Jump to content
IGNORERAD

Pattaya


Up2You

Recommended Posts

Tjena! Vet att det finns säkert många trådar om detta men hittade inte bland alla hundra trådar så jag ber om ursäkt att jag starta en ny tråd.

Det är nämligen så att jag får med mig 2 kompisar i december till Pattaya för första gången och ingen vet ju vart,vilken soi som är bra att bo på.Vi blir nog inte där mer än 1-2 veckor då vi flyger ner till Phuket igen.

Det som vi söker är bara varsitt rum för billig peng och som ligger nära o bra till där det händer lite.

Någon som har förslag på rum,pris,gata?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Up2You

    4

  • Mankan

    3

  • glimten66

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det ska bli kul att höra hur länge ni stannade. I pattis är jag sämre på hotell. men det finns hur mycket som helst. jag bor alltid i Jomtien. Lugnare. Men ni väl väl ha röj

Link to comment
Dela på andra sajter

På Soi Lk Metro finns en del Guesthouses i varierande prisklasser, ligger nära till det mesta.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och kompisen åker också till Pattaya i december. Efter mycket surfande valde vi till slut detta hotellet: http://www.innhousegroup.com/

Bra referenser, det enda som folk verkar överens om gällande något negativt är att poolen är för liten.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja LK e bra där finns det mycke o välja på i alla prisklasser o nära till allt e de me :)

själv har ja senaste gångerna bott soi bukhau soi 19 på flera olika ställen lite längre men bara en 5 minuters promenad till LK

Ändrades av glimten66
Link to comment
Dela på andra sajter

Palm Twins rum 1.2.3 700Bath gå rakt ut i poolen på mörran nyrenoverat!!!

Mellan Beachroad & 2 an oki läge !

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och kompisen åker också till Pattaya i december. Efter mycket surfande valde vi till slut detta hotellet: http://www.innhousegroup.com/

Bra referenser, det enda som folk verkar överens om gällande något negativt är att poolen är för liten.

Det där såg jättebra ut!

Mitt i smeten, men ändå en lugn Soi!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rek. soi 8 flipper lodge hotel pris runt 1000 bht

mitt i smeten å pool på taket,om evnt dam så är det ok

hon får lämna id.å inga sk.mutor.när damen går hem

så ringer dom upp till rummet å frågar om allt är ok..

och thats is all.bra säkerhet å inga fula ´ge mig pengar´

finns säkert flera liknande ställen,men jag vet att detta

ställe är ok.iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Vet att det finns säkert många trådar om detta men hittade inte bland alla hundra trådar så jag ber om ursäkt att jag starta en ny tråd.

Inget att be om ursäkt för. Det kan aldrig bli för många trådar om Pattaya. :14:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Vet att det finns säkert många trådar om detta men hittade inte bland alla hundra trådar så jag ber om ursäkt att jag starta en ny tråd.

Det är nämligen så att jag får med mig 2 kompisar i december till Pattaya för första gången och ingen vet ju vart,vilken soi som är bra att bo på.Vi blir nog inte där mer än 1-2 veckor då vi flyger ner till Phuket igen.

Det som vi söker är bara varsitt rum för billig peng och som ligger nära o bra till där det händer lite.

Någon som har förslag på rum,pris,gata?

Till skillnad från Phuket så är det alltid lätt att hitta bra billiga rum som ligger nära till allt i Pattaya. Så jag lovar att ni inte behöver förboka nånstans utan kan ta typ första bästa och gillar ni det inte så tar ni bara ett annat ställe. Pattaya är så himmla stort och det händer saker överallt så vart det är bäst att bo är nog en smaksak.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

mid town inn är riktigt bra! 600 baht natten,två pooler. 200m. från smeten och inget liv hörs in från trafik o dylikt. Trivsam innergård där man träffar en massa folk över en bira. Longstay 2v+500baht natten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för förslagen. Twin Palms Resort och Midtown Inn är intressant måste jag säga och prisvänligt. Eftersom det blir en snabbvisit i Pattaya så är vi inte så noga med om det finns pool eller jätte bra standard utan bara det finns en säng och ac så räcker det =)) då det ändå inte blir o vara på rummet så mycket och vill då inte heller betala massa för boendet,max 1000 bath/natten

Men det ska bli riktigt kul att få uppleva Pattaya för första gången,ser verkligen fram emot det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inn town 700 bath , soi honey :thumbsup:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,då har jag precis snackat med kompisarna och vi har "nästan" bestämt och bli kvar i Pattaya längre än så ändå,så nu kan det bli upp till 2 månader där i stället :thumbsup: man kan nog inte få en uppfattning om Pattaya på bara några dagar om man gillar det eller inte så nu kör vi på.

Vad finns det för hotell/guesthouse för 15-20.000 bath/mån där som kan rekommenderas? Och gärna andra bra tips som man kan göra i Pattaya :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekomendera Pattaya Bay Resort, ligger mellan second och buakow, nära till allt. Nya Tycoon, om det är klart, kan vara ett alternativ. Ligger på Pattaya Tai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för förslagen. Twin Palms Resort och Midtown Inn är intressant måste jag säga och prisvänligt. Eftersom det blir en snabbvisit i Pattaya så är vi inte så noga med om det finns pool eller jätte bra standard utan bara det finns en säng och ac så räcker det =)) då det ändå inte blir o vara på rummet så mycket och vill då inte heller betala massa för boendet,max 1000 bath/natten

Men det ska bli riktigt kul att få uppleva Pattaya för första gången,ser verkligen fram emot det.

På stranden nedan för Twin P Resort finns det en SWE flagga och där brukar det finnas en del Svenskar varje dag, dä kan du få vata ALLT du bör och INTE bör veta om Pattay, en del har rest dig i 20 år så du har all info om du behöver. Där har man också rabbat på solstolarna.

Hotellet är helt OK.

Ang betala för att ta tjejer på rummen skall ni ALDRIG gå med på, ni hur ett RUM inte en sängplats, men om du kommer dragande med en 3-6 st kan dom nog ha synpunkter.

Kom ihåg att soi Baouko som ligger ovanför 2 road är numera en rolig gata och kolla även in intilliggande gränder.

Trevlig resa

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Boende tar ja ingen ställning, vet ett bra ställe. Men sk. entertainmen område t.ex soi 7 och 8 vid beach road

fast alltmer och mer flyttas barverksamhet inkl GoGo barer till Soi Bukhao Då ska man veta att boendet på dessa

områden innebär oroliga tider 24/7 Bodde en gång på Soi 8 var det SunBeam eller SunLight och Flipper

Lodge, alldrig mer för jag vill sova också ibland. Walking street är ju obligatorisk när man besöker Pattis.

Sen finns ju vissa ställen på Soi 6 och längs Second Road typ sabai sabai etc. Man har aldrig tråkigt på Pattaya.

Kom förbi så pratar vi om favoställen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,då har jag precis snackat med kompisarna och vi har "nästan" bestämt och bli kvar i Pattaya längre än så ändå,så nu kan det bli upp till 2 månader där i stället :thumbsup: man kan nog inte få en uppfattning om Pattaya på bara några dagar om man gillar det eller inte så nu kör vi på.

Vad finns det för hotell/guesthouse för 15-20.000 bath/mån där som kan rekommenderas? Och gärna andra bra tips som man kan göra i Pattaya :crazy:

Kan rekomendera Pattaya Bay Resort, ligger mellan second och buakow, nära till allt. Nya Tycoon, om det är klart, kan vara ett alternativ. Ligger på Pattaya Tai.

Håller med om Tycoon. Vet ej om nya Tycoon Suite har öppnat ännu. Dom tar 14.000/mån för dom billigaste rummen. Men dom har oxå sviter för över 30.000/mån. Mycket fina, polaren fick en rundvandring av ägarinnan nu när vi var nere i sommras. Annars finns ju Tycoon Place, 9.000/mån för ett rum och 18.000/mån för 2 rums sviten.

Tycoon ligger på Pattaya Tai, soi 9. Men den adressen kan inte många taxiförare, bättre att säga soi weera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Vad finns det för hotell/guesthouse för 15-20.000 bath/mån där som kan rekommenderas? Och gärna andra bra tips som man kan göra i Pattaya :crazy:
Finns tusen och en saker att göra i Pattis. Djurparker, ormshow, elefantpark, crocodilfarm, Tiffany show, Köra go kart Se på flygfolket som flyger sina modell flygplan, Listan kan göras lång. Lovar att om man vill, finns det olika aktiviteter för alla 60 dagar Sen måste man ju sola och simma också
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tusen och en saker att göra i Pattis. Djurparker, ormshow, elefantpark, crocodilfarm, Tiffany show, Köra go kart Se på flygfolket som flyger sina modell flygplan, Listan kan göras lång. Lovar att om man vill, finns det olika aktiviteter för alla 60 dagar Sen måste man ju sola och simma också

...simma med delfiner har tillkommit på senare tid.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om Tycoon. Vet ej om nya Tycoon Suite har öppnat ännu. Dom tar 14.000/mån för dom billigaste rummen. Men dom har oxå sviter för över 30.000/mån. Mycket fina, polaren fick en rundvandring av ägarinnan nu när vi var nere i sommras. Annars finns ju Tycoon Place, 9.000/mån för ett rum och 18.000/mån för 2 rums sviten.

Tycoon ligger på Pattaya Tai, soi 9. Men den adressen kan inte många taxiförare, bättre att säga soi weera.

Jag har bott på Tycoon flera gånger för några år sedan. Jag hade då i alla fall inga problem med att få taxi att åka till adressen. Pattaya tai borde väl ändå alla taxiförare veta vart den går och även om man inte har varit inne på just soi 9 går det ju att räkna ut ungefär vart den ligger.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...