Jump to content
IGNORERAD

Vad är det som lockar


Phom Lasse

Recommended Posts

För mig är det mycket för omväxlingen, jag är från Kiruna och det är som raka motsatsen till Thailand på väldigt många punkter.

Det jag uppskattar mest med Thailand är svårt att säga, men folket, värmen, öarna, maten och priserna.

Finns alltid nånting nytt och intressant att se, både när det gäller byggnader och diverse lösningar på saker, t.ex. tuk tuk var hur häftigt som helst första resan och beroende på vars i Thailand man är så kan man få se en del roliga lokala varianter.

Sen alla matstånd överallt var också ganska intressant.

Finns många fler exempel om man orkar tänka efter, men det orkar jag inte just nu. :P

Lite Halvt Off-topic:

Gräset är väl alltid grönare på andra sidan, fast i Sverige har vi ju vintern, och då är det inte grönt här alls ;) sen har vi ju vänsterpartiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    9

  • Baa

    9

  • Nemo

    7

  • thomas001

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Märkligt resonerande. Muimatt skrev "Just nu känner jag för att flytta till Europa", har du aldrig kännt för att flytta till Thailand? Jag tror nog nästan alla på forumet någon gång kännt för att flytta till Thailand och de flesta av oss Thailandsbaserade har nog någon gång kännt för att flytta till Sverige. Det blir ett jävla flyttande om man ska flytta varje gång tanken dyker upp.

Förresten tror jag mig sett att du ett antal gånger skrivit att du känner för att resa till Thailand igen, med ditt resonemang så borde du isåfall åka direkt istället för att vänta flera månader, saker som jobb, pengar och andra petitesser kan du skita i, sådant velande hör inte hemma i vardagen, där finns bara ja eller nej :)

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för över 20 år sedan var det sex, öl, sprit och rock´n´roll som lockade, men att det 1996 kom en trevlig kvinna som sedemera blev min fru och tog mig i kragen är en helt annan historia.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Nedstående tankar o funderingar har jag tidigare lagt in här på MPR...kör dom en gång till,tycker dom passar in på den här tråden. (fick mycket skäll av en del...men det tål jag :crazy::17: )

1. Köra moped utan hjälm.

2. Framföra bilen i 160km/tim och veta om att man inte blir av med körkortet(böter givetvis men sällan mer än 100-200 Baht till polisens egen frukostklubb)

3. Tanka bilen för ca 6.50sek/litern (diesel)

4.Kunna beställa en Chang kl.09.00 på resturang om så önskas.

5.Kunna inhandla samma dryck när som helst på dygnet.

6.Ta en chang till middagen på krogen även fast man har bilen med sej.

7.Inte betala någon fastighetsskatt.(är huset betalt så är det betalt)

8.Måla om huset,bygga om som jag själv vill. (slippa söka bygglov,betala avgifter m.m)

9.Besöka Soi 6 i Pattaya,få två vackra 20-åringar att ta hand om min icke så vackra kropp

i en timme. Kostnad 1000-1500 Baht.(tyvärr inte aktuellt längre p.g.a att man är gift)

10. Oljemassage i en timme 300 Baht. (tillåtet enl. frugan)

11. Ha ett svenskt pass så man i princip kan besöka hela världen.

12. Ett paket röka för ca 40-80 Baht.

13. Ett kg fläskfile för 120 Baht.

14. Bo på den Thailändska landsbygden.

15. ha underbara thai-vänner (allt från farmare till polischefer)

16. Vara ödmjuk inför Thailändarna(har jag kommit långt med)

17. Ha en underbar Thailändsk fru som jag älskar och dyrkar.(Har varit gift i Sverige två ggr tidigare,tre underbara barn i Svedala)

18. Ha 3 svågrar och 3 svägerskor(Thai) som har ställt upp för mej i många lägen.

19. Ett leende,en klackspark,ett skratt och inte ta allt så jävla allvarligt,det kommer man som Svensk långt med här i Thailand.

20. Tänk på att vi är gäster i Thailand.så för fan: Försök o ta seden dit du kommer.

Lovar att livet blir mer kul med ett flabb och en stor klackspark. (kanske några kalla Chang hjälper till)

P.s Har inte rankat det i någon speciell ordning! Bara tankar o allmänna funderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Nedstående tankar o funderingar har jag tidigare lagt in här på MPR...kör dom en gång till,tycker dom passar in på den här tråden. (fick mycket skäll av en del...men det tål jag :crazy::17: )

1. Köra moped utan hjälm.

2. Framföra bilen i 160km/tim och veta om att man inte blir av med körkortet(böter givetvis men sällan mer än 100-200 Baht till polisens egen frukostklubb)

3. Tanka bilen för ca 6.50sek/litern (diesel)

4.Kunna beställa en Chang kl.09.00 på resturang om så önskas.

5.Kunna inhandla samma dryck när som helst på dygnet.

6.Ta en chang till middagen på krogen även fast man har bilen med sej.

7.Inte betala någon fastighetsskatt.(är huset betalt så är det betalt)

8.Måla om huset,bygga om som jag själv vill. (slippa söka bygglov,betala avgifter m.m)

9.Besöka Soi 6 i Pattaya,få två vackra 20-åringar att ta hand om min icke så vackra kropp

i en timme. Kostnad 1000-1500 Baht.(tyvärr inte aktuellt längre p.g.a att man är gift)

10. Oljemassage i en timme 300 Baht. (tillåtet enl. frugan)

11. Ha ett svenskt pass så man i princip kan besöka hela världen.

12. Ett paket röka för ca 40-80 Baht.

13. Ett kg fläskfile för 120 Baht.

14. Bo på den Thailändska landsbygden.

15. ha underbara thai-vänner (allt från farmare till polischefer)

16. Vara ödmjuk inför Thailändarna(har jag kommit långt med)

17. Ha en underbar Thailändsk fru som jag älskar och dyrkar.(Har varit gift i Sverige två ggr tidigare,tre underbara barn i Svedala)

18. Ha 3 svågrar och 3 svägerskor(Thai) som har ställt upp för mej i många lägen.

19. Ett leende,en klackspark,ett skratt och inte ta allt så jävla allvarligt,det kommer man som Svensk långt med här i Thailand.

20. Tänk på att vi är gäster i Thailand.så för fan: Försök o ta seden dit du kommer.

Lovar att livet blir mer kul med ett flabb och en stor klackspark. (kanske några kalla Chang hjälper till)

P.s Har inte rankat det i någon speciell ordning! Bara tankar o allmänna funderingar.

Pricken över i

Link to comment
Dela på andra sajter

JA,dom är bra på att "ta i kragen" och inte kommer man loss heller.

Det kanske är därför många går omkring i bar överkropp eller Singhalinne? Då har frugan ingen krage att ta tag i! :crazy:

Ändrades av HuligArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Nedstående tankar o funderingar har jag tidigare lagt in här på MPR...kör dom en gång till,tycker dom passar in på den här tråden. (fick mycket skäll av en del...men det tål jag :crazy::17: )

1. Köra moped utan hjälm.

2. Framföra bilen i 160km/tim och veta om att man inte blir av med körkortet(böter givetvis men sällan mer än 100-200 Baht till polisens egen frukostklubb)

3. Tanka bilen för ca 6.50sek/litern (diesel)

4.Kunna beställa en Chang kl.09.00 på resturang om så önskas.

5.Kunna inhandla samma dryck när som helst på dygnet.

6.Ta en chang till middagen på krogen även fast man har bilen med sej.

7.Inte betala någon fastighetsskatt.(är huset betalt så är det betalt)

8.Måla om huset,bygga om som jag själv vill. (slippa söka bygglov,betala avgifter m.m)

9.Besöka Soi 6 i Pattaya,få två vackra 20-åringar att ta hand om min icke så vackra kropp

i en timme. Kostnad 1000-1500 Baht.(tyvärr inte aktuellt längre p.g.a att man är gift)

10. Oljemassage i en timme 300 Baht. (tillåtet enl. frugan)

11. Ha ett svenskt pass så man i princip kan besöka hela världen.

12. Ett paket röka för ca 40-80 Baht.

13. Ett kg fläskfile för 120 Baht.

14. Bo på den Thailändska landsbygden.

15. ha underbara thai-vänner (allt från farmare till polischefer)

16. Vara ödmjuk inför Thailändarna(har jag kommit långt med)

17. Ha en underbar Thailändsk fru som jag älskar och dyrkar.(Har varit gift i Sverige två ggr tidigare,tre underbara barn i Svedala)

18. Ha 3 svågrar och 3 svägerskor(Thai) som har ställt upp för mej i många lägen.

19. Ett leende,en klackspark,ett skratt och inte ta allt så jävla allvarligt,det kommer man som Svensk långt med här i Thailand.

20. Tänk på att vi är gäster i Thailand.så för fan: Försök o ta seden dit du kommer.

Lovar att livet blir mer kul med ett flabb och en stor klackspark. (kanske några kalla Chang hjälper till)

P.s Har inte rankat det i någon speciell ordning! Bara tankar o allmänna funderingar.

Undrar hur gammal du är, varför gör du inte dessa saker i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur gammal du är, varför gör du inte dessa saker i Sverige?

Tjena!

Har betalat dyra böter samt blivit av med körkortet en gång i Svedala.(här blir man inte av med körkortet) Köra moppe utan hjälm gjorde man på slutet 60-talet och början 70-talet. Jag är 53 år...vad det nu spelar för roll :police::crazy:

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur gammal du är, varför gör du inte dessa saker i Sverige?

Tjena!

Glömde en sak. Den mest troliga anledningen måste väl vara att jag inte bor i Sverige...nu fick du svaret på frågan :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

SEXET,min fru och jag har SÅ bra sex när vi är i fiskebyn(med varandra)vet inte om det är miljön eller vad det är(jag tror det är vattnet)i byn har vi ju svärmor väggivägg så då blir frugan lite nervös.Sen är det värmen,jag älskar värme,och miljön runt om i Thailand.Och alla härliga öar och stränder.JA,kort sagt ett härligt land men det blir ju inte bättre än man gör det till.Att springa runt och leta fel är inte min melodi.Mvh Måne

Hehe, det där har jag hört om och fått thaidamernas förklaring av det hela.. En svältfödd gubbe har ju lite svårare att stå emot alla frestelser om man säger som så :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har betalat dyra böter samt blivit av med körkortet en gång i Svedala.(här blir man inte av med körkortet) Köra moppe utan hjälm gjorde man på slutet 60-talet och början 70-talet. Jag är 53 år...vad det nu spelar för roll :police::crazy:

Så du menar att det är en mode grej att köra utan hjälm? Eller är du rädd om frisyren? blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det som gör att man ständigt väljer att återkomma hit är det organiserade kaos som råder här.. Eftersom man är född och uppväxt i ett struktur fascistiskt samhälle där allt fungerar som ett klockverk så är det skönt med lite omväxling.. Men självklart vill man ju bara äta russinen ur kakan och gnäller om att saker å ting inte fungerar som hemma i trygga Sverige.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Nedstående tankar o funderingar har jag tidigare lagt in här på MPR...kör dom en gång till,tycker dom passar in på den här tråden. (fick mycket skäll av en del...men det tål jag :crazy::17: )

1. Köra moped utan hjälm.

2. Framföra bilen i 160km/tim och veta om att man inte blir av med körkortet(böter givetvis men sällan mer än 100-200 Baht till polisens egen frukostklubb)

3. Tanka bilen för ca 6.50sek/litern (diesel)

4.Kunna beställa en Chang kl.09.00 på resturang om så önskas.

5.Kunna inhandla samma dryck när som helst på dygnet.

6.Ta en chang till middagen på krogen även fast man har bilen med sej.

7.Inte betala någon fastighetsskatt.(är huset betalt så är det betalt)

8.Måla om huset,bygga om som jag själv vill. (slippa söka bygglov,betala avgifter m.m)

9.Besöka Soi 6 i Pattaya,få två vackra 20-åringar att ta hand om min icke så vackra kropp

i en timme. Kostnad 1000-1500 Baht.(tyvärr inte aktuellt längre p.g.a att man är gift)

10. Oljemassage i en timme 300 Baht. (tillåtet enl. frugan)

11. Ha ett svenskt pass så man i princip kan besöka hela världen.

12. Ett paket röka för ca 40-80 Baht.

13. Ett kg fläskfile för 120 Baht.

14. Bo på den Thailändska landsbygden.

15. ha underbara thai-vänner (allt från farmare till polischefer)

16. Vara ödmjuk inför Thailändarna(har jag kommit långt med)

17. Ha en underbar Thailändsk fru som jag älskar och dyrkar.(Har varit gift i Sverige två ggr tidigare,tre underbara barn i Svedala)

18. Ha 3 svågrar och 3 svägerskor(Thai) som har ställt upp för mej i många lägen.

19. Ett leende,en klackspark,ett skratt och inte ta allt så jävla allvarligt,det kommer man som Svensk långt med här i Thailand.

20. Tänk på att vi är gäster i Thailand.så för fan: Försök o ta seden dit du kommer.

Lovar att livet blir mer kul med ett flabb och en stor klackspark. (kanske några kalla Chang hjälper till)

P.s Har inte rankat det i någon speciell ordning! Bara tankar o allmänna funderingar.

Förutom dina något vidlyftiga och egocentriska tolkningar beträffande trafiksäkerhet så är jag beredd att hålla med.

Kan inte vara kul att ens misstänka att ha vållat en annan människas olycka för att det är "kul" att köra 160 där övriga trafikanter oftast är inne på buffeltempo, bara en liten tanke!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det är en mode grej att köra utan hjälm? Eller är du rädd om frisyren? blink.gif

Tjena!

Vilken frisyr? :rotfl::rotfl::rotfl: Skallen på denna herre har inte sett en frisyr på dom senaste 10-åren. Inte heller en frisör :thumbsup:

Slät o naturligt fin. Förklaring: I princip flintis.

Nu är det natti natti...sover med både hjälm och hörselskydd,fan det gäller att vara skyddad mot alla ev. händelser i den

Thailändska natten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Märkligt resonerande. Muimatt skrev "Just nu känner jag för att flytta till Europa", har du aldrig kännt för att flytta till Thailand? Jag tror nog nästan alla på forumet någon gång kännt för att flytta till Thailand och de flesta av oss Thailandsbaserade har nog någon gång kännt för att flytta till Sverige. Det blir ett jävla flyttande om man ska flytta varje gång tanken dyker upp.

Förresten tror jag mig sett att du ett antal gånger skrivit att du känner för att resa till Thailand igen, med ditt resonemang så borde du isåfall åka direkt istället för att vänta flera månader, saker som jobb, pengar och andra petitesser kan du skita i, sådant velande hör inte hemma i vardagen, där finns bara ja eller nej :)

Mitt velande är inte om jag ska åka eller inte, vill jag åka så beställer jag biljett å sen så åker jag när andan faller på,nu har det blivit så att jag åker i oktober varje år eller fler gånger, vill inte bo där än på heltid föräns huset är färdigrenoverat, sen blir det nog permanent boende men allt är inte bara mitt avgörande då jag kommer att ha en fru inom en väldigt snar framtid å då är jag inte själv i vardagslivet, hon är med och bestämmer hon med är min tanke, hon vill komma till sverige varje halvår för att jobba å tjäna pengar till oss båda har hon sagt, jag har fixat jobb åt henne med en månadslön på ca:16 000 - 17 000skr rent

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom dina något vidlyftiga och egocentriska tolkningar beträffande trafiksäkerhet så är jag beredd att hålla med.

Kan inte vara kul att ens misstänka att ha vållat en annan människas olycka för att det är "kul" att köra 160 där övriga trafikanter oftast är inne på buffeltempo, bara en liten tanke!

And here we go igen.

Kan tänka mig Baa iklädd stråhatt i en volvo 240 körande i mitten av båda filerna på betalmotorvägen över Bangkok och körande i 30,. Med 2 kilometer kö efter sig av tutande bilar som ej kan köra om.

Med skylten i fram på instrumentbrädan med bilden på gubben och kärringen där gubben gormar är det du eller jag som kör. :14:

Svenskt är säkert :rules:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt velande är inte om jag ska åka eller inte, vill jag åka så beställer jag biljett å sen så åker jag när andan faller på,nu har det blivit så att jag åker i oktober varje år eller fler gånger, vill inte bo där än på heltid föräns huset är färdigrenoverat, sen blir det nog permanent boende men allt är inte bara mitt avgörande då jag kommer att ha en fru inom en väldigt snar framtid å då är jag inte själv i vardagslivet, hon är med och bestämmer hon med är min tanke, hon vill komma till sverige varje halvår för att jobba å tjäna pengar till oss båda har hon sagt, jag har fixat jobb åt henne med en månadslön på ca:16 000 - 17 000skr rent

Tja Forden. är det dags för giftemål snart?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tja Forden. är det dags för giftemål snart?

/ SatanG

Ja det stämmer bra det men inte det här året då det var åt helvete å gifta sig i år sa munkarna, så det är bara att rätta sig efter vad dom säger då jag gifter mig med en thai och i Thailand, seden dit man kommer ska den tas som den är annars blir det inget bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer bra det men inte det här året då det var åt helvete å gifta sig i år sa munkarna, så det är bara att rätta sig efter vad dom säger då jag gifter mig med en thai och i Thailand, seden dit man kommer ska den tas som den är annars blir det inget bra

Undrade bara då jag hörde en tjej "Joy" från Buriram trakten som tydligen ska gifta sig med en svensk nästa vecka 10/10/2011.

En bra tjej är det iaf, undrar vem svensken är som kommer ta henne till Sverige.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...