Jump to content
IGNORERAD

bästa sätt att ta sig mot Sisaket?


Snucke

Recommended Posts

Hej. hjälp oss med information . Min sambo och vår son på 10 månader åker till Bangkok imorgon 23/10. Meningen är att dom ska ta sig upp mot Sisaket fortast möjligt är detta verkligen möjligt i dessa översvämningstider.

Jag har sagt försök ta er mot Pattaya sen vidare upp därifrån. Eller om det finns platser på flyg. Gissar på att bussar blir svårt(fullbelagda eller inställda) Kanske ta en taxi? Eller Vad säger ni som vet nåt?

Vet inte om jag vågar släppa iväg dom. Men va fan semester är ju planerad sen länge så självklart vill dom ju iväg. Och planen är att jag ska åka en vecka efter dom. Man känner ju mest oro för att skicka ner lillpojken!

Brådskande!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Snucke,

Det är inga problem att ta sig åt det hållet. Torrt överallt.

Sabba inte era flygbiljetter för det här lilla problemet.som vi har i centrala och norra Thailand.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Snucke igen,

Vart inte mycket response på din fråga.

Jag, som är i Thailand nu, ser inte att det är några problem för din fru eller dej att ta er till Siskaset pga översvämningarna.

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Snucke igen,

Vart inte mycket response på din fråga.

Jag, som är i Thailand nu, ser inte att det är några problem för din fru eller dej att ta er till Siskaset pga översvämningarna.

/Johan

Tack För det något lugnande svaret.

Men hur råder du oss att ta sig upp? Flyget som hon kan ta går bara ett på eftermiddagen och det kan ju vara fullbokat villket även bussarna kan vara . Får bara en känsla av att många vill ta sig ifrån Bangkok men jag kanske har fel?

Tjejen ringde nyss bussbolaget vid Mochit och dom sa att just nu går bussarna men vad som händer på Måndag vet man ju inte? Jag funderar fortfarande på att ta sig direkt mot Pattaya och sen vidare därifrån då är dom ju iallafall en bra bit från problemområdet. drar dom till Mochit känns det som att dom åker mot problemområdet och då blir det ju bökigt om bussarna inte skulle gå eller vara fullbokade.

Jag spekulerar ju enbart nu och vet ju inte alla fakta. Men det lutar åt att jag släpper iväg dom ändå. Vore för jävligt att ändra på en månads semester en dag innan den börjar. Tjejen själv verkar inte så orolig. Men jag har dålig erfarenhet av thai och bra planeringar och att ha en plan B att ta till om så behövs verkar dom aldrig ha! Många gånger lita till Buddhamentalitet!!

Själv har jag inte varit direkt orolig förren idag när media börjar larma katastrofläge i Bangkok!! Och som sagt är väl inte så orolig för om gumman hade åkt ensam hon är vuxen och kan säkert ta hand om sig själv. Men med vår lilla son på 10 månader så är ju inte allt lika lätt. Och självklart vill man inte sätta honom i en allvarlig situation.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn Snucke. Det är nog bättre att ta en taxi direkt från flygplatsen. Låter lyxigt men är väldigt praktiskt och ekonomiskt.

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn Snucke. Det är nog bättre att ta en taxi direkt från flygplatsen. Låter lyxigt men är väldigt praktiskt och ekonomiskt.

/Johan

Hej.

Ja nu är dom på väg iallafall lyfte nyss med TG961. Och taxi är från flyplatsen till Sisaket redan bokad. Fick ett bra pris tycker jag 5000 B.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...