Jump to content
IGNORERAD

Finns det något som är bättre än Slingbox?


mr chaweng

Recommended Posts

Bussigt goa gubbar med all nyttig information. Nu visade det sig att min mor har Comhem. Dessutom har hon bara 25/1Mbit, och hon vill dra ner på alla sina kostnader så då kan ju jag vara med att betala hälften hav hennes internet o TV var det tänkt. Vad behöver man för att Slingbox skall funka med Comhem. Uppgradera internet till "nästa steg" är nog ett måste då hon bara har 1Mbit ut. Vad mera? Har Comhem "tvillingkort"?

 

Ja, Com Hem har tvillingkort. Kostar 99 kronor i månaden.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • roffe

    13

  • Peter_BKK

    10

  • Gustav

    9

  • janne_h

    6

Mest aktiva i denna tråd

Du kan köpa en card splitter jag har en sådan och har haft 4 tv mottagare och ett abonnemang /kort. Jag kommer själv att köra en liten Android sticka på tv i Thailand och titta på play kanaler. Tizzbird N1 heter den och kostar runt 1000 kr. Det mesta finns ju på play och man kan se när man har lust Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

a, Com Hem har tvillingkort. Kostar 99 kronor i månaden.

Bara för info, Viasats film och sportkanaler ingår inte i tvillingkortet. Inte för jag vet om det har någon betydelse i sammanhanget

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
Bara för info, Viasats film och sportkanaler ingår inte i tvillingkortet. Inte för jag vet om det har någon betydelse i sammanhanget

 

 

Mycket dåligt isåfall

 

Har själv både tvillingkort på visat och canaldigital  och där är de precis samma kanaler som på original kortet

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv både tvillingkort på visat och canaldigital och där är de precis samma kanaler som på original kortet
Japp... sämst.

Och kommentaren från ComHem är "vi ligger i förhandlingar... bla bla" vilket känns som skitsnack eftersom det vart så i flera år.

Precis samma svar som man får när man frågar varför Viasat Sport/Hockey HD inte finns i ComHem utbudet. Däremot finns Viasat Fotboll HD.

 

Inget hockey och sport i HD fast tman betalar HD abonnemang, och ingen film/sport överhuvudtaget på tvillingkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satpro.se kolla där. Funkar kanon i alla fall med boxer. Tycker det är skamligt mycket pengar för tvillingkort. Jag hade en box att spela in på och tv+tv sovrum plus en tv till. 4kort! Nä en card splitter det är den bästa lösningen. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket dåligt isåfall   Har själv både tvillingkort på visat och canaldigital  och där är de precis samma kanaler som på original kortet
Körde inte du Dreambox?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
Körde inte du Dreambox?

 

 

Vad är de :crazy:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köpa en card splitter jag har en sådan och har haft 4 tv mottagare och ett abonnemang /kort. Jag kommer själv att köra en liten Android sticka på tv i Thailand och titta på play kanaler. Tizzbird N1 heter den och kostar runt 1000 kr. Det mesta finns ju på play och man kan se när man har lust Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Kortsplitter. vad är det och hur funkar den. Länk? Skulle det gå att köra den tillsammans med en slingbox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta på Satpro.se den funkar fint för slingbox. Den gör så att du bara behöver ett abonnemang. Men jag har för mig att slingbox pro loopar vidare så man behöver bara en digital box. Men vi har ju tidsskillnaden så själv har jag släppt den idén. Kopplar en pytteliten dator till tv och kör play kanalerna.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köpa en card splitter jag har en sådan och har haft 4 tv mottagare och ett abonnemang /kort. Jag kommer själv att köra en liten Android sticka på tv i Thailand och titta på play kanaler. Tizzbird N1 heter den och kostar runt 1000 kr. Det mesta finns ju på play och man kan se när man har lust Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

 

SVT-play spärrar en massa program utanför sverige. Därför behovet av en slingbox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä man kör en svensk proxy eller vpn. Då ser det ut som man sitter i sverige. Har ingen länk just nu för min hd har kastat in handduken. Googla. Kanske skulle man göra en teknik tråd?

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sesvensktv.se Dold. Se Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä man kör en svensk proxy eller vpn. Då ser det ut som man sitter i sverige. Har ingen länk just nu för min hd har kastat in handduken. Googla. Kanske skulle man göra en teknik tråd?

Har provat olika VPN-lösningar med blandat resultat.. All pratar om Slingbox så en sådan får det bli

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är säkert ingen dålig lösning det heller. Du får rapportera resultatet på MPR. Vilka vpn har du prövat?

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta på Satpro.se den funkar fint för slingbox. Den gör så att du bara behöver ett abonnemang. Men jag har för mig att slingbox pro loopar vidare så man behöver bara en digital box. Men vi har ju tidsskillnaden så själv har jag släppt den idén. Kopplar en pytteliten dator till tv och kör play kanalerna.

 

Vilken card splitter behöver man då? De verkar ha en massa varianter. Vill inte ha någon dator inkopplad. En digitalbox kostar väl inte många hundralappar.

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en liten box där stoppar du in digtaltvkortet. Sedan har du slav kort som du stoppar i tv, boxen osv. Signaler skickas trådlöst från master till slavkorten. Du behöver ingen dator.

satpro.se är bra att göra med där köpt jag min. Har använt den till boxer kortet.

Kolla innan med dom att den funkar med din leverantör

cardsplitter.se finns också

Lycka till

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är säkert ingen dålig lösning det heller. Du får rapportera resultatet på MPR. Vilka vpn har du prövat?

//Gustav

Rellax funkade sådär. Har provat flera gratisvarianter som INTE har vart bra. En bekan till mig säljer VPN-lösningar som syvärr inte heller funkade så bra. Hidemyass.com har funkat helt klart bäst, men även där har hastigheten vart kass ibland.

 

Man skulle gå ihop en handfull gubbar fast boende i Thailand och dela på kostnaderna för att sätt upp en svensk-TV-lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja testa sesvensktv.com. Jo det behöver inte kosta så mycket. Många som bor i lägenhet har feta linor. En VPN burk i en garderob??

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Fildelarna i Sverige kör på anonine eller mullvad, och det finns ju en anledning som stavas FART ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
SVT-play spärrar en massa program utanför sverige. Därför behovet av en slingbox.

www.anonine.com löser detta problem galant. Och fungerar bra med Android och även IOS. 

 

Kör det nästan dagligen. Och bilden är mycket bättre än den är med Slingboxen. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Använde slingbox för nåt år sedan. Är väl okej för att kolla på datorn men då jag kör på 42-tum tv är det för dålig bildkvalitet.

Sen är ju linan till Thailand smal dagtid och då blir det ännu sämre. Nu kör jag enbart playkanaler via en betald VPN och tycker

att kvaliten är bra. Då ser man dessutom vilken tid man själv vill.

Ett annat alternativ är svennetv@gmail.com. Mycket bra bild men endast 1,2,4,6 samt kunskapskanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...