Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Undra om du hade tyckt likadant om det hade varit din fru som hade gjort det?

Rock on!

Har jag påstått eller skrivit att det är någons fru, sambo eller flickvän, massöserna är kanske lika lurade som bärplockarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det låter som att det skulle vara hur lätt som helst för en thailändska att få jobb i Sverige. Det är det verkligen inte, och så länge hon har en man som kan försörja henne får hon heller inga bidrag, det räknas ju gemesamma inkomster. Är det viktigt för kvinnorna att skicka pengar till familjen i Thailand måste hon således skaffa extrainkomster. Med tanke på den arbetslöshet som finns nu, är det bara genom kontakter det går att få jobb, och var finns dom?

När det gäller thaimassage är det också ofta kvinnor som kommer hit från Thailand enbart för att arbeta på dessa ställen. De kan ingen svenska, och har ett arbetsrelaterat uppehållstillstånd. Ingen möjlighet att tänka sig något annat således. Får de då en lön på 4000 kr i månaden, kan jag ju tänka mig att inkomsten måste utökas på något sätt. Har de då sysslat med Happy Ending i Thailand är det ju nära till hands att fortsätta med samma sak när de kommer hit, och det dessutom visar sig att de får lika mycket betalt i kronor i Sverige som de fick i Bath i Thailand.

/GSt

Det är inga problem om man är ambitiös att skaffa sig ett ordentligt jobb i Sverige. Att hon inte får bidrag för att studera på exempelvis Komvux stämmer inte om det inte ändrats de senaste åren. Detta vet jag av egen erfarenhet då min fru gick en yrkesutbildning på Komvux för ett antal år sen.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige har alla möjlighet att skaffa sig en bättre framtid. Varför inte gå en yrkesutbildning som ger chansen till bättre inkomst istället för att utföra sexuella tjänster? Har svårt att se massösen som ett offer för omständigheterna...

Visst går det att ordna en bra utbildning i Sverige, men först ska man lära sig språket och bara det tar ju tid och då kanske det är lättare att dra sig till ställen som ger snabbare pengar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst går det att ordna en bra utbildning i Sverige, men först ska man lära sig språket och bara det tar ju tid och då kanske det är lättare att dra sig till ställen som ger snabbare pengar.

Återigen handlar det om ambition. Finns de tjejer som lär sig språket ordentligt på 1-2 år men det finns även de som bott i Sverige nästan 20 år som är urusla på svenska.

Om man kommer till Sverige med ambitionen att stanna här får man väl anstränga sig lite.finns inte många länder som erbjuder så bra utbildningsmöjligheter som Sverige.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen handlar det om ambition. Finns de tjejer som lär sig språket ordentligt på 1-2 år men det finns även de som bott i Sverige nästan 20 år som är urusla på svenska.

Om man kommer till Sverige med ambitionen att stanna här får man väl anstränga sig lite.finns inte många länder som erbjuder så bra utbildningsmöjligheter som Sverige.

Jo men har alla människor ambition och vill anstränga sig, en del är ju väldigt lata.

Det finns ju greker som kom Sverige på 60-talet och där frun i huset inte kan prata svenska än idag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men har alla människor ambition och vill anstränga sig, en del är ju väldigt lata.

Det finns ju greker som kom Sverige på 60-talet och där frun i huset inte kan prata svenska än idag.

Visst är det så, men har svårt att tycka synd om människor som man vet har alla förutsättningar men av ren lathet inte får tummen ur.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem om man är ambitiös att skaffa sig ett ordentligt jobb i Sverige. Att hon inte får bidrag för att studera på exempelvis Komvux stämmer inte om det inte ändrats de senaste åren. Detta vet jag av egen erfarenhet då min fru gick en yrkesutbildning på Komvux för ett antal år sen.

Bidrag för att studera på Komvux får de först efter att det fått PUT, inga bidrag för att studera på SFI. Hur stort bidraget är beror sedan på hur mycket utbildning de har tidigare. Har de flyttat hit för en man får de snällt leva på honom tills de får PUT eller har jobb. Det är inte lätt att få jobb innan de kan språket, och då är de beroende av att få jobb via kontakter, där inte språket behövs. Har de kommit hit på arbetsuppehållstillstånd har de heller ingen man som kan försörja dem.

Håller inte heller med att det är lätt att få jobb idag, var lite skillnad för några år sedan. Vi har idag en ungdomsarbteslösehet på 25%, vilket visar hur svårt det är.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem om man är ambitiös att skaffa sig ett ordentligt jobb i Sverige. Att hon inte får bidrag för att studera på exempelvis Komvux stämmer inte om det inte ändrats de senaste åren. Detta vet jag av egen erfarenhet då min fru gick en yrkesutbildning på Komvux för ett antal år sen.

Exactemente, hade folk inte varit så lata hade det ju inte funnits någon arbetslöshet, i Sverige i alla fall.

Arbetsmyran Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Återigen handlar det om ambition. Finns de tjejer som lär sig språket ordentligt på 1-2 år men det finns även de som bott i Sverige nästan 20 år som är urusla på svenska.

Om man kommer till Sverige med ambitionen att stanna här får man väl anstränga sig lite.finns inte många länder som erbjuder så bra utbildningsmöjligheter som Sverige.

Hej

Att ambition och vilja spelar roll är sant, men det finns en grupp som har det särskilt svårt och det är dom som inte kan läsa eller skriva Thailändska, kan man inte ens detta på sitt eget språk så är det oerhört svårt att som vuxen börja om ifrån noll på ett helt främmande språk, en del av dessa har t.o.m svårt att lära sig tala svenska.

Denna grupp har det extra besvärligt och vi känner ett flertal tjejer (kvinnor) som är i denna situation, dom har vistats länge i Sverige och gått på SFI till och från i kanske 10-20 år och dom kan fortfarande inte läsa eller skriva på svenska men ofta prata lite svenska, dom har det svårt på arbetsmarknaden och är lite utlämnade till jobb där dom kan klara sig utan att kunna läsa, skriva och ev. även tala svenska, en del av dessa riskerar att hamna i massagesalonger, men dom flesta tar absolut jobb som t.ex städare på udda tider när lokalen är tom, tvättar sängkläder i källaren på hotell, diskar på resturanger, plocka svamp och bär i skogen i samtliga fall jobbar dom ofta utan konakt med andra svenskar vilket leder till att dom inte utvecklar språket ens på jobbet, vilket gör det svårt att bryta denna onda cirkel.

Sen finns det ju en kategori som redan i Thailand har jobbat i barsvängen och tjänat extra vid sidan om, för dessa är det nog ibland lockande att hoppa över skolbänken även i Sverige och tjäna enligt dom stora och enkla pengar genom sexuella tjänster mot betalning, det har pågått länge och då mest i våra grannländer Danmark och Norge dit tjejer ifrån Sverige har sökt sig för jobb som prostituerade i perioder, en del av dessa lever bevisligen i förhållande med svenska män, men om dessa vet vad tjejerna sysslar med och accepterar det vet jag inte, men förmodligen inte alla, men sedan explosionen med massagesalonger i Sverige behöver dom nog inte åka till grannländerna längre, jag tror att många av dessa numera återfinns som massöser.

Det tråkiga med det rykte Thaimassage salongerna nu har fått är att det drabbar hela gruppen Thai tjejer som redan riskerar att bli utsatta för fördommar även om dom inte är inblandade alls, och inte minst dom seriösa tjejer som har valt detta yrke drabbas ju, så detta är beklagligt ur många perspektiv.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att ambition och vilja spelar roll är sant, men det finns en grupp som har det särskilt svårt och det är dom som inte kan läsa eller skriva Thailändska, kan man inte ens detta på sitt eget språk så är det oerhört svårt att som vuxen börja om ifrån noll på ett helt främmande språk, en del av dessa har t.o.m svårt att lära sig tala svenska.

Denna grupp har det extra besvärligt och vi känner ett flertal tjejer (kvinnor) som är i denna situation, dom har vistats länge i Sverige och gått på SFI till och från i kanske 10-20 år och dom kan fortfarande inte läsa eller skriva på svenska men ofta prata lite svenska, dom har det svårt på arbetsmarknaden och är lite utlämnade till jobb där dom kan klara sig utan att kunna läsa, skriva och ev. även tala svenska, en del av dessa riskerar att hamna i massagesalonger, men dom flesta tar absolut jobb som t.ex städare på udda tider när lokalen är tom, tvättar sängkläder i källaren på hotell, diskar på resturanger, plocka svamp och bär i skogen i samtliga fall jobbar dom ofta utan konakt med andra svenskar vilket leder till att dom inte utvecklar språket ens på jobbet, vilket gör det svårt att bryta denna onda cirkel.

Sen finns det ju en kategori som redan i Thailand har jobbat i barsvängen och tjänat extra vid sidan om, för dessa är det nog ibland lockande att hoppa över skolbänken även i Sverige och tjäna enligt dom stora och enkla pengar genom sexuella tjänster mot betalning, det har pågått länge och då mest i våra grannländer Danmark och Norge dit tjejer ifrån Sverige har sökt sig för jobb som prostituerade i perioder, en del av dessa lever bevisligen i förhållande med svenska män, men om dessa vet vad tjejerna sysslar med och accepterar det vet jag inte, men förmodligen inte alla, men sedan explosionen med massagesalonger i Sverige behöver dom nog inte åka till grannländerna längre, jag tror att många av dessa numera återfinns som massöser.

Det tråkiga med det rykte Thaimassage salongerna nu har fått är att det drabbar hela gruppen Thai tjejer som redan riskerar att bli utsatta för fördommar även om dom inte är inblandade alls, och inte minst dom seriösa tjejer som har valt detta yrke drabbas ju, så detta är beklagligt ur många perspektiv.

Mvh isan lover

Om detta du beskriver är en verklighet många lever i så ifrågasätter jag att de överhuvudtaget kommer till Sverige. Lovar männen de träffat guld och gröna skogar? Om man knappt har ekonomi att själv klara sig i Sverige varför tar man då hit en kvinna från Thailand som inte har möjlighet/ambition att hjälpa till ekonomiskt? Förstår man inte att detta kommer att bli ekonomiskt ohållbart?

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta män som har ett förrhålande med en thaitjej och tar henne tll Sverige för att leva med henne har nog förstått att det kommer att kosta. De tycker det är värt att det blir snåla tider ett tag och försöker göra det bästa av situationen. De flesta thaitjejer förstår säkert detta men en del bara måste ha mycket och det snabbt. De klarar inte att vänta och sabbar snabbt förrhållandet genom spel, luderi osv. Synd för i en del kanske det kunnat bli bra. En del press ifrån familjen att skicka pengar kan säkert spela in men jag tror att de flesta pengar som dras in på t.ex. massagesalongerna går till meningslös konsumtion och inte till familjen eller någon långsiktig investering.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostitution = Lathet.

De flesta Bartjejer samt övriga horor i Thailand skulle med lätthet kunna skaffa sig ett jobb där lönen motsvarar c.a 10 000 bath/månaden. Latheten sätter dock stopp. I vissa fall handlar det även om pengarna, men bartjejerna som tjänar pengar spenderar dom därefter också, som en tjejkompis säger, "i dont understand my friends, they work with sell their body, and after work they go out and buy a Thai man".

Jag menar, först horar dom själva, och sen går de på ett ställe som säljer k*k, och köper en Thai kille för natten.

What gives?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Prostitution = Lathet.

De flesta Bartjejer samt övriga horor i Thailand skulle med lätthet kunna skaffa sig ett jobb där lönen motsvarar c.a 10 000 bath/månaden. Latheten sätter dock stopp. I vissa fall handlar det även om pengarna, men bartjejerna som tjänar pengar spenderar dom därefter också, som en tjejkompis säger, "i dont understand my friends, they work with sell their body, and after work they go out and buy a Thai man".

Jag menar, först horar dom själva, och sen går de på ett ställe som säljer k*k, och köper en Thai kille för natten.

What gives?

Och hur vanligt tror du det är? Jo jag har hört liknande historier jag också om vissa tjejer som jobbar i barer och spenderar förtjänsten på thaikarlar. Det har då kommit från andra tjejer som jobbar i samma bar och dom har tyckt det är lika korkat som du, trots att det bara är ett par simpla lata "horor".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar, först horar dom själva, och sen går de på ett ställe som säljer k*k, och köper en Thai kille för natten.

det där tror jag inte mycket på.

vad har du för källa?

hur vet du det?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

det där tror jag inte mycket på.

vad har du för källa?

hur vet du det?

Min källa är min kompis Darunee.

Jag vet det för att hon sa det till mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min källa är min kompis Darunee.

Jag vet det för att hon sa det till mig?

Jaha, då var det löst.

Dåliga fruntimmer är alltså lata och lägger merparten av sina pengar på falukorv.

Lillhjärnan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer att svenska mannen är en idi*t :13: med många regler... Lr ska jag säga moment 22 typiskt sverige

Det finns väl inte många andra länder än vi som GILLAR att upprätta regler till allt och inget :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara tala för mig själv och mina erfarenheter i Thailand.

Men kultur och synsätt ang kvinnor/ekonomi/prostitution upplever jag som väldigt annorlunda mot Sverige .

Vi har under lång tid försökt att bygga upp en affärskedja här med naturprodukter. Tyvärr faller det på att de är mycket svårt att få en yngre tjej jobba i butik med långa arbetspass varaktigt. De jobbar kanske max 3 månader sedan försvinner de med en klassisk thailögn,, mamma vill inte att jag jobbar, vill att jag hjälper till hemma. Sedan får man höra om att de blivit upplockade som second wife...

Vår svenska ide om självständiga kvinnor , ligger kanske 100 år back här.

Drömmen här verkar vara att finna en rik försörjare och få köra Benz.

Om inte, hitta lätt jobb som tex beer girl.

Har en kompis som hela tiden envisas med att anställda snygga kvinns som säljer öl på hennes golf restaurang. de stannar 3 månader, därefter är de second wife till någon golfare.

Nu säger jag inte att alla är sådana. vi har en kompis som driver en smyckes kedja med sin man och de jobbar stenhårt bägge två.

Och min fru har tre jobb , goverment, shop och studier på universitet på helgerna.

Jag har förstått att många ser ner på prostituion och second wife här i Thailand.

Men att gifta sig rikt är väldigt viktigt och högsta målet

Flyttar man till Sverige med thai , tror jag att det är viktigt att förstå ovanstående. Utmåla dig inte som en rik knösus.

Gör du det ...problem. Fattar de inte ..förklara att vi har höga skatter och att allt utom sociala omsorgen kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men har alla människor ambition och vill anstränga sig, en del är ju väldigt lata.

Det finns ju greker som kom Sverige på 60-talet och där frun i huset inte kan prata svenska än idag.

Säljer de sex också greker alltså eller har riktiga jobb?? :crazy:

En del människor har ingen själv aktning bara de får lite snabba pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om detta du beskriver är en verklighet många lever i så ifrågasätter jag att de överhuvudtaget kommer till Sverige. Lovar männen de träffat guld och gröna skogar? Om man knappt har ekonomi att själv klara sig i Sverige varför tar man då hit en kvinna från Thailand som inte har möjlighet/ambition att hjälpa till ekonomiskt? Förstår man inte att detta kommer att bli ekonomiskt ohållbart?

Hej

Just Svenska mäns oförståelse och kallsinnighet när det gäller att stötta föräldrar eller far och morföräldrar i Thailand har splittrat många förhållanden och förmodligen också fått en och annan tjej ifrån barsvängen att försöka ordna pengar på egen hand till familjen genom att återuppta sin gamla sysselsättning i Sverige eller på utflykter till våra grannländer, ibland utan mannens vetskap, men säkerligen har en och annan sett genom fingrarna med detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Min källa är min kompis Darunee.

Jag vet det för att hon sa det till mig?

Jahapp, då har vi en tjej där och det tror jag på att ett fåtal gör det.

Som du målade upp det lät det som att alla bartjejer gör så.

Det är det jag inte tror på.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara tala för mig själv och mina erfarenheter i Thailand.

Men kultur och synsätt ang kvinnor/ekonomi/prostitution upplever jag som väldigt annorlunda mot Sverige .

Vi har under lång tid försökt att bygga upp en affärskedja här med naturprodukter. Tyvärr faller det på att de är mycket svårt att få en yngre tjej jobba i butik med långa arbetspass varaktigt. De jobbar kanske max 3 månader sedan försvinner de med en klassisk thailögn,, mamma vill inte att jag jobbar, vill att jag hjälper till hemma. Sedan får man höra om att de blivit upplockade som second wife...

Vår svenska ide om självständiga kvinnor , ligger kanske 100 år back här.

Drömmen här verkar vara att finna en rik försörjare och få köra Benz.

Om inte, hitta lätt jobb som tex beer girl.

Har en kompis som hela tiden envisas med att anställda snygga kvinns som säljer öl på hennes golf restaurang. de stannar 3 månader, därefter är de second wife till någon golfare.

Nu säger jag inte att alla är sådana. vi har en kompis som driver en smyckes kedja med sin man och de jobbar stenhårt bägge två.

Och min fru har tre jobb , goverment, shop och studier på universitet på helgerna.

Jag har förstått att många ser ner på prostituion och second wife här i Thailand.

Men att gifta sig rikt är väldigt viktigt och högsta målet

Flyttar man till Sverige med thai , tror jag att det är viktigt att förstå ovanstående. Utmåla dig inte som en rik knösus.

Gör du det ...problem. Fattar de inte ..förklara att vi har höga skatter och att allt utom sociala omsorgen kostar.

Det handlar väl om vad som hamnar i era anställdas lönekuvert, betala rejält så kanske dom stannar hos er.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säljer de sex också greker alltså eller har riktiga jobb?? :crazy:

En del människor har ingen själv aktning bara de får lite snabba pengar.

Det finns säkert någon grek eller grekiska som säljer sex.

Men om du inte förstod vad jag skrev så menade jag att det finns greker som varit i Sverige i 35 år och som inte lärt sig att varken skriva eller läsa svenska.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl om vad som hamnar i era anställdas lönekuvert, betala rejält så kanske dom stannar hos er.

Hustrun betalar maxlön plus månadsbonus... 8000b + 5 % commission. Normal lön totalt ca 12000B /månad.

Detta överstiger lön för outbildad arbetskraft i Thailand med råge.

Vet inte vad du menar med rejäl lön i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...