Jump to content
IGNORERAD

Billiga resor med Thai


Dempa

Recommended Posts

Jag är inte så insatt i vilka bolag som har direktflyg så som Pigge och Singha har.

Men det jag vet är att om jag som konsument har att välja mellan ett pris på 4700:- för en biljett med mellanlandning och en väntan på +5h.

Mot att flyga direkt för 6100:- med tex Thai tar jag det alla dagar i veckan utan att tveka.

Om jag tycker att det är så dyrt så behöver jag bara gå ut och jobba extra en dag så är den merkostnaden betald.

Att käbbla över vem som har rätt eller fel i detta fall är bara löjligt för alla har vi olika krav och vad vi är beredda på att betala.

Och vad någon annan har göra med vad jag betalar för en biljett kan jag inte förstå och det ska dom skita i.

Nonki är säkert jävligt trevlig och har man en gång bokat genom honom förstår jag att man fortsätter att anlita honom.

Samma sak som att jag går till samma affär/serviceställe när jag ska handla dator fast dom är lite dyrare men dom är så oerhört serviceinriktade.

Detta var klockrent bra!

Jag hade Resepunkten i Helsingborg som ja köpte biljetter av.

Men Thaidamen King sålde bolaget.

Nya ägare som höjde sitt tillägg.

Då kolla jag med Nonki och fick ett bra pris och en utmärkt service.

På den tiden köpte jag 2 resor till mig och 3 vuxna samt 1 barn om året.

Vi flög mer alla i Juni ca 14/6. innan priset gick upp.

Nonki håller samma pris stil som King gjorde och är trevlig att snacka med.

Vår familj är jag, Nitt, New 22 och Bob 14år

Just nu bor New i Tyskland.

Hälsar pigge01

.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • Singha711

    7

  • pigge01

    6

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Alla gör vi väl våra fel eller hur? ???? ??????

Alla har vi väl brister och vad är det att haka upp sig på som ett litet fel, vissa är felfria

Visst kan alla göra fel. Det är dock inte de det handlar om.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla gör vi väl våra fel eller hur? ???? ??????

Alla har vi väl brister och vad är det att haka upp sig på som ett litet fel, vissa är felfria

Forden!

Den som inte gör fel!

Gör inget ting! :crazy:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Visst kan alla göra fel. Det är dock inte de det handlar om.

Vad handlar det om då? Att du ska spela Allan? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Lamai,

det är väl ingenting att bråka om, eller hur?

Skriv du dina roliga resereportage som jag verkligen uppskattar och låt mig gräva i biljettmarknaden och då och då dela med mig av resultat.

Jag kan då för mitt liv inte förstå varför folk kan vara så upprörd över det, kan du?

//Singha711

Du är då en rejält stöddig tysk! Du har väl för fasen inte ensamrätten att delge priser här på forumet. Eller har du fått dig denna roll tilldelad? Prisgrävaren.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är då en rejält stöddig tysk! Du har väl för fasen inte ensamrätten att delge priser här på forumet. Eller har du fått dig denna roll tilldelad? Prisgrävaren.

Må S711 vara en stöddig ofelbar ordsvamlare, men hans biljett-tråd är uppskattad.synnerligen finurligt och bra sätt han gräver fram bra resealternativ på, för den som vill komma undan några kronor billigare..den tråden och det arbetet han lägger ner där uppskattar iaf jag!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad handlar det om då? Att du ska spela Allan? :)

Det handlar om att singha711 kommer med ett felaktigt påstående. När han sedan själv kommer på att han har fel svamlar han runt utan att erkänna det. Det är så han fungerar. Så fort han får en rak fråga så svamlar han värre än en politiker bara för att undvika att svara på frågan.

Och ärligt talat Lappen så tycker jag inte att du är rätt man att klanka ner på mig i det här fallet. Det finns ju en annan medlem som du är på som en hök så fort du får chansen. Så från en Allan till en annan Allan. Vem är egentligen den största Allan?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pojkar är en felskrivning/misstag värd att slösa en massa inlägg på så lever ni ett ganska bekymmerslöst liv och det är väl skönt, så se er alla som vinnare i den här diskussionen och gå vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Och ärligt talat Lappen så tycker jag inte att du är rätt man att klanka ner på mig i det här fallet. Det finns ju en annan medlem som du är på som en hök så fort du får chansen. Så från en Allan till en annan Allan. Vem är egentligen den största Allan?

Klanka ner? Jag frågade vad det handlade om för du själv gav en hint om att det gällde något annat så jag frågade.

Angående det andra ärendet så vet du inte ens hälften så jag undanber mig någon som helst tillrättavisning.

Ska vi gå kroppsligt så är jag säkert störst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni bara orkar hålla på och tjöta,lös världsproblemen istället!

Tja..på ett forum så tjatar man bla, det är liksom det som är meningen !

Du själv har ju åstadkommit ca 20 inlägg på snart 2 år som medlem, en stor del av dessa med kritik mot invandrare..så kanske du skulle börja producera lite själv före du yttrar dig

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket minne du har tomurdoc sånt skulle jag aldrig komma ihåg, hur många har jag skrivit och är det något bra. :angel:

Ändrades av SSS
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket minne du har tomurdoc sånt skulle jag aldrig komma ihåg, hur många har jag skrivit och är det något bra. :angel:

Nja...det är ju inte så svårt att titta på en medlems profil, eller stalka som vissa kallar det ;)...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokat och klart,direkt 5821:- i november

Jasså,inte via grabbarna från Götet då.

Ha det nu så gött,vill också åka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad handlar det om då? Att du ska spela Allan? :)

Spela allan (ibland Spela Allan) är ett svenskt slanguttryck som ursprungligen innebar att spela tuff eller överlägsen. Begreppet lär syfta på rollkaraktärer spelade av Allan Ladd och finns med i Haldo Gibsons svenska slangordbok från 1969.

I största delen av Sverige är det av allmän uppfattning att "Spela Allan" innebär att tramsa och fåna sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spela_Allan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Spela allan (ibland Spela Allan) är ett svenskt slanguttryck som ursprungligen innebar att spela tuff eller överlägsen. Begreppet lär syfta på rollkaraktärer spelade av Allan Ladd och finns med i Haldo Gibsons svenska slangordbok från 1969.

I största delen av Sverige är det av allmän uppfattning att "Spela Allan" innebär att tramsa och fåna sig.

http://sv.wikipedia.iki/Spela_Allan

Jag vet vad spela allan betyder fast jag är så "ung" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vad spela allan betyder fast jag är så "ung" :)

Lite info för de som är lite yngre eller kanske inte så familjära med våra svenska uttryck

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer med största sannolikhet att endast resa 4 veckor i Jan eller Feb.

Kan Nonki fixa den kampanjen så bokar jag naturligtvis med honom.

Annars får det bli en annan bokningsfirma.

Kan som OT berätta att jag var förra året ute i jävligt sen tid,

Behövde en blijett ner till Thailand samma dag ( ca 4 timmar innan TG 961 skulle lyfta)

den enda av dom jag snackade med (6-7 st bokningsfirmor) som kunde fixxa detta var Nonki.

Han fixxade det medans jag satt på flygbussen ut till Arlanda.

Snacka om snabb och bra sernice.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså,inte via grabbarna från Götet då.

Ha det nu så gött,vill också åka!

Frugan som åker :lipa:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..på ett forum så tjatar man bla, det är liksom det som är meningen !

Du själv har ju åstadkommit ca 20 inlägg på snart 2 år som medlem, en stor del av dessa med kritik mot invandrare..så kanske du skulle börja producera lite själv före du yttrar dig

hahahaha läs på vad jag skrivit i mina inlägg, "en stor del.." tycker du att det är en stor del? hahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Oregistrerad knasen

Som framgick i en annan tråd så missade jag det här totalt när jag kom hem och hade bråttom att boka ny biljett.. Köpte biljett med SAS för 7200, Thai kostade då 11500 på de stora sökmotorerna. Har efteråt kollat upp priserna på mina datum och har kommit ner till 7900 med Thai, ett pris jag hellre tagit alla dagar i veckan för att slippa mellanlandningar, men jag har iaf sparat 700 kr :) Värre för jobbarkompisen som köpte sin biljett i somras för 8200 med Thai och hans resa är nu nere i 6000..

Missade denna tråd pga att jag hade semester och mkt strul med internet sista veckan. Men jag måste fråga er insatta, är det vanligt att Thai har de här priserna under vintern? Jag har aldrig sett priser som dessa förut, men jag brukar bara kolla biljettpriser då det är aktuellt att åka :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...