Jump to content
IGNORERAD

Betala skatt i thailand


SVEN 55

Recommended Posts

Hej.

I morse fick jag mail fran Scandinaviska foreningen, i detta mail pastas det att skandinaver som bor mer an 180 dagar i Thailand skall betala skatt pa pension fran skandinavium, jag ringde omg upp Ambassaden och horde mig for ang dessa uttalande, men dom har aldrig hort talas om detta.Vad vet Scandinaviska foreningen som inte Svenska Ambassaden vet?? Vad vet MPR panelen??

Sven 55

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SVEN 55

    5

  • Fritz

    4

  • svampen

    3

  • Jive

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det finns ett avtal om dubbelbeskattning ingått 1988 mellan sverige och Thailand, på skatteverkets hemsida finns 66 obegripliga sidor, skrivet på byrokratiska, en för vanliga människor obegriplig rotvälska, men grund principen är att inkomster intjänade i sve beskattas i sve medans inkomster intjänade i th beskattas i th, vilket borde innefatta att pension beskattas i sve tyvärr. Detta är vad jag i dagsläget vet och om något har ändrats så borde detta stå med på skv:s hemsida kan tyckas

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett avtal om dubbelbeskattning ingått 1988 mellan sverige och Thailand, på skatteverkets hemsida finns 66 obegripliga sidor, skrivet på byrokratiska, en för vanliga människor obegriplig rotvälska, men grund principen är att inkomster intjänade i sve beskattas i sve medans inkomster intjänade i th beskattas i th, vilket borde innefatta att pension beskattas i sve tyvärr. Detta är vad jag i dagsläget vet och om något har ändrats så borde detta stå med på skv:s hemsida kan tyckas

Hej, precis sa ar det, forstar inte att dom kan ga ut med denna information, fran borjan gallde detta norrmannen, men nu skall det tydligen galla hela skandinavien

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nog med Atoms förslag på turistskatt :wink: nu ska det bli ännu mer beskattning för oss långliggare, fy tusan.

Det ska bli information om denna skatt på söndag i Pattaya på Scandinavian Expats Club men jag tänker inte infinna mig, nix pix.

Vet jag inget så behöver jag väl inte betala, eller hur ?

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nog med Atoms förslag på turistskatt :wink: nu ska det bli ännu mer beskattning för oss långliggare, fy tusan.

Det ska bli information om denna skatt på söndag i Pattaya på Scandinavian Expats Club men jag tänker inte infinna mig, nix pix.

Vet jag inget så behöver jag väl inte betala, eller hur ?

Fritz..

Inte nog med Atoms förslag på turistskatt :wink: nu ska det bli ännu mer beskattning för oss långliggare, fy tusan.

Det ska bli information om denna skatt på söndag i Pattaya på Scandinavian Expats Club men jag tänker inte infinna mig, nix pix.

Vet jag inget så behöver jag väl inte betala, eller hur ?

Fritz..

Hej Fritz!

Så här skriver Scand. exp. club:

"Det kommer att vara skatt på pension överfört till Thailand".

Lite optimistiskt kan man tolka detta som om jag får pensionen inbetald på ett bankkonto i Sverige och inte får den automatiskt överförd till ett thaikonto, så slipper man skatten i Thailand.

Pengar som sedan överförs från ett konto i Sverige till ett thaikonto några ggr om året beskattas inte i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz!

Så här skriver Scand. exp. club:

"Det kommer att vara skatt på pension överfört till Thailand".

Lite optimistiskt kan man tolka detta som om jag får pensionen inbetald på ett bankkonto i Sverige och inte får den automatiskt överförd till ett thaikonto, så slipper man skatten i Thailand.

Pengar som sedan överförs från ett konto i Sverige till ett thaikonto några ggr om året beskattas inte i Thailand.

Vi siktar in oss på det, tänk positivt är vårat motto :good:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag inte hört någonting om fast jag tycker att jag försöker snoka.Är självklart intresserad av vad som kommer av

detta.För det första är detta någonting som kommer från Thailand eller Sverige?Man har ju möjligheten att rymma till

Sverige men med en halvmeter snö i norr och kallt i Sverige så känns ju inte det som ett alternativ.Sen så kanske

att det blir billigare att skatta i Thailand om dom bara kommer överens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

I morse fick jag mail fran Scandinaviska foreningen, i detta mail pastas det att skandinaver som bor mer an 180 dagar i Thailand skall betala skatt pa pension fran skandinavium, jag ringde omg upp Ambassaden och horde mig for ang dessa uttalande, men dom har aldrig hort talas om detta.Vad vet Scandinaviska foreningen som inte Svenska Ambassaden vet?? Vad vet MPR panelen??

Sven 55

Hi Hi same Same???????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man tror att Skandinaver skulle särbehandlas så gissa jag på en Norgehistoria, Om någon skatt överhuvudtaget skulle komma att diskuteras så torde det gälla fast bosatta med pension utbetalad skattefritt i hemlandet och det kvalificerar knappast nordbor att gynnas av detta skattetänk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Inte nog med Atoms förslag på turistskatt :wink: nu ska det bli ännu mer beskattning för oss långliggare, fy tusan.

Det ska bli information om denna skatt på söndag i Pattaya på Scandinavian Expats Club men jag tänker inte infinna mig, nix pix.

Vet jag inget så behöver jag väl inte betala, eller hur ?

Fritz..

Vadå, det är väl häftigt att betala skatt? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, det är väl häftigt att betala skatt? :wink:

Somliga tycker tydligen att det är häftigtigare att permanenta och färga håret än att betala skatt.

Jag har inget hår på huvudet utan jag har bara skatten att tänka på..Godnatt och adjö Knasen.

Fritz..

Fritz,,

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att det är en förtäckt reklam för ett företag som ska hjälpa oss stackare som inte vet nåt, sen har man formulerat budskapet lite fel ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi Hi same Same? ??????

Bra svar Svampen, kan du vidareutveckla, nu handlar det inte om era hästar

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att det är en förtäckt reklam för ett företag som ska hjälpa oss stackare som inte vet nåt, sen har man formulerat budskapet lite fel ???

Ungefär så.

Ett taffligt försök av Scandinavian expat club att värva medlemmar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Somliga tycker tydligen att det är häftigtigare att permanenta och färga håret än att betala skatt.

Jag har inget hår på huvudet utan jag har bara skatten att tänka på..Godnatt och adjö Knasen.

Fritz..

Fritz,,

Menar du att jag inte skulle betala skatt? ??? Eller har du bara blivit bitter? :)

Trodde vi kommit överens om att inte outa folk här!

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att jag inte skulle betala skatt? ??? Eller har du bara blivit bitter? :)

Trodde vi kommit överens om att inte outa folk här!

Jag ber om ursäkt för mitt tarvliga inlägg. Det kom till i en kombination av alldeles för mycket alkohol samt att jag inte gillar att liknas med ett apatiskt mähä, även om det är på skämt.

Men återigen, jag ber om ursäkt för inlägget, det borde aldrig skrivits.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag fattar så gäller denna sk skatt norrmän som bor i Thailand och inte har betalat skatt på sina pensioner i Norge. Listor är skickade till skattemyndigheterna i Thailand för eftertaxering.

http://www.scandasia...=th&cal_id=5304

Sådär visst skall de betala skatt på sina pensioner :thumbsup:

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att det är en förtäckt reklam för ett företag som ska hjälpa oss stackare som inte vet nåt, sen har man formulerat budskapet lite fel ???

Hej, tack for det, kunde inte uttrycka mig battre sjalv, en samling skandinaver for inbordes beundran

SVEN 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, tack for det, kunde inte uttrycka mig battre sjalv, en samling skandinaver for inbordes beundran

SVEN 55

Slut på karma Du får en-imorg????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill oxså betala skatt på min pension i Th , den är ju mycket lägre här (th)

under forutsättning att det inte dras något i SWE

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...