Jump to content
IGNORERAD

Bag in box rödvin


chrisnils075

Recommended Posts

Guest wUThai

I Pattaya hade iaf BIG C bag in box viner. Sen hur bra vin man får i en bag in box är en annan fråga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Thaiviner går att dricka, sen är det som i övriga värden en del gillar det och en annan del gillar det inte.

Du får nog prova dig fram till något som passar dina smaklökar :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

På A svarar jag, på varuhusen, (kolla bara öppettiderna)

På B svarar jag NEJ, borde inte få kallas vin!

Sämst i 5:an Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag köpte vin från en vingård inte långt från Pattaya, där de har Buddha målat på berget. Vet inte vad platsen heter men vingården heter Silver Lake? tror jag. Deras röda vin, Cabernet Sauvignon, smakade pyton. :kort: Har aldrig smakat sämre.

De hade ett vitt vin som var drickbart, minns inte druvan.

Om de sålde bag in box vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom lokala spritdepåerna i Pattaya har 5 liters karaffer med italienskt(?) röd och vitt vin. Runt 800 baht kostar dom. Drickbart om man inte är vinsnobb, smakar som spanskt lantvin ungefär.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom lokala spritdepåerna i Pattaya har 5 liters karaffer med italienskt(?) röd och vitt vin. Runt 800 baht kostar dom. Drickbart om man inte är vinsnobb, smakar som spanskt lantvin ungefär.

Ett ganska bra riktmärke när det gäller RÖDA viner är att kolla % välj alltid ett vin som har minst 12,5 % alkoholhalt så är det för det mesta drickbart.

Tappa upp en hink med vatten med en temp av C:a 15-18 gr. och stoppa flaskan i hinken en 5 timmar innan, så det har en bra temp. Öppna sedan flskan 1/2 timme innan ni skall dricka, samt slå samtidigt upp 1/2 glas så ni får lite luft i flaskan, först då kommer smaken och aromen. Fel temp kan döda det bästa vinet.

Big C har numera ett ganska bra utbud på viner, även box.

Utbudet på whisky har ökat med, bla. har dom Famous Grouse för 600 tbh. litern. Gott Gott med en liten isbit. Whisky kan med fördel drickas i en konjakskupa, det förhöjer aromen.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ganska bra riktmärke när det gäller RÖDA viner är att kolla % välj alltid ett vin som har minst 12,5 % alkoholhalt så är det för det mesta drickbart. Tappa upp en hink med vatten med en temp av C:a 15-18 gr. och stoppa flaskan i hinken en 5 timmar innan, så det har en bra temp. Öppna sedan flskan 1/2 timme innan ni skall dricka, samt slå samtidigt upp 1/2 glas så ni får lite luft i flaskan, först då kommer smaken och aromen. Fel temp kan döda det bästa vinet. Big C har numera ett ganska bra utbud på viner, även box. Utbudet på whisky har ökat med, bla. har dom Famous Grouse för 600 tbh. litern. Gott Gott med en liten isbit. Whisky kan med fördel drickas i en konjakskupa, det förhöjer aromen.

Skål!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mont Clair på Makro.

Har det i mina tre barer, säljer bra.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest Isan Lover

Hej

själv tycker jag att även kända vin märken smakar annorlunda i Thailand än i Europaa, kan det bero på lagring i fel temperatur och ibland i solljusa lokaler?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ganska bra riktmärke när det gäller RÖDA viner är att kolla % välj alltid ett vin som har minst 12,5 % alkoholhalt så är det för det mesta drickbart.

Tappa upp en hink med vatten med en temp av C:a 15-18 gr. och stoppa flaskan i hinken en 5 timmar innan, så det har en bra temp. Öppna sedan flskan 1/2 timme innan ni skall dricka, samt slå samtidigt upp 1/2 glas så ni får lite luft i flaskan, först då kommer smaken och aromen. Fel temp kan döda det bästa vinet.

Big C har numera ett ganska bra utbud på viner, även box.

Utbudet på whisky har ökat med, bla. har dom Famous Grouse för 600 tbh. litern. Gott Gott med en liten isbit. Whisky kan med fördel drickas i en konjakskupa, det förhöjer aromen.

Köpte 1liter grous av en dansk långtradare i går för 220.-skr! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Köpte kinesiskt vin i laos 110 bath per/ flaska super :crazy: snygga 3 l flaskor smakade lite sur druvsaft.

Hej

Provade också några sådana flaskor på chans och blev besviken, den enda som gillade dom var frugans mormor.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte 1liter grous av en dansk långtradare i går för 220.-skr! :thumbsup:

Då är den billigare i Thailand 220x 4,60 =1012

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillkommer flygbiljetten..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillkommer flygbiljetten..

Inte för mej jag bor här.

Prisskillnaden är också enorm om man räknar cl pris på en Jonny Back Label så blir skillnaden nära halva priset på litern i th jämfört med vad en lit skulle kostat i sve

En liter Absolut blå är billigare i th än en 70 i sve och även där finns en transport kostnad

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för mej jag bor här.

Prisskillnaden är också enorm om man räknar cl pris på en Jonny Back Label så blir skillnaden nära halva priset på litern i th jämfört med vad en lit skulle kostat i sve

En liter Absolut blå är billigare i th än en 70 i sve och även där finns en transport kostnad

Tja för dig blir den svenska flaskan ofantligt dyr, för då tillkommer flygbiljetten. :whistle:

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte kinesiskt vin i laos 110 bath per/ flaska super :crazy: snygga 3 l flaskor smakade lite sur druvsaft.

Jag köpte mousserande vin som dom kallade Champagne i Laos.

Hur det smakade minns jag inte för jag hade druckit en del innan.

Men eftersmaken nästa morgon sa mig att det varnog sista gången jag drack Champagne från Laos :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...