Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Har inte sett programmet och är väl ingen prostitutionsförespråkare men inte heller någon fördömmare så länge det sker under frivilliga förutsättningar dvs. Rycka lite snabel är väl inte hela världen egentligen. För det första så är det ju en form av massage av en kroppsdel som vilken annan del av kroppen, för det andra så tror jag det sliter mer på massösernas armar, axlar och händer att knåda muskelknutar hela dagen än att dra 5 min i någons skinnspik, för det tredje så kan det väl inte vara värre och mer förnedrande än att massera någons svettiga fötter som gått instängda i ett par skor en hel dag och endast sköljs av lite sporadiskt innan massagen.

Så länge det stannar vid lite snabelryckande tycker inte jag det är någon big deal. Fast jag kan helt klart förstå er som lever med thaikvinnor och med alla moraliska aspekter det innebär med sådana här saker. Men rent tekniskt så är det ju inte att likställa med ett blowjob eller penetration i mina ögon. Och nej, jag har aldrig och kommer nog aldrig gå till massage med happy ending, varken här i Sverige eller i Thailand, så egentligen bryr jag mig inte om att det är förbjudet eller inte, tycker bara inte om all moralpanik.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag får Thaimassage åtminstone varannan kväll. Happy ending ? Ja det förekommer också, om hon tjatat tillräckligt länge och om jag orkar. Har bara fått Thaimassage på stranden i Jomtien och på stranden på Koh Chang så om det gjordes en undersökning ang. mina upplevelser i Thailand så förekommer happy ending överhuvudtaget inte i Thailand, ingen frågade mig överhuvudtaget.

Hon är inte hemma nu men när hon kommer ska jag fråga om massage med happy ending och jag antar ( och hoppas) hon svarar ja vilket skulle bevisa att det förekommer i 100 % i vår lilla by.

Lovar att återkomma med resultat.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

I reportaget var det en snyfthistoria om att en kvinnan som sa att hon måste sälja sex för att kunna skicka hem pengar till sina gamla föräldrar.

Hennes eget val..

Vi har anställda i Thailand med blygsamma löner . De skickar också hem pengar.

De vet mycket väl att de kan dra in stora pengar på annan verksamhet.

Men de har valt att inte göra detta...

Finns alltid ett val, någonstans i livet,,,,,

Enligt TV4 låg lönen på massagesalongern på ca 4000 kr per månad. Tro f..n att de måste har ytterligare inkomster.

/GST

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt TV4 låg lönen på massagesalongern på ca 4000 kr per månad. Tro f..n att de måste har ytterligare inkomster.

/GST

Vad säger facket? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt TV4 låg lönen på massagesalongern på ca 4000 kr per månad. Tro f..n att de måste har ytterligare inkomster.

/GST

Var det så på alla salonger? Eller var det så på 8 av 10 salonger? Eller var det så på den värsta salongen de hittade (via tips)?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grundlönen inom "vårdyrket" är väl ca 17000.- i mån, så visst e dom låglönade!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar helt enkelt att felet ligger hos massagesalongerna som anställer dessa flickor och inte erbjuder anständiga löner. Verkar vara så hos alla arbetsgivare som är thai.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar helt enkelt att felet ligger hos massagesalongerna som anställer dessa flickor och inte erbjuder anständiga löner. Verkar vara så hos alla arbetsgivare som är thai.

/GSt

Ja så är det.Måndag morgon eller nyårsafton samma betalning iallafall på kärringens jobb, thairesturang inga kollektiv avtal där inte.Thai rak Thai.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som är anställd som massör. Tror de flesta får sitta där och vänta på kunder utan lön. När en kund kommer får de 100:- svart och ägaren tar resten. Thai verkar ha tagit med deras sätt att bedriva företag till vårt land. Vi andra skall betala för deras barn i skola och om de behöver vård.

Tror inte det är många Svenskar som skulle axepterar dessa former av anställning. Facket har försvunnit för Svenska folket anser de inte behövs. Facket bestod av medlemmar och är inte någon myndighet. Om tjejerna vill ansluta sig fackligt så finns möjligt att börja kämpa för andra anställningsformer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som är anställd som massör. Tror de flesta får sitta där och vänta på kunder utan lön. När en kund kommer får de 100:- svart och ägaren tar resten. Thai verkar ha tagit med deras sätt att bedriva företag till vårt land. Vi andra skall betala för deras barn i skola och om de behöver vård.

Tror inte det är många Svenskar som skulle axepterar dessa former av anställning. Facket har försvunnit för Svenska folket anser de inte behövs. Facket bestod av medlemmar och är inte någon myndighet. Om tjejerna vill ansluta sig fackligt så finns möjligt att börja kämpa för andra anställningsformer.

Thai har ett väldigt konstigt resonemang tycker jag. Jobbar de åt ett svenskt företag ska det vara riktiga löner. Jobbar de åt en thailändare verkar det inte vara viktigt med lönen alls, då tillämpar man någon helt annan logik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som är anställd som massör. Tror de flesta får sitta där och vänta på kunder utan lön. När en kund kommer får de 100:- svart och ägaren tar resten. Thai verkar ha tagit med deras sätt att bedriva företag till vårt land. Vi andra skall betala för deras barn i skola och om de behöver vård.

Tror inte det är många Svenskar som skulle axepterar dessa former av anställning. Facket har försvunnit för Svenska folket anser de inte behövs. Facket bestod av medlemmar och är inte någon myndighet. Om tjejerna vill ansluta sig fackligt så finns möjligt att börja kämpa för andra anställningsformer.

Som du så riktigt påstod så bestod facket av medlemar.Det var då det nu består det av skojare/media/pott tränade

ej tidigare i något yrke arbetande(möjligt dom sålt en jultidning till mormor).Om dom ska gå in och hjälpa så ska dom säkert ha mera % än M. m. s..

Så någon hjälp från något fack,nja det är nog större chans att vina på lotto.

Bara mina funderingar en fredag Kväll.

Mvh en som ej varit på porrklubb (my nicname is rosengren)

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är medlem i SEKO fyfan större svin till fack kan man inte ha MÅNDAG MORGON mitt ur träde kommer att ske

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är medlem i Unionen och inget att klaga på dem.

Jag har fått mycket hjälp från dem.

Sen finns det säkert en del Svenskar bakom Thaimassage ställen eller dess damer. Kan inte vi tala om för våra damer att de måste betala skatt och hur det funkar här i Svedala eller ska vi låta dem sända alla svarta pengar till sitt egna konto och familjen. Men vi betalar säkert gärna skatten för dem med. Eller ska andra betala utbildning, barnbidrag, underhållsbidrag till Thaibarnen, så visst skall de betala skatt som andra. Nu fuskar många Svenskar med svartjobb och skatt med. Vi får snart nytt Grekland här. Alla vill ha men ej betala för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som är anställd som massör. Tror de flesta får sitta där och vänta på kunder utan lön. När en kund kommer får de 100:- svart och ägaren tar resten. Thai verkar ha tagit med deras sätt att bedriva företag till vårt land. Vi andra skall betala för deras barn i skola och om de behöver vård.

Tror inte det är många Svenskar som skulle axepterar dessa former av anställning. Facket har försvunnit för Svenska folket anser de inte behövs. Facket bestod av medlemmar och är inte någon myndighet. Om tjejerna vill ansluta sig fackligt så finns möjligt att börja kämpa för andra anställningsformer.

"Facket bestod av medlemmar" antagligen fyllsvammel från sudden men facket BESTÅR av medlemmar tror man nått annat så. ja då svamlar man på riktigt!!

JRK och burrabus ni är bara patetiska!

Fuckpampen

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner svensk skatt och fack snack nu! Tråden handlade ju om Thaimassagesalonger!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde rapportera från mitt thaimassagebesök.Happy ending YES inte en muskelknut kvar.Nöjd men öm.Lite besviken,fick inte en endaste förfrågan om avrunkning :girl_dev: om det sen var muskler eller fett som masserades,det vet inte undertecknad men det var skönt vilket som :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du har rätt. Facket består av medlemmar och inget annat. Dåligt uttryckt från mig och menar att facket har raderats ut senaste åren av olika anledningar. Facket behövs och kommer tillbaka. Folk måste få klart för sig att det är vi medlemmar som gör jobbet och är facket.

"Facket bestod av medlemmar" antagligen fyllsvammel från sudden men facket BESTÅR av medlemmar tror man nått annat så. ja då svamlar man på riktigt!!

JRK och burrabus ni är bara patetiska!

Fuckpampen

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner svensk skatt och fack snack nu! Tråden handlade ju om Thaimassagesalonger!

//S

En stor del av snacket handlar om de vill ej betala skatt som andra. Sen är det bra vi lyfter upp arbetsförhållande som råder på ställena. Det kan få Svenska pojkvänner att reagera. Thai lever i Svedala och dess regler eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, tror att de tjänster som thaitjejerna undanhåller skatt på är extremt försumbara i andra jämförelser, men jag håller med dig att alla skall betala skatt.

Tjejen kom hem igår från skolan och var ganska upprörd, en stor del av hennes klass hade sett "uppdrag granskning". Till saken hör är att hon är den enda från Thailand i en ganska stor grupp av invandrare. Det var enligt henne några som frågade om hon kunde ge lite massage samt lite extra på toaletten. Vad tror du facket säger om det?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det största problem är svensk media som påtalar att köpt sex är fult...Det tråkiga är att dom politiker som skulle kunna göra något åt saken och ta bort den sjuka lag som bara kriminaliserar ena parten i affären. Går mer eller mindre politiskt självmord om dom skulle försöka ändra lagen.

Ja medias makt är stor men tror du enbart det beror på media att svenskarna i gemen är emot all form av prostitution? Man kan tycka vad man vill om både media och politiker men i slutänden representerar de folkets åsikter ganska väl. Har även hört någonstans att även media och politiker tydligen också är eller består av folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört rykten om att Kalla Fakta ska ta upp ämnen som: 8 av 10 zigenare stjäl, 8 av 10 somalier nyttjar cat, 8 av 10 flaskor Koskenkorva som säljs på Systembolaget köps av finländare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, även ämnet 11 av 10 rajdidelidrejare är korkade kommer att tas upp i nästa veckas Kalla Fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, tror att de tjänster som thaitjejerna undanhåller skatt på är extremt försumbara i andra jämförelser, men jag håller med dig att alla skall betala skatt.

Tjejen kom hem igår från skolan och var ganska upprörd, en stor del av hennes klass hade sett "uppdrag granskning". Till saken hör är att hon är den enda från Thailand i en ganska stor grupp av invandrare. Det var enligt henne några som frågade om hon kunde ge lite massage samt lite extra på toaletten. Vad tror du facket säger om det?

//S

Trist som faan för din tjej! Hon skulle kunna anmäla de som kom med kommentarerna för sexuella trakasserier, fast hur kul är det?

Men om hon tar upp det med skolledningen och den ignorerar problemet, så kan ni ta det till högre instanser...

Det är inte lätt för våra kvinnor (min fru går också på SFI) en massa folk med förutfattade meningar, svenskar verkar vara de mest öppna för andra kulturer...

Frugan har fått en massa konstiga frågor från en Afrikansk (ugandisk?) herre, och han slutade inte förrän hon frågade om det var sant att folk i Afrika äter barn,det hade hon sett på TV, sa hon,( efter att jag berättat om Idi Amin...).

Nu har hon bytt klass så hon slipper den idi*ten.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja medias makt är stor men tror du enbart det beror på media att svenskarna i gemen är emot all form av prostitution? Man kan tycka vad man vill om både media och politiker men i slutänden representerar de folkets åsikter ganska väl. Har även hört någonstans att även media och politiker tydligen också är eller består av folk.

Till stor del Ja. Detta på grund av att media har en förmåga att snedvida vad prostitution är. Likt man snedvrider många andra frågor.

När man skriver en artikel så kan man t.ex peka mot något enskilt förhållande som är vidrigt. Och så gör man gällande att så är det i gemen.

Om staten håller för ögonen och ej har tillsyn så kan ju alla möjliga avarter av Prostitution växa fram.

Men då tycker man att man förbjuder saken så är det i princip ett icke problem.

Och har du någonsin sett media proffitera på någons lycka?

Nej det är rövarhistorierna som säljer-. Därför får svenskar en mer negativ bild av prostitution, vilket i sig är oppinionsbildande.

Sen att det sitter en massa "feminister" a,la Shyman i våran riksdag gör inte saken bättre.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...