Jump to content
IGNORERAD

Thailändare och Ex.


Zafirah

Recommended Posts

Ja då är frågan - hur ser thailändare på expojkvänner/exflickvänner? Självklart skiljer det ju sig från person till person. Min vän sa att i Thailand är man inte vän med sitt ex, när man gör slut har man ingen kontakt längre.

Så när jag berättade att vid nyår kommer några av mina vänner ner, och en av dem är mitt ex så sa han "ooohhh no good no good no good!" och typ "he angry you so much" "dont tell him".

Att inte berätta skulle på ett sätt kännas som att ljuga vilket jag inte vill göra. Men ibland kanske tiga är guld.

Har ni själva erfarenheter av detta och borde jag berätta/inte berätta? :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina erfarenheter är att de ofta inte skiljs som vänner och sällan har någon kontakt med varandra efter uppbrottet.

Lillkrabban är dock ett undantag och har lite sporadisk kontakt med sitt ex och sin sons pappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt Ex skulle antagligen strimlas, styckas, malas och sedan grävas ner. :crazy: Bara hennes namn nämns så blir det krigsberedskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hustru har vid några tillfällen träffat mitt ex och båda har hållit masken, dock kan man få div. småfrågor och ett något dämpat humör att tas med de närmsta dagarna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni själva erfarenheter av detta och borde jag berätta/inte berätta? :P

Jodå, ungefär same same. Har väl nämnt mitt X några gånger men fått konstiga miner. Dock så umgås jag och mitt X ibland som vuxna människor och är vänner.

Men...jag har kommit fram till att det är lugnast att tiga :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru och hennes Ex-man är vänner, och jag räknar honom som en vän jag med.

jag kom in i bilden när de varit skiljda i 3 år, så han har inga problem med mej ( han var lite avvaktande de första gångerna vi träffades, men det var kanske jag också) och vi har bla firat Songkran i Bangkok tillsammans de senaste 2 åren.

Det har hänt ett par gånger, att min son har bott hemma hos sin storasyster med hennes far och familj när storasyrran bott med sin far ett par dagar (de körde delad vårdnad när vi bodde i Bangkok), och där trivdes min lille Jimmy riktigt bra.

Han kommer till Sverige med sin dotter (frugans dotter), bror och syster om ett par veckor och de skall bo hos oss.

Han är omgift och har en dotter till med sin nya fru, dottern är i samma ålder som mina 2 barn med frugan, ca 5 år gammal, de stannar i Thailand.

Min fru och hans nya fru umgås utan problem, det underlättar antagligen att hon inte var orsaken till att frugans första äktenskap sprack (det var en annan dam som var det...).

Så det finns nog alla sorters sätt att umgås efter skiljsmässa, även i Thailand.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det ar ingen s.k kultur grej. Vissa ex kan mötas, vissa kan inte. Ny man/kvinna accepterar situationen. Andra gor det inte,,,,

Thai ar nog har som svenne ,,,olika individer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor granne med mitt svenska ex och det inga problem de både hejar och snackar med varandra

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Marlon! Även om många thailändare ser rött när deras ex. näms så är det bättre att vara ärlig och säga att man har bra förhållande med sitt ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Eventuella "ex" är inget som jag och frugan samtalar om eller önskar umgås med.

Dessa har vi sedan länge lämnat bakom oss.

Livet går nu vidare med fokus på oss och vår framtid.

Sparka inte på ett getingbo för att kolla om det är tomt :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

min nuvarande dam är inte svartsjuk på mitt ex.

men om jag vore du skulle jag berätta iaf. öppenhet och ärlighet brukar funka oftast har jag upptäckt.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gummans ex kom hem till oss och installerade routern för några veckor sedan. Jag klarade inte av det men han lyckades. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen mer än jag som har halva bröllopsfotot kvar(med din svenska fru)Mvh Måne som definitivt inte kan umgås med mina ex.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...