Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

"Facket bestod av medlemmar" antagligen fyllsvammel från sudden men facket BESTÅR av medlemmar tror man nått annat så. ja då svamlar man på riktigt!!

JRK och burrabus ni är bara patetiska!

Fuckpampen

På miitt företag så har vi en fackrepresantant som inte bryr sig ett dugg. Vi är ett mindre gäng som går på nattschema/3 skift,. Men det ska tydligen inte belönas efter rådande tariffer, då det är viktigare att behålla fast skifttillägg för folk som knappt jobbar OB-tider (bland annat) facknippen,: Är nog mindre än 10 % av personlaen som går på 2-skift och tjänar pengar de egentligen inte ska ha, typ 6-700 i månaden, på bekostnad av oss 3-skifftare.. Tror att en "normal" 3-skifatre förlorar ungefär 1000 kr/mån under rådande avtal, vi på natten 2-3000..

Ett fåtal personer, bla, facknippen, jobbar 2-skift och skulle få ett tapp på 6-700 kr i månaden vid övergång till rörligt OB som rättvist skulle ge betydligt bättre betalt till oss som jobbar mkt OB. Tyvärr är man så nöjd med 7/7 schemat så man inte orkar bry sig för mkt, och att lämna facket finns inte heller då de behövs när jag härjar med arbetsledare och ledningen :rotfl:

Men facket är ett stort skämt, tyvärr så betalar jag över 700 i månaden till dessa pajaser.. Ett nödvändigt ont som jag ser det, för att få behålla jobbet under rådande omständigheter :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Till stor del Ja. Detta på grund av att media har en förmåga att snedvida vad prostitution är. Likt man snedvrider många andra frågor.

När man skriver en artikel så kan man t.ex peka mot något enskilt förhållande som är vidrigt. Och så gör man gällande att så är det i gemen.

Om staten håller för ögonen och ej har tillsyn så kan ju alla möjliga avarter av Prostitution växa fram.

Men då tycker man att man förbjuder saken så är det i princip ett icke problem.

Och har du någonsin sett media proffitera på någons lycka?

Nej det är rövarhistorierna som säljer-. Därför får svenskar en mer negativ bild av prostitution, vilket i sig är oppinionsbildande.

Sen att det sitter en massa "feminister" a,la Shyman i våran riksdag gör inte saken bättre.

Mvh Janne

Byt ut ordet prostitution mot Thaksin och tänk världen mot MPR och sen tar du dig en funderare :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tur att Isaan är befriat från allt som har med prostitution att göra,,,

Rock on!

Hej

Det är det ju naturligtvis inte, men varje by och stad är ju inte som dom värsta gatorna i Pattaya heller, så det känns lite orättvist och sorgligt att Thailand och Thailändskor så ofta förknippas med sexhandel i olika media, det ger folk en skev bild av verkligheten och även dom som inte är inblandade i denna handel riskerar att drabbas av fördommar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja du IL brukar tycka att det du skriver är vettigt men när det gäller inlägget om din morfar hallå vakna.

Tror nog att han hade det svårt det hade 94 % av befolkningen vid den tiden men med fackföreningar och hårt arbete och solidaritet lyckades de flesta få det bättre .Men stålmorfar som lyfter sten och lärare det tror jag inte ett ögonblick på,det måste bara vara i din fantasi.Inget fel med fantasi men säg att det är så då.

Ps min morfar var mycket starkare än din.

Mvh Leadbelly

Hej

Det här är ingen skröna och jag har inte lagt till eller dragit bort något, jag har tvärtom många mer berättelser att komma med om honom, han var väl lite av en legend och orginal här ute på den tiden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

DE E KLART DOM SKA SYSSLA MED SITT "YRKE" ÄVEN I SWEDALA..WHYYY NOT

För att vi kanske inte vill ha ett sådant samhälle, eller kanske snarare ville.

Jag har för mig att sexköplagen blev som den blev på grund av att många prostituerade kvinnor är/var väldigt utsatta, missbruksproblem drev dem ofta till prostitution. Lite motsägelsefullt kan dessa kvinnor delta i två brott utan att bli straffade för något. Narkotikahandel samt sexköp !

Sexköplagen skyddar idag de som arbetar med massage och erbjuder sexuella tjänster. Kanske dags för en anpassning åt ena eller andra hållet.

Dessutom tror jag att det finns en lucka i sexköplagen när det gäller massage och sexuella tjänster, om priset för en timmes massage är 500 kr och du får en sexuell tjänst under den timmen. Har då ett sexköp skett ?

Min gissning är ja, om man haft kännedom om förhållanden när man gick dit. Nej, om man bara fick det utan vetskap att så sker normalt. Priset är ju naturligtvis avgörande om det ska anses som att man haft kännedom eller ej.

Jag tror inte den växande skaran thailändare i Sverige tjänar på det rykte som nu uppstått kring dessa Thaimassager, frågan är bara om det går att göra något åt under nuvarande samhällssyn på sexköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört rykten om att Kalla Fakta ska ta upp ämnen som: 8 av 10 zigenare stjäl, 8 av 10 somalier nyttjar cat, 8 av 10 flaskor Koskenkorva som säljs på Systembolaget köps av finländare...

Fel:vi findlänare köper ALL Kosken som finns!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist som faan för din tjej! Hon skulle kunna anmäla de som kom med kommentarerna för sexuella trakasserier, fast hur kul är det?

Men om hon tar upp det med skolledningen och den ignorerar problemet, så kan ni ta det till högre instanser...

Det är inte lätt för våra kvinnor (min fru går också på SFI) en massa folk med förutfattade meningar, svenskar verkar vara de mest öppna för andra kulturer...

Frugan har fått en massa konstiga frågor från en Afrikansk (ugandisk?) herre, och han slutade inte förrän hon frågade om det var sant att folk i Afrika äter barn,det hade hon sett på TV, sa hon,( efter att jag berättat om Idi Amin...).

Nu har hon bytt klass så hon slipper den idi*ten.

MVH Tommy

Borde väl vart idi*ten som fått byta klass istället för din fru. Fast det kanske också var andra anledningar till klassbytet.

Annars är sexuella trakasserier något som thaitjejer i Sverige kommer att få levamed så länge som en stor grupp av dem faktiskt ludrar runt samtidigt som de flesta thai i Sverige skiter i problemet. Min tjej har också ett intressant sätt att se på det. Hon gillar inte prostiturion men skyller naturligtvis på svensk media. Det finns en sanning i det men egentligen gör hon som de flesta thai gör. När Thailand/thaiare får kritik så skyller man på någon annan.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars är sexuella trakasserier något som thaitjejer i Sverige kommer att få levamed så länge som en stor grupp av dem faktiskt ludrar runt samtidigt som de flesta thai i Sverige skiter i problemet.

Neil

Exactemente, verkligen trist . för prostitution kan väl polskorna hålla på med di har ju redan dåligt rykte.

Ryktaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

De personer som här på MPR förespråkar en liberalare och mindre inskränkt syn på den

förekommande prostitutionen vid svenska ”Thai-Massage-salonger” är troligen inte lika

fördomsfulla om det nu skulle visa sig att det är deras egen fru eller flickvän som vill

börja runka gubbar mot betalning.

Jag antar att det förhåller sig så . . . och jag skulle bli förvånad om motsatsen råder . . .?

Men när det gäller thaitjejer som lever som singel, och där de inte lever i ett något parförhållande

där tvåsamheten ses som en viktig överrenskommen ingrediens för att samvaron ska bli harmonisk,

ja då är det väl inte så mycket att bråka om när de väljer att få sin inkomst via en självvald prostitution.

Det samma gäller väl de ungkarlstorskar som väljer att köpa deras tjänster.

Det jag själv vänder mig emot är att dessa ”happy ending brudar” har kidnappat och nu skitat ner

begreppet och varumärket ”Thai Massage”, som i sig inte har något med betald sex att göra.

Sedan kan man ju även tycka lite synd om vissa karlar som inte har kraft eller förmåga att

sätta gränser inom deras egen familj, vilket gör att de sedan går runt och våndas eller tittar för djupt i flaskan

och mår dåligt av vetskapen att frugan förmodligen tillfredställer någon annan snubbe med mer flis i plånboken.

Kapade varumärken som det åks snålskjuts på.

Jag antar att exempelvis Kim och SurinP3 inte skulle bli överförtjusta om det började dyka upp

förtäckta svenska bordeller med namnet ”MPR Massage” och ”MPR Happy End” skrivet i neon.

Detsamma bör gälla för de seriösa företagare som vill saluföra "Thai Massage".

En ejakulativ genväg

Jag är även fullt medveten om att det inte går att lagstadga bort prostitution då det alltid kommer

att finnas individer som väljer att sätta en prislapp på dem själva, och det kommer alltid att finnas

kunder som för en rimlig summa i "rätt miljö" är villiga att ta en ejakulativ genväg.

I mina kanske något veliga ögon så vore det en annan ”moralisk” femma om de saluförde sina

tjänster utan att nämna ordet ”Thai” över huvud taget.

Det kunde ju i så fall räcka med ”Happy Salong”, ”Happy Massage”, mm för att locka in kunder.

På så vis behöver inga ”oskyldiga” landsmaninnor bli förknippade med

det nu nationalitetsassocierade horeriet.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Men med alla experter här på MPR, finns det ingen risk det gäller deras fruar/flickvänner...

Väl skrivet SN

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

De personer som här på MPR förespråkar en liberalare och mindre inskränkt syn på den

förekommande prostitutionen vid svenska ”Thai-Massage-salonger” är troligen inte lika

fördomsfulla-fria? om det nu skulle visa sig att det är deras egen fru eller flickvän som vill

börja runka gubbar mot betalning.

Jag antar att det förhåller sig så . . . och jag skulle bli förvånad om motsatsen råder . . .?

Bli förvånad SN.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag själv vänder mig emot är att dessa ”happy ending brudar” har kidnappat och nu skitat ner

begreppet och varumärket ”Thai Massage”, som i sig inte har något med betald sex att göra.

Kapade varumärken som det åks snålskjuts på.

Jag antar att exempelvis Kim och SurinP3 inte skulle bli överförtjusta om det började dyka upp

förtäckta svenska bordeller med namnet ”MPR Massage” och ”MPR Happy End” skrivet i neon.

Detsamma bör gälla för de seriösa företagare som vill saluföra "Thai Massage".

En ejakulativ genväg

Jag är även fullt medveten om att det inte går att lagstadga bort prostitution då det alltid kommer

att finnas individer som väljer att sätta en prislapp på dem själva, och det kommer alltid att finnas

kunder som för en rimlig summa i "rätt miljö" är villiga att ta en ejakulativ genväg.

I mina kanske något veliga ögon så vore det en annan ”moralisk” femma om de saluförde sina

tjänster utan att nämna ordet ”Thai” över huvud taget.

Det kunde ju i så fall räcka med ”Happy Salong”, ”Happy Massage”, mm för att locka in kunder.

På så vis behöver inga ”oskyldiga” landsmaninnor bli förknippade med

det nu nationalitetsassocierade horeriet.

Mvh

SN

Jag håller helt med SN i detta, visst vore det bra om det inte hette Thai Massage. Men anledningen till att det heter Thai Massage Salong och inte Happy Salong borde väl vara ganska uppenbart.

Om inte sexköpslagen hade funnits med den påföljande moraliska häxjakten på sexarbetare och deras kunder så hade namnen på etablissemangen med stor sannolikhet inte inkluderat ordet Thai.

Som exempel från Tyskland: TheRelax Nightclub, Bernds Suana Club, Artemis, The Pussy Club ...

Slutsatsen är alltså, om man orkar tänka lite längre än näsan räcker, att om man ansluter sig den allmänna häxjakten mot sexarbete, innebär det samtidigt att man stödjer utvecklingen mot förtäckta sexklubbar med ordet Thai i namnet.

Om man nu har ont av inblandningen av ordet Thai i denna typ av verksamhet så bör man arbeta för att avskaffa sexköpslagen och förändra den trångsynta svenska moraluppfattningen. Samt, istället för att bedriva häxjakt på sexarbetarna och deras kunder bör man bedriva en häxjakt på de verkliga häxorna i detta sammanhang, dvs de sexualfientliga moralkärringarna som infört sexköpslagen.

Och för att spä på hela resonemanget något, hittade jag denna fina artikel från The Independent, om Tyskland. Tänk vad annorlunda världen kan se ut bara man tittar lite utanför den egna glasbubblan. :)

http://www.independe...en-2192499.html

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Slutsatsen är alltså, om man orkar tänka lite längre än näsan räcker,

att om man ansluter sig den allmänna häxjakten mot sexarbete,

innebär det samtidigt att man stödjer utvecklingen mot förtäckta sexklubbar med ordet Thai i namnet.

/Siamkap

Jag ska göra ett försöka, men min näsa är ju ganska väl tilltagen så det är inte säkert att jag lyckas . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Bli förvånad SN.

/Siamkap

Ja, jag är en smula förvånad ?

Speciellt när jag beskrev följande scenario:

"där de inte lever i ett något parförhållande där tvåsamheten ses som en

viktig överrenskommen ingrediens för att samvaron ska bli harmonisk,"

Har man inte denna övernskommelse med sin partner (om en rådande monogami)

så är det väl inte hela värden om båda tar ut svängarna lite grann.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla verkar tycka att man kommer från thaiiland så är dom horor fy fan Hoppas att det fins normala på detta frum

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl ändå inte medias fel att varannan thaimassage har avrunkning på meny'n?

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla verkar tycka att man kommer från thaiiland så är dom horor fy fan Hoppas att det fins normala på detta frum

Jag tror nog att du får läsa på lite bättre innan du kommer med ett sånt påståeende...

Det vi pratar om här är thaimassage inget annat och tyvärr är sanning så att det är väldigt ofta att folk får frågan om happy ending..

Kan inte blunda för sanningen.,

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Finns det någon som är anställd som massör. Tror de flesta får sitta där och vänta på kunder utan lön. När en kund kommer får de 100:- svart och ägaren tar resten. Thai verkar ha tagit med deras sätt att bedriva företag till vårt land. Vi andra skall betala för deras barn i skola och om de behöver vård.

Tror inte det är många Svenskar som skulle axepterar dessa former av anställning. Facket har försvunnit för Svenska folket anser de inte behövs. Facket bestod av medlemmar och är inte någon myndighet. Om tjejerna vill ansluta sig fackligt så finns möjligt att börja kämpa för andra anställningsformer.

Vadå, menar du att man inte ska få ha olika kulturer i Sverige eller gäller det bara Thai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara men det finns även dom som inte är bom bom runklady bara fördet finns så många snuskgubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det olyckligt att thaimassage ställen får så mycket skit och att just begreppet thaimassage blir liktydigt med prostitution. Men att tro att thaitjejernas rykte skulle bli bättre för att ställen bytte namn til mer exotiska namn som t.ex. rainbow massage, är knappast troligt. I grund och botten är problemet att en stor del av de thaitjejer som bor i Sverige har en helt annan syn på att sälja sex än i princiop alla andra människor i Sverige samt att ett inte alltför litet antal faktiskt säljer sex. Inget som säger att dessa thaitjejer egentligen har fel i sin uppfattning men i Sverige med dess moraliska värderingar så blir det ett problem. Att föringa problemen leder bara till att man i princip legitimerar verksamheten.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, vore det inte för de däringa moralisterna så skulle var och en kunna ha en liten bordell i trädgården.

Lusthusaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...