Jump to content
IGNORERAD

Varför Kan Inte Thai......


Nemo

Recommended Posts

Vad Du gnäller. Lite godis och några cigaretter!

Vänta när Du upptäcker att alla dina LEO är urdruckna. Då är det läge för brösttonerna!

Kära Poffa :)

Jag tror nog du vet hur det känns :wink:

Vad är det att föda barn? En riktig mansförkyling är 100 gånger värre smärtsamt än att föda barn, så det så!! Då blir man ju lite smågrinig..

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Poffa

    4

  • Tack och Hej

    3

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kära Poffa :)

Jag tror nog du vet hur det känns :wink:

Vad är det att föda barn? En riktig mansförkyling är 100 gånger värre smärtsamt än att föda barn, så det så!! Då blir man ju lite smågrinig..

Ha en bra dag!

:wai:

Oh fan. Jag missade förkylningen! Du är förlåten. En förkylning är inte att leka med. I alla fall inte om det drabbat en man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något.

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub.

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka.

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh fan. Jag missade förkylningen! Du är förlåten. En förkylning är inte att leka med. I alla fall inte om det drabbat en man.

Precis, eller som jag brukar säga - Tjejer är inte som vanliga grabbar...

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något. Nä vi turas om då jag tycker att det är min skyldighet att hjälpa till

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub. Lagar mat åt henne åsså 50/50

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka. För att hon vill det då hon är sexgalen själv

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord Tvättar åt oss båda 50/50

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något.

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub.

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka.

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Varför är det fel att snällt och vänligt påtala några saker för frugan som man tycker hon gör fel?

Förresten kan man nästan tro att du är fönstertittare efter som du vet hur det går till i hemmen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något.

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub.

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka.

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Grattis till ditt liv som du beskrev så fint :nono: . Låter inte som du har en fru, mer en slav. Men så gnäller du inte heller :morgon:

Ett kanske mer "normalt" liv i Sverige så delar man på skitgörat.

1. Vi städar tillsammans

2. Jag lagar mer mat än henne.

3. Hon har nog mer sug än vad jag har.

4. Jag tvättar hennes skitiga trosor, grabbens skitiga kallingar och mina skitiga kallingar.

Hon sköter strykning och sortering.

5. Hon lämnar i skolan. Jag hämtar.

Vi är rätt så jämställda vad det gäller sånt tycker jag.

Annat var det när hon gick på SFI och bara jag jobbade. Då skötte hon det mesta inom hemmet.

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om allt är så förbanat fel, Varför lever ni med thaifru?

1. Hon städar hemma så att ni behöver inte göra något. Nä vi turas om då jag tycker att det är min skyldighet att hjälpa till

2. Hon lagar mat varje dag så ni kan bara äta och resten av tiden kan ni använda för att beklaga sig på maipenrai att frugan glömde skruva kork på tub. Lagar mat åt henne åsså 50/50

3. Frugan särar på benen och ställer upp på alla perversa sexlekar ni har så att ni sliper gå till hora eller runka. För att hon vill det då hon är sexgalen själv

4. Frugan tvättar era skitiga kalingar och ila luktande strumpor utan säga ett ord Tvättar åt oss båda 50/50

5. osv

6. osv

Och så vidare och så vidare.

Klaga inte på små saker utan se helheten. Uppskatta de stora de gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ingenting verkar funka nu på hemsidan

Allt lär jag trycka 2-3 gånger på för att få någon respons om jag ska skriva nått

Ursäkta klagandet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting verkar funka nu på hemsidan

Allt lär jag trycka 2-3 gånger på för att få någon respons om jag ska skriva nått

Ursäkta klagandet

OM ALLT ÄR SÅ JÄVLA FEL MED MPR, VARFÖR ÄR DU HÄR DÅ ? DU FÅR VÄL SE HELHETEN FÖR FAN. INTE GNÄLLA PÅ SMÅSAKER. :13::30::kort::52: .

Tar en :ironi: och Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

OM ALLT ÄR SÅ JÄVLA FEL MED MPR, VARFÖR ÄR DU HÄR DÅ ? DU FÅR VÄL SE HELHETEN FÖR FAN. INTE GNÄLLA PÅ SMÅSAKER. :13::30::kort::52: .

Tar en :ironi: och Mvh Hn :wai:

Jag måste få klaga lite jag åsså

Det är drygt när man skrivit något å sen bara försvinner det eller så händer inget

Ska jag ändra något så lär jag tryck 2-3 gånger

Klagande dalmas som åker till LOS om 27 dagar å stannar 6 mån och agerar sexslav å städkärring åt blivande frugan

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till ditt liv som du beskrev så fint :nono: . Låter inte som du har en fru, mer en slav. Men så gnäller du inte heller :morgon:

Ett kanske mer "normalt" liv i Sverige så delar man på skitgörat.

1. Vi städar tillsammans

2. Jag lagar mer mat än henne.

3. Hon har nog mer sug än vad jag har.

4. Jag tvättar hennes skitiga trosor, grabbens skitiga kallingar och mina skitiga kallingar.

Hon sköter strykning och sortering.

5. Hon lämnar i skolan. Jag hämtar.

Vi är rätt så jämställda vad det gäller sånt tycker jag.

Annat var det när hon gick på SFI och bara jag jobbade. Då skötte hon det mesta inom hemmet.

Mvh Hn :wai:

Att jag beskriver det så fint beror på att jag har träffat många thai fruar som har berättat om sitt liv med sina så kallade män.

Många av historier var riktig tragiska och många var lyckliga.

Jag generaliserar inte men oftast är det så att de som klagar mest är inte de som är bäst.

Angående min fru och vår sätt att leva så vi kanske delar inte på alla sysslor, däremot så många hemma sysslor gör vi tillsammans.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att problemet är att gamla gubbar blir lätt irriterade om saker och ting inte går precis så som de själva har gjort i alla tider (ingen behöver känna sig utpekad här). Har sett på nära håll hur en äldre gubbe vägrade acceptera att hans nyinflyttade mycket yngre darling gjorde allting på sitt sätt. Det ledde till en hel del bråk och den dagen hon stack hade han mage att vara ledsen och förbannad.

Kanske läge att se sin partner som en egen individ och inte en förlängning av dig själv. Det är okej att locket på den där burken inte är fastskruvad, det är okej att använda mikron som ett litet skafferi, det är okej att lämna mat över natten i rumstemperatur, osv.

Jag har märkt att med åren så ökar förståelsen och man blir inte alls lika förbannad när frugan har glömt att spola efter sig för femtioelfte gången eller lämnat ett krigshärjat kök för hon skulle ju bara laga lite nudlar. Deal with it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oförmåga att stänga av datorn, tv:n, blu-ray spelaren och dörren till micron är några observationer jag har gjort hemma. Jag vet inte om det beror på att hon är thai eller om detta fenomen även förekommer hos kvinnor från andra länder (har inte haft så många så det är svårt att dra några statistiskt trovärdiga slutsatser). Sen så kör hon telefoner, dator och ipod tills batterierna är slut också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att lägga tiden på att lära era partners hur allt funkar.

Tex,micro,kyl,frys,spis,öppna,stäng,av,på.osv.

än att sitta här och klaga på allt dom inte kan.

Eller kan dom bara steka ris råtta,öppna ölflaskor i barer och sära på benen.

Min är inge vidare på att sära på benen. Men hon är bra på att steka ris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma är det jag som sköter all städning, tvättar, handlar mat samt lagar minst 50% av maten. Inte heller få jag sex precis när jag vill. Usch vad hemskt jag har det. Borde kanske byta ut den lata tanten. Känns nästan som det är jag som är en thaikvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma är det jag som sköter all städning, tvättar, handlar mat samt lagar minst 50% av maten. Inte heller få jag sex precis när jag vill. Usch vad hemskt jag har det. Borde kanske byta ut den lata tanten. Känns nästan som det är jag som är en thaikvinna.

LoL :) Har ingen thaifru men nyligen börjat dejta en Thailändska här i sverige.. och det där låter redan bekant. Hon har bett mig visa hur man lagar mat då hon enligt henne själv inte kan mycket alls på den fronten och klargjorde ganska snart att hon vill vänta med sex till efter giftemål.. Jag klagar dock inte egentligen då hon är jättefin och jättetrevlig.. har inget emot att laga mat tillsammans med henne och sexbiten verkar redan ganska förhandlingsbar ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

LoL :) Har ingen thaifru men nyligen börjat dejta en Thailändska här i sverige.. och det där låter redan bekant. Hon har bett mig visa hur man lagar mat då hon enligt henne själv inte kan mycket alls på den fronten och klargjorde ganska snart att hon vill vänta med sex till efter giftemål.. Jag klagar dock inte egentligen då hon är jättefin och jättetrevlig.. har inget emot att laga mat tillsammans med henne och sexbiten verkar redan ganska förhandlingsbar :wink:

Det där om sex är bara ett spel för en del för att dom vill gifta sig pga att dom vet att mannen gör "nästan" vad som helst för ett nyp när mannen blir kär, pratat med en del fruntimmer om detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Senast jag hade en thaitjej boende här så behövde jag inte göra ett smack. Så fort jag vaknade på morgonen så steg hon upp och gjorde frukost. Hon bredde till och med mina mackor.

Jag bara satte mig ner vid bordet och sedan skötte sig resten själva. Tidningen låg redan framme och när kaffet tog slut i koppen så blev det påfyllning per automatik.

Maten lagades och disken diskades...allt gjorde hon.

Om jag försökte att göra någonting själva så blev hon obekväm och bad mig hålla mig undan.

Tja, jag klagade inte..utan lät naturligtvis henne göra detta.

Och jag kan inte förneka att jag gillade det.

Att locket på kaffeburken inte blev åtdraget, trots tillsägelse, fick jag stå ut med...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att lägga tiden på att lära era partners hur allt funkar.

Tex,micro,kyl,frys,spis,öppna,stäng,av,på.osv.

än att sitta här och klaga på allt dom inte kan.

Eller kan dom bara steka ris råtta,öppna ölflaskor i barer och sära på benen.

Mja, problemet är väl att det inte är många här som vet hur en micro, kyl, frys eller spis fungerar.

Hushållsanalfabeten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även om det sägs med glimten i ögat så låter det änna räddhågset och gnälligt

i överkant när många här påpekar fruarnas cerebrala brister eller

rena uppfostringsmissar som de dras med.

Vilket ansvar har berörda herrar då?

Är det inte ni själva som har valt skrället som partner i nöd o lust?

Vad säger det om er, och var är er aukoritet och era nödvändiga

manliga ledaregenskaper i detta hierarkiskt tänkande land "Thailand"?

Med hängande läpp och slokande pondus lär ni aldrig få någon att lyssna på er.

Visst kan saker och ting hamna käpprätt åt helsike på fel plats ibland,

men gör något åt saken då - och tala om var skåpet ska stå så att de kan lära sig!

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det sägs med glimten i ögat så låter det änna räddhågset och gnälligt

i överkant när många här påpekar fruarnas cerebrala brister eller

rena uppfostringsmissar som de dras med.

Vilket ansvar har berörda herrar då?

Är det inte ni själva som har valt skrället som partner i nöd o lust?

Vad säger det om er, och var är er aukoritet och era nödvändiga

manliga ledaregenskaper i detta hierarkiskt tänkande land "Thailand"?

Med hängande läpp och slokande pondus lär ni aldrig få någon att lyssna på er.

Visst kan saker och ting hamna käpprätt åt helsike på fel plats ibland,

men gör något åt saken då - och tala om var skåpet ska stå så att de kan lära sig!

Mvh

SN

Är det en hund du har skaffats som ska dresseras att blint lyda husse. Eller är det en fru?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där om sex är bara ett spel för en del för att dom vill gifta sig pga att dom vet att mannen gör "nästan" vad som helst för ett nyp när mannen blir kär, pratat med en del fruntimmer om detta

Jo, så mycket förstod jag ju ganska snabbt på egen hand. Som tur är verkar hon inte vara så bra på att genomföra det i praktiken... jag sa lugnt att jag kan vänta med sex tills det känns rätt för henne och stanna vid kyssar och kramar.. nu är det hon som inte kan hålla sig längre och skickade sms igår om att nu känns det rätt ;) Giftemål är något hon vill och jag kan gå med på, men båda verkar tycka att att man ska tänka sig för ordentligt. Förälskad eller ej, jag tappar inte förståndet helt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är det en hund du har skaffats som ska dresseras att blint lyda husse. Eller är det en fru?

Woff :)

Ibland är nog "skälla" så det hörs bättre än att

gå omkring och morra för sig själv.

Hej Poffa,

Nej hund har jag haft i flera omgångar och i olika storlekar,

men numera har jag endast en fru att rå om.

En ganska smart, vetgirig och lärorik dam är det

som jag tack och lov inte behöver eller kan

lära ( dressera ) särskillt mycket.

Om vi uppfattar att något irriterar oss pga av den enes beteende så berättar vi det för varandra och

sedan försöker vi av hänsyn till varandra

ändra på det som får det att gnissla lite.

Det kan naturligtvis uppstå gräl eller kraftiga diskussioner

men det tål ett förhållande som är byggt på ömsesidig kärlek till varandra.

Ibland är det jag, och ibland är det frugan som får kompromissa mer än den andre mellan oss två.

Det gäller bara att inte vara så förtvivlat konflikträdd

och att man därför irriterad går omkring med en knuten

näve i fickan.

Tydlighet är A och O för att inte gnissel och missförstånd

ska uppstå i ett förhållande, och inte minst i ett förhållande mellan två personer från helt olika kulturella och språkliga bakgrunder.

Tydlighet och ärlighet mot varandra ska dock

inte förväxlas med att försöka "dominera" den andra.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...