Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Thailändsk kvinna erkänner mord på nyfödd


MPR Nyheter

Recommended Posts

Polisen säger att en thailändsk kvinna har erkänt sig skyldig till att ha mördat sin

nyfödda bebis, och sedan dumpat kroppen i en papperskorg på en flygplats, varpå hon

flög med sin nya pojkvän till Koh Samui.

Enligt polisen så ska 24-åriga Nuansiri Samranjai ha fött barnet under söndagen och

sedan strypt det.

Bara timmar senare satte hon sig på ett flyg med sin nya brittiska pojkvän.

Pappan till barnet ska enligt uppgifter vara en tidigare pojkvän, även han från

Storbritannien.

Motivet ska ha varit att hon var rädd för att hennes nya pojkvän skulle bli arg över

barnet.

Det var en vakt på flygplatsen som upptäckte barnet i papperskorgen.

Nuansiri blev sedan identifierad genom övervakningsinspelningar.

Källa: http://seattletimes.nwsource.com/html/nationworld/2016198300_apasthailandanimaltrafficking.html?syndication=rss

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Men fy fan, hur fan i helvete kan man bete sig på detta vis, det är som alla säger, människan har inget värde alls i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Men fy fan, hur fan i helvete kan man bete sig på detta vis, det är som alla säger, människan har inget värde alls i Thailand.

Spädbarnsmord begås väl lite varstans, även i Sverige. Det är väl ändå något generaliserande att döma ut hela thailändska befolkningen som empatilösa utifrån denna tragiska händelse, oavsett vad "alla" säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Spädbarnsmord begås väl lite varstans, även i Sverige. Det är väl ändå något generaliserande att döma ut hela thailändska befolkningen som empatilösa utifrån denna tragiska händelse, oavsett vad "alla" säger.

Jo det är klart att det finns i hela världen men nu var det den här nyheten jag läste å inget annat och då relaterade jag till det

Något fel i det knasen??

Link to comment
Dela på andra sajter

människan har inget värde alls i Thailand.

Så har jag inte upplevt det iaf, snarare tvärt om.

Sen att de ser lite annorlunda på det här med döden är kanske en annan sak.men jag tror med säkerhet att ingen i Thailand accepterar spädbarnsmord.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo det är klart att det finns i hela världen men nu var det den här nyheten jag läste å inget annat och då relaterade jag till det

Något fel i det knasen??

Så när det händer i tex Sverige, så har människan inget värde alls i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag skrev efter det jag läst

sen behöver man väl inte dra allt till ytterligheterna

Du vet vad jag menar knasen, jag har sett folk som blivit påkörda å inte en jävel hjälper till pga att dom skiter i om andra människor gör illa sig, gubben som blev påkörd låg å blödde som en gris å folk stog bara å titta på, vi i sverige hjälper till om det blir nått.

Jag tror att dom inte vill bli inblandade i något när en olycka gäller

Folk smiter från olyckor

Folk blir misshandlade å bara tittar på å rycker inte in å hjälper den drabbade pga att den som misshandlar inte ska förlora ansiktet

etc etc etc etc

Vi har det i sverige åsså men inte ansiktsförlorning

Jag kan säga att jag repspekterar thailändska befolkningen mer än svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vi behöver nog inte älta så mycket.. Jag förstår hur du menar, dock så var ditt första inlägg inte så välformulerat och kunde lätt missförstås som att detta var något som var acceptabelt i Thailand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag blev bara så jävla förbannad så jag fann inga ord när jag skrev, spelar ingen roll vilket folksag det har varit som dräpt det lilla barnet som är helt försvarslös

så i mina ögon är hon inte luft värd

Mord och död är inte acceptabelt för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vi behöver nog inte älta så mycket.. Jag förstår hur du menar, dock så var ditt första inlägg inte så välformulerat och kunde lätt missförstås som att detta var något som var acceptabelt i Thailand..

Tack för att du förstod vad jag menade, plus på dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...