Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Bangkoks butikshyllor gapar tomma


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hyllorna i många av Bangkoks livsmedelsbutiker gapar tomma efter att oroliga Bangkokbor

börjat hamstra mat och vatten i förberedelse inför stora mängder vatten som förväntas komma

från landets norra delar under de kommande dagarna.

De huvudsakliga inköpen består av ris, snabbnudlar och andra varor med lång hållbarhet.

Samtidigt så uppmanar premiärminister Yingluck Shinawatra butikerna att inte höja sina

priser för att utnyttja de panikslagna kunderna.

Källa: http://www.thailandnews.net/story/858958/ht/Flood-Fears-in-Bangkok-Spur-Run-on-Food-Supplies

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyllorna i många av Bangkoks livsmedelsbutiker gapar tomma efter att oroliga Bangkokbor

börjat hamstra mat och vatten i förberedelse inför stora mängder vatten som förväntas komma

från landets norra delar under de kommande dagarna.

De huvudsakliga inköpen består av ris, snabbnudlar och andra varor med lång hållbarhet.

Samtidigt så uppmanar premiärminister Yingluck Shinawatra butikerna att inte höja sina

priser för att utnyttja de panikslagna kunderna.

Källa: http://www.thailandn...n-Food-Supplies

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Jaså, det har jag inte märkt.

Dock 300% påslag samt brist på sandsäckar.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, det har jag inte märkt.

Dock 300% påslag samt brist på sandsäckar.

/ SatanG

Det var bara en uppmaning-inget krav. Har för mig att det är straffbart i Sverige att höja priser på varor i ett katastrofläge?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har heller inte märkt av någon annan hamstring än vår i ett område som förväntas få upp till 1 m vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara en uppmaning-inget krav. Har för mig att det är straffbart i Sverige att höja priser på varor i ett katastrofläge?

Jag menade att jag inte märkt att matbutikernas hyllor gapat tomma. Visst är en del utsålt men på artikeln lät det ju som

det råder akut brist på det mesta.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tidningar vrider och vänder på det mesta känner man till! Bilden kan vara från nåt helt annat tillfälle men användes för att åskådliggöra texten. Vad tidningar säljer mest på är ju jämmer och elände men folk reagerar på det och köper tidningen.Att det sedan visar sig vara en sanning med modifikation är inget som tidnings folket ligger sömnlöst för. Denna bild kan förstås vara en sann bild från en enskild butik och inget annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ så där det ser ut i Tesco lotus i Ban Kapi där jag bor. Långt ifrån alla hyllor. Men dom som innehöll just ris och nudlar och sånt är typ helt renskrapade.

Jag litar dock på att kunna vada ut till family mart om det skulle bli översvämning här :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är riktigt illa just nu. Jag försökte köpa min lunchmacka, bacon-ham-cheese croissant, på Starbucks för en stund sedan. Hela disken var tom på såväl bakverk som övriga delikatesser. Antar att deras distributionscentral är avskuren.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också märkt av bristen. Igår var jag på Tops i i Silom (Central). Så gott som all UHT-mjölk var slut... och idag var jag på Big C (Ratchada). Det var väldigt ont om ris, nudlar och vatten. Ägg fanns det inga alls. Även toapapper var det ont om.

Eftersom det inte är helt ovanligt att det saknas vissa varor även i vanliga fall så är jag ganska duktig på att ha en buffert hemma. Men den kanske behöver utökas i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också märkt av bristen. Igår var jag på Tops i i Silom (Central). Så gott som all UHT-mjölk var slut... och idag var jag på Big C (Ratchada). Det var väldigt ont om ris, nudlar och vatten. Ägg fanns det inga alls. Även toapapper var det ont om.

Eftersom det inte är helt ovanligt att det saknas vissa varor även i vanliga fall så är jag ganska duktig på att ha en buffert hemma. Men den kanske behöver utökas i framtiden.

Sväng förbi gourmet market på Siam paragon så hittar du alla godsaker du behöver :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...