Jump to content
IGNORERAD

Thailand streetmap V9


kenke

Recommended Posts

Har letat upp en torrent Thailand streetmap V9 är det någon som har testat om den funkar i realtid i Thailand? Hur lägger man in den i en Garmin? Jag skall promenera runt en hel del och vill använda den för att hitta /finna sevärdigheter etc .Måste man skaffa minneskort? MVH Kenke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    7

  • kenke

    7

  • Tallviking

    4

  • Maitan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Beror på vilken Garmin du har och hur den är utrustad idag ?

Jag har använt både version 9 och nuvarande 10.1i min Garmin navigator samt till garmins nav-programvara i min winsows Mobile smarttelefon utan problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ut ny version varje år ungefär med uppdaterade nya och ändrade vägar, viktiga platser etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

En bra sida för alla GPS-nördar..

http://www.gpssociet...Default_En.aspx

post-4239-0-02629700-1318918972_thumb.jp

Efter bilden är tagen har jag lyckats införskaffa två nya GPS:er.. Anledningen är att jag har fobi på att köra vilse och måste ha ett par i backup, detta eftersom mitt lokalsinne är inte av denna värld, hittar ta mig fasen inte en gång från toan till sovrummet :wink: Jag är inte GPS-nörd :ironi:

PS. Det är Map TSM v.11.1 som gäller nu..

Ha en kanonbra dag!

:wai:

post-4239-0-02629700-1318918972_thumb.jp

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

En bra sida för alla GPS-nördar..

http://www.gpssociet...Default_En.aspx

post-4239-0-02629700-1318918972_thumb.jp

Efter bilden är tagen har jag lyckats införskaffa två nya GPS:er.. Anledningen är att jag har fobi på att köra vilse och måste ha ett par i backup, detta eftersom mitt lokalsinne är inte av denna värld, hittar ta mig fasen inte en gång från toan till sovrummet :wink: Jag är inte GPS-nörd :ironi:

PS. Det är Map TSM v.11.1 som gäller nu..

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Hahaha.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

En bra sida för alla GPS-nördar..

http://www.gpssociet...Default_En.aspx

post-4239-0-02629700-1318918972_thumb.jp

Efter bilden är tagen har jag lyckats införskaffa två nya GPS:er.. Anledningen är att jag har fobi på att köra vilse och måste ha ett par i backup, detta eftersom mitt lokalsinne är inte av denna värld, hittar ta mig fasen inte en gång från toan till sovrummet :wink: Jag är inte GPS-nörd :ironi:

PS. Det är Map TSM v.11.1 som gäller nu..

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Vi får väl med tanke på övriga medlemmar i familjen hoppas på andra vägen, sovrummet till toan, går bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har ett GPS system som man kan använda till en laptop, är det någon som vet om/var man kan hitta kartor för Thailand med omnejd?

Jag använder Route66 för Sverige.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har ett GPS system som man kan använda till en laptop, är det någon som vet om/var man kan hitta kartor för Thailand med omnejd?

Jag använder Route66 för Sverige.

TPP

Hej TPP :)

Garmin Mobile PC finns för Thailand, men fungerar mindre bra. Har provat under en resa men...

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är uppdateringarna som brukar kosta, vet ej om det finns att köpa årliga uppdateringar i ett paket med en GPS.

Kartorna är dyra, men uppdateringar som fartkameror, hastighetsgränser är gratis via internet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan är lika lätt som att svara på "Vilken bil är bäst" ?

Hänger helt på vad du har för behov

Handhållen, i bil, i mobilen, hur du skall använda den, var, till vad etc

Beskriv vad du har för behov och förutsättningar så kan man svara på frågan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Viken GPS är bäst till ett bra pris med uppdatering åtmistone en gång om året

Offe

Hej Offe 1609 :)

Om du skall använda GPS:en i Thailand så har Garmin dom helt klart bästa databaserna (kartdatabas samma för alla tillverkare ESIR). Med databaser så menas POI, funktion, Routing samt Junction View, vidare har Garmin nu startat med TMC för vissa modeller i Thailand vilket dom är först med.

För Garmin modeller köpta utanför Thailand så fungerar själva Thailands kartan, men JCV kommer ej att fungera eftersom detta kräver en unik firmware vilket ej kan installeras i en Garmin köpt utanför Thailand. Jag skickade tidigare

en länk:

http://www.gpssociet...GID=4&PGLevel=3

Själv skulle jag idag köpa en Nuvi 2575 eller Nuvi 3770 även om Nuvi 1460 är ett prisvärt alternativ.

PS! Fria uppdateringar ingår i ett år och kan laddas ner via Internet, få en CD skickad alternativ lämna in GPS:en för uppdatering, och att sen uppdatera kartan kostar ca 2000 Baht.

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på vilken Garmin du har och hur den är utrustad idag ?

Jag har använt både version 9 och nuvarande 10.1i min Garmin navigator samt till garmins nav-programvara i min winsows Mobile smarttelefon utan problem

Jag har en nuvi 1200 med nordiska kartor

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

För er som är lite fanatiska kring kartor kan detta vara något kul.

http://www.oruxmaps.com/index_en.html

Skapa dina egna kartor och kör offline på Android.

Det går att gräva ner sig riktigt genom att med ett 3-partsprogram skapa valfria kartor och konvertera till Android (körs med Oruxmaps som program)

Lycka till!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Är det någon som vet hur bra/dåliga Nokias kartor för Thailand Är?

Jag hörde av en kompis att det ska gå att ladda GPS kartor gratis i vissa av deras mobiler.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Är det någon som vet hur bra/dåliga Nokias kartor för Thailand Är?

Jag hörde av en kompis att det ska gå att ladda GPS kartor gratis i vissa av deras mobiler.

TPP

jag har anvÄnt nokias kartor HÄr hemma i Sverige, fungerar utmÄrkt, med gratis röstguidning, jag har Även laddat ner Thailandskartan, deras nya telefoner har gratis gps guidning ha det bra
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Är det någon som vet hur bra/dåliga Nokias kartor för Thailand Är?

Jag hörde av en kompis att det ska gå att ladda GPS kartor gratis i vissa av deras mobiler.

TPP

Hej TPP :)

"Nokias" kartor fungerar bra.. :wink: Och det beror inte på Nokia, alla GPS:er leverantörer undan undantag ÄnvÄnder sig av ESIR's kartdata. Det som skiljer Är POI, Routing, JCV, etc.

Dock vid bilkörning Är skÄrmen enligt mitt tycke för liten på en mobiltelefon.

PS! Korea har bara en kartleverantör, Kina har tre kartleverantörer samtliga kartor från staten, notera i både Kina och Korea så får du en enligt lag ej föra ut GPS kartor.

Bil och GPS leverantörer har lst det så smidigt att nÄr en bil eller GPS enhet anlÄnder till landet, så får några stackare manuellt ladda i GPS kartorna :(

Ha en bra dag!

Mvh GPS nörden.

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu när jag e nere i Pattaya så funkade inte min torrent har fiskat vidare va på tuk.com eller va det nu heter har skapat en kontakt på våning 2 jag ska dit på onsdag har blivit erbjuden en karta på ett minnes kort ca 1500 baht det måste väll vara ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag e nere i Pattaya så funkade inte min torrent har fiskat vidare va på tuk.com eller va det nu heter har skapat en kontakt på våning 2 jag ska dit på onsdag har blivit erbjuden en karta på ett minnes kort ca 1500 baht det måste väll vara ok?

Hej Kenke :)

Låter som ett ok pris, riktpriset ligger på 1700 Baht.

Ha en bra dag

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenke :)

Låter som ett ok pris, riktpriset ligger på 1700 Baht.

Ha en bra dag

:wai:

nja tror det va 1000 spänn he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...