Jump to content
IGNORERAD

Varför Kan Inte Thai......


Nemo

Recommended Posts

Skruva igen korken på en flaska, stänga tandkrämstuben och framför allt se till att locket på Super Glue tuben är ordentligt stängd? De är väldigt duktiga på att försluta plast påsar med ett gummiband, så varför klarar de inte av att försluta ovannämnda saker? blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Poffa

    4

  • Tack och Hej

    3

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är nog mer individuellt än kulturellt betingat. Vet flera svenska med samma åkomma.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skruva igen korken på en flaska, stänga tandkrämstuben och framför allt se till att locket på Super Glue tuben är ordentligt stängd? De är väldigt duktiga på att försluta plast påsar med ett gummiband, så varför klarar de inte av att försluta ovannämnda saker? blink.gif

Ha ha jag känner igen detta.Jag har tjatat om detta i 6år men har nu blivit realistisk och gett upp.Så fort jag lyfter en burk hamnar den i golvet och jag står där med locket i handen som en fåntratt.Jag antar att jag får leva med detta.Sedan så är det det här med framförhållning men det är en annan tråd..

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så svårt att släcka lampor Både i LOS o Swedala

Offe

Frugan är så fruktansvärt mörkrädd så när inte jag är hemma är varenda lampa tänd.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru besitter inte dom egenskaperna och det stärker mitt påstående att thaitjejer inte är en homogen grupp utan individer med olika egenskaper.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen hoppar man på trådskaparen att han tar alla thai under samma kam. Vi skriver väll här på forumet om vad vi upplever med förtjusning och ibland med frustration att leva med en person från en annan kultur. Klart att det finns saker som väldigt många gör / tänker / ser på liknande sätt från samma kultur. Med det inte sagt att alla är likadana.

Man kan ju snart inte skriva om något här på forumet utan att man anklagas för att generalisera en grupp av individer.

Vad ska vi skriva om när vi inte kan skriva om Thai och Thailand ???????

För att ge mitt bidrag till just denna tråd...Känner inte igen just de specifika egenskaperna som diskuteras här men har en rad liknande som jag alltid får påminna min ljuva Thirak om. Tex.Låt inte mat stå framme i rumstemp ett dygn. Vi har kylskåp. Sätt på plastfilm om du inte vill ha torkad mat imorn. Spisen är elektrisk och således justerbar temp. Har man den på högsta så kokar det över och det kommer det att göra i all evighet. Nu ett år med överkokning som resultat att det blir vatten på hela spisen. Vim och stålull Varje gång efter varje kokning. Men jag älskar henne ändå och jag vet att ALLA thai inte har samma beteende.

;-)

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tjatat på frugan i det oändliga, om du lägger in något i frysen så lägg maten i en plastburk eller en försluten plastpåse, inte bara lägga in köttbiten på en liten frigolitform. Sedan trodde hon att micron var något litet skafferi.

Det vore kul om det var lite mer Thaitjejer skrev vad dom tycker att vi faranger gör tokigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min älsta dotter kör alltid på högsta på spisen och sedan går hon därifrån så det är inte bara thai Okay hon är 50/50

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru besitter inte dom egenskaperna och det stärker mitt påstående att thaitjejer inte är en homogen grupp utan individer med olika egenskaper.

Så bra för dig, jag antar att hon måste vara perfekt. Min op. var naturligtvis ställd med lite av glimten i ögat. dry.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen hoppar man på trådskaparen att han tar alla thai under samma kam. Vi skriver väll här på forumet om vad vi upplever med förtjusning och ibland med frustration att leva med en person från en annan kultur. Klart att det finns saker som väldigt många gör / tänker / ser på liknande sätt från samma kultur. Med det inte sagt att alla är likadana. Man kan ju snart inte skriva om något här på forumet utan att man anklagas för att generalisera en grupp av individer. Vad ska vi skriva om när vi inte kan skriva om Thai och Thailand ??????? För att ge mitt bidrag till just denna tråd...Känner inte igen just de specifika egenskaperna som diskuteras här men har en rad liknande som jag alltid får påminna min ljuva Thirak om. Tex.Låt inte mat stå framme i rumstemp ett dygn. Vi har kylskåp. Sätt på plastfilm om du inte vill ha torkad mat imorn. Spisen är elektrisk och således justerbar temp. Har man den på högsta så kokar det över och det kommer det att göra i all evighet. Nu ett år med överkokning som resultat att det blir vatten på hela spisen. Vim och stålull Varje gång efter varje kokning. Men jag älskar henne ändå och jag vet att ALLA thai inte har samma beteende. ;-) MVH: BC

Var glad för det. Våran spis är svart nu efter 4 år och jag orkar inte tjata mer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran tandkrämstub har i originalskick ett sånt där vipplock, det är inte så lätt att stänga så nu har inte våran tandkrämstub något vipplock längre! :not_i:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att lägga tiden på att lära era partners hur allt funkar.

Tex,micro,kyl,frys,spis,öppna,stäng,av,på.osv.

än att sitta här och klaga på allt dom inte kan.

Eller kan dom bara steka ris råtta,öppna ölflaskor i barer och sära på benen.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att lägga tiden på att lära era partners hur allt funkar.

Tex,micro,kyl,frys,spis,öppna,stäng,av,på.osv.

än att sitta här och klaga på allt dom inte kan.

Eller kan dom bara steka ris råtta,öppna ölflaskor i barer och sära på benen.

Hej Stoneys, man kan säga man ger upp efter ca 5 år när det gäller vissa saker. :crazy: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att lägga tiden på att lära era partners hur allt funkar.

Tex,micro,kyl,frys,spis,öppna,stäng,av,på.osv.

än att sitta här och klaga på allt dom inte kan.

Eller kan dom bara steka ris råtta,öppna ölflaskor i barer och sära på benen.

laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Övning ger färdighet,öppna bira och öppna benen kan dom sen dom släpper mammas

xxx och går vidare med farang XxxxXXX.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tjatat på frugan i det oändliga, om du lägger in något i frysen så lägg maten i en plastburk eller en försluten plastpåse, inte bara lägga in köttbiten på en liten frigolitform. Sedan trodde hon att micron var något litet skafferi.

Det vore kul om det var lite mer Thaitjejer skrev vad dom tycker att vi faranger gör tokigt.

Tjatat i det oändliga?,,ja då är det nog fel på ditt tjat och får mig tänka att du har svårt o formulera dig,,kanske värt o tänka på innan du försöker sätta dig i bättre dager..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjatat i det oändliga?,,ja då är det nog fel på ditt tjat och får mig tänka att du har svårt o formulera dig,,kanske värt o tänka på innan du försöker sätta dig i bättre dager..

Vadå sätta mig i bättre dager? Ber jag frugan snällt och vackert i ett par års tid att lägg endast in förslutna förpackningar i frysen så tycker jag att hon kunde göra det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Varför Kan Inte Thai...

Frugans kusin är på besök, och har irriterat en förkyld stjp8729 sedan igår kväll..

Igår kväll kommer och äter och smackar värre än en häst, så stjp8729 tappade aptiten och gick och satte sig framför TV.n istället, sen kommer kusinen och sätter sig i soffan med en hel skål med choklad som hon smackar i sig, jag frågade vad hon fått chokladen ifrån och hon svarar i kylskåpet :angry: På frågan om hon frågat frugan om fick ta, blev hon helt oförstående :grrrrrr:

Nu på morgonen skulle jag ta en kopp Gevalia kaffe som frugan gjort, och en kopp kaffe och en ciggarett smakar inte fel på morgonen för en rökare, går till köket för att hämta en ciggarett och ser detta..

post-4239-0-33484700-1316920844_thumb.jp

Igår var ciggarettpaket halvfullt :grrrrrr: Jag ber då kusinen att ta moppen och åka att köpa nya ciggaretter innan kaffet kallnar, och då frågar hon efter pengar till att köpa ciggaretterna :31: Berättar då att du köper ciggaretter för egna pengar eftersom du redan rökat upp halva "mitt" paket utan att fråga...

1. Thailändska besökare fråga om dom kan ta något i kylskåpet..

2. Thailändska besökare fråga om dom får ta ciggaretter..

3. Bara fråga något dom lånar eller tar..

Mvh En måttligt road och förkyld stjp8729

:wai:

post-4239-0-33484700-1316920844_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller kylen så har frugan syster, som är en sniken, avundsjuk tjuvkärring lärt sej att vårt kylskåp är offlimit för henne. Varje gång vi kom hem från affären så kom kärringen rännandes och rota i kassarna och i kylen om det var något som hon kunde tänkas tycka var gott och eftersom frugan inte fick stopp på det, troligen så vågade hon inte ryta till, så ilsknade jag till en dag och fotade igen kylskåpsdörren om huvudet på kärringen, som ylandes rusade hem.

Resultat ett. Hon har aldrig rört vår kyl igen efter detta.

Resultat två. Vi har en ny kyl,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

dörrens inredning sprack

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru hade pippi i början på att alltid vika ihop alla plastpåsar till små fyrkantiga bitar. Sen ihop med dom i en hög med gummiband runt om.

Nu efter 6 år i Sverige har hon vant sig av med det. Hon kunde sitta i timmar med plastpåsarna. Och noga skulle det vara. Oj, oj, oj.

:rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Varför Kan Inte Thai...

Frugans kusin är på besök, och har irriterat en förkyld stjp8729 sedan igår kväll..

Igår kväll kommer och äter och smackar värre än en häst, så stjp8729 tappade aptiten och gick och satte sig framför TV.n istället, sen kommer kusinen och sätter sig i soffan med en hel skål med choklad som hon smackar i sig, jag frågade vad hon fått chokladen ifrån och hon svarar i kylskåpet :angry: På frågan om hon frågat frugan om fick ta, blev hon helt oförstående :grrrrrr:

Nu på morgonen skulle jag ta en kopp Gevalia kaffe som frugan gjort, och en kopp kaffe och en ciggarett smakar inte fel på morgonen för en rökare, går till köket för att hämta en ciggarett och ser detta..

post-4239-0-33484700-1316920844_thumb.jp

Igår var ciggarettpaket halvfullt :grrrrrr: Jag ber då kusinen att ta moppen och åka att köpa nya ciggaretter innan kaffet kallnar, och då frågar hon efter pengar till att köpa ciggaretterna :31: Berättar då att du köper ciggaretter för egna pengar eftersom du redan rökat upp halva "mitt" paket utan att fråga...

1. Thailändska besökare fråga om dom kan ta något i kylskåpet..

2. Thailändska besökare fråga om dom får ta ciggaretter..

3. Bara fråga något dom lånar eller tar..

Mvh En måttligt road och förkyld stjp8729

:wai:

Vad Du gnäller. Lite godis och några cigaretter!

Vänta när Du upptäcker att alla dina LEO är urdruckna. Då är det läge för brösttonerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...