Jump to content
IGNORERAD

Vad är det som lockar


Phom Lasse

Recommended Posts

Vad är det som lockar så mycket att vara i LOS ?. Personligen så är det värmen, släktingarna och priserna och sevärdigheterna

smågodis

post-8911-0-55723600-1317786458_thumb.jp

post-8911-0-55723600-1317786458_thumb.jp

Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    9

  • Baa

    9

  • Nemo

    7

  • thomas001

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Alla fina hönor att se på,värmen,groggen,språket,gemenskapen,kärleken till varandra och så mycket mer

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Just nu...Ingenting! Har mest lust att flytta till Europa.

Då är det väl bara att göra slag i saken då

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Forden forden inte är det gamla hönor du tittar på!!!!!!!!Det andra stämmer nog. :nyam: Mvh Maitan.

Njaaeee det finns ju gamla å unga hönor att titta på, titta bara på Reines fru, gammal eller ung är svårt att säga om henne, jag höll på att trilla av stolen när jag fick veta hur ung/gammal hon är så ålder är svårt att säga på hönorna, bara dom är vackra att se på och minst av allt ska dom inte ha fjädrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det väl bara att göra slag i saken då

Kan bli svårt om han har "investerat" mer än han bara kan lämna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kan bli svårt om han har "investerat" mer än han bara kan lämna.

Men dom kanske är 2 eller fler som kan flytta, det var inget tal på separation från han

Antingen gör man slag i saken eller så skiter man i det helt enkel

För mig finns det bara 2 allternativ i vardagen typ ja eller nej, vet ej finns inte för mig när det gäller vardagen hur ska det annars bli nått gjort om man inte vet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kan du lacka min bil? svar: vet ej

gå å skita? vet ej

äta mat? vet ej

osv osv osv

Sorry men jag gillar klara besked å inget velande

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom kanske är 2 eller fler som kan flytta, det var inget tal på separation från han

Antingen gör man slag i saken eller så skiter man i det helt enkel

För mig finns det bara 2 allternativ i vardagen typ ja eller nej, vet ej finns inte för mig när det gäller vardagen hur ska det annars bli nått gjort om man inte vet

Anta att han har brännt alla broar och flyttat hit. Gift sig, köpt hus, bil, och gud vet vad. Av en eller annan anledning känner han att det inte blev som han tänkt sig. Då är det nog inte så lätt att bara göra slag i saken och flytta tillbaka. Din teori funkar väl om du inte bor här stadigt (semesterresa) och har hus och hem att återvända till.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det ju värmen, folket, möjligheten till att leva hyffsat enkelt, naturen man kan ju ägna en dag åt att titta på bananträden och risfälten, festerna i byn, saltvattnet och få min familj så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

SEXET,min fru och jag har SÅ bra sex när vi är i fiskebyn(med varandra)vet inte om det är miljön eller vad det är(jag tror det är vattnet)i byn har vi ju svärmor väggivägg så då blir frugan lite nervös.Sen är det värmen,jag älskar värme,och miljön runt om i Thailand.Och alla härliga öar och stränder.JA,kort sagt ett härligt land men det blir ju inte bättre än man gör det till.Att springa runt och leta fel är inte min melodi.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det ju värmen, folket, möjligheten till att leva hyffsat enkelt, naturen man kan ju ägna en dag åt att titta på bananträden och risfälten, festerna i byn, saltvattnet och få min familj så klart.

Var hittar man saltvatten i Issan ? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar man saltvatten i Issan ? rolleyes.gif

Det gör man ju inte men det går ju att åka på semester från semestern :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar man saltvatten i Issan ? rolleyes.gif

Bl.a. i BanDung, 45 km NO Udon. Finns jättestora avsaltningsanläggningar, det ser ut som snöhögar men det är salt som man sedan säljer bl.a. vis vägkanten som brukligt är, 7 kg 100 bath!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bl.a. i BanDung, 45 km NO Udon. Finns jättestora avsaltningsanläggningar, det ser ut som snöhögar men det är salt som man sedan säljer bl.a. vis vägkanten som brukligt är, 7 kg 100 bath!

Jo, det låter ju lockande. biggrin.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det låter ju lockande. biggrin.gif

Visst gör det! :ahh:

Skulle väl knappast drömma om att så mycket som stoppa en stortå i detta träsk, men salt som fan är det i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu...Ingenting! Har mest lust att flytta till Europa.

Då är det väl bara att göra slag i saken då

Japp, håller med båda, och bor strax utanför Göteborg igen efter nästan 6 år i Thailand.

Kan bli svårt om han har "investerat" mer än han bara kan lämna.

Kan vara ett problem förstås, investeringar kan vara ekonomiska såväl som känslomässiga.

Det tog drygt 1 år om att övertala frugan att flytta, sen tog det 1 år till innan det blev av, att lämna henne var inte ett alternativ, så om hon valt att stanna hade jag också stannat.

Anta att han har brännt alla broar och flyttat hit. Gift sig, köpt hus, bil, och gud vet vad. Av en eller annan anledning känner han att det inte blev som han tänkt sig. Då är det nog inte så lätt att bara göra slag i saken och flytta tillbaka. Din teori funkar väl om du inte bor här stadigt (semesterresa) och har hus och hem att återvända till.

Jag hade gjort det mesta du skriver i det inlägget, fast ändå inte bränt några broar, så vägen till Sverige stod alltid öppen för oss.

Dock har vi kvar vårt hem i Bangkok så en återflytt är enkel.

Tyvärr har jag även en rätt bra bil som står kvar där nere också (den förlorar väl något i värde med tiden), den ville frugan ha kvar... Ett litet pris jag acceperat, och den är iaf väl omhändertagen medan vi är i Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom kanske är 2 eller fler som kan flytta, det var inget tal på separation från han

Antingen gör man slag i saken eller så skiter man i det helt enkel

För mig finns det bara 2 allternativ i vardagen typ ja eller nej, vet ej finns inte för mig när det gäller vardagen hur ska det annars bli nått gjort om man inte vet

Märkligt resonerande. Muimatt skrev "Just nu känner jag för att flytta till Europa", har du aldrig kännt för att flytta till Thailand? Jag tror nog nästan alla på forumet någon gång kännt för att flytta till Thailand och de flesta av oss Thailandsbaserade har nog någon gång kännt för att flytta till Sverige. Det blir ett jävla flyttande om man ska flytta varje gång tanken dyker upp.

Förresten tror jag mig sett att du ett antal gånger skrivit att du känner för att resa till Thailand igen, med ditt resonemang så borde du isåfall åka direkt istället för att vänta flera månader, saker som jobb, pengar och andra petitesser kan du skita i, sådant velande hör inte hemma i vardagen, där finns bara ja eller nej :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Off topic i mitt förra svar, så:

vad lockar?

Vädret/värmen, när det trist i Sverige som nu.

En stor del av folket där hemma i BKK, släkt och vänner.

Det allmänt låga prisläget, på mat å dryck, hotell vid badorter och tjänster, tex.

Första gångerna jag var i Thailand, lockade barerna en del också, vilket liv!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt resonerande. Muimatt skrev "Just nu känner jag för att flytta till Europa", har du aldrig kännt för att flytta till Thailand? Jag tror nog nästan alla på forumet någon gång kännt för att flytta till Thailand och de flesta av oss Thailandsbaserade har nog någon gång kännt för att flytta till Sverige. Det blir ett jävla flyttande om man ska flytta varje gång tanken dyker upp.

Förresten tror jag mig sett att du ett antal gånger skrivit att du känner för att resa till Thailand igen, med ditt resonemang så borde du isåfall åka direkt istället för att vänta flera månader, saker som jobb, pengar och andra petitesser kan du skita i, sådant velande hör inte hemma i vardagen, där finns bara ja eller nej :)

Atom slog huvudet på spiken där! Alla har vi dåliga dagar och såna dagar har man helt enkelt lust att flytta hem till Sverige igen.

Kanske ska klargöra lite;

Jag har inga "tunga" investeringar här i Thailand förutom att jag har byggt upp ett ganska stort nätverk här i Thailand. (Ja, jag bor i Thailand sen snart 10 år)

Ibland känner (läs; är) man sig totalt rättslös i det här landet och man vet aldrig vad som kan hända (lagar ändrar sig över en natt, visum etc..)

Såna dagar har man helt enkelt lust att flytta hem till Sverige igen.

Hoppas alla har en bättre dag än jag idag!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...