Jump to content
IGNORERAD

2 små frågor


Olinen

Recommended Posts

Hej

Slänger ut ett par frågor igen då jag vet att jag alltid får nåt svar.

Nr 1 , vilket simkort använder ni för att kunna använda era Androider eller Iphönar. (I Thailand alltså)

Nr 2 ,Finns det någon bankomat som man kan ta ut pengar från Amex , tänkte ha med det som lite reservare.

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att man får betala xtra för det , men det är därför det bara ska användas i nödfall ( man vet ju aldrig vad som händer ).

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde Happy (DTAC) senast jag var i Thailand till min telefon. Fungerade alldeles utmärkt, även uppe i byn i Isaan. Kopplade även upp datorn mha telefonen, och även detta fungerade alldeles utmärkt.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Följdfråga: kan man låsa upp en operatörslåst ajfön4 i Thailand?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Lås upp den här hemma i Sverige, finns flera ställen där du kan låsa upp ifånen bla. i Hagsätra Centrum skyltar en liten kiosk med att dom låser upp operatörslåsta lurar för 200 dineros :14::thumbsup:

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låsa upp operatörslåst iphone 4 går bra för tidigare versioner men har du en väldigt ny programvarurelease kan dom normalt ej hjälpa dig. Lösningen blir då ett sk turbo SIM som "lurar" telefonen vid uppstarten. Kostar 1500 baht ungefär.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Låsa upp operatörslåst iphone 4 går bra för tidigare versioner men har du en väldigt ny programvarurelease kan dom normalt ej hjälpa dig. Lösningen blir då ett sk turbo SIM som "lurar" telefonen vid uppstarten. Kostar 1500 baht ungefär.

Ok, köpte denna för ett år sedan snart. Dock så har jag uppdaterat den i iTunes ibland. Kan det ställa till beskymmer?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, troligen. Om du istället går för turbo SIM så var uppmärksam på vad dom gör med din telefon. Min son var här i somras och vi fixade hans telefon att fungera med vanligt DTAC SIM. När han sedemera skulle hem och petade on sitt svenska Telenor SIM så var telefonen helt tom på såväl kontakter, notes som tilläggsapplikationer. Back to basic med andra ord..

Sänt från en helgfet halvalkis:)

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Låsa upp operatörslåst iphone 4 går bra för tidigare versioner men har du en väldigt ny programvarurelease kan dom normalt ej hjälpa dig. Lösningen blir då ett sk turbo SIM som "lurar" telefonen vid uppstarten. Kostar 1500 baht ungefär.

Jag har en ny ipone4 va låst till telenor det e bara att jailbreaka den så e problemet löst

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har erfarenhet av att låsa upp Samsung Galaxy (en "S" och en "Ace")? Med tidigare telefoner som behövt låsas upp så har en tripp till våning 4 på MBK alltid varit lösningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lugnt med att jailbreaka dom , en polares son fick in virus som gjorde att den börja skicka sms till USA .

1a räkningen var på ca 2500 nästa blir 6600:- sen fick han samma i sin egen oxå .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...