Jump to content
IGNORERAD

Police Seminar on how to deal with Prostitution.


Guest lars60

Recommended Posts

Ja, man får väl önska thailändska polisen lycka till med deras ambitioner...

Vet inte riktigt vad jag i övrigt kan skriva om detta. Intressant dock att man tydligen vill visa världen att man anser prostitutionen i Thailand vara ett problem.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet för många poliser är väl var de skall få extrainkomster ifrån om ALL prostituion försvinner tex i Pattaya...

Tror att den staden skulle avfolkas rätt väsentligt, för det är ju den största anledningen för många turister att åka dit.

Flyttar sexturisterna så blir det nog konkurs för många barer och hotell, för ärligt talat, det finns finare ställen än Pattaya i Thailand.

Jag gillar dock läget nära till Bkk, det gör nog många andra också, så vem vet kanske det kan bli ett familjparadis?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl egentligen bara soi 6 och några enstaka ställen till som kan bli drabbade? Läs short-time.

På massageställena är det massage, i barerna är det öl, på Beachroad är det promenad, på agogo är det dans,

men på sexan är det nuppa ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vad jag hört och sett så vill Pattaya flytta bort det värsta från beach road och dess närhet. Men att ta bort det helt vill man absolut inte. Man vill satsa på barnfamiljer. Vilket jag tror blir svårt. Många barområden har rivits.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enligt vad jag hört och sett så vill Pattaya flytta bort det värsta från beach road och dess närhet. Men att ta bort det helt vill man absolut inte. Man vill satsa på barnfamiljer. Vilket jag tror blir svårt. Många barområden har rivits.

Problemet med oss barnfaniljer är att vi vill ha en barnvänlig strand, inte en sopfylld, tvärdjup strand, som i och för sig blir långgrund 2 ggr om dygnet.

Min uppfattning är att om all prostituion i Pattaya förvinner, så försvinner även en mycket stor del av "turisterna".

Visst det kan vara så att det är helt upp till tjejerna som jobbar i en "bar beer", om de vill "gå" med en kund, eller ej, men det är fortfarande prostituion, så fort hon får betalt för att ha 6...

Min uppfattning är: Stoppas prostituionen, så stannar dagens Pattaya...

Och då köper jag en billig kåk där :mdr:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Problemet med oss barnfaniljer är att vi vill ha en barnvänlig strand, inte en sopfylld, tvärdjup strand, som i och för sig blir långgrund 2 ggr om dygnet.

Min uppfattning är att om all prostituion i Pattaya förvinner, så försvinner även en mycket stor del av "turisterna".

Visst det kan vara så att det är helt upp till tjejerna som jobbar i en "bar beer", om de vill "gå" med en kund, eller ej, men det är fortfarande prostituion, så fort hon får betalt för att ha 6...

Min uppfattning är: Stoppas prostituionen, så stannar dagens Pattaya...

Och då köper jag en billig kåk där :mdr:

MVH Tommy

hehe kan vi "temporärt" stoppa prostitutionen tror du?  :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det är nog inte stora chanser att det händer så mycket, för mycket pengar inblandade tror jag.

Och det skulle nog ta lång tid att förbättra Pattayas rykte och attrahera andra turister.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om prostitutionen ska minska vore det väl bättre att det sker av andra orsaker. Typ att levnadsstandaren i Thailand ökar.

Inte för att polisen tar i med hårdhandskarna. För att ge turisterna ett bättre intryck.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya kommer aldrig att kunna locka barnfamiljerna dit förrän man ger upp stora delar av det man redan har idag, prostitutionsträsket.

Man vill både äta kakan och ha den kvar. Det går inte.

Skulle prostitutionen radikalt minska av någon anledning så skulle även inkomsterna för polisen göra det och det vill de ju inte. Dont bite the hand that feeds you.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte mycket text att fundera över

The main issue discussed how the Police can prevent men and women from becoming a Prostitute. The officers were told to help men and women involved in Prostitution and send them to rehabilitation centers rather than arresting them

Det låter ju inte som den vanliga melodin om hårda handskar osv. Är det vanligt att prostituerade arresteras i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det vanligt att prostituerade arresteras i Pattaya?

Jag har sett några gånger när dom kör katoyerna från Beachroad till stationen, men hur vanligt det är vet jag inte.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var inte mycket text att fundera över

The main issue discussed how the Police can prevent men and women from becoming a Prostitute. The officers were told to help men and women involved in Prostitution and send them to rehabilitation centers rather than arresting them

Det låter ju inte som den vanliga melodin om hårda handskar osv. Är det vanligt att prostituerade arresteras i Pattaya?

Det är mer vanligt att de bötfälls lokalt...

De som arresteras är vanligen invandrare. Kambodjaner, Laotier, Uzbekier och liknande. Deportation följer om de inte tillhör någon inflytelserik hallick.

Jag menar i Pattaya är det väl enda stället i Thailand där man har en go-go bar där farangbrudar dansar? Det hade ju knappst fungerat om inte den lokala polisen försågs med en del ersättning?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord så kan vanliga prostituerade "arbeta" ostört.

Är det kriminellt att köpa sex? Om vi bortser från barnprostitution givetvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Snacka om missing impossible. Det är allt för många som lever gott på sexhandeln.

Och då syftar jag inte på dom prostituerade, utan på hökarna lite längre

upp i hierarkin.

Sen spelar det ingen roll om dom storstädar beachroaden. Vilken barnfamilj

skulle vilja spendera en dag i det där snuskiga vattnet.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan 1957 är det olagligt att både köpa och sälja sexuella tjänster i Thailand. I Sverige är det ok att sälja men inte att köpa.

Det kanske förvånar en och annan som besöker landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sedan 1957 är det olagligt att både köpa och sälja sexuella tjänster i Thailand. I Sverige är det ok att sälja men inte att köpa.

Det kanske förvånar en och annan som besöker landet.

Jo, jag tror det har förvånat många att det är okey att sälja, men inte att köpa.

Tur att dessa lagar inte gäller exempelvis heroin...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det är väl lika mycket substans i den lagen som den svenska lagen

om att det var förbjudet att gå mot röd gubbe.

Många vet om den, men skiter fullständigt i det eftersom den konstant missbrukas.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl lika mycket substans i den lagen som den svenska lagen

om att det var förbjudet att gå mot röd gubbe.

Många vet om den, men skiter fullständigt i det eftersom den konstant missbrukas.

Är det verkligen förbjudet att gå mot röd gubbe? trodde det var mer en rekommendation än en lag.

Den svenska prostitutionslagen är verkligen helt fantastisk och unik. Konstigt att inget annat land förstått det :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är OK att sälja sex i Sverige är en sanning med modifikation.

Visst är det så att personen som direkt säljer sexuella tjänster inte klandras, men andra inblandade (typ hallickar) kan mycket väl dömas för koppleri.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det verkligen förbjudet att gå mot röd gubbe? trodde det var mer en rekommendation än en lag.

Det stämmer, men i lagboken heter det "förordning".

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag är rätt underrättad så har man tagit bort ur trafikförordningen att man kan straffas

om man går mot "röd gubbe". Anledningen var att varken polisen eller allmänheten brydde sig, av ren självbevarandedrift brukar jag själv dock bara gå när det är grönt.

Ängslige Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...