Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Brittisk man huggen under strandfest på Phi Phi


MPR Nyheter

Recommended Posts

En brittisk backpacker återhämtar sig på sjukhus i Phuket efter att ha blivit huggen

på en strandfest på Phi Phi Island.

22-åriga Nicholas Palmer rusades till Phuket i en speedboat runt klockan 01:00 på

fredagen efter att ha blivit huggen två gånger."

Han opererades under samma dag för ett tre centimeter långt sår i levern.

Han säger själv att han inte vet varför det inträffade.

"Jag förstår det inte. Jag hade inte grälat med någon och jag förstår inte varför han

gjorde det mitt bland så många människor", sade han.

"Jag tror att han försökte stjäla min plånbok, men när jag upptäckte vad han gjorde

så tror jag att det hände", tillade han.

Polisen säger sig ha gripit förövaren, 23-åriga Hamed Poonyung, två timmar efter

händelsen.

Dom säger dock att det inte rör sig om något rånförsök eftersom det hela fångades

på en övervakningskamera.

Dom säger istället att båda två var berusade och att dom hade ett "litet bråk" innan

Nicholas blev huggen.

Källa: http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2011/article11262.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Brittiska ungdomar kan vara högljudda och otrevliga ibland.

En gång bodde jag i Teneriffa med massa sådana som grannar och det var direkt otrevligt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Han ser ju inte direkt lidande ut på bilden.

Dr. Bens analys: "15 min of fame" åkomman...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss säga att du råkar stöta till någon Thai av ren olyckshändelse och det uppstår nån form av gräl oavsett vem som har för mycket i sig eller vem som känner sig kränkt. Man räknar nog inte att bli kniv huggen så där lätt. Att det slutade så lyckligt var nog bara ren och skär tur. Sens moral att lära sig för alla att ALDRIG,ALDRIG bråka med en Thai. Att INTE förlora ansiktet tycks få dem att totalt tappa all sans och vett. Denna gång var det en engelsman och nästa gång kan det lika gärna vara en stöddig svensk

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dom är några helvetes gaphalsar, jag vet inte hur många jag kastat ut ur baren i Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...