Jump to content
IGNORERAD

Hur gor man


stefan5300

Recommended Posts

Min dator pajade igar sa jag fick kopa en ny idag hur gor man for att fixa dom 3 sista bokstaverna i Svensk alfabetet, nagra har skrivit har pa forumet tidigare hur man gor men jag kan inte hitta detta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    8

  • acarls

    3

  • Tallviking

    2

  • audirs2

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min dator pajade igar sa jag fick kopa en ny idag hur gor man for att fixa dom 3 sista bokstaverna i Svensk alfabetet, nagra har skrivit har pa forumet tidigare hur man gor men jag kan inte hitta detta.

Ta ett stämjärn och banka in det :crazy: Fick du ordning på den gamla?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ta en fin tuschpenna...skriv o a a fyll i med punkter ovanför bokstäverna på skärmen. :thumbsup:

Ärligt har ingen aning. Men även jag vill gärna ha ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ett stämjärn och banka in det :crazy: Fick du ordning på den gamla?

Inte, dom ska skicka ivag den pa reparation.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck ned Alt och slå sedan in koden på siffertangentbordet till höger. "Num Lock" måste vara aktiverat.

å = 134

ä = 132

ö = 148

Å = 143

Ä = 142

Ö = 153

För att få fram exempelvis ö håll ned Alt och slå in 148

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte ändra språkinställningarna (bör ses längst ner till höger där klockan finns) till svenskt tangentbord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ta en fin tuschpenna...skriv o a a fyll i med punkter ovanför bokstäverna på skärmen. :thumbsup:

Ärligt har ingen aning. Men även jag vill gärna ha ett svar.

Men det gar ju inte, for har jag varit pa fyllan i nagra dar sa blir det ju prickar och ringar over hela skarmen av alla skakningar :not_i::D:drunk:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte ändra språkinställningarna (bör ses längst ner till höger där klockan finns) till svenskt tangentbord?

Tjena!

Men var hittar du å.ä.ö på ett thai eller engelskt tangentbord?? :17: Dom poppar ju inte direkt upp som flugsvampar ur tangentbordet. Efter att man har ändrat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror de ersätts av andra tangenter, kan dock inte komma ihåg vilka tangenter det handlade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack for hjalpen men det ar nog lite for krangligt for en datanovis som mig, sa ni far nog sta ut med mina An och On

-

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror de ersätts av andra tangenter, kan dock inte komma ihåg vilka tangenter det handlade om.

har för mig att det är [ ' ;

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett enkelt sätt är att använda ett virtuellt tangentbord, nu har jag ju Svenska men där går man till kontrollpanelen-Hjälpmedel-hjälpmedelscenter-alternativa inmatningsmetoder, kryssa i skärmtangentbord..

Ändrades av islander
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade faktiskt Ä och Ö nÄr jag tryckte ner shifttangenten och tangenterna som Är till vÄnster om entertangenten, sa nu fattas bara aaet, sedan blir det versaler

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

åååååååååååååååååååååååååååååååååå,äääääääääääääääääääääääääääääää.ööööööööööööööööööööööööö

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.

Det vet i tusan hur jag gjorde, men jag är ju för helvete en datorexpert :crazy::14:,fan va bra man är efter en halv låda öl, men nu ska man komma ihåg detta i morgon också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju skriva att på mitt Thailändska tangentbord så är ä och ö tangenterna till höger om L:et och å:et är tangenten till höger om p:et, sedan får man använda shifttangenten om man vill använda versaler.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte ändra språkinställningarna (bör ses längst ner till höger där klockan finns) till svenskt tangentbord?

Följde ditt råd och det gick ju bra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju skriva att på mitt Thailändska tangentbord så är ä och ö tangenterna till höger om L:et och å:et är tangenten till höger om p:et, sedan får man använda shifttangenten om man vill använda versaler.

Exakt.

Precis på samma ställen som vanligt - på ett svenskt tangentbord.

Kan tillägga att @ ligger "ovanför" 2:an och fås till genom att hålla höger Alt tangent nedtryckt medan ni trycker på 2:an.

Också det precis som på ett vanligt svenskt tangentbord.

De enda knapparna jag ännu inte fått till är < och >

Verkar som de knapparna saknas på ett thai-tangentbord och det kvittar hur mycket man ställer om, de knapparna finns helt enkelt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt.

Precis på samma ställen som vanligt - på ett svenskt tangentbord.

Kan tillägga att @ ligger "ovanför" 2:an och fås till genom att hålla höger Alt tangent nedtryckt medan ni trycker på 2:an.

Också det precis som på ett vanligt svenskt tangentbord.

De enda knapparna jag ännu inte fått till är < och >

Verkar som de knapparna saknas på ett thai-tangentbord och det kvittar hur mycket man ställer om, de knapparna finns helt enkelt inte.

Det är för att den knappen ligger "under" den shifttangent du har som täcker 2 tangenter. På ett svenskt har du två knappar där. En är shift och en är ><

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för att den knappen ligger "under" den shifttangent du har som täcker 2 tangenter. På ett svenskt har du två knappar där. En är shift och en är ><

OK, så den knappen är borta :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Andra vägen då

Hur får man fram Thai på nyköpt dator Ett år gamal Stämmer ej med äldre thaiskrivbord

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...