Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med försäkring för gravid


mack12

Recommended Posts

Min fru är gravid och hennes visum har gått ut. Migrationsverket och polisen hotar med att skicka ut henne från Sverige, trots att hon är gravid i 5:e månaden. Vi har ett stort problem, eftersom hon inte är försäkrad och hon ska föda barnet i Sverige, så måste vi själva betala förlossningen på minst 20 000 kr. Är det någon som vet om kan teckna en försäkring i ett sånt här läge? Vi träffade varandra i Sverige, därför missade jag kolla upp försäkringen tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Försäkringar är ju till för att betala oförutsedda händelser.

Och en förlossning är ju inte oförutsedd. Så skall hon föda här är det nog bara att betala om hon inte har UT innan. (Och det är det väl om hon skall föda i Thaland också)

Och även om hon haft försäkring så hade den nog inte betalt något. För alla försäkringar friskriver sig från graviditet.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg i en liknande sits 2003.

Försäkringar gällde givetvis inte då gradvitet är ej klassad som sjukdom.

Som tur var så fick hon uppehållstillstånd innan födseln.

Mödravården och ultraljudet fick vi dock betala men det var inga stora summor.

Om polisen och migrationsverket är efter henne lär hon dock föda i Thailand tror jag.

I vårat fall så skickade jag in ansökan när vi fick veta att tjejen var gravid och pga av handläggningstider då hände inget förran det var för sent gånget.

Ville inte heller ringa och fråga varför ärendet dröjer pga risken för att hon skulle få åka till Thailand.

Antar att det är hårdare tider nu för dessa fall.

Lycka till hur det än går och glöm inte skaffa järntabletter för henne.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg i en liknande sits 2003.

Föräkringar gällde inte då barnafödsel inte är sjukdom.

Som tur var så fick hon uppehållstillstånd innan födseln.

Mödravården och ultraljudet fick vi dock betala men det var inga stora summor.

Om polisen och migrationsverket är efter henne lär hon dock föda i Thailand tror jag.

I vårat fall så skickade jag in ansökan när vi fick veta att tjejen var gravid och pga av handläggningstider då.

Ville inte heller ringa och fråga varför ärendet dröjer pga risken för att hon skulle få åka till Thailand.

Antar att det är hårdare tider nu för dessa fall.

Lycka till hur det än går och glöm inte skaffa järntabletter för henne.

Beror på. Flygbolagen tillåter ej gravida efter viss månad i graviditeten. Kommer ej ihåg vilken, någon annan medlem som minns?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Nej

Var inte dum Gå och ta ultra ljud på Måndag . Gå sedan Med ultraljudets pappret till Migrationsverket och KRÄV förtur på grund av att frugan är i femte månaden och inte kan flyga. Migrationsverket måste då ge upphållstillstånd om du är far. Då är hon på Ut och då kostar det som vilken svensk som helst.

För helvete agera direkt på måndag . Boka tid för ultrarljudstest. Gå sedan till MIG och agera.

Lycka till. jag garanterar att detta fungerar

Link to comment
Dela på andra sajter

strunta i allt.. finns ingen som kommer att krava 20.000 sek. Om sa blir fallet ring massmedia,,,,,

Jag ar dodstrott pa detta.

Senaste politiker utspelen ar att papprereslosa (dvs illegala invandrare) garanteras fri vard...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...