Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Jovars, vore det inte för de däringa moralisterna så skulle var och en kunna ha en liten bordell i trädgården.

Lusthusaren Arne

Eller så kunde tjejerna och killarna öppna eget, och sälja hushållsnära tjänster.

Kanske kunde sverige bli lite mer Som tex Amsterdam http://www.amsterdamlogue.com/

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jovars, visst är det så att gemene man går omkring och knyter näven i fickan i avsaknaden av köpemus och fri joint.

Omoralisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, visst är det så att gemene man går omkring och knyter näven i fickan i avsaknaden av köpemus och fri joint.

Omoralisten Arne

Japp!

Fast joint har jag bara testat en gång. I Amsterdam, testade inget annat "omoraliskt" den gången.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

I debatten har det framförts tankar som pekar på att det skulle vara fördomsfullt, inskränkt och sexualfientligt

att vara negativ till att vissa personer vill köpa sex, och att andra vill sälja sex på exempelvis thai-massage-salonger.

För min egen del så är jag nog av uppfattningen att sexuellt ”frigjorda” människor är de som

utan förbehåll är villiga att i sexuellt syfte dela sin kropp med andra människor för

njutningens och glädjens skull, och inte för att kunna tjäna pengar eller

få ut andra gentjänster via umgänget.

Att som en man eller kvinna välja att köpa sig sex av någon som inte är villig att ha

sex med personen ifråga utan att få betalt för det, verkar i mina ögon vara mer av en pragmatisk,

bekväm och avtalsstyrd handling, än ett frigjort och fördomsfritt agerande.

Därmed inte sagt att jag fördömer eller ser ner på den som av trängande behov och

bekvämlighetsskäl väljer att sig köpa sex av någon som av fri vilja vill sälja denna tjänst.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om de nu bara marknadsförs

på ett vis där andra människor inte behöver klä skott för horeriet.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om nu agerandet inte går stick i stäv

med vad den har lovat sin trogna parter som trist sitter hemma och väntar . . .

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

I debatten har det framförts tankar som pekar på att det skulle vara fördomsfullt, inskränkt och sexualfientligt

att vara negativ till att vissa personer vill köpa sex, och att andra vill sälja sex på exempelvis thai-massage-salonger.

För min egen del så är jag nog av uppfattningen att sexuellt ”frigjorda” människor är de som

utan förbehåll är villiga att i sexuellt syfte dela sin kropp med andra människor för

njutningens och glädjens skull, och inte för att kunna tjäna pengar eller

få ut andra gentjänster via umgänget.

Att som en man eller kvinna välja att köpa sig sex av någon som inte är villig att ha

sex med personen ifråga utan att få betalt för det, verkar i mina ögon vara mer av en pragmatisk,

bekväm och avtalsstyrd handling, än ett frigjort och fördomsfritt agerande.

Därmed inte sagt att jag fördömer eller ser ner på den som av trängande behov och

bekvämlighetsskäl väljer att sig köpa sex av någon som av fri vilja vill sälja denna tjänst.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om de nu bara marknadsförs

på ett vis där andra människor inte behöver klä skott för horeriet.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om nu agerandet inte går stick i stäv

med vad den har lovat sin trogna parter som trist sitter hemma och väntar . . .

SN

För att inte bli för personlig.

Men stämmer det inte att herr SN själv tidigare hade en bar i paradiset Pattaya?

Då jag kände den person som jag tror hade baren innan SN?

Så vore jag högst förvånad om baren ändrade karaktär när SN drev den? Vadan denna nymoralism?

Om jag är ute i ogjort väder ber jag om ursäkt!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I debatten har det framförts tankar som pekar på att det skulle vara fördomsfullt, inskränkt och sexualfientligt

att vara negativ till att vissa personer vill köpa sex, och att andra vill sälja sex på exempelvis thai-massage-salonger.

För min egen del så är jag nog av uppfattningen att sexuellt ”frigjorda” människor är de som

utan förbehåll är villiga att i sexuellt syfte dela sin kropp med andra människor för

njutningens och glädjens skull, och inte för att kunna tjäna pengar eller

få ut andra gentjänster via umgänget.

Att som en man eller kvinna välja att köpa sig sex av någon som inte är villig att ha

sex med personen ifråga utan att få betalt för det, verkar i mina ögon vara mer av en pragmatisk,

bekväm och avtalsstyrd handling, än ett frigjort och fördomsfritt agerande.

Därmed inte sagt att jag fördömer eller ser ner på den som av trängande behov och

bekvämlighetsskäl väljer att sig köpa sex av någon som av fri vilja vill sälja denna tjänst.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om de nu bara marknadsförs

på ett vis där andra människor inte behöver klä skott för horeriet.

Jag ser heller inte ner på den som säljer dessa tjänster om nu agerandet inte går stick i stäv

med vad den har lovat sin trogna parter som trist sitter hemma och väntar . . .

SN

Gillar det mesta av dina inlägg.

Men SN förstår du själv vad du skriver?

Det börjar bli så jä...a allvarligt och svårt typ (bergman)

Ha en underbar kväll önskar jrk

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

För att inte bli för personlig.

Men stämmer det inte att herr SN själv tidigare hade en bar i paradiset Pattaya?

Då jag kände den person som jag tror hade baren innan SN?

Så vore jag högst förvånad om baren ändrade karaktär när SN drev den? Vadan denna nymoralism?

Om jag är ute i ogjort väder ber jag om ursäkt!

Mvh Janne

Nix - jag har aldrig ägt eller drivit någon bar i Thailand.

Däremot har jag nyttjat bardamernas tjänster ett flertal gånger (minns inte hur många gånger) innan jag stadgade mig.

Jag är ingen "nymoralist" då mina funderingar inte skiljer sig nämnvärt från förr i tiden

då jag som singel och ungkarl fann bardamerna både roliga och attraktiva sängkamrater.

Numera lever jag istället som sambo där vårt avtal med varandra går ut på att vi håller oss till varandra och inte kn*llar runt.

Har man en annan typ av överenskommelse med sin partner så får väl de handla därefter och det är inget som jag lägger mig i.

Det jag har vissa invändningar om är att "Thai massage" utnyttjas till något som det inte var avsett till,

och att detta på ett negativt sätt drabbar de som försöker driva en seriös thailändsk massageinrättning,

och även indirekt svärtar ner de thailändska kvinnor som inte vill ha med prostitution att göra.

Sedan tycker jag det är skit när en del killars thaifruar (även här på Mpr) i hemlighet jobbar extra som

runkmadam utan att killarna vet om detta eller kan göra något åt det.

Vissa av damerna horar även på hotell med kunder som de har träffat på massagen eller ute på krogen,

och detta samtidigt som karln sitter hemma i ensamhet eller tar hand om resten av familjen.

- Visst, man kan väl säga att det är deras problem, och att andra inte har med saken att göra.

Men lik förbannat så känner jag att det är ett förbannat egoistiskt och

kärlekslöst agerande från dessa damer och jag kan inte annat än

att känna största osmak för dessa damer.

Tyvärr - sån är jag . . . och om detta är nymoralism?

- Ja, då är jag väl en sådan då ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Gillar det mesta av dina inlägg.

Men SN förstår du själv vad du skriver?

Det börjar bli så jä...a allvarligt och svårt typ (bergman)

Ha en underbar kväll önskar jrk

-Jo då, jag förstår vad jag själv skriver,

men ibland undrar jag varför jag skriver över huvud taget . . . :nono::_russian::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

-Jo då, jag förstår vad jag själv skriver,

men ibland undrar jag varför jag skriver över huvud taget . . . :nono::_russian::crazy:

Jag beundrar verkligen ditt engangemang.

Härligt när folk står upp för sina åsikter.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag beundrar verkligen ditt engangemang.

Härligt när folk står upp för sina åsikter.

Mvh jrk

Tack,

- jag tycker också att det skulle vara roligare om fler stod upp och skrev

vad de faktiskt tycker och tänker utan att vara så rädda att få mothugg eller

att någon mpr-bekant ska ta illa upp.

Ibland är ju mothugg i debatten både nyttigt och utvecklande

då ingen av oss bör vara sin egen självutnämnda filosof.

Inte ens jag :crazy:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack,

- jag tycker också att det skulle vara roligare om fler stod upp och skrev

vad de faktiskt tycker och tänker utan att vara så rädda att få mothugg eller

att någon mpr-bekant ska ta illa upp.

Ibland är ju mothugg i debatten både nyttigt och utvecklande

då ingen av oss bör vara sin egen självutnämnda filosof.

Inte ens jag :crazy:

SN

Skriver nådig herrn i bakrusraseri efter gårdagens kråssmörjning i Göteborgs finvärld?Sant det du skriver iaf.och mothugg,det får jag ju alltid :crazy: Ha en trevlig fortsättning på helgen.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, en lösning skulle ju då kunna vara att di kallar sig polerare i stället för massöser.

Troubleshootern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skriver nådig herrn i bakrusraseri efter gårdagens kråssmörjning i Göteborgs finvärld?

Sant det du skriver iaf.och mothugg,det får jag ju alltid :crazy:

Ha en trevlig fortsättning på helgen.Mvh Måne

Nog har ett visst mått av finkelrelaterad skallebank gjort sig påmint under större

delen av Herr Nilsson´s söndag, och denna besvärande belägenhet kan med säkerhet

ha haft ett visst inflytande på både framförda tankegångar och valt uttryck i text. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Mja, en lösning skulle ju då kunna vara att di kallar sig polerare i stället för massöser.

Troubleshootern Arne

Då med en yttre skylt i neon som skriker "Thai Polish" ?

och en liten käck slogan som: "For men with lust for luster" . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack,

- jag tycker också att det skulle vara roligare om fler stod upp och skrev

vad de faktiskt tycker och tänker utan att vara så rädda att få mothugg eller

att någon mpr-bekant ska ta illa upp.

Ibland är ju mothugg i debatten både nyttigt och utvecklande

då ingen av oss bör vara sin egen självutnämnda filosof.

Inte ens jag

SN

Vadå?

Skulle det vara fel att få mothugg från dig?

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Fast joint har jag bara testat en gång. I Amsterdam, testade inget annat "omoraliskt" den gången.

MVH Tommy

En gång räcker för vissa.

Ha en gör go kväll

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte bli för personlig.

Men stämmer det inte att herr SN själv tidigare hade en bar i paradiset Pattaya?

Då jag kände den person som jag tror hade baren innan SN?

Så vore jag högst förvånad om baren ändrade karaktär när SN drev den? Vadan denna nymoralism?

Om jag är ute i ogjort väder ber jag om ursäkt!

Mvh Janne

Nu blev man nyfiken ,vilken bar var det månne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev man nyfiken ,vilken bar var det månne

Det är så läng sedan så det är preskriberat (10 år).

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg namnet.

Men det låg mittemot Soi honey Inn på second road i något barkomplex som förmodligen är rivet idag?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så läng sedan så det är preskriberat (10 år).

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg namnet.

Men det låg mittemot Soi honey Inn på second road i något barkomplex som förmodligen är rivet idag?

Mvh Janne

Ok ja då vet jag vilken du menar , efternamnet var ju rätt i alla fall

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte orkat att läsa allt som skrivits i denna tråd. Läste någonstans att det finns cirka 350 registrerade Thai massageställen i Sverige, hur många jobbar på varje ställe 2-3?

I så fall är det ju ungefär 700 - 1000 tjejer som är i Sverige för att knåda kroppar, har dom någon form av utbildning eller räcker det med att komma från Thailand för att kalla sig massös.

Och det tror väl tusan att har man en inkomst på 4000 kronor, så måste man ju ha en extrainkomst, för det finns väl ingen som kan leva på 4000.

Bara en undran och fundering.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte orkat att läsa allt som skrivits i denna tråd. Läste någonstans att det finns cirka 350 registrerade Thai massageställen i Sverige, hur många jobbar på varje ställe 2-3?

I så fall är det ju ungefär 700 - 1000 tjejer som är i Sverige för att knåda kroppar, har dom någon form av utbildning eller räcker det med att komma från Thailand för att kalla sig massös.

Och det tror väl tusan att har man en inkomst på 4000 kronor, så måste man ju ha en extrainkomst, för det finns väl ingen som kan leva på 4000.

Bara en undran och fundering.

Undra om du hade tyckt likadant om det hade varit din fru som hade gjort det?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det tror väl tusan att har man en inkomst på 4000 kronor, så måste man ju ha en extrainkomst, för det finns väl ingen som kan leva på 4000.

Bara en undran och fundering.

I Sverige har alla möjlighet att skaffa sig en bättre framtid. Varför inte gå en yrkesutbildning som ger chansen till bättre inkomst istället för att utföra sexuella tjänster? Har svårt att se massösen som ett offer för omständigheterna...

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige har alla möjlighet att skaffa sig en bättre framtid. Varför inte gå en yrkesutbildning som ger chansen till bättre inkomst istället för att utföra sexuella tjänster? Har svårt att se massösen som ett offer för omständigheterna...

Exactemente, varför inte bli advokat, mycket stålar utan ansträngning.

Märkligt att inte alla blir lagvrängare.

Yrkesvägledaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige har alla möjlighet att skaffa sig en bättre framtid. Varför inte gå en yrkesutbildning som ger chansen till bättre inkomst istället för att utföra sexuella tjänster? Har svårt att se massösen som ett offer för omständigheterna...

Det låter som att det skulle vara hur lätt som helst för en thailändska att få jobb i Sverige. Det är det verkligen inte, och så länge hon har en man som kan försörja henne får hon heller inga bidrag, det räknas ju gemesamma inkomster. Är det viktigt för kvinnorna att skicka pengar till familjen i Thailand måste hon således skaffa extrainkomster. Med tanke på den arbetslöshet som finns nu, är det bara genom kontakter det går att få jobb, och var finns dom?

När det gäller thaimassage är det också ofta kvinnor som kommer hit från Thailand enbart för att arbeta på dessa ställen. De kan ingen svenska, och har ett arbetsrelaterat uppehållstillstånd. Ingen möjlighet att tänka sig något annat således. Får de då en lön på 4000 kr i månaden, kan jag ju tänka mig att inkomsten måste utökas på något sätt. Har de då sysslat med Happy Ending i Thailand är det ju nära till hands att fortsätta med samma sak när de kommer hit, och det dessutom visar sig att de får lika mycket betalt i kronor i Sverige som de fick i Bath i Thailand.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...