Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] F.d premiärminister uppmanar till vaksamhet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Ja vi har ju gott om välbetalda och skjutglada Generaler historiskt som aldrig har straffats för sina avrättningar av dom egna medborgarna vid landets otaliga kupper och studentuppror, så dom kan man ju säga ha fått "skottpengar " .

Mvh Isan Lover

Historia f-n ordna till vad som händer nu i detta land sen spelar det ingen roll om

det är rött gult svart o.s.v men detta är ej lätt. Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    10

  • noBuzz

    9

  • måne

    8

  • andersbangkok

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner

Thaksin har han straffats för dom knarkbaroner han sköt så dom inte kunde snacka om vad han själv höll på med

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var Thaksin och andra Thailändska medborgare vill befinna sig ska inte kungliga rådgivare, PAD, politiska motståndare och generaler ha något med att göra, det finns andra myndigheter som hanterar detta och hans insatser inom politiken ska väljarna bedömma.

Mvh Isan Lover

Det har väl i högsta grad andra med att göra så länge han håller på med brottslig verksamhet i Thailand

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har väl i högsta grad andra med att göra så länge han håller på med brottslig verksamhet i Thailand

Hej

Så att utföra en militärkupp och avskaffa demokratin i ett land och tillsätta en militärjunta är inte kriminellt?

Att skjuta skarpt mot obeväpnade demonstrater, fotografer, journalister, hjälparbetare och volontärer med resultat att 94 dog och 2000 skadades är inte heller kriminellt?

Att ockupera flygplatser och stänga ned flygtrafiken på en av världens största och mest trafikerade flygplatser med enorm ekonomisk skada är inte heller kriminellt?

Att upplösa politiska motståndares partier för att dessa är populärare än militärens alternativ är inte heller kriminellt?

Att stänga ned och censurera oppositionell media i ett land på ett sätt och på en nivå som aldrig tidigare har förekommit i detta lands historia är det kriminellt?

m.m

Alla dom människor som har utfört detta är ostraffade och lever kvar i Thailand, men en man som var den förste PM i landets demokratiska historia som lyckades vinna tre raka val, dömdes för att hans fru hade köpt mark i Bangkok, och för att han hade sålt ett utlandsbaserat företag utan att skatta för det i Thailand, är dessa brott verkligen grövre och allvarligare än dom ovan uppräknade?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja vi har ju gott om välbetalda och skjutglada Generaler historiskt som aldrig har straffats för sina avrättningar av dom egna medborgarna vid landets otaliga kupper och studentuppror, så dom kan man ju säga ha fått "skottpengar " .

Mvh Isan Lover

Tja.. om du summerar ALLA som dödats av militären under diverse studentuppror och annat de senaste 100 åren i Thailand - så gissar jag att du kanske kommer upp till en 10-del av antal mördade under Thaksins regering 2003-2005.

Du hejjar verkligen på rätt häst om du gillar att utsätta oskyldiga för mord, våld och lidande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland undrar jag om vissa är medvetna om att det är helt ok att fördoma statssanktionerat övervåld, mord och tortyr oavsett vem som stått vid rodret för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så att utföra en militärkupp och avskaffa demokratin i ett land och tillsätta en militärjunta är inte kriminellt?

Att skjuta skarpt mot obeväpnade demonstrater, fotografer, journalister, hjälparbetare och volontärer med resultat att 94 dog och 2000 skadades är inte heller kriminellt?

Att ockupera flygplatser och stänga ned flygtrafiken på en av världens största och mest trafikerade flygplatser med enorm ekonomisk skada är inte heller kriminellt?

Att upplösa politiska motståndares partier för att dessa är populärare än militärens alternativ är inte heller kriminellt?

Att stänga ned och censurera oppositionell media i ett land på ett sätt och på en nivå som aldrig tidigare har förekommit i detta lands historia är det kriminellt?

m.m

Alla dom människor som har utfört detta är ostraffade och lever kvar i Thailand, men en man som var den förste PM i landets demokratiska historia som lyckades vinna tre raka val, dömdes för att hans fru hade köpt mark i Bangkok, och för att han hade sålt ett utlandsbaserat företag utan att skatta för det i Thailand, är dessa brott verkligen grövre och allvarligare än dom ovan uppräknade?

Mvh Isan Lover

Läser ovanstående inlägg som...

bla blablablab blabla blaba.....och så utelämnar jag medvetet allt det som de röda och klan Thaksin gjort..blablablabla igen och igen...

blablabla blababa, blablablablaba och baa..så bortser jag ifrån att Thaksin var PM när han utförde sina brott..blablabla..för jag tycker att vi skall bortse från detta..blabla...

Blablabla och mer blabla..och alla som inte tycker som jag är gula och onda som gillar förtryckare..blablaba och så skriver jag samma sak för tvåtusensjuhundraelfte gången...blabla.

blablablablaba..och så skiter jag fullständigt i att läsa vad andra skriver.och om jag ändå av misstag läser vad andra skriver så vet jag redan innan jag läser det att de har fel...blabla..

Blablaba.och ett stort jävla BAA....så tycker jag att ni andra är.för jag har rätt och ni har fel.....

Ps: finns några blablabla-personer på andra sidan också, så IL är inte helt ensam om blablablabaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ibland undrar jag om vissa är medvetna om att det är helt ok att fördoma statssanktionerat övervåld, mord och tortyr oavsett vem som stått vid rodret för tillfället.

Hej

Ja det är ett mycket märkligt fenomen här på forumet att tolreans nivån för våld, mord och tortyr är mycket högre än i övriga samhället, vilket är märkligt, består forumets medlemmar till största delen av f.d legionärssoldater, eller andra yrkessoldater som har blivit avtrubbade och skadade i yrket, och psykopater, våldsmän och andra som har blivit födda med en försmak och acceptans för sånt som normala människor avskyr och tar avstånd ifrån? :ironi:

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är ett mycket märkligt fenomen här på forumet att tolreans nivån för våld, mord och tortyr är mycket högre än i övriga samhället, vilket är märkligt, består forumets medlemmar till största delen av f.d legionärssoldater, eller andra yrkessoldater som har blivit avtrubbade och skadade i yrket, och psykopater, våldsmän och andra som har blivit födda med en försmak och acceptans för sånt som normala människor avskyr och tar avstånd ifrån? :ironi:

Mvh Isan Lover

Så vad är du enligt inlägget ovan? Psykopat eller normal? För hävdar du dig vara normal tar du med kraft avstånd för Thaksinregimens statssanktionerade övervåld, tortyr och mord. Jiddra inte om att det inte var så eftersom du förmodligen inte ens själv tror på dessa desperata efterrationaliseringarna. Du har inte lyxen att kunna raljera över militärens våld i Bangkok 2011 och samtidigt konsekvent försvara/förlåta Thaksin - det är en dubbelmoral som både äcklar och provocerar.

Lika lite trovärdighet som en del tomtar har när de duplicerar NB's eller Maichai's fördömande kommentar om WOD samtidigt som de benhårt försvarar militärens handlande undet ockupationen, har du när du byter principer och värdegrund beroende på vem, istället för vad, frågan gäller.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så vad är du enligt inlägget ovan? Psykopat eller normal? För hävdar du dig vara normal tar du med kraft avstånd för Thaksinregimens statssanktionerade övervåld, tortyr och mord. Jiddra inte om att det inte var så eftersom du förmodligen inte ens själv tror på dessa desperata efterrationaliseringarna. Du har inte lyxen att kunna raljera över militärens våld i Bangkok 2011 och samtidigt konsekvent försvara/förlåta Thaksin - det är en dubbelmoral som både äcklar och provocerar. Lika lite trovärdighet som en del tomtar har när de duplicerar NB's eller Maichai's fördömande kommentar om WOD samtidigt som de benhårt försvarar militärens handlande undet ockupationen, har du när du byter principer och värdegrund beroende på vem, istället för vad, frågan gäller.

Hej

Jag har aldrig accepterar våld och tortyr ifrån någon PM i något land mig veterligen, själv är jag för en kamp mot knarkmaffian och deras medlemmar och jag kan t.o.m ha en förståelse för att det krävs lite extra ordinära åtgärder i kampen mot den organiserade brottsligheten eftersom den oftast inte går att bekämpa med vanliga metoder, dels p.g.a att dom är välorganiserade, tungt beväpnade, har enorma ekonomiska resurser, och dessutom både hotar och mutar både vittnen och domstolar, därför har många länder i runt om i världen egna avdelningar (styrkor) som jobbar med att bekämpa dessa grupper som utgör en stor fara för medborgarna och orsakar samhället stor skada, men jag har naturligtvis aldrig sagt att jag är för rena avrättningar eller annat negativt som kan kopplas till WOD, och som jag har sagt tidigare så är nog den enda anledningen till att Thaksins politiska fiender inte har utnyttjat WOD mot honom att även kungen uttalade sig för ett sådant, och att det är så många poliser och chefer inblandade att det nog skulle uppstå ett mindre kaos om någon började driva det här, men att många människor dog varav x-antal sägs vara oskyldiga kommer jag aldrig att försvara.

Men gärna civiliserad bekämpning av narkotika industrin och dess handel p.g.a det samhällsgisssel det faktiskt är, och jag utesluter inte att en del människor kommer att motsätta sig ett gripande och ta till våld även i det nu pågående WOD, vilket kan leda till att dessa skadas eller t.o.m dör, det är nog den bistra verkligheten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har aldrig accepterar våld och tortyr ifrån någon PM i något land mig veterligen, .yad, yada,yada, floskler, floskler, floskler...D, vilket kan leda till att dessa skadas eller t.o.m dör, det är nog den bistra verkligheten.

Mvh Isan Lover

Du förstod inte meningen med Willes inlägg?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du förstod inte meningen med Willes inlägg?

Hej

Nej det gjorde jag verkligen inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Nej det gjorde jag verkligen inte.

Mvh Isan Lover

Det märks på dina inlägg.

Läs hans inlägg igen, det kanske klarnar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det gjorde jag verkligen inte.

Mvh Isan Lover

Okej, det förklarar dit intetsägande svar på Willes inlägg.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...