Jump to content
IGNORERAD

Billiga resor med Thai


Dempa

Recommended Posts

Tråkigt att man redan bokat och betalt resan i januari...annars hade detta varit intressant. 5990 inkl skatt till Bangkok

http://www.jordenresor.se

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    11

  • Singha711

    7

  • pigge01

    6

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Tråkigt att man redan bokat och betalt resan i januari...annars hade detta varit intressant. 5990 inkl skatt till Bangkok

http://www.jordenresor.se

Jag tycker det var dyrt!

Finns mängder med resor kvar med kvalitetsbolag som säljs för tusenlappen billigare.

Det gäller bara att söka på rätt sätt.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar hellre en tusenlapp mer för att åka direkt med Thai. Billigt är det för direktflyg Stockholm- Bangkok vid den tiden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar hellre en tusenlapp mer för att åka direkt med Thai. Billigt är det för direktflyg Stockholm- Bangkok vid den tiden.

Jag kommer att boka via Nonki 070 410 300.

Det blir nog billigare!

Nonki är bra!

Du får länken utskriven här:

THAI Julklapptips!

Flyg med THAI till Kampanjpriser från SEK5990, totalpris inkl reseskatter, till Thailand, Vietnam, Bali, etc.

Kombinera gärna! Betalning senast 15dec!

jordenresor_thaifestival445x210.jpg

Prisex*: Gäller Frånpris Inkl reseskatter fr Stockholm**

SEK5990 - Bangkok

SEK6650 - Phuket, Krabi, Chiang Rai, Chiang Mai, m.fr

SEK6790 - Samui

SEK7620 - Saigon, Hanoi, Yagon, Penang, m.fr

SEK7790 - Hong Kong, Singapore, Kuala Lumpur

SEK8630 - Denpasar (Bali)

SEK11150 - Perth

SEK11750 - Sydney, Melbourne

SEK11550 - Auckland

Uppgradering till Premium är möjligt mot tillägg från SEK2370 per väg

Res ut: fram till 15dec & 31dec11-31mar12 (ej 16dec-30dec 2011)

Boka: i mån av plats. Fåtal platser i dec och under sportlov 2012.

Betala: inom 3dagar, och senast 15dec11

Stanna borta: max 1 månad

Barnrabatt : 25% för barn 2-15år och 80% för bebis som ej fyllt 2år

Ombokning Ej tillåtet. Avbokning innan avresa tillåtet mot avgift SEK1750

*Cirka pris! Totalpris kan variera något pga aktuella växelkurser.

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar pga ändrade bränsletillägg.

**Anslutningsflyg från de flesta inrikesorter i Sverige är möjligt mot

förmånliga tillägg tex SEK1200 tur/retur fr Göteborg, Malmö, Sundsvall, etc

Var god kontakta oss!

Vi hjälper också till med att boka BRA prisvärda hotell, transport och

andra arrangemang i hela Asien och Australien.

Välkommen till JORDEN!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar hellre en tusenlapp mer för att åka direkt med Thai. Billigt är det för direktflyg Stockholm- Bangkok vid den tiden.

Det finns direktflyg med andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.).

Även de billigare än Thai.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns direktflyg med andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.).

Även de billigare än Thai.

//Singha711

Nu får du visa vilket flyg nummer du menar!

Från Arlanda flyger bara Thai reguljär flyg

Direkt är utan byte!

Vad jag vet.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns direktflyg med andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.).

Även de billigare än Thai.

//Singha711

Jasså skulle du kunna visa mig ett exempel?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Arlanda flyger enbart Thaiar direkt till Bangkok, vill minnas att fritidsresor har något plan som går till Phuket men sånt går ju bort. Sas är ett alternativ för mig i varjefall då man vill stanna längre än en månad så blir deras priser oftast billigare än Thais vart priser blir knäppa vid längre vistelse. Bytet i Köpenhamn kan man ju leva med på en SAS resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du visa vilket flyg nummer du menar!

Från Arlanda flyger bara Thai reguljär flyg

Direkt är utan byte!

Vad jag vet.

Hälsar pigge01

Jag kollade lite närmare på de flyg som annonseras som direktflyg från Arlanda på div. sökmotorer på internet.

Du har rätt att det är bara Thai som flyger direkt men dessa utresor säljs tydligen av andra bolag tillsammans med det egna bolagets hemresa.

Vidare verkar det så att då verkligen handlar om 'sista minuten' eftersom de bara dyker upp sådär en eller två dagar förre avresa. Tydligen är planet inte utbokat och man tillåter andra bolag att sälja stolar tillsammans med deras egna resor.

Dessa resor försvinner väldigt snabbt eftersom de dyker upp i sista stund. M.a.o. inga realistiska alternativ att planera en långresa.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att boka via Nonki 070 410 300.

Det blir nog billigare!

Välkommen till JORDEN!

Annars pröva att ring 070 419 0300

Bra service och trevligt bemötande!

Välkommen till KOSMOS!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att boka via Nonki 070 410 300.

Det blir nog billigare!

Nonki är bra!

Du får länken utskriven här:

THAI Julklapptips!

Flyg med THAI till Kampanjpriser från SEK5990, totalpris inkl reseskatter, till Thailand, Vietnam, Bali, etc.

Kombinera gärna! Betalning senast 15dec!

jordenresor_thaifestival445x210.jpg

Prisex*: Gäller Frånpris Inkl reseskatter fr Stockholm**

SEK5990 - Bangkok

SEK6650 - Phuket, Krabi, Chiang Rai, Chiang Mai, m.fr

SEK6790 - Samui

SEK7620 - Saigon, Hanoi, Yagon, Penang, m.fr

SEK7790 - Hong Kong, Singapore, Kuala Lumpur

SEK8630 - Denpasar (Bali)

SEK11150 - Perth

SEK11750 - Sydney, Melbourne

SEK11550 - Auckland

Uppgradering till Premium är möjligt mot tillägg från SEK2370 per väg

Res ut: fram till 15dec & 31dec11-31mar12 (ej 16dec-30dec 2011)

Boka: i mån av plats. Fåtal platser i dec och under sportlov 2012.

Betala: inom 3dagar, och senast 15dec11

Stanna borta: max 1 månad

Barnrabatt : 25% för barn 2-15år och 80% för bebis som ej fyllt 2år

Ombokning Ej tillåtet. Avbokning innan avresa tillåtet mot avgift SEK1750

*Cirka pris! Totalpris kan variera något pga aktuella växelkurser.

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar pga ändrade bränsletillägg.

**Anslutningsflyg från de flesta inrikesorter i Sverige är möjligt mot

förmånliga tillägg tex SEK1200 tur/retur fr Göteborg, Malmö, Sundsvall, etc

Var god kontakta oss!

Vi hjälper också till med att boka BRA prisvärda hotell, transport och

andra arrangemang i hela Asien och Australien.

Välkommen till JORDEN!

Vad trevligt för dig, har dock svårt att tro att Nonki kan sälja dessa biljetter billigare.

En liten fråga, jobbar du hos Nonki eftersom du så envetet framhåller honom som det bästa alternativet hela tiden?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade lite närmare på de flyg som annonseras som direktflyg från Arlanda på div. sökmotorer på internet.

Du har rätt att det är bara Thai som flyger direkt men dessa utresor säljs tydligen av andra bolag tillsammans med det egna bolagets hemresa.

Vidare verkar det så att då verkligen handlar om 'sista minuten' eftersom de bara dyker upp sådär en eller två dagar förre avresa. Tydligen är planet inte utbokat och man tillåter andra bolag att sälja stolar tillsammans med deras egna resor.

Dessa resor försvinner väldigt snabbt eftersom de dyker upp i sista stund. M.a.o. inga realistiska alternativ att planera en långresa.

//Singha711

Med andra ord hade du fel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars pröva att ring 070 419 0300

Bra service och trevligt bemötande!

Välkommen till KOSMOS!

Tack jag skrev av fel nummer till Nonki!

Förlåt Nonki!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad trevligt för dig, har dock svårt att tro att Nonki kan sälja dessa biljetter billigare.

En liten fråga, jobbar du hos Nonki eftersom du så envetet framhåller honom som det bästa alternativet hela tiden?

Nej fan!

Han har jag träffat i Thailand och i Sverige.

Varför inte tala om att han är bra?.

Kolla själva priset med honom.

Men det är alltid ditt val.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord hade du fel.

Jag skrev:

Det finns direktflyg med andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.).

Även de billigare än Thai.

//Singha711

Jag skulle kanske redan där ha skrivit 'Det finns direktflyg med bokning genom andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.)' men jag redogjorde ju i ett senare klargörande inlägg för detta förhållande.

M.a.o. går det att flyga direkt med Thai även billigare genom att boka genom andra flygbolag som Thai uppenbar har samarbete med. Det är väl inget nytt fenomen precis inom denna bransch.

Hur som helst tycker jag att en och samma flygresa inte automatiskt blir bättre genom att betala mera för biljetten och alla mellanhänder. Sitter vi i samma plan (i samma klass) så får du inte bättre service eller större benutrymme bara för du köpte en dyrare biljett.

Om du tycker att jag hade fel kan jag gärna bjuda på det. För mig är det betydligt viktigare att få valuta för pengarna. Till detta hör att man skaffar sig information om alternativ, även om man i slutändan hamnar på en Thai-kärra, fastän för en tusenlapp billigare, hehe.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag skrev:

Jag skulle kanske redan där ha skrivit 'Det finns direktflyg med bokning genom andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.)' men jag redogjorde ju i ett senare klargörande inlägg för detta förhållande.

M.a.o. går det att flyga direkt med Thai även billigare genom att boka genom andra flygbolag som Thai uppenbar har samarbete med. Det är väl inget nytt fenomen precis inom denna bransch.

Hur som helst tycker jag att en och samma flygresa inte automatiskt blir bättre genom att betala mera för biljetten och alla mellanhänder. Sitter vi i samma plan (i samma klass) så får du inte bättre service eller större benutrymme bara för du köpte en dyrare biljett.

Om du tycker att jag hade fel kan jag gärna bjuda på det. För mig är det betydligt viktigare att få valuta för pengarna. Till detta hör att man skaffar sig information om alternativ, även om man i slutändan hamnar på en Thai-kärra, fastän för en tusenlapp billigare, hehe.

//Singha711

Skit i om du hade fel eller inte, du gör ett bra jobb så det så

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev:

Jag skulle kanske redan där ha skrivit 'Det finns direktflyg med bokning genom andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.)' men jag redogjorde ju i ett senare klargörande inlägg för detta förhållande.

M.a.o. går det att flyga direkt med Thai även billigare genom att boka genom andra flygbolag som Thai uppenbar har samarbete med. Det är väl inget nytt fenomen precis inom denna bransch.

Hur som helst tycker jag att en och samma flygresa inte automatiskt blir bättre genom att betala mera för biljetten och alla mellanhänder. Sitter vi i samma plan (i samma klass) så får du inte bättre service eller större benutrymme bara för du köpte en dyrare biljett.

Om du tycker att jag hade fel kan jag gärna bjuda på det. För mig är det betydligt viktigare att få valuta för pengarna. Till detta hör att man skaffar sig information om alternativ, även om man i slutändan hamnar på en Thai-kärra, fastän för en tusenlapp billigare, hehe.

//Singha711

Jag förstod redan när du hade postat inlägget att du inte skulle erkänna att du hade fel.

Det finns direktflyg med andra bolag också (SAS, Swiss Air bl.a.).

Även de billigare än Thai.

//Singha711

Citatet säger allt. Det som står där är fel. Du säger att du kan bjuda på det men åter igen har du fel för det är precis vad du inte gör.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod redan när du hade postat inlägget att du inte skulle erkänna att du hade fel.

Citatet säger allt. Det som står där är fel. Du säger att du kan bjuda på det men åter igen har du fel för det är precis vad du inte gör.

Ja, du har rätt! :wai:

Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! Du har rätt!Du har rätt! Du har rätt! ... :fan1:

Känns det bättre nu?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod redan när du hade postat inlägget att du inte skulle erkänna att du hade fel.

Citatet säger allt. Det som står där är fel. Du säger att du kan bjuda på det men åter igen har du fel för det är precis vad du inte gör.

Mankan, det är meningslöst.Han sitter helt influrrad i sina siffror o tabeller så det spelar ingen roll vad du säger.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Alla gör vi väl våra fel eller hur???????????

Alla har vi väl brister och vad är det att haka upp sig på som ett litet fel, vissa är felfria

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde tillägga att jag tycker att det var ett bra pris med Thai.Sen kan man svamla om direkt med andra bolag som inte existerar... de e en annan femma... :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde tillägga att jag tycker att det var ett bra pris med Thai.Sen kan man svamla om direkt med andra bolag som inte existerar... de e en annan femma... :crazy:

Lamai,

det är väl ingenting att bråka om, eller hur?

Skriv du dina roliga resereportage som jag verkligen uppskattar och låt mig gräva i biljettmarknaden och då och då dela med mig av resultat.

Jag kan då för mitt liv inte förstå varför folk kan vara så upprörd över det, kan du?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag är inte så insatt i vilka bolag som har direktflyg så som Pigge och Singha har.

Men det jag vet är att om jag som konsument har att välja mellan ett pris på 4700:- för en biljett med mellanlandning och en väntan på +5h.

Mot att flyga direkt för 6100:- med tex Thai tar jag det alla dagar i veckan utan att tveka.

Om jag tycker att det är så dyrt så behöver jag bara gå ut och jobba extra en dag så är den merkostnaden betald.

Att käbbla över vem som har rätt eller fel i detta fall är bara löjligt för alla har vi olika krav och vad vi är beredda på att betala.

Och vad någon annan har göra med vad jag betalar för en biljett kan jag inte förstå och det ska dom skita i.

Nonki är säkert jävligt trevlig och har man en gång bokat genom honom förstår jag att man fortsätter att anlita honom.

Samma sak som att jag går till samma affär/serviceställe när jag ska handla dator fast dom är lite dyrare men dom är så oerhört serviceinriktade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...