Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Budget godkänd för högre bidrag till de äldre


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den thailändska riksdagen godkände under tisdagen en budget på 52 miljarder baht som

ska användas för att höja bidragen till de äldre i Thailand.

Enligt förslaget så ska man från och med finansåret 2012 höja bidragen till personer

mellan 60-69 år till 600 baht i månaden.

Personer mellan 70-79 år kommer att få 800 baht i månaden, och personer över 90 år kommer

att få 1,000 baht i månaden.

I dagsläget så får människor över 60 år 500 baht i månaden i bidrag.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/261950/higher-allowances-for-elderly

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • måne

    6

  • Maitan

    3

  • Scandinaviancorner

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vafalls, det rimmar väl knappast med kostnadsbehovet, men å andra sidan TIT!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är mycket bra.Kostnadstäckning för dom äldre kommer nog att ta mycket lång tid.

Men det är ett steg i rätt riktning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ses som uppskjuten lön för de äldre. De som tjänast mest på deras slit får väl betala tillbaka(gör rätt för sig) lite.

Steg i rätt riktning man skall inte slava för andras välfärd även i kapitalist världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även de yngre och raska skulle nog behöva lite hjälp framöver.

Detta med tanke på att det är drygt 14 000 fabriker som är översvämmade i Thailand.

De mellan 20 - 30 år som förlorar jobbet och inkomsten ksnske förväntas åka till

badorterna för att frilansa?

Då blir nog konkurrensen om farangernas gunst stenhård . . .

http://www.bangkokpost.com/news/local/261960/over-14000-plants-in-20-cities-flooded

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, vad ska de mellan 79 o 90 få? :crazy:

Att lova 1000 till de över 90 känns som ett hån, i synnerhet om det som nu skall uthämtas personligen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ännu ett bra initiativ ifrån Yingluck med en höjning av "pensionen" i gammal TRT, PPP och nu PT anda, precis vad deras vÄljare förvÄntar sig .

Mycket bra. :give_rose:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja är hon inte fantastisk !

Hej

Ja det får väljarna avgöra, men jag tror att ett sånt här beslut är mycket viktigare för en del människor än vad vi västerlänningar tror.

Det finns många som lever under väldigt knappa förhållanden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilket parti det var som införde en pension på 500 baht i månaden för samtliga äldre?

Som blev hånade av oppositionen för det...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ännu ett bra initiativ ifrån Yingluck med en höjning av "pensionen" i gammal TRT, PPP och nu PT anda, precis vad deras vÄljare förvÄntar sig .

Mycket bra. :give_rose:

Mvh Isan Lover

God dag Yxskaft :not_i:

TRT och PPP satt vid makten i sammanlagt 7 år och hur var deras "höjning av pensionen i gammal TRT och PPP anda"? Pensionen var 0 och höjdes till...0! Det var Demokraterna som införde allmÄn pension i Thailand "i gammal Demokrat anda" skulle jag kunnat tillÄgga om jag haft en lika löjligt partisk syn på politiken.

Nu höjer PT pensionen för de flesta pensionÄrer (medellivslÄngden Är bara 70 år och merparten som lever lÄngre Är rika och bryr sig inte om några 600 Baht) från 500 till 600 Baht, en höjning på 20%, och det Är vÄl i och för sig bra. Det Är dock drygt 2 år sedan pensionen infördes och kostnadsökningen för baslivsmedel under dessa 2 år Är högre Än 20% så egentligen Är det en realpensionssÄnkning PT nu genomför "i gammal TRT, PPP och PT anda" skulle jag Än en gång kunna tillÄgga.

Jag påstår inte att Demokraterna skulle höjt pensionen mer men ska man hylla den ena sidan så bör man åtminstonde ha lite koll på den mest grundlÄggande faktan.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Som det står i artikeln handlar det om bidrag inte pension. Pension ska man (t.ex. med hjälp av staten genom skatt) spara ihop till. Som det tidigare nämnts i andra trådar är det en försvinnande liten del av det thailändska folket som betalar inkomstskatt.

Dessa bidrag ska inte jämföras med svenska pensioner (som ska täcka levnadskostnader, är det tänkt iaf.) Att införa frikostiga och ej "förtjänade" pensioner är inte så bra se på t.ex. Grekland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var väl klippet där Thakisn hånade Demokraternas införda pension på 500 baht...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan denna video gick ej att se i detta land...muummmmmm. Mvh maitan.

Se där, det går bra att se den i Singapore-inte kan väl censuren ha ökat nu?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejnej censur vad är det för något. Mvh Maitan.

Går lite OT här, är det fler i Thailand som inte kan se denna eller den förra vidoen i denna tråd?

Kan ju kanske hänga ihop med uppgraderingen-här är ett annat klipp från 2009 när Thaksin försöker slå i världen genom CNN att 60 personer skjutits ihjäl. Kan du se den i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Går lite OT här, är det fler i Thailand som inte kan se denna eller den förra vidoen i denna tråd?

Kan ju kanske hänga ihop med uppgraderingen-här är ett annat klipp från 2009 när Thaksin försöker slå i världen genom CNN att 60 personer skjutits ihjäl. Kan du se den i Thailand?

Japp ja kan se den...mmmmmmmmmm. Mvh maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hoppsan denna video gick ej att se i detta land...muummmmmm. Mvh maitan.

Huvudsaken rödskjortorna här i Sverige kan se den, och påminnas av kejsarens ord. :14:

å andra sidan är det som att hälla vatten på en gås... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

God dag Yxskaft :not_i:

TRT och PPP satt vid makten i sammanlagt 7 år och hur var deras "höjning av pensionen i gammal TRT och PPP anda"? Pensionen var 0 och höjdes till...0! Det var Demokraterna som införde allmÄn pension i Thailand "i gammal Demokrat anda" skulle jag kunnat tillÄgga om jag haft en lika löjligt partisk syn på politiken.

Nu höjer PT pensionen för de flesta pensionÄrer (medellivslÄngden Är bara 70 år och merparten som lever lÄngre Är rika och bryr sig inte om några 600 Baht) från 500 till 600 Baht, en höjning på 20%, och det Är vÄl i och för sig bra. Det Är dock drygt 2 år sedan pensionen infördes och kostnadsökningen för baslivsmedel under dessa 2 år Är högre Än 20% så egentligen Är det en realpensionssÄnkning PT nu genomför "i gammal TRT, PPP och PT anda" skulle jag Än en gång kunna tillÄgga.

Jag påstår inte att Demokraterna skulle höjt pensionen mer men ska man hylla den ena sidan så bör man åtminstonde ha lite koll på den mest grundlÄggande faktan.

Hej

Oavsett om det blir någon "realpensions sÄnkning" eller höjning så vidhåller jag att dessa pengar kommer vÄl till pass hos mottagarna och att det var ett bra beslut, som kommer att uppskattas av många vÄljare.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Oavsett om det blir någon "realpensions sÄnkning" eller höjning så vidhåller jag att dessa pengar kommer vÄl till pass hos mottagarna och att det var ett bra beslut, som kommer att uppskattas av många vÄljare.

Mvh Isan Lover

Visst Är han bra Abhisit,inför bidrag som t.o.m. IL tror att gudfadern Är upphov till.Snacka om uppdaterad och enögd

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Oavsett om det blir någon "realpensions sÄnkning" eller höjning så vidhåller jag att dessa pengar kommer vÄl till pass hos mottagarna och att det var ett bra beslut, som kommer att uppskattas av många vÄljare.

Mvh Isan Lover

Varför skriver du med stora "Ä"? Under uppgraderingen blev det automatiskt stora Ä om man skrev med engelskt tangentbord men vad har du för ursÄkt?

Som jag skrev så Är det givetvis bra med en 20% höjning, vÄldigt mycket bÄttre Än de 0% de fick förra gången extremhögern regerade 2001-2006, men det Är i realiteten en sÄnkning. Det jag reagerade på var att du antingen ljög eller visade på skrÄmmande dålig kunskap nÄr du påstod att höjningen var i "gammal TRT, PPP och nu PT anda". Det kan den ju onekligen inte vara då trots att de satt vid makten i 7 år så lyfte de inte ett finger för att införa någon pension/bidrag till de Äldre. Det krÄvdes ett ordentligt steg till vÄnster, dvs en Demokratledd regering (vilka också ligger långt ut på högerkanten), för att de Äldre skulle få några pengar.

Hej

Ännu ett bra initiativ ifrån Yingluck med en höjning av "pensionen" i gammal TRT, PPP och nu PT anda, precis vad deras vÄljare förvÄntar sig .

Mycket bra. :give_rose:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skriver du med stora "Ä"? Under uppgraderingen blev det automatiskt stora Ä om man skrev med engelskt tangentbord men vad har du för ursÄkt?

Som jag skrev så Är det givetvis bra med en 20% höjning, vÄldigt mycket bÄttre Än de 0% de fick förra gången extremhögern regerade 2001-2006, men det Är i realiteten en sÄnkning. Det jag reagerade på var att du antingen ljög eller visade på skrÄmmande dålig kunskap nÄr du påstod att höjningen var i "gammal TRT, PPP och nu PT anda". Det kan den ju onekligen inte vara då trots att de satt vid makten i 7 år så lyfte de inte ett finger för att införa någon pension/bidrag till de Äldre. Det krÄvdes ett ordentligt steg till vÄnster, dvs en Demokratledd regering (vilka också ligger långt ut på högerkanten), för att de Äldre skulle få några pengar.

Han kanske menade de bidrag Thaksin förskansade sig med i sann demokratisk ordning :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...