuda svingar en rejäl smocka mot Marionetten-medvetet eller omedvetet?

Jag har markerat texten som forttsätter efter ditt klipp så att resten av läsarna-de som inte orkar eller vill trycka på länken kan läsa hela inlägget från Sanitsuda:

Och för att klargöra en sak, så håller jag inte med Akeyuth Anchanbutr och har inte heller sett någon annan här på MPR försvara hans uttalanden-de som folk har försvarat vad jag kan se är hans rätt att uttala sig. Det är Yttrandefrihet att uttala sina åsikter hur korkade de än är och är det folk som känner sig kränkta av det så finns det ju förtalsmål tt ta till även i Thailand. Men att förbjuda honom att uttrycka sin åsikt-hur korkad den än är-tuycker inte jag stämmer överens med yttrande och åsiktsfrihet som r två grundläggande principer i en Demokrati.

"Red, yellow or neutral, women in Thailand's colour-coded politics must have similarly felt their blood boiling at the sexist attack on Prime Minister Yingluck Shinawatra.

That was what I thought when I read the hateful, below-the-belt attack on our embattled premier by an anti-Thaksin businessman, Akeyuth Anchanbutr.

This is what he wrote on his Facebook account, which has stirred much controversy in the social media world:

I don't want to say things like this, because it will seem like I look down on women. But the fact is, the northern girls who are uneducated, lazy or lacking in intelligence, they will seek to do an easy job that normal women will not do. Mainly it is sexual services.

"Therefore, for the northern woman who is short in intelligence, extremely stupid, yet still thick-faced enough to take up the position, you should know what profession suits you best."

I was stunned. Who wouldn't?

It is no secret that Mr Akeyuth of the notorious Charter Investment pyramid scheme in the 80s is a fierce critic of Thaksin Shinawatra.

It is also public knowledge why Ms Yingluck, born and bred in Chiang Mai, won her premiership.

Despite having a big team of babysitters handpicked by her fugitive brother, her inability even to read a scripted speech correctly had made her a laughing stock. Her management of the current flood disaster is simply disastrous.

Criticise her poor performance if you will. That is what democracy is about. But what came from Mr Akeyuth is not criticism. It is misogyny.

It is ethnic prejudice. It is arrogance from the city centre against other regions. It is ugly chauvinism that must not be tolerated.

You don't need to be a fan of PM Yingluck to feel indignant. You only need to believe that gender and ethnic prejudice is wrong.

You only need to believe in human dignity and understand how patriarchy works to legitimise men's sexual promiscuity by blaming poor women who have been forced into prostitution by systematic injustice as "bad" women, not the men's own lust.

That is why I thought Mr Akeyuth's hate speech would be a good chance to unite women of all political colours to condemn it.

How wrong I was.

It turns out that only northern women groups in the red camp are now airing their fury and calling for a public apology. They have also threatened a lawsuit against Mr Akeyuth for defamation.

It is understandable. The abuse is a direct offence to northern women.

As community leaders in the red zones with possible political links to the Pheu Thai government, they might be even expected to do something to protect Ms Yingluck.

But the silence from other women's rights groups is simply deafening.

Why is this so?

Is it because they currently have their hands full with flood relief work? Is it because they are flood victims themselves and have no time to engage in a war of words? Is it because they believe the best response to this kind of extremism is to deny the attention it evidently seeks?

Whatever it is, silence is the wrong move because advocacy is an important part of social activism for change.

Women's rights groups may frown at PM Yingluck for her total lack of gender rights awareness and her government's tendency to use women's funds to serve its political constituencies.

But this is not the time to keep a distance. If so, they will face criticism that they are allowing political views to prevail over human rights principles.

Mr Akeyuth's hate speech reflects the patriarchal society's deep prejudice that is the root cause of the oppression of women and the weaker regions. The result is widespread gender violence and ethnic uprising in the restive South.

We must not choose silence because silence is submission.

When the ugly noise of chauvinism strikes, it must be countered with the voice of reason to dismantle prejudice. If we dismiss the voice of hate as insignificant, we are letting our society sink deeper in a big mess, flood or no flood"

Hej

Jag är glad att du åtminstone tar avstånd till uttalandet, även om mannen som Thaksinhatare naturligtvis borde ligga bra till hos dig och några till på forumet.

Men eftersom tråden handlar om presslagar är ju mannens diskriminerande och uttalande om kvinnor ifrån norr det intresanta, trådar om politik och Thaksin finns det väl redan tillräckligt av eller?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är glad att du åtminstone tar avstånd till uttalandet, även om mannen som Thaksinhatare naturligtvis borde ligga bra till hos dig och några till på forumet.

Men eftersom tråden handlar om presslagar är ju mannens diskriminerande och uttalande om kvinnor ifrån norr det intresanta, trådar om politik och Thaksin finns det väl redan tillräckligt av eller?

Mvh Isan Lover

Är det diskriminerande att hävda att "det är sannolikt att" osv???

Han skrev att det är sannolikt-inget annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det diskriminerande att hävda att "det är sannolikt att" osv???

Han skrev att det är sannolikt-inget annat!

Om jag hade skrivit på en blogg att du sannolikt är pedofil, hade du känt dig diskriminerad då? :13:

För att förtydliga: Det är bara ett exempel, inget påstående!!!!

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är glad att du åtminstone tar avstånd till uttalandet, även om mannen som Thaksinhatare naturligtvis borde ligga bra till hos dig och några till på forumet.

Men eftersom tråden handlar om presslagar är ju mannens diskriminerande och uttalande om kvinnor ifrån norr det intresanta, trådar om politik och Thaksin finns det väl redan tillräckligt av eller?

Mvh Isan Lover

Akeyuth Anchanbutr är en reaktionär idi*t långt ute på högerkanten, samma kant där din idol befinner sig. Vem som helst kan se och förstå att det är en förvirrad och oupplyst person som skriver sådana inlägg.

Påminner faktiskt lite om dig själv när du gick igång med dina smygrasistiska inlägg riktade mot thai-kineser för något år sedan.Tills det gick upp för dig att i princip alla dina politiska idoler i Thailand är.just det, Thai-kineser.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Akeyuth Anchanbutr är en reaktionär idi*t långt ute på högerkanten, samma kant där din idol befinner sig. Vem som helst kan se och förstå att det är en förvirrad och oupplyst person som skriver sådana inlägg.

Påminner faktiskt lite om dig själv när du gick ingång med dina smygrasistiska inlägg riktade mot thai-kineser för något år sedan.Tills det gick upp för dig att i princip alla dina politiska idoler i Thailand är.just det, Thai-kineser.

Hej

Själv har jag som sagt inga politiska idoler eller förebilder i Thailand, men jag stöder folkets rätt att själva utse sina ledare utan militär och utomparlamentarisk påverkan, och vår Thailändska släkt har sin bas i ett hel rött område där folk är helt övertygade om vilket parti som företräder dom bäst och jag stöder deras val.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv har jag som sagt inga politiska idoler eller förebilder i Thailand, men jag stöder folkets rätt att själva utse sina ledare utan militär och utomparlamentarisk påverkan, och vår Thailändska släkt har sin bas i ett hel rött område där folk är helt övertygade om vilket parti som företräder dom bäst och jag stöder deras val.

Mvh Isan lover

...och de partiets ledning består i princip uteslutande av rika thai-kineser...

Jasså, jag trodde det var din idoldyrkan som fick dig att inte se de övergrepp på demokratin, yttrandefriheten, pressfriheten och mänskliga rättigheter som Shinawatraklanen ägnat sig år under alla år. Du tycket ju till och med att det här lagförslaget som ytterligare stryper yttrande och pressfriheten i Thailand var ett bra förslag.

Då är det något annat än idoldyrkan som får dig att missa det uppenbara.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade skrivit på en blogg att du sannolikt är pedofil, hade du känt dig diskriminerad då? :13:

För att förtydliga: Det är bara ett exempel, inget påstående!!!!

//Peo

Han skerv att det är sannolikt att de BLIR-INTE ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OCH det ÄR en jävla stor skillnad på dessa två ord!!!!!!!

FYI så finns det något på Google som kan hjälpa dej att översätta när du inte förstår själv!!

Om du inte tar stora texter utan nöjer dej med enstaka ord eller ord kombinationer så funkar det ganska bra!

Ändrades av IngeVidare
Link to comment
Dela på andra sajter

...och de partiets ledning består i princip uteslutande av rika thai-kineser...

Jasså, jag trodde det var din idoldyrkan som fick dig att inte se de övergrepp på demokratin, yttrandefriheten, pressfriheten och mänskliga rättigheter som Shinawatraklanen ägnat sig år under alla år. Du tycket ju till och med att det här lagförslaget som ytterligare stryper yttrande och pressfriheten i Thailand var ett bra förslag.

Då är det något annat än idoldyrkan som får dig att missa det uppenbara.

Det gäller att vända kappan rätt :crazy: och blunda när den blåser upp.Det har aldrig hänt är väl ett vanligt uttryck hos vissa. :40:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skerv att det är sannolikt att de BLIR-INTE ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OCH det ÄR en jävla stor skillnad på dessa två ord!!!!!!!

FYI så finns det något på Google som kan hjälpa dej att översätta när du inte förstår själv!!

Om du inte tar stora texter utan nöjer dej med enstaka ord eller ord kombinationer så funkar det ganska bra!

Ok, du har säkert rätt i att han skrev blir och inte är, orkar inte kolla just nu..

Men du tror alltså att man blir mindre förolämpad om man skriver att någon sannolikt blir prostituerade, än när man skriver att någon sannolikt är prostituerad??

Och lägg märke till att jag inte går till angrepp på dina felskrivningar och din person, men håller mig till frågan.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser nedanstående artikel samt en del andra kritiska artiklar tycker man det inte verkar vara så farligt(just nu) med den omdiskuterade pressfriheten. Att man inte får uttala sig negativt om HMK har jag förstått men ni som har följt Thailands nedmontering av press friheten kanske har exempel på hur den har används.

Personligen tag jag helt avstånd från någon form av munkavle. Hur som helst,denna och många andra artiklar känns väldigt uppfriskande för en kämpe som stått på många barrikader genom åren.Ok det var bra många år sedan,förstås men kampen för rättvisa upphör aldrig i mitt sinne.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/265876/how-to-lose-a-flood-in-ten-days

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

...och de partiets ledning består i princip uteslutande av rika thai-kineser...

Jasså, jag trodde det var din idoldyrkan som fick dig att inte se de övergrepp på demokratin, yttrandefriheten, pressfriheten och mänskliga rättigheter som Shinawatraklanen ägnat sig år under alla år. Du tycket ju till och med att det här lagförslaget som ytterligare stryper yttrande och pressfriheten i Thailand var ett bra förslag.

Då är det något annat än idoldyrkan som får dig att missa det uppenbara.

Hej

Det här lagförslaget du talar om vill jag ge en chans innan jag fördömmer det, att någon slags kontroll med bötesbelopp vid grova övertramp skulle kunna behövas har ju varit tydligt dom 5-6 senaste åren i det osunda och hatiska klimat som har rått, och där båda sidor har begått övertramp.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det här lagförslaget du talar om vill jag ge en chans innan jag fördömmer det, att någon slags kontroll med bötesbelopp vid grova övertramp skulle kunna behövas har ju varit tydligt dom 5-6 senaste åren i det osunda och hatiska klimat som har rått, och där båda sidor har begått övertramp.

Mvh Isan Lover

Vet du vad förslaget innebär?

För det första är det inget snack om några bötesbelopp-var ha du fått det ifrån?

Som förslaget ursprungligen låg-innan de insåg att det strider mot konstitutionen-var det att all makt att censurera, stänga och bannlysa olika medier skulle skötas av en enda politiskt tillsatt person-nämligen den nationella polischefen som just händelsevis råkade vara premiärministerns svåger.

Ifall demokraterna hade lagt fram exakt samma förslag med låt os säga Suthep Thaugsugban som den censuransvarige-hade du varit lika positiv då?

Visst finns det problem med att många i Thailand begår övergrepp i yttrandefrihetens namn-men de grövsta övergreppen har faktiskt begåtts av Redshirts och deras olika radio, tv och tidningar.

Lösningen är inte att lägga ansvaret hos en enda person som dessutom är släkt med premiärministern utan att välja ut en mindre grupp respekterade och erfarna politiker ur alla partier att bedöma huruvida övergrepp begåtts. På ett transparent sätt för att på så sätt undvika att censuren används för politiska mål.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vet du vad förslaget innebär?

För det första är det inget snack om några bötesbelopp-var ha du fått det ifrån?

Som förslaget ursprungligen låg-innan de insåg att det strider mot konstitutionen-var det att all makt att censurera, stänga och bannlysa olika medier skulle skötas av en enda politiskt tillsatt person-nämligen den nationella polischefen som just händelsevis råkade vara premiärministerns svåger.

Ifall demokraterna hade lagt fram exakt samma förslag med låt os säga Suthep Thaugsugban som den censuransvarige-hade du varit lika positiv då?

Visst finns det problem med att många i Thailand begår övergrepp i yttrandefrihetens namn-men de grövsta övergreppen har faktiskt begåtts av Redshirts och deras olika radio, tv och tidningar.

Lösningen är inte att lägga ansvaret hos en enda person som dessutom är släkt med premiärministern utan att välja ut en mindre grupp respekterade och erfarna politiker ur alla partier att bedöma huruvida övergrepp begåtts. På ett transparent sätt för att på så sätt undvika att censuren används för politiska mål.

Hej

Exakt vad detta förslag innebär och vad den egentliga avsikten är med det är vet jag inte, men jag hoppas att det handlar om möjligheter att få till en någorlunda etisk press på samma nivå som i andra demokratiska länder och definitivt inte någon censur, och vad förslaget än innebär så är det nog snarare frågan om lättnader ifrån den nivå som Suthep och generalerna hade på censuren.

Jag hade definitivt varit oroligare om det hade varit icke folkvalda grönklädda män med vapen i handen som hade gjort ingrepp i pressfriheten på något sätt

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...