Jump to content
IGNORERAD

Varför Kan Inte Thai......


Nemo

Recommended Posts

Oförmåga att stänga av datorn, tv:n, blu-ray spelaren och dörren till micron är några observationer jag har gjort hemma. Jag vet inte om det beror på att hon är thai eller om detta fenomen även förekommer hos kvinnor från andra länder (har inte haft så många så det är svårt att dra några statistiskt trovärdiga slutsatser). Sen så kör hon telefoner, dator och ipod tills batterierna är slut också.

Det är ju bara att se hur det ser ut hemma hos henne i huset eller utanför,där kan men se familjens hela historik och inne är det alltid några till 90% tömda tandkrämstuber och andra burkar utan lock,slarv och åter slarv så varför skulle det vara annorlunda bara för att dom kommer till Sverige,och hit kommer dom oftast därför att vi inte tänker längre än näsan är lång, och så har ju tjejerna det som vi vill ha, visst vi vaknar men då är det oftast för sent.

Hälsn. Jung

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Poffa

    4

  • Tack och Hej

    3

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjejer är konstiga killar

I Thailand finns det ganska gott om konstiga killar som vill vara tjejer..

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara att se hur det ser ut hemma hos henne i huset eller utanför,där kan men se familjens hela historik och inne är det alltid några till 90% tömda tandkrämstuber och andra burkar utan lock,slarv och åter slarv så varför skulle det vara annorlunda bara för att dom kommer till Sverige,och hit kommer dom oftast därför att vi inte tänker längre än näsan är lång, och så har ju tjejerna det som vi vill ha, visst vi vaknar men då är det oftast för sent.

Hälsn. Jung

Tycker du ska undvika att tala om "vi" i sammanhanget, vill du vara bitter eller inte tänka längre än näsan räcker så kan du åtminstone utesluta mig från din grupp. Är nämligen fortfarande nöjd efter 10 år som gift med en thai. Hemma hos oss så är det i alla fall bara jag som eventuellt glömmer att stänga locket på tandkrämstuben. Och alla saker jag lämnar i byn hos svärfamiljen förblir orörda när vi är i Sverige, trots att de vare sig är inlåsta eller att jag ens sagt till att de inte får röras. Får fan i mig t o m själv se till att ge bort barnens alla leksaker till grannbarnen varje gång vi åker hem till Sverige, gör jag det inte utan bara säger till svärföräldrarna att de får göra det så kan man ge sig fan på att varenda pinal plockas fram orörda ur säckar nästa gång vi kommer till byn.

Blir nästan mörkrädd när man läser om alla som tydligen varken får ha mat, öl eller andra grejor i fred hos sina svärfamiljer. Brrrr!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska undvika att tala om "vi" i sammanhanget, vill du vara bitter eller inte tänka längre än näsan räcker så kan du åtminstone utesluta mig från din grupp. Är nämligen fortfarande nöjd efter 10 år som gift med en thai. Hemma hos oss så är det i alla fall bara jag som eventuellt glömmer att stänga locket på tandkrämstuben. Och alla saker jag lämnar i byn hos svärfamiljen förblir orörda när vi är i Sverige, trots att de vare sig är inlåsta eller att jag ens sagt till att de inte får röras. Får fan i mig t o m själv se till att ge bort barnens alla leksaker till grannbarnen varje gång vi åker hem till Sverige, gör jag det inte utan bara säger till svärföräldrarna att de får göra det så kan man ge sig fan på att varenda pinal plockas fram orörda ur säckar nästa gång vi kommer till byn.

Blir nästan mörkrädd när man läser om alla som tydligen varken får ha mat, öl eller andra grejor i fred hos sina svärfamiljer. Brrrr!

Måste hålla med Kim där, både mat och öl + andra prylar får ligga ifred hos oss.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag och min thirak delar lika på hemmapysslet. Vi jobbar ju bägge två. Sedan när vi är i Thailand så brukar hennes familj och vänner tycka att hon skall fråga ifall jag är hungrig och ifall jag är trött. Precis som att jag vore en bebis som inte kunde ta hand om mig själv.

Som tur är jobbar jag sena kvällar när vi är i Thailand och sover fram till 12.00 så jag lyckas slippa förmiddags stressen när de behöver veta ifall farangen har sovit gott och om han har fått frukost, vad ska han göra? Vill han åka in till stan? Nä jag vaknar då alla är upptagna med sitt och jag smyger in i svågerns kök och lagar min egen frukost. Jag pysslar om min flickvän när jag får chansen.

Jag hänger tvätt på baksidan av huset när ingen ser på och jag diskar efter mig.

Alla med någon form av värdighet vill väl kunna vara med och sköta om dagliga göromål. Kan inte bara ligga i hängmattan hela dagarna och titta ner i ölglaset. Då blir det nog skjuts till psykmottagningen.

VIll man verkligen ha en slav som fru? Känns det inte lite tråkigt att hela tiden bli ompysslad som man vore barn?

Är man vuxen människa ska man nog kunna ta hand om sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad skall man säga?

Har läst igenom tråden och känner inte alls igen mig.

Senast nu på morgonen försökte jag stoppa Fru vax från att städa en redan helt jävla löjligt ren bostad.

Inte en pryl på fel ställe, ser hon ett dammkorn går hon i spinn och det skall städas, samma när vi bodde i Thailand, rent och snyggt i alla läge.

Sedan det där med att inte stänga av saker, för er som har detta irritationsproblem, varför inte bara framföra detta och be om en bättring.

De få gånger jag gjort något liknande har jag i och för sig fått onda ögat först, men påpekade problem har aldrig återkommit

Känner ju en hel del Thai/Swe par och min erfarenhet är att denna tråd skulle ha handlat om männens tillkortakommande istället för tjejernas.

Men som sagt, det är ju min egen erfarenhet, många av er tycks ha en helt annan.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Man väljer Dam. Svärföräldrar och släkt får man så att säga på köpet. Och i det avseendet drog jag en riktig nitlott. Svärmor och Damens syskon är väl ok. Men övrig släkt. Stjäl som värsta korpar.

Lyckligtvis bor vi 600 km från hembyn så problemet är inte så stort. Och de släktingarna som bor i våra hemtrakter har numera lärt sig att åtminstone fråga innan de tömmer kylskåpet. Ja. I alla fall ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Man väljer Dam. Svärföräldrar och släkt får man så att säga på köpet.

Och i det avseendet drog jag en riktig nitlott. Svärmor och Damens syskon är väl ok.

Men övrig släkt. Stjäl som värsta korpar.

Lyckligtvis bor vi 600 km från hembyn så problemet är inte så stort.

Och de släktingarna som bor i våra hemtrakter har numera lärt sig att åtminstone

fråga innan de tömmer kylskåpet. Ja. I alla fall ibland.

Ja det stämmer även hos oss Poffa,

Även hos min fru så iöverensstämmer hennes egna karaktärsdrag ganska lite med

hur en del i den övriga i släkten beter sig (inte mycket till genetisk härledande där inte)

Tack och lov, så ser hon dessa avarter själv och håller därför dessa personer ifrån sig så gott det går.

Val av fru:

Är det ännu inte för sent att ändra sig och om man själv är en smula villrådig i valet av hustrutyp,

så kan man ju alltid vända sig till det gamla testamentets ordspråksbok

där man kan läsa om vad som ansågs vara en god hustru på den tiden.

- Tja, helt ute och cyklar tycker jag inte de var på den tiden.

Detta är konung Lemuels ord, om vad hans moder sade, när hon förmanade honom:

En idog hustru, var finner man en sådan?

Långt högre än pärlor står hon i pris.

På henne förlitar sig hennes mans hjärta, och bärgning kommer icke att fattas honom.

Hon gör honom vad ljuvt är och icke vad lett är, i alla sina levnadsdagar.

Omsorg har hon om ull och lin och låter sina händer arbeta med lust.

Hon är såsom en köpmans skepp, sitt förråd hämtar hon fjärran ifrån.

Medan det ännu är natt, står hon upp och sätter fram mat åt sitt husfolk,

åt tjänarinnorna deras bestämda del.

Hon har planer på en åker, och hon skaffar sig den; av sina händers förvärv

planterar hon en vingård.

Fina linneskjortor gör hon och säljer dem, och bälten avyttrar hon till krämaren.

Kraft och heder är hennes klädnad, och hon ler mot den dag som kommer.

Sin mun upplåter hon med vishet, och har vänlig förmaning på sin tunga. :thumbsup:

Hon vakar över ordningen i sitt hus och äter ej i lättja sitt bröd.

Skönhet är förgänglig och fägring en vindfläkt; men prisas må en hustru

som fruktar HERREN (Poffa).

Må hon få njuta sina gärningars frukt; hennes verk skola prisa henne i portarna.

************************

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad skall man säga?

Har läst igenom tråden och känner inte alls igen mig.

Senast nu på morgonen försökte jag stoppa Fru vax från att städa en redan helt jävla löjligt ren bostad.

Inte en pryl på fel ställe, ser hon ett dammkorn går hon i spinn och det skall städas, samma när vi bodde i Thailand, rent och snyggt i alla läge.

Sedan det där med att inte stänga av saker, för er som har detta irritationsproblem, varför inte bara framföra detta och be om en bättring.

De få gånger jag gjort något liknande har jag i och för sig fått onda ögat först, men påpekade problem har aldrig återkommit

Känner ju en hel del Thai/Swe par och min erfarenhet är att denna tråd skulle ha handlat om männens tillkortakommande istället för tjejernas.

Men som sagt, det är ju min egen erfarenhet, många av er tycks ha en helt annan.

Jaså har även du Vaxet begåvats med en städpedant till fru precis som jag. Det städas och fejas trots att hemmet redan ser skinande rent ut. :thumbsup:

Tycker själv om att ha det prydligt och rent omkring mig så jag får väl tacka gudarna för att jag råkade träffa en kvinna som anser det samma x 3.

Har sett exempel på motsatsen också i frugans stora bekantskapskrets, alla thai har tydligen inte samma känsla för ordning.

Finns alltså både det ena och det andra bland thailändare, precis som det finns bland svenskar alltså.

Ps Inte förrän barnen och jag är ensamma några timmar så fattar jag hur jäkla mycket frugan hela tiden plockar efter dem. Själv är jag av åsikten att man inte genast behöver plocka bort allt ungarna drar fram, låt dom leka ett tag först. Men jisses vad det kan ligga grejor överallt efter bara en timme eller två när vi är själva. Sånt prylkaos märks aldrig av när frugan är hemma. :)

Fördelningsmässigt i övrigt så är det helt klart hon som städar mest, jag gör annat som att hämta och lämna på dagis, handla, bära, tvätta mm. Lagar mat gör vi nog ungefär lika ofta, kanske med lite övervikt på mig eftersom ungarna föredrar farangmat.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppades och väntade, men det där ordningssinnet ville aldrig infinna sej.

Vi skaffade helt enkelt maid som håller huset rent , så nu kan frugan ägna sej desto mer på det hon är bra på - laga mat - och det upplägget har jag inte ångrat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad våra fruar säger om oss på webbanthai? Det roliga är att det kanske är ungefär samma chargång där. Skrattar lite för mig själv och tänker mig fru ronoh kanske skriver att jag är en lortgris. Samtidigt som jag på maipenrai skriver att jag hänger tvätt.

Hela sanningen kommer nog fram för eller senare. En sak som jag har fått slava för är att jag alltid skall skjutsa och hämta kompisar och vänninor och samma även här i Thailand. Kanske är det så att jag kör bil bäst av alla här i byn. Kanske är det så att jag är dummast nog att ta på mig ansvaret att köra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu tillhör samhällsklass 3 och inte valde fru med dammvippa, vad ska man göra dårå? :not_i:

Fast å andra sidan, vi klarar av ett liv med "lite skit i hörnen" och där det behövs, typ Marios närområde så fejas det frenetiskt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det sägs med glimten i ögat så låter det änna räddhågset och gnälligt

i överkant när många här påpekar fruarnas cerebrala brister eller

rena uppfostringsmissar som de dras med.

Vilket ansvar har berörda herrar då?

Är det inte ni själva som har valt skrället som partner i nöd o lust?

Vad säger det om er, och var är er aukoritet och era nödvändiga

manliga ledaregenskaper i detta hierarkiskt tänkande land "Thailand"?

Med hängande läpp och slokande pondus lär ni aldrig få någon att lyssna på er.

Visst kan saker och ting hamna käpprätt åt helsike på fel plats ibland,

men gör något åt saken då - och tala om var skåpet ska stå så att de kan lära sig!

Mvh

SN

Skall be att få informera herr Siam om att jag har faktiskt talat om för frun var skåpet ska stå,,,,,,,,,,,,

att jag sedan fick baxa dit det själv är ju en annan sak.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skall be att få informera herr Siam om att jag har faktiskt talat om för frun var skåpet ska stå,,,,,,,,,,,,

att jag sedan fick baxa dit det själv är ju en annan sak.

Inte nedslås av att du fick visa prov på ditt logistiska sinnelag och din manliga styrka,

och att ni nu talar med varandra är säkert en framgång i sig . . . . Keep up the good work :nyam:

Nästa gång det kärvar till så vet du ju var skåpet är, och var du kan låsa in skrället.

Lycka till.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu tillhör samhällsklass 3 och inte valde fru med dammvippa, vad ska man göra dårå? :not_i:

Fast å andra sidan, vi klarar av ett liv med "lite skit i hörnen" och där det behövs, typ Marios närområde så fejas det frenetiskt!

Låt det vara lite skit i hörnen runt din ögonsten också du.Jag är helt övertygad att det är sämre med alltför rent än lite skit i hörnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något.

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub.

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka.

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Allt detta som du tar upp gör jag,inte frugan.Så knip :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Allt detta som du tar upp gör jag,inte frugan.Så knip :crazy:

-Just det; "knip ihop benen - Måne", och försök "uppskatta de stora" som Lobuz skrev . . .

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

-Just det; "knip ihop benen - Måne", och försök "uppskatta de stora" som Lobuz skrev . . .

Då får ni hålla er undan mig,för dom säras ganska ofta :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt detta som du tar upp gör jag,inte frugan.Så knip :crazy:

Det är ungefär samma här, så alla underbara och perfekta förhållanden som det skrivs om i denna tråd, tror jag är en sanning med modifikation.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Baa eller ni andra med småbarn..Här är räddningen

post-3485-0-01353200-1317045592_thumb.jp

post-3485-0-01353200-1317045592_thumb.jp

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jojo Kenneth4618 : Det gäller att vara uppfinningsrik.

När det ankommer barnlösa par, och den ryamatta som många svenskor kan stoltsera med

så borde det väl ändå kunna bli skinande blankt på parketten :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå sätta mig i bättre dager? Ber jag frugan snällt och vackert i ett par års tid att lägg endast in förslutna förpackningar i frysen så tycker jag att hon kunde göra det.

Ja du sa det i föregående inlägg,,,räcker så...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du sa det i föregående inlägg,,,räcker så...

Jag har ju inte sagt någonting, men du kanske vet bättre, räcker också för min del

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Thailändare som bara gått 6 år i skolan i Thailand kan alla gånger mer än en svensk som bara gått i skolan 6 år i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...