Jump to content
IGNORERAD

Odla ekologisk chili hemma :)


Zmulan

Recommended Posts

Hej alla chiliheads!

Jag tänkte bara tipsa er om en annons jag såg på blocket för ekologiska chilifrön. Jag har gjort en beställning tidigare idag och jag är imponerad över hur snabba dom är att svara :)

Jag sankar den starka maten i Thailand och jag är noga med vilka ingredienser jag använder vid matlagning. Jag köper nästan bara KRAV och Ekologiskt. Så jag hoppas att fler av er väljer att odla ekologisk chili.

Tråden är tänkt som en inspirationstråd för oss som vill odla. Tips och råd mer mer kommer förhoppningsvisa att fyllas på :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, jag brukar så på de chilli vi köper med oss från Thailand men dom vill oftast växa till sig så stora så jag har inte fått frukt på dom ännu men på dom vanliga chilli fröna man köper online som du nämner växer det så det knakar :) men jag har inte givit upp på dom Thailändska chilli sorterna ännu skaffade en kolonilott så frun och jag skall så fort snön försvunnit till våren ut och så lite smått och gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla chiliheads!

Jag tänkte bara tipsa er om en annons jag såg på blocket för ekologiska chilifrön. Jag har gjort en beställning tidigare idag och jag är imponerad över hur snabba dom är att svara :)

Jag sankar den starka maten i Thailand och jag är noga med vilka ingredienser jag använder vid matlagning. Jag köper nästan bara KRAV och Ekologiskt. Så jag hoppas att fler av er väljer att odla ekologisk chili.

Tråden är tänkt som en inspirationstråd för oss som vill odla. Tips och råd mer mer kommer förhoppningsvisa att fyllas på :)

Vilken bra reklam skapar en användare skriver ett inlägg för att sedan logga ut...Inte så att du heterGösta Nils Tommy Alvik och driver det nystartade företaget FTW European Group AB??

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alla frö;n ekologiska? eller finns det några andra tillverkningar? klonade frön kanske ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror det verkligen på fröna om slutprodukten blir ekologisk eller ej? Jag trodde att det var sättet man odlade på som var avgörande...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det oekologiska frön att köpa. Jag gillar inte ekologiskt.

Gärna tungt strålade , så dom blir större!

Bäst att lägga in en sån här :ironi:

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...