Jump to content
IGNORERAD

Kolsyrad dryck som incheckat bagage


Nybbe

Recommended Posts

Åker till Bkk och Land of water nästa tisdag (1/11-11 det blev en massa ettor där) :14: och tänkte ta med några liter julmust ner. Nu tänkte jag fråga om det är någon som har gjort det förrut, tagit med kolsyrade drycker som incheckat bagage. Med tanke på att gas beter sig olika under tryck så kanske de exploderar i väskan, eller tar de ut de efter ha röntgat väskan innan lastning på planet.

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem alls. Så länge det är incheckat bagage.

Dom exploderar inte men embalera vär för säkerhets skull.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en som kom fram till Munchen med alla sina kläder indränkta i Cola så packa väl.

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en som kom fram till Munchen med alla sina kläder indränkta i Cola så packa väl.

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

Absolut!

Men det är inte flygningen i sig som orsakar sådant utan ovarsam hantering av väskorna.

Om det skulle vara farligt att ha kolsyrade drycker i bagaget så skulle dom explodera även i barvagnen eftersom både kabin och bagagerum håller samma tryck.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, ser ut som jag får packa väl denna gång.

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, ser ut som jag får packa väl denna gång.

Lägg dom i en tidning tejpa ordentligt sedan lägg paketet i en sopsäck och tejpa så går det bra

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker till Bkk och Land of water nästa tisdag (1/11-11 det blev en massa ettor där) :14: och tänkte ta med några liter julmust ner. Nu tänkte jag fråga om det är någon som har gjort det förrut, tagit med kolsyrade drycker som incheckat bagage. Med tanke på att gas beter sig olika under tryck så kanske de exploderar i väskan, eller tar de ut de efter ha röntgat väskan innan lastning på planet.

Fråga Knasen!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Knasen!!

Och vad hade han gjort för fel som han måste dela med sig av. :crazy:

Har du inte glömt att det ska vara dykar mellan sport och klubb i din signatur :wink:

Ändrades av Nybbe

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funka förra resan!

Hade en Pet 0,5 Julmust, till Maitan förra resan.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad hade han gjort för fel som han måste dela med sig av. :crazy::wink:

Jobbar som lastarepå arlanda

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som lastarepå arlanda

Så det är honom man ska skylla på om det är blött i bagen när man kommer fram då? :haha:

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funka förra resan!

Hade en Pet 0,5 Julmust, till Maitan förra resan.

Hälsar pigge01

Då ska det väl funka för mig åxå, hoppas jag.

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Köp koncentrerad Soda-syrran och blanda med sodavatten?

Den enda läsken jag gillar är Tonic och den finns nästan världen över.

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så det är honom man ska skylla på om det är blött i bagen när man kommer fram då? :haha:

Som tidigare sagt, embalera ordenligt så är det ingen fara. Har själv haft med mig julmust ner på flyget. Skulle det gå sönder så har du helt enkelt embalerat för dåligt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare sagt, embalera ordenligt så är det ingen fara. Har själv haft med mig julmust ner på flyget. Skulle det gå sönder så har du helt enkelt embalerat för dåligt :wink:

Funderade på att slå in en Trocadero i bindor måste va dödssäkert?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Funderade på att slå in en Trocadero i bindor måste va dödssäkert?????

Hehe, det är synd att denna magiska läsk inte finns i Thailand. Fast numera kan jag bara dricka coke zero, all annan läsk smakar för söt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade med en chipspåse i handbagaget en gång den blev större o större liknade en fotboll

När planet va på hög höjd. Men pös ihop sen igen

Vet inte vad det är för gas i chipspåsarna

Flygplansdäcken har ju kvävgas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det är synd att denna magiska läsk inte finns i Thailand. Fast numera kan jag bara dricka coke zero, all annan läsk smakar för söt..

Prova Troca + Mekong NO1!!!!! :crazy:

Brukar köra moppen på detta!!!???

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade med en chipspåse i handbagaget en gång den blev större o större liknade en fotboll

När planet va på hög höjd. Men pös ihop sen igen

Vet inte vad det är för gas i chipspåsarna

Flygplansdäcken har ju kvävgas

Potatisgas?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Prova Troca + Mekong NO1!!!!! :crazy:

Nä fy fan :spy: Det där jävla rävgiftet dricker jag inte något mer, får alltid ont i magen när jag druckit mekong :angry2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy fan :spy: Det där jävla rävgiftet dricker jag inte något mer, får alltid ont i magen när jag druckit mekong :angry2:

Ja för fasen drick inte flodvattnet!!!!!!! :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Troca + Mekong NO1!!!!! :crazy:

Brukar köra moppen på detta!!! ???

Moppen måste gå utav helvete om du bara kör den på Mekong NO1. Var får man tag på den? Blir det inte billigare att köra moppen på bensin! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moppen måste gå utav helvete om du bara kör den på Mekong NO1. Var får man tag på den? Blir det inte billigare att köra moppen på bensin! :)

Jo men ibland vill man ju ta en Vätskekontroll!!!????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy fan :spy: Det där jävla rävgiftet dricker jag inte något mer, får alltid ont i magen när jag druckit mekong :angry2:

En kompis till mej får utslag över hela kroppen av Mekong"whiskey"

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...