Jump to content
IGNORERAD

Nyfiken - Varför matar vi Trollen?


matte

Recommended Posts

Öppen fråga till alla:

VARFÖR envisas vi med att mata troll med svar på deras postningar?

Om ingen skulle ta notis om idi*tiska inlägg utan helt enkel låta bli att svara på dem så skulle nöjet givetvis försvinna för den ansvarige.

Men lik förbannat, om någon skriver att "det är en bartjej", så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Kommer frågan om Sinsod upp och någon svarar "Jag skulle minsann aldrig..." så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Kommer frågan om hur du träffade din tjej upp så svarar någon "Jag vet minsann hur dessa bartjejer är... och så vidare" och så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Det vore kul att se hur länge dom höll ut, dom som inte har ett vettigt ord att tillföra forumet utan bara ser det som en plats att få irritera folk.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är av ett undergrävt behov av skrivklåda.

Puckot Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trollen är hungriga, apropå meningslösa trådar/inlägg. :na:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Matte

Håller med om det och försöker göra så redan i vissa frågor, men inte när det gäller sinsod.

För jag tror att det är en källa till osämja och bråk mellan många falanger och flickvänner, och jag tycker att det är viktigt att dom som inte är så insatta i detta med sinsod får det klart för sig att det är normalt och att även thaimän betalar.

Om man inte följer denna tradition finns det risk att detta blir ett sår hos tjejen som aldrig läker, och detta ska alla veta tycker jag.

Sedan att denna frågan kommer upp med jämna mellanrum är kanske bra för det kommer ju nya till forumet, och den frågan kommer nog dom flesta falanger med thaitjej att ställas inför.

Ha det.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första förstår jag inte problematiken med en bar tjej!!??

Lite kläder på så blir dom sexigare enl. min mening.

Ang Sinsod så ligger det till på detta viset.

Sin = betyder rikedom eller saker av värde. Förr i tiden djur,land,produkter till gården/bruket m.m.

Nuförtiden pengar...

Sod = är att tillvarata "Sin" förr att ta hand om djuren m.m. Nu kanske att sätta in pengarna på banken...en liknelse bara.Värdet på "Sin" varierar då många saker spelar in, social status, hur välbärgade föräldrarna är, utbildning, ålder och hur vacker dottern är. Kostnaden på festligheterna och cermonin..som skall betalas av föräldrarna som kommer från Sin Sod.

Som farang känns det ju mysko att "köpa" sín fru men detta är en gammal tradition och skall efterlevas.

Föräldrarna tycker att det är mannen som blir skyldiga dem att uppfostra sin dotter till att bli en god hustru och dam. Sedan har vi tagit bort en inkomstkälla till familjen och genom Sin Sod visar du att du har ekonomisk trygghet för att bilda en familj.

Oftast så ger en Thaiman mer än en farang.

Vi får inte glömma Tong Mun som kan översättas till guld förlovning. Ett 24 karats guldsmycke...

Hoppas att jag tillfört lite mer info...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sic...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Öppen fråga till alla:

VARFÖR envisas vi med att mata troll med svar på deras postningar?

Om ingen skulle ta notis om idi*tiska inlägg utan helt enkel låta bli att svara på dem så skulle nöjet givetvis försvinna för den ansvarige.

Men lik förbannat, om någon skriver att "det är en bartjej", så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Kommer frågan om Sinsod upp och någon svarar "Jag skulle minsann aldrig..." så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Kommer frågan om hur du träffade din tjej upp så svarar någon "Jag vet minsann hur dessa bartjejer är... och så vidare" och så ska en jävla massa puckon in och debattera.

Det vore kul att se hur länge dom höll ut, dom som inte har ett vettigt ord att tillföra forumet utan bara ser det som en plats att få irritera folk.

So what?

Har väl ingen betydelse om det är ett troll eller inte som skriver det provocerande inlägget om frågan i övrigt känns viktig och intressant att diskutera. För det egentliga målet med motargumenten är ju knappast att omvända själva trollet utan att ge den stora tysta majoriteten sin egen syn på saken.

En intressant diskussion blir ju inte mindre intressant bara för att t ex dess startinlägg är skrivet i syfte att provocera.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vem ska sätta gränserna, för vad som är seriöst?

Allt är ju relativt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

So what?

Har väl ingen betydelse om det är ett troll eller inte som skriver det provocerande inlägget om frågan i övrigt känns viktig och intressant att diskutera. För det egentliga målet med motargumenten är ju knappast att omvända själva trollet utan att ge den stora tysta majoriteten sin egen syn på saken.

En intressant diskussion blir ju inte mindre intressant bara för att t ex dess startinlägg är skrivet i syfte att provocera.

Helt rätt :great: ibland startar Trollen en intressant diskussion, som genererar en massa "klickar" på forumet.

Skriv dock bara positivt om ThaiTjejer, när ni svarar "trollen", annars raderas tråden, eller flyttas till Nightlife, där det finns en massa kul :D

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.

Min tanke är nog att ur allt man kan hitta här, kan man nog hitta mycket som är till hjälp för oss alla, så fortsätt spåna på allt.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

FÖR ATT DE E KUUUUUUUL :great: ...kanske :yes::yes: .MAN BEHÖVER VÄL INTE LÄSA ALLT ELLER? ??? ?...SJÄLV SÅ TYCKER JA DE E KANON ME EN MASSA SKIT PRAT :na::na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett forum är väl till för att alla skall kunna vara med och delta i debatten.

Kommer nog alltid att finnas provocerande trådar/individer men man behöver ju varken läsa eller delta i diskussion om man tycker att det spårat ur.

Eller så deltar man aktivt för att säga sin åsikt.   :grrrrrr:

Link to comment
Dela på andra sajter

STACKARS KIM FÅR VÄL ÖPPNA ETT NYTT FORUM DÄR MAN MÅSTE VARA GRAV ALLVARLIG PÅ...blir nog bara ett fåtal besök per månad på den sidan :yes::yes: I BÄSTA FALL!!!!!!!  :Drogar-Smoke(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Visst är det väl de trådar där folk käftar och kivar med varandra och det hettar till

som oftast blir de mest besökta och populäraste.De sk prostituionstrådarna brukar ju

komma upp i ansenliga inlägg som få andra trådar kan konkurrera med.Jag tror att

forumet mer eller mindre hade dött ut om inte de hetsiga debatterna hade fått

förekomma. Det är väl ochså en av huvudanledningarna till att vissa provokatörer

får fortsätta att provocera utan att bli avstängda. Så länge man inte använder sig

av påhopp och rena mobbingfasoner ska det ju vara tillåtet att konfliktera

sinsemellan.

Att bli kallad idi*t och andra epitet är ju bara ett bevis på att ämne och debattör

väcker känslor och berör. Vilket nog de flesta läsare uppskattar, även om många

kanske inte vill erkänna detta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det här med att samtala och diskutera saker och ting är väldigt överkattat.

[move]Underskrattade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, skillnaden mellan ett trollinlägg och en naiv fråga är ju hårfin.

Jag föredrar att svara seriöst om jag tror att svaret kan gagna någon som kanske aldrig skulle ställa frågan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanns spontant som det gatt inflation i begreppet troll.

Att du vander dig mot diverse puckon och deras, i ditt hogst personliga tycke, puckade inlagg ar lite svart att ta stallning till eftersom mallen du anvander verkar vara ganska subjektiv.

Du kanske skall ge oss facit for kloka och relevanta svar och fragor sa vi kan anpassa oss efter ditt tycke och smak och inte gor dig upprord igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst är det väl de trådar där folk käftar och kivar med varandra och det hettar till

som oftast blir de mest besökta och populäraste.De sk prostituionstrådarna brukar ju

komma upp i ansenliga inlägg som få andra trådar kan konkurrera med.Jag tror att

forumet mer eller mindre hade dött ut om inte de hetsiga debatterna hade fått

förekomma. Det är väl ochså en av huvudanledningarna till att vissa provokatörer

får fortsätta att provocera utan att bli avstängda. Så länge man inte använder sig

av påhopp och rena mobbingfasoner ska det ju vara tillåtet att konfliktera

sinsemellan.

Att bli kallad idi*t och andra epitet är ju bara ett bevis på att ämne och debattör

väcker känslor och berör. Vilket nog de flesta läsare uppskattar, även om många

kanske inte vill erkänna detta.

BTT

Bra inlägg BTT.det får du plus karma för  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Tänk vilket präktigt forum det skulle vara utan dom så kallade trollen.

Allvarligt, det är ju "trollen" som gör det här forumet intressant.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Matte ..

.spara lite lao kao till mig med  ;)

:drunk::great::na:

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...