Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Budget godkänd för högre bidrag till de äldre


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Visst Är han bra Abhisit,inför bidrag som t.o.m. IL tror att gudfadern Är upphov till.Snacka om uppdaterad och enögd

Hej

Om du går tillbaka till InÄgg Nr.1 [Nyhet] "Budget godkÄnd för högre bidrag till de Äldre" så ser du att nyheten var en höjning av "Äldrebidraget" och inte ett införande av detta, så var du och några till får det till att någon har påstått att det inte var under marionettens tid man införde bidraget förstår inte jag?

Och min kommentar till denna höjning var den hÄr, observera nu HöJNING inte införande!

Hej

Ännu ett bra initiativ ifrån Yingluck med en höjning av "pensionen" i gammal TRT, PPP och nu PT anda, precis vad deras vÄljare förvÄntar sig .

Mycket bra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • måne

    6

  • Maitan

    3

  • Scandinaviancorner

    3

Mest aktiva i denna tråd

I gammal TRT och PPP anda borde ju betyda inga pengar alls till de gamla, det var ju den summan de fick under de sammanlagt 7 år som de suttit vid makten.

Men du begår väl heller harakiri än att erkänna att det var Demokratena som införde dett bidrag till de äldre...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I gammal TRT och PPP anda borde ju betyda inga pengar alls till de gamla, det var ju den summan de fick under de sammanlagt 7 år som de suttit vid makten.

Men du begår väl heller harakiri än att erkänna att det var Demokratena som införde dett bidrag till de äldre...

Hej

Jag tror mig känna till PT,s väljare väl och även deras förhoppningar på denna regering, och jag tror att detta är precis sånt som deras väljare förväntar sig, så mer sånt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror mig känna till PT,s väljare väl och även deras förhoppningar på denna regering, och jag tror att detta är precis sånt som deras väljare förväntar sig, så mer sånt.

Mvh Isan Lover

Trodde du kände till väljarna i er by men menar du att väljarna i er by är synonymt med Thailand?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror mig känna till PT,s väljare väl och även deras förhoppningar på denna regering, och jag tror att detta är precis sånt som deras väljare förväntar sig, så mer sånt.

Det som är gammal traditionell TRT & PT-anda är ju att sno ära från andras arbete och då får man ju ge dig rätt och säga att det är att fortsätta vanan genom att höja pensionerna. :)

Med det sagt så är det naturligtvis bra att pensionerna höjs. Om jag inte minns fel så var det ju ett av PT's vallöften och även om det troligen är det billigaste att införa, och troligen det enda som kommer att införas i PTs flora av vettlöst valfläsk, så behöver en hel del fattiga äldre personer dessa pengar.

Det man får hoppas på är en kommande seriös regering (kanske demokratledd - kanske något annat) som inför ett bredare socialt försäkringssystem. Men så länge populistiska PT med alla ultrahöger-kapitalister styr så är sådant bara att glömma. Då blir det i bästa fall diverse löften om fagra kreditkort till svaga väljargrupper, eller löften om gratis mobiltelefoner eller annat "hippt" och tidsenligt för att sno röster. Och i sämsta fall en semidiktatur eller försök att införa ett enparti-samhälle kontrollerat av Shinklanen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är gammal traditionell TRT & PT-anda är ju att sno ära från andras arbete och då får man ju ge dig rätt och säga att det är att fortsätta vanan genom att höja pensionerna. :)

Med det sagt så är det naturligtvis bra att pensionerna höjs. Om jag inte minns fel så var det ju ett av PT's vallöften och även om det troligen är det billigaste att införa, och troligen det enda som kommer att införas i PTs flora av vettlöst valfläsk, så behöver en hel del fattiga äldre personer dessa pengar.

Det man får hoppas på är en kommande seriös regering (kanske demokratledd - kanske något annat) som inför ett bredare socialt försäkringssystem. Men så länge populistiska PT med alla ultrahöger-kapitalister styr så är sådant bara att glömma. Då blir det i bästa fall diverse löften om fagra kreditkort till svaga väljargrupper, eller löften om gratis mobiltelefoner eller annat "hippt" och tidsenligt för att sno röster. Och i sämsta fall en semidiktatur eller försök att införa ett enparti-samhälle kontrollerat av Shinklanen.

Glöm inte datorerna till alla skolbarn :not_i:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Trodde du kände till väljarna i er by men menar du att väljarna i er by är synonymt med Thailand?

Hej

Vår by är bara på ca 250 hus så det är allt några till som har röstat på PT i landet, och eftersom både norra och nord östra Thailand har en stor majoritet av PT väljare och samtidigt utgör basen för deras väljarkår, och eftersom dessa provinser samtidigt är Thailands fattigaste och näst fattigate så är det särskilt många där som kommer att få nytta av denna höjning, och även om det är småpengar för oss svenskar så betyder dom mycket för dessa människor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar fortfarande om IL någonsin kommer att kunna inse att de inte var hans proletärer som införde bidraget till de gamla-men historierevisionen pågår för fullt ser jag allt enligt följande formel:

"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will belive it"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vår by är bara på ca 250 hus så det är allt några till som har röstat på PT i landet, och eftersom både norra och nord östra Thailand har en stor majoritet av PT väljare och samtidigt utgör basen för deras väljarkår, och eftersom dessa provinser samtidigt är Thailands fattigaste och näst fattigate så är det särskilt många där som kommer att få nytta av denna höjning, och även om det är småpengar för oss svenskar så betyder dom mycket för dessa människor.

Mvh Isan Lover

Och i södra,dom bryr du dig ej om.Har för att de fattigaste finns där.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Min svärmor som är från Udon Thani kallar pensionen för Thaksin-money. är det vanligt att de kallar det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och i södra,dom bryr du dig ej om.Har för att de fattigaste finns där.

Hej

Inte enligt motsvarigheten till Thailands statistiska centralbyrå för då är södra Thailand den näst rikaste provinsen i landet efter Bangkok området, och enligt dom är norra näst fattigast och nord östra den fattigaste provinsen i landet, men det hindrar ju inte att det finns fattiga fast i mindre antal i andra provinser.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärmor som är från Udon Thani kallar pensionen för Thaksin-money. är det vanligt att de kallar det så?

"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will belive it"

Han hade tydligen en poäng med det citatet, den där misslyckade målarkludden från Wien...

Den röda propagandamaskinen verkar ju fungera-iallafall i de röda områdena.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inte enligt motsvarigheten till Thailands statistiska centralbyrå för då är södra Thailand den näst rikaste provinsen i landet efter Bangkok området, och enligt dom är norra näst fattigast och nord östra den fattigaste provinsen i landet, men det hindrar ju inte att det finns fattiga fast i mindre antal i andra provinser.

Mvh Isan lover

Nu finns det ju fler områden än runt Phuket,i de områden i söder där det är oroligt är det väl inte så fett.Bildar du din uppfattning enligt statistiken så förstår jag.Hur var det nu statistik,statistik...

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Nu finns det ju fler områden än runt Phuket,i de områden i söder där det är oroligt är det väl inte så fett.Bildar du din uppfattning enligt statistiken så förstår jag.Hur var det nu statistik,statistik...

IL ser bara det han vill se. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars måste han väl flytta, om det skulle visa sig att det finns fattigare delar.

Ingen status att bo i rika och välmående delar av landet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Annars måste han väl flytta, om det skulle visa sig att det finns fattigare delar.

Ingen status att bo i rika och välmående delar av landet.

Hej

Nej inget kan få mig ifrån Isaan, den provinsen har allt som gör livet värt att leva utom pengar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag ? Nej det är att vissa som skott sig på andras underläge skall betala för sig.

De som skor sig säger en massa skrot i munnen som gör dem som de tror bättre för världen är så.

Om jag har stor kundskap på odla ris och offrar min kropp hälsa för det är det värt lite. Om jag har förmågan att sitta framför böcker eller prata bra är det värt mer idag.

Jag behöver ris och behöver ny kundskap. Idag är utsliten kropp inget för byt ut.

Men de som pluggar byts ut med men de har ej kommit till det kappitel än. Samt de har glömt bort vad gemenskap är. Vi som lär dem skall lära sig de skall få betala för sig.

Jag har pluggat mycket men tycker det är en förmån genom att andra givit mig det genom skatt. När jag kan använda det de betalt mig dags betala tillbaka med intresant jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...