Jump to content
IGNORERAD

Thailand toppar listan över populäraste länder för expats.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

[size=5][size=4]Hej[/size][/size]

[size=5][size=4]Thailand toppar listan på länder som är populärast för expats enligt en världsofattande undersökning utförd av HSBC 2011 Expat Explorer och som presenterades i Bangkok Post, lite mer överraskande var nr 2 och 3 på listan. [/size][/size]

[size=5]Thailand tops in massive global survey of expats[/size]

Published: 2/10/2011 at 12:00 AM

Newspaper section: News

Thailand is the number one expat destination for economic and lifestyle factors, according to the HSBC 2011 Expat Explorer survey.

The full results of the 2011 Expat Explorer survey, the largest global expat survey of its kind, will be released next month, but initial findings said this year's number one country is Thailand, followed by Egypt and Saudi Arabia.

This is the fourth year of the survey and despite some significant global events in the past year _ from economic turmoil to widespread political and social unrest _ 3,385 expats from over 100 countries have taken part, it said. Thailand was ranked as number one by its expats for ease of organising health care, finding accommodation and its work environment.

"Last year, Thailand was ranked highly as a retirement spot so it is great to see the country develop in terms of its economic appeal," said Lisa Wood, head of marketing at HSBC Bank International.

Seven new countries made it into this year's survey: Turkey, New Zealand, Brazil, Italy, Egypt, Vietnam and Japan.

http://www.bangkokpost.com/news/local/259238/Thailand-tops-in-massive-global-survey-of-expats

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Inte helt överraskande. Men kanske framöver kommer andra länder i Asien att locka med förmånligare visaregler och markägande bestämmelser med mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt överraskande. Men kanske framöver kommer andra länder i Asien att locka med förmånligare visaregler och markägande bestämmelser med mera.

Hej,

Malaysia har mycket fina regler för oss!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kanske slut med det nu när Thailand skall börja beskatta pensionärer som lever mer än 180 dagar i Thailand - har jag läst.

Hej

Ja det skulle nog innebära att landet tappade många pensionärer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske slut med det nu när Thailand skall börja beskatta pensionärer som lever mer än 180 dagar i Thailand - har jag läst.

Norrmän.inte pensionärer, och bara norrmän som INTE betalar skatt i Norge!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=5][size=4]Hej[/size][/size]

[size=5][size=4]Thailand toppar listan på länder som är populärast för expats enligt en världsofattande undersökning utförd av HSBC 2011 Expat Explorer och som presenterades i Bangkok Post, lite mer överraskande var nr 2 och 3 på listan. [/size][/size]

Varför var 2:an och 3:an överraskande? För att det är arabländer? Kom igen. visa oss mer av din omvärldsförståelse.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför var 2:an och 3:an överraskande? För att det är arabländer? Kom igen. visa oss mer av din omvärldsförståelse..

Dubai kanske inte var så förvånande dom har ju sarsat stort på att locka till sig utlänningar men saudi var nog jag lite förvånad över men kanske är företagsvänliga dom också

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag börjar bli ganska trött på de diskriminerande reglerna för utlänningar i Thailand. Bodde tidigare i Malaysia. Där var det mer ok tycker jag. Nu tittar jag efter boende där istället.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför var 2:an och 3:an överraskande? För att det är arabländer? Kom igen. visa oss mer av din omvärldsförståelse.. :)

Hej

Ja att dom var så populära att pensionera sig i hade jag ingen aning om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja att dom var så populära att pensionera sig i hade jag ingen aning om.

Mvh Isan Lover

Pensionera sig i? Nu har du nog bra koll igen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag tror nog att Saudi arabien ligger så högt pga arbetskrafts import. Det är väl svårt att få turistvisum dit .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Pensionera sig i? Nu har du nog bra koll igen. :)

Hej

Ja du har ju rätt expats inkluderar ju inte bara pensionärer även om det är en stor grupp i t.ex Thailand, men om det är arbetskraft det handlar om så förklarar det nog varför nr 2 och 3 på listan ligger högt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du har ju rätt expats inkluderar ju inte bara pensionärer även om det är en stor grupp i t.ex Thailand, men om det är arbetskraft det handlar om så förklarar det nog varför nr 2 och 3 på listan ligger högt.

Mvh Isan Lover

Precis. Gissar att det gäller båda grupperna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...