Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Jag kan bara tala för mig själv och mina erfarenheter i Thailand.

Men kultur och synsätt ang kvinnor/ekonomi/prostitution upplever jag som väldigt annorlunda mot Sverige .

Vi har under lång tid försökt att bygga upp en affärskedja här med naturprodukter. Tyvärr faller det på att de är mycket svårt att få en yngre tjej jobba i butik med långa arbetspass varaktigt. De jobbar kanske max 3 månader sedan försvinner de med en klassisk thailögn,, mamma vill inte att jag jobbar, vill att jag hjälper till hemma. Sedan får man höra om att de blivit upplockade som second wife...

Vår svenska ide om självständiga kvinnor , ligger kanske 100 år back här.

Drömmen här verkar vara att finna en rik försörjare och få köra Benz.

Om inte, hitta lätt jobb som tex beer girl.

Har en kompis som hela tiden envisas med att anställda snygga kvinns som säljer öl på hennes golf restaurang. de stannar 3 månader, därefter är de second wife till någon golfare.

Nu säger jag inte att alla är sådana. vi har en kompis som driver en smyckes kedja med sin man och de jobbar stenhårt bägge två.

Och min fru har tre jobb , goverment, shop och studier på universitet på helgerna.

Jag har förstått att många ser ner på prostituion och second wife här i Thailand.

Men att gifta sig rikt är väldigt viktigt och högsta målet

Flyttar man till Sverige med thai , tror jag att det är viktigt att förstå ovanstående. Utmåla dig inte som en rik knösus.

Gör du det ...problem. Fattar de inte ..förklara att vi har höga skatter och att allt utom sociala omsorgen kostar.

Hej

Enligt mig är synen på mia nois och rena prostituerade väldigt olika i Thailand, att vara en mia noi till en politiker, polis befäl, bankchef, rik företagare eller annan inflytelserik person som öser presenter, pengar, bilar och betalar en bostad hus eller lägenhet åt en så att man själv inte behöver arbeta anses nog som ganska respektabelt i förhållande till att vara en prostituerad på en turist badort eller karaoke bar i inlandet, där man har sex med en massa olika människor för i sammanhanget små pengar.

Mvh Isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hustrun betalar maxlön plus månadsbonus... 8000b + 5 % commission. Normal lön totalt ca 12000B /månad.

Detta överstiger lön för outbildad arbetskraft i Thailand med råge.

Vet inte vad du menar med rejäl lön i Thailand.

Ja den lönen var ju inte så dålig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är synen på mia nois och rena prostituerade väldigt olika i Thailand, att vara en mia noi till en politiker, polis befäl, bankchef, rik företagare eller annan inflytelserik person som öser presenter, pengar, bilar och betalar en bostad hus eller lägenhet åt en så att man själv inte behöver arbeta anses nog som ganska respektabelt i förhållande till att vara en prostituerad på en turist badort eller karaoke bar i inlandet, där man har sex med en massa olika människor för i sammanhanget små pengar.

Mvh Isan lover.

Vi har nu 2 familjer som grannar där mannen intallerat sin unga extra fru.

Jag vet att det är högsta status hos vissa män att ha extra hustru. Rik som fattig

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den lönen var ju inte så dålig.

därför är min fru ledsen. vi försöker att köra farang style med semester... men inget hjälper,,,

Så kan du garantera ett fruntimmer. så öppnar vi shop.

Vi har redan marknads undersökt norr och nord ost, Isaan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi har nu 2 familjer som grannar där mannen intallerat sin unga extra fru.

Jag vet att det är högsta status hos vissa män att ha extra hustru. Rik som fattig

Hej

Ja så är det och det är nog ganska få Thailändska män som inte skulle vilja ha en eller flera om dom bara hade råd.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

men som jag tänker,,blomman vissnar.

ser ofta förgrämd äldre parant dam med benz som shoppar loss...misstänker att maken köpt benz och lämnat guldkort med free limit..

Alla nöjda,,,,,, han kan snattra runt med young sexy woman .

hustrun shoppar loss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja så är det och det är nog ganska få Thailändska män som inte skulle vilja ha en eller flera om dom bara hade råd.

Mvh Isan Lover

Och lägga ännu mer stålar på chicksen,nänänä

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hustrun betalar maxlön plus månadsbonus... 8000b + 5 % commission. Normal lön totalt ca 12000B /månad.

Detta överstiger lön för outbildad arbetskraft i Thailand med råge.

Vet inte vad du menar med rejäl lön i Thailand.

Mja, maxlön?

Höj till 20 000 och anställ fula tjejer så får Ni får behålla personalen.

Lönekonsulenten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, maxlön?

Höj till 20 000 och anställ fula tjejer så får Ni får behålla personalen.

Lönekonsulenten Arne

TACK Ful Arne,,

hustun har tröttnat..

numera ful och gammal...

dock inga 20 . 000 B

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

Just Svenska mäns oförståelse och kallsinnighet när det gäller att stötta föräldrar eller far och morföräldrar i Thailand

har splittrat många förhållanden och förmodligen också fått en och annan tjej ifrån barsvängen att försöka ordna pengar

på egen hand till familjen genom att återuppta sin gamla sysselsättning i Sverige eller på utflykter till våra grannländer,

ibland utan mannens vetskap, men säkerligen har en och annan sett genom fingrarna med detta.

Mvh Isan Lover

- Jag tror att det är mycket få svenska män med Thaifru som inte vill hjälpa till att stötta hans svärföräldrar om de har det taskigt ställt.

Med att "stötta" menar jag att vilja bidra med lite mediciner, hyr-, och matpengar till de gamlingar som inte har någon pension att ta av.

Men att en och annan svensk man med Thailändsk fru inte ser någon mening med att skicka iväg större delen av hans sparpengar

till inköp av flådiga husbyggen, aircondition-apparatur, risfält, pick-up bilar, motorcyklar, mopeder, platt-Tv-apparater, mm.

- ja det tycker i alla fall inte jag är så konstigt eller "kallsinnigt" – snarare förnuftigt.

Om nu damens behov (föräldrarnas önskemål) av icke öronmärkta penninggåvor, dyra kapitalvaror och skrytbyggen i Thailand är viktigare

än att familjen här i Sverige kan utvecklas i rätt riktning och ha det bra - ja då finns det kanske en och annan

dam som väljer att "fixa" dessa stålar utan herrns vetskap . . .

Och som du själv nämner det, så finns det nog en och annan ekonomiskt sinnad svenne med

praktiska skygglappar som då väljer att se mellan fingrarna på "kärestans" extraknäck.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

- Jag tror att det är mycket få svenska män med Thaifru som inte vill hjälpa till att stötta hans svärföräldrar om de har det taskigt ställt.

Med att "stötta" menar jag att vilja bidra med lite mediciner, hyr-, och matpengar till de gamlingar som inte har någon pension att ta av.

Men att en och annan svensk man med Thailändsk fru inte ser någon mening med att skicka iväg större delen av hans sparpengar

till inköp av flådiga husbyggen, aircondition-apparatur, risfält, pick-up bilar, motorcyklar, mopeder, platt-Tv-apparater, mm.

- ja det tycker i alla fall inte jag är så konstigt eller "kallsinnigt" – snarare förnuftigt.

Om nu damens behov (föräldrarnas önskemål) av icke öronmärkta penninggåvor, dyra kapitalvaror och skrytbyggen i Thailand är viktigare

än att familjen här i Sverige kan utvecklas i rätt riktning och ha det bra - ja då finns det kanske en och annan

dam som väljer att "fixa" dessa stålar utan herrns vetskap . . .

Och som du själv nämner det, så finns det nog en och annan ekonomiskt sinnad svenne med

praktiska skygglappar som då väljer att se mellan fingrarna på "kärestans" extraknäck.

SN

Hej

Med stötta menar jag precis samma sak som du, mat, medicin och lite fickpengar och det tror jag att dom flesta Thaitjejer nöjer sig med om man inte har massor av pengar, men tro det eller ej en del vägrar t.o.m detta eller åtminstone bråkar och ifrågasätter detta varje gång det sker, och detta kan naturligtvis en tjej inte acceptera eftersom inget pensionssystem eller socialt skyddsnät finns.

Inköp av kapitalvaror, husbyggen, markköp och bilar m.m faller absolut inte under "stötta" släkten enligt mig, det är något som man kan göra om man har råd och om det är något som båda parter är överens om.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag lägga mig i debatten. Klart som tusan att det är på tok att media rapporterar om att det finns thailändskor som erbjuder "Happy ending massage" när det finns massor av massageställen som inte tillhandahåller den servicen. :)

Men hur många tjejer är det som flanerar eller bor på Malmskillnadsgatan som inte är prostituerade och får dåligt rykte, ? Jag bara frågar ?

Nä, vi inför cencur och förbjuder media att skriva något som helst om prostituion, i alla fall när det gäller thailändskor. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, dessutom så är det ju inga hederliga svenska män med familj och arbete som använder hushållskassan till besöket på dessa ställen.

Detta borde media förtydliga så att ingen skugga faller på någon oskyldig forumist!

Oskyldige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag lägga mig i debatten. Klart som tusan att det är på tok att media rapporterar om att det finns thailändskor som erbjuder "Happy ending massage" när det finns massor av massageställen som inte tillhandahåller den servicen.

Men hur många tjejer är det som flanerar eller bor på Malmskillnadsgatan som inte är prostituerade och får dåligt rykte, ? Jag bara frågar ?

Nä, vi inför cencur och förbjuder media att skriva något som helst om prostituion, i alla fall när det gäller thailändskor.

Fritz..

Om man skulle framhärdar att nån av brudarna på malmskilnadsgatan skulle vara medlem i socialdemokratrna skulle det nog ta hus i helvete!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skulle framhärdar att nån av brudarna på malmskilnadsgatan skulle vara medlem i socialdemokratrna skulle det nog ta hus i helvete!

Mvh Janne

Ja det blev ju ett jäkla rabalder då det uppdagades att en kommunistpolitiker var en manlig aktör i porrfilmer, det fick ju Gudrun Schyman att gå i taket, men hon var väl mest sugen att få ett buskskott av ett proffs.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Exactemente, dessutom så är det ju inga hederliga svenska män med familj och arbete

som använder hushållskassan till besöket på dessa ställen.

Detta borde media förtydliga så att ingen skugga faller på någon oskyldig forumist!

Oskyldige Arne

Exakt vilka handlingar renderar en o-hederlig etikett på en Karl?

Är det alla olagliga handlingar, eller är det bara vissa som gör att

han inte kan titulerara sig som "hederlig"?

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vilka handlingar renderar en o-hederlig ettikett på en Karl?

Är det alla olagliga handlingar, eller är det bara vissa som gör att

han inte kan titulerara sig som "hederlig"?

Mja, nu känner jag ju inte Karl och vill därför inte uttala mig om honom.

Karl-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

- Jag tror att det är mycket få svenska män med Thaifru som inte vill hjälpa till att stötta hans svärföräldrar om de har det taskigt ställt.

Med att "stötta" menar jag att vilja bidra med lite mediciner, hyr-, och matpengar till de gamlingar som inte har någon pension att ta av.

Men att en och annan svensk man med Thailändsk fru inte ser någon mening med att skicka iväg större delen av hans sparpengar

till inköp av flådiga husbyggen, aircondition-apparatur, risfält, pick-up bilar, motorcyklar, mopeder, platt-Tv-apparater, mm.

- ja det tycker i alla fall inte jag är så konstigt eller "kallsinnigt" – snarare förnuftigt.

Om nu damens behov (föräldrarnas önskemål) av icke öronmärkta penninggåvor, dyra kapitalvaror och skrytbyggen i Thailand är viktigare

än att familjen här i Sverige kan utvecklas i rätt riktning och ha det bra - ja då finns det kanske en och annan

dam som väljer att "fixa" dessa stålar utan herrns vetskap . . .

Och som du själv nämner det, så finns det nog en och annan ekonomiskt sinnad svenne med

praktiska skygglappar som då väljer att se mellan fingrarna på "kärestans" extraknäck.

SN

Mycket bra skrivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, en lösning skulle ju då kunna vara att di kallar sig polerare i stället för massöser.

Troubleshootern Arne

Tänker du på "waxing the dolphin"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reflektion från min kammare i Thailand.

Väldigt korrekt att hacka på dessa thai ställen...

Ingen reporter får en kniv i ryggen för detta

Pratar man om annat kvinnoförtryck anses man som rasistisk,.. och bannas kvickt i svensk massmedia..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

därför är min fru ledsen. vi försöker att köra farang style med semester... men inget hjälper,,,

Så kan du garantera ett fruntimmer. så öppnar vi shop.

Vi har redan marknads undersökt norr och nord ost, Isaan...

Varför måste ni anställa kvinnor?

Dessa går tydligen inte att lita på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste ni anställa kvinnor?

Dessa går tydligen inte att lita på.

kanske inte.

igår försökte en nyanställd med handlån i kassan.

arbetat 15 dagar,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske inte.

igår försökte en nyanställd med handlån i kassan.

arbetat 15 dagar,,,,,

Det trodde jag var accepterat överallt, så även i Thailand. Man tror man vet allt.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det trodde jag var accepterat överallt, så även i Thailand. Man tror man vet allt.

Rock on!

Folk tar chansen. i Sverige och i alla andra länder.

Men i Thailand med löner på max 8000 B, och skulder över huvudet ,, blir frestelsen större...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Guest Siam-Nilsson

Massagesalongerna poppar ju numera upp som höstsvampar i Sverige.

Men varför stoppa där?

I Bkk har nu polisen slagit till mot ambulerande bilmassörer som hade till uppgift att pumpa kunderna.

Ska detta i "förlängningen" bli nästa "stora" business trend i Sverige kanske ?

- Har bara entreprenören en rejäl Benz eller något liknande,

så kanske vi snart ser samma typ familjerörelse blomma upp i Göteborg? :ok:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...