Jump to content
IGNORERAD

Pattaya


Up2You

Recommended Posts

Du skriver inte hur långt ner i pris och komfort du vill gå-

På Soi post office fins billiga rum.200 m till stranden, nära walking streat och hålligång på natten,men ni skall vel ändå inte sova före 0200?

ex. Riviera bech hotell som har små rum för 300 tbh per natt,longstay lägre pris. Ingen pool men varmvatten och AC.

Vid Beachroad (ett par soier från Soi post office) finns Central Pattaya hotell(eller heter kanske Pattaya center hotell?) en mycket hög byggna och dyrt men gå in på soien 40 - 50 meter så ligger ett gesthouse for 600 tbh, enkelt hotell men välskött och fritt att ta in en kvinna på rummet. Har du 2 så får en vänta i foajen. Dom ringer till rummet när tjejen går och kollar så allt är OK. obs att ingången till foajen kan vara lätt att missa, det är på höger sida när du går i riktning från beatch road.

Skall ni vara flera månader så varför inte en condo, ex.vis Nirun kondo för 8000 tbh/mån men då är det 2 km till stranden men det finns hålligång utanför grinden in till området.

lycka till

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Up2You

    4

  • Mankan

    3

  • glimten66

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman

Pool finns ju på taket till Mike´s och då har man möjlighet att träffa lokala töser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boende tar ja ingen ställning, vet ett bra ställe. Men sk. entertainmen område t.ex soi 7 och 8 vid beach road

fast alltmer och mer flyttas barverksamhet inkl GoGo barer till Soi Bukhao Då ska man veta att boendet på dessa

områden innebär oroliga tider 24/7 Bodde en gång på Soi 8 var det SunBeam eller SunLight och Flipper

Lodge, alldrig mer för jag vill sova också ibland. Walking street är ju obligatorisk när man besöker Pattis.

Sen finns ju vissa ställen på Soi 6 och längs Second Road typ sabai sabai etc. Man har aldrig tråkigt på Pattaya.

Kom förbi så pratar vi om favoställen

Självklart kommer jag förbi och tar en chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Tycoon flera gånger för några år sedan. Jag hade då i alla fall inga problem med att få taxi att åka till adressen. Pattaya tai borde väl ändå alla taxiförare veta vart den går och även om man inte har varit inne på just soi 9 går det ju att räkna ut ungefär vart den ligger.

Bodde där 3 veckor nu i sommras och 9 gånger av 10 hade dom ingen aning. Men när man sa "Pattaya Tai, soi weera" då nickade dom. Visste inte ens att den heter/kallades så förrän kärringarna på hotellet sa det när jag sa att jag hade problem med att få taxiförarna att hitta dit. Och ändå hade jag pepparkaka med mig som kunde förklara på Thai. Står även Soi Weera på hotellets visitkort...

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde där 3 veckor nu i sommras och 9 gånger av 10 hade dom ingen aning. Men när man sa "Pattaya Tai, soi weera" då nickade dom. Visste inte ens att den heter/kallades så förrän kärringarna på hotellet sa det när jag sa att jag hade problem med att få taxiförarna att hitta dit. Och ändå hade jag pepparkaka med mig som kunde förklara på Thai. Står även Soi Weera på hotellets visitkort...

Jag vet inte hur du uttryckte, om du blandade in hotellnamnet. Jag hade då i alla fall inga problem om jag sa Pattaya tai soi gaw. Pattaya tai är ju ändå en av huvudgatorna i Pattaya. Lite som om en Stockholms taxi skulle ställa sig ovetande till en adress på Sveavägen kan jag tycka. Nåja dit kommer man nog hur som helst även om man får peka vart taxin skall åka. Leo kwaa, leo sai, jutt jutt :wink:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Twin Palm resort

ligger mellan "Kockonot bar" och 2 rd straxt före Hardrock Cafe strax norr om Klangen. Dom har Pool om du inte orkar gå över gatan.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...