Jump to content
IGNORERAD

Vad kostar det att försäkra bil/mc?


Joe

Recommended Posts

Ja, som titeln skvallrar om så undrar jag lite angående försäkringar av bilar/mc i Thailand.

Vad kostar det på ett ungefär och vad ingår det i de olika klasserna man kan ha?

Vilka försäkringar har ni som bor i Thailand på era fordon??

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitsu Pajero Sport 2009

21.000 Baht om året helförsäkring.

Betalar alla skador, både personliga och materiella upp till, om det var 10.000.000 Baht och är helt utan självrisk. (Den med självrisk var aningens billigare, men inte värd skillnaden.)

Isuzu Pickis ca 10 år

7.300 Baht om året (blev precis nedgraderad till 2. klass försäkring pga bilens ålder)

Betalar personlig skada oavsett fall, men alla materiella skador på egen bil får vi stå för själva.

3 moppar som inte kostar mer än ett par hundra om året styck inkl. skatt har jag för mig.

Och den försäkringen är väl upp till 50.000 (för sjukhuskostnader har jag för mig, inte materiella skador).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

För våra moppar eller motorcyklar betalar vi 560 Baht/året ingår försäkring och skatt.

Jag har en Toyota Fortuner 2010. Var förra veckan och förnyade den 24.900:- Baht/år

Helförsäkrad inkl,stöld och brand. Ingen självrisk.

Du får även bonus varje skadefritt år. Men tyvärr kan du inte ta med den bonusen vid byte eller köp av ny bil.

Då måste det tecknas ny försäkring. Alltså inte alls som i Sverige.

Tror det finns 3 klasser av försäkringar här. Klass tre är som en enklare trafikförsäkring i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...