Jump to content
IGNORERAD

Sinsod, bra eller anus?


Farang

Sinsod är....?  

261 röster

  1. 1. Sinsod är....?

    • Jättebra, kultur skall följas
      17
    • Bra, skapar respekt
      18
    • Varken för eller emot.
      103
    • Emot, betala för vad...
      62
    • Våga vägra köpa fru
      59
    • Vad är Sinsod???
      8


Recommended Posts

broder tuk tuk

Kim!

Nu tror jag ju inte det är så stor katastrof för de thaitjejer som förlorar sin falang. Det är möjligt att bara bottenskrapet av thaimän står till förfogande, men en tjej som levt ganska länge med en falanggubbe ska väl kunna springa ifatt en annan falang ganska snabbt.

Är de relativt unga och söta ska det väl ordna sig.

Har de sen dessutom fått PUT i Sverige så kan di ju tom stanna här och leta ny gubbe.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    23

  • Herr Chang

    21

  • Phodee

    12

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Exactemente Bäste Bror, di små liven är ju oftast unga och söta även om de levt ganska länge. Barrövar är ju utmärka partners och det går femtioett sådana på ett dussin. Tänk i stället på vad den stackars falangen har tvingats betala, kanske har han tom köpt något örhänge på Guldfynd åt damen, stackars människa i så fall.

[move]Snållänningen Arne[/move]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim!

Nu tror jag ju inte det är så stor katastrof för de thaitjejer som förlorar sin falang. Det är möjligt att bara bottenskrapet av thaimän står till förfogande, men en tjej som levt ganska länge med en falanggubbe ska väl kunna springa ifatt en annan falang ganska snabbt.

Är de relativt unga och söta ska det väl ordna sig.

Har de sen dessutom fått PUT i Sverige så kan di ju tom stanna här och leta ny gubbe.

BTT

Ja nu efter 6 år i Sverige, med en utmärkt svenska, utmärkta svenska gymnasiebetyg, rätt till a-kassa, föräldraförsäkring, svenskt medborgarskap, en rejäl slant på banken osv så tror jag inte min fru skulle ha några problem att klara sig utan mig och skulle nog ganska snabbt hitta en ny svensk kille om hon önskade det.

Men jag pratar naturligtvis om då, när jag träffade henne och det var aktuellt med sinsod etc. På den tiden hade hon aldrig varit i Sverige, bodde i farangfattiga Surin och hade väl ungefär samma framtidsutsikter som sina klasskompisar. Och dom klasskompisarna jobbar numer mestadels i olika Bangkokhotellreceptioner eller som engelskalärare, är gifta med thailändska män med motsvarande studiebakgrund och strävar på som vilka thailändska par som helst.

Hade jag på den tiden sagt, tack för en trevlig tid, behåll sinsod:en och slit den med hälsan för jag har träffat en annan tjej, så hade min fru varit rätt så körd på den thailändska äktenskapsmarknaden. Hon hade inte längre varit ett förstahandsval för dom thailändska män som har möjlighet att välja, dvs dom framgångsrika killar som alla tjejer vill ha men som bara gifter sig med orörda tjejer. Hade jag lämnat henne i sticket då så hade hon antagligen fått nöja sig med någon outbildad bondpojk eller oansvarig playboy. Med det liv i sus och dus det scenariot i förlängningen kunnat innebära som ensamstående mor utan tillräcklig försörjning.

Så vad jag satte på spel när vi gifte oss var en månadslön i sinsod medan hon riskerade hela sin framtida tillvaro. Så om det var någon av oss som borde ha varit nervös för att förlora på ett kraschat förhållande då, så inte var det jag.

Nuförtiden, när hon redan byggt upp en tillvaro i västerlandet, lika säker och trygg som för vilken svensk tjej som helst så är detta förstås inget problem längre. Tror inte hon skulle behöva leta så jättelänge för att hitta en kärlekskrank och seriös svensk kille om vårt förhållande mot förmodan skulle krascha.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har berättat för Frugan hon har läst lite av vad som ni skriver här och hon kallar det Isan forum nummera.

Hon tycker att det ni skriver här är inte relevant för Thailand och då menar hon nog Citytjejer.

Att en tjej skulle vara oskuld i Thailand när hon gifter sig beror på samma orsak som här i Sverige anntigen är hon ful eller religös. Thailänska tjejer skiljer sig gifter sig har flera pojkvänner så som i Sverige. Jag tror att detta stämmer ganska bra med min uppfattning också efter att ha träffat hennes vänner bror och hanns kompisar familjen de har olika flickvänner och pojkvänner när vi kommer ner och ingen skäms för detta inför familjen.

Hon hävdar med bestämdhet att för 50 årsen ja då var det så här.

Men lever verkligen de i Isan som för 50 år sedan?

Är det så stor skillnad på på folk från landet?

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har berättat för Frugan hon har läst lite av vad som ni skriver här och hon kallar det Isan forum nummera.

Hon tycker att det ni skriver här är inte relevant för Thailand och då menar hon nog Citytjejer.

Att en tjej skulle vara oskuld i Thailand när hon gifter sig beror på samma orsak som här i Sverige anntigen är hon ful eller religös. Thailänska tjejer skiljer sig gifter sig har flera pojkvänner så som i Sverige. Jag tror att detta stämmer ganska bra med min uppfattning också efter att ha träffat hennes vänner bror och hanns kompisar familjen de har olika flickvänner och pojkvänner när vi kommer ner och ingen skäms för detta inför familjen.

Hon hävdar med bestämdhet att för 50 årsen ja då var det så här.

Men lever verkligen de i Isan som för 50 år sedan?

Är det så stor skillnad på på folk från landet?

Phodee

Vilken tur att jag inte är gift med din fru som uppenbarligen har så mycket mindervärdeskomplex att hon försöker trakka ned på andra för att själv framstå i bättre dager. Hade blivit tokig med en fru som hela tiden talade illa om människor hon inte ens känner, gud bevare mig för sådana thaikvinnor... brrr!

Och som svar på hennes påstående, nej, min fru är varken religiös eller ful och trots det så sparade hon alltså oskulden till den hon gifte sig med.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken tur att jag inte är gift med din fru som uppenbarligen har så mycket mindervärdeskomplex att hon försöker trakka ned på andra för att själv framstå i bättre dager. Hade blivit tokig med en fru som hela tiden talade illa om människor hon inte ens känner, gud bevare mig för sådana thaikvinnor... brrr!

Och som svar på hennes påstående, nej, min fru är varken religiös eller ful och trots det så sparade hon alltså oskulden till den hon gifte sig med.

??? ? Kan du utveckla det där. Jag såg vare sig kritik eller mindervärdeskomplex.

Edit.  Jag läste om lite bättre. tredje raden var ju skrattretande. Hans fru kanske ser dåligt.  :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

??? ? Kan du utveckla det där. Jag såg vare sig kritik eller mindervärdeskomplex.

Thaikvinnor som tycker att landsmanninor från en annan landsända än sin egen är sämre på något sätt har jag mött många av genom åren och det har aldrig kännts speciellt angenämt. Fördomsfulla och självgoda brukar dom vara i all sin inbilskhet, ungefär som BTT fast i thaikvinnoform.

Så vi får väl hoppas att så inte är fallet med Phodee's fru.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet min fru kanske tycker att det är en felaktig bild av thaitjejer som ges här och stadstjejer genom att skriva så som många av er gör hon känner inte igen sig. Utan hon känner sig förolämpad och vill inte att de som läser här skall få den bilden av henne sinna landsmäninor.

Ok Kim då vet vi att jag har en fru med mindervärdeskomplex och hon försöker att framstå i bättre dager genom att trakka ned på andra. Jag älskar att leva med min jämlika fru och hennes fri gjordhet och västerlänskasyn som inte är indoktrinerad av Thailand.

Och jag föredrar heller det efter vad jag har förståt hur en del andra har det.

Och att din fru inte är ful eller religös och hon sparde sig till dig all heder åt henne. Beromursäkt för det jag skrev tog i för hårt där vad detta nu är värt då det är försent.

Det var mera som ett konstaterand och jag själv tycker att det finns relevans i fråge ställningen .

Om inte enbart för mig själv utan även för andra som nu inte har en oskuld till fru.

Och även de som nu söker sin flickvän i Thailand skall väl inte ställa orimliga krav om nu inte så är fallet. Utan känna till att det finns två Thailand i så fall en med sinsod och en utan. Och en där tjejer funkar som här.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim Skriver:Thaikvinnor som tycker att landsmanninor från en annan landsända än sin egen är sämre på något sätt har jag mött många av genom åren och det har aldrig kännts speciellt angenämt.

Detta håller jag med dig om Kim kan nog tycka att min fru är fördomsfulla och självgoda jag brukar påmina henne om att inte vara detta. Men tycks sitta långt inne

Jag själv är inte det utan tycker att det inte har någon betydelse var man kommer ifrån.

Så jag kan väl ge dig rätt i fallet med min fru stämmer. Men när vi är här i Sverige känner jag aldrig av det utan här känns det mera som då är vi alla i samma båt och det gäller att ställa uppför varandar som Thailändar.

Kan det var så att man tar seden dit man kommer.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, mitt femtiohandsvärde ska vi inte ens tala om. Tur att man hade så pass gott om pengar att man kunde attrahera en kvinna från tredje världen. ;)

:great:

Amen, broder! Det var tur att dom uppfann Thailand!

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaikvinnor som tycker att landsmanninor från en annan landsända än sin egen är sämre på något sätt har jag mött många av genom åren och det har aldrig kännts speciellt angenämt. Fördomsfulla och självgoda brukar dom vara i all sin inbilskhet, ungefär som BTT fast i thaikvinnoform.

Så vi får väl hoppas att så inte är fallet med Phodee's fru.

Vi är väl inte så mycket bättre här i Sverige...Skåningar och Stockholmare brukar väl inte stå så högt i kurs alla gånger.  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand ar ett betydligt mer heterogent samhalle an Sverige och dessutom i en snabbare forandring sa man far vara lite forsiktig med sina

"sanningar". Jag tycker nog att bade Phodee och Kim spetsade till sina resonemang val mycket. Jag tror, mark tror, att det 2008 ar valdigt

ovanligt att en thailandska ar oskuld nar hon gifter sig. Dock ar det nog fortfarande vanligt att tjejan forlorar/blir av med sin oskuld till den

hon senare gifter sig med. Helt klart har Kim ratt i att en tjej fran en mindre stad/by forlorar sitt varde och anseende om hon setts med och

framforallt gift sig med en Farang och sedan "kommer ut pa marknaden" igen. Da kravs det nog att hon flyttar darifran samt gor det allt

vanligare; raderar sitt giftermal fran alla offentliga dokument (TiT sa det ar inga problem). Min erfarenhet ar att skillnaderna i synsatt pa

dessa och liknande fragor i forsta hand beror pa samhallsklass och darmed bara indirekt ar en Bkk-Isaan skillnad.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Phodee

Quote

Har berättat för Frugan hon har läst lite av vad som ni skriver här och hon kallar det Isan forum nummera.

Hon tycker att det ni skriver här är inte relevant för Thailand och då menar hon nog Citytjejer.

Att en tjej skulle vara oskuld i Thailand när hon gifter sig beror på samma orsak som här i Sverige anntigen är hon ful eller religös. Thailänska tjejer skiljer sig gifter sig har flera pojkvänner så som i Sverige. Jag tror att detta stämmer ganska bra med min uppfattning också efter att ha träffat hennes vänner bror och hanns kompisar familjen de har olika flickvänner och pojkvänner när vi kommer ner och ingen skäms för detta inför familjen.

Hon hävdar med bestämdhet att för 50 årsen ja då var det så här.

Men lever verkligen de i Isan som för 50 år sedan?

Är det så stor skillnad på på folk från landet?

Phodee

Ja det är fortfarande så stor skillnad på folk i olika delar av landet.

Och för min min fru gällde det samma, hon väntade.

Det ses ner på dom tjejer som inte håller på sig och följer traditionerna.

I våran släkt och omgivning skulle ett sånt liv som din fru beskriver vara omöjligt att leva.

Om man vill ha flera partners och sex före äktenskapet är det nog bara att välja prostitution som yrke.

Så dessa skillnader borde vi som diskuterar olika frågor på forumet känna till, det kan förklara varför vissa av oss upplever saker så olika i samma land.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och att din fru inte är ful eller religös och hon sparde sig till dig all heder åt henne. Beromursäkt för det jag skrev tog i för hårt där vad detta nu är värt då det är försent.

Ingen fara, jag är ganska hårdhudad efter ca 10 års aktivt deltagande på olika thaiforum. :)

Quote

Det var mera som ett konstaterand och jag själv tycker att det finns relevans i fråge ställningen .

Om inte enbart för mig själv utan även för andra som nu inte har en oskuld till fru.

Och även de som nu söker sin flickvän i Thailand skall väl inte ställa orimliga krav om nu inte så är fallet. Utan känna till att det finns två Thailand i så fall en med sinsod och en utan. Och en där tjejer funkar som här.

Phodee

Om din fru säger att sinsod är något som inte förekommer i Bangkok så måste hon vara både blind och döv. Thailändska tidningar är ju fullkomligt överfyllda med bröllopshistorier från de rika och fina folkets skara och i dom artiklarna brukar även storleken på sinsod nämnas.

Självklart bryr sig inte alla familjer om sinsod nu för tiden men en personlig gissning är att bröllop med sinsod är betydligt vanligare än bröllop utan sinsod, även i det så kallade "moderna" Bangkok.

Vad gäller påståendet "där tjejerna funkar som här" så kan du ju fråga din fru om det precis som i Sverige är ok för tjejerna hemma hos henne att gå ut och ragga sk one night stands samt prova sisådär 6-8 olika killar i säng innan dom slutligen stadgar sig för att bilda familj och skaffa barn. För så är det här i Sverige för vanliga svenska tjejer.

Tror nog vi är ganska unika i världen att ha detta förlåtande synsätt och det är förstås därför svenska tjejer har det rykte dom har ute i världen.

Thailands sexmoral är definitivt inte på samma tillåtande nivå som den svenska, inte ens i Bangkok.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Detta håller jag med dig om Kim kan nog tycka att min fru är fördomsfulla och självgoda jag brukar påmina henne om att inte vara detta. Men tycks sitta långt inne

Jag själv är inte det utan tycker att det inte har någon betydelse var man kommer ifrån.

Phodee

All heder åt dig för att du inte dömmer hunden efter håren.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi är väl inte så mycket bättre här i Sverige...Skåningar och Stockholmare brukar väl inte stå så högt i kurs alla gånger.  ;)

Jo det finns förstås en massa fördommar även i Sverige och det skämtas ju en hel del om olika landsdelsinnevånares speciella egenskaper. Men dom flesta normalbegåvade svenskar vet ju att det inte ligger så mycket mer än skämt i det hela och att alla svenskar i grunden egentligen är ganska lika.

I Thailand däremot så tror många människor verkligen att det är skillnad på folk och folk på riktigt och det är ganska tragiskt att se tycker jag. Men det beror förstås på att dom fördomsfulla människorna inte sett så mycket mer av sitt eget land än den egna hemtrakten samt på en allmän okunskap.

Har tyvärr sett mer än ett exempel på rena idi*ter till thailändare, fisförmäma och dryga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett brölopp i Thailand och Sverige kan bli dyrt och stort men är inget tvång enl frugan.

Det är väl därför det om skrivs så i tidningar.

One night stand så som i Sverige är inget som jag överhuvudtaget har set eller hört talas om i Thailand.

Enl frugan förkommer det men annses som mycke dåligt. Hon menar att det var partitjejer de läste på universitet bode själva som var ute och partade inga föräldra som hade koll på dem. Detta var över 10 år sedan som frugan bode i Thailand och läste på universitet.

Som en kul sak kan jag nämna att när jag träffade min fru över internet ställde jag frågan till henne om hon haft pojkvän tidigare hon svarde ja.

Jag ställde följdfrågan om hon var oskuld. Hon skrattade då för sig själv och berättade för sin kompis vad jag hade frågat kompisen sa skippa den killen han kan inte var OK. Men jag fort satte att maila så till slut fick jag telefonnummer och fick komma på en date.

Köpte flygbilget direkt reste efter 2 dagar. På denna vägen är det och kompisen skrattar än idag när vi ibland pratar om det.

Därför ser jag fortfarand se stora skillnader mellan hur vi beskriva Thailand.

Tror att förändringen går snabbt just nu.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med dig Kim att i Thailand är det klassskilnad och jag har fått lära mig att det är lättare att respektera den än att försöka ändra på den.

Försökte tidigare att inte vara så nedlåtand mot de som var fattiga och behandla dem med respekt. Detta resulterade till någon form av de tyckte att jag var dum och att jag inte blev respekterad.

Men jag håller inte med om att man är fisförnäm mot de som kommer från andra delar av Thailand utan det är helt en fråga om språk bruk osv utbildning sättet att föra sig.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thailand ar ett betydligt mer heterogent samhalle an Sverige och dessutom i en snabbare forandring sa man far vara lite forsiktig med sina

"sanningar". Jag tycker nog att bade Phodee och Kim spetsade till sina resonemang val mycket. Jag tror, mark tror, att det 2008 ar valdigt

ovanligt att en thailandska ar oskuld nar hon gifter sig. Dock ar det nog fortfarande vanligt att tjejan forlorar/blir av med sin oskuld till den

hon senare gifter sig med. Helt klart har Kim ratt i att en tjej fran en mindre stad/by forlorar sitt varde och anseende om hon setts med och

framforallt gift sig med en Farang och sedan "kommer ut pa marknaden" igen. Da kravs det nog att hon flyttar darifran samt gor det allt

vanligare; raderar sitt giftermal fran alla offentliga dokument (TiT sa det ar inga problem). Min erfarenhet ar att skillnaderna i synsatt pa

dessa och liknande fragor i forsta hand beror pa samhallsklass och darmed bara indirekt ar en Bkk-Isaan skillnad.     

Jag tror ungefär som du så mitt tidigare resonemang kanske framstod mer tillspetsat än det egentligen var. Vad gäller en thailändsk tjejs oskuld så tror inte heller jag att det är speciellt många som behåller den till själva bröllopsnatten längre. Men som du skriver så förlorar dom nog nästan alltid sin oskuld till den man dom planerar gifta sig med. Att det inte alltid ingår i mannen ifrågas framtidsplan är en annan femma.

Och för att ta mitt eget exempel så väntade vi inte tills vi var gifta gud ske lov eftersom den cermonin inträffade först ett drygt år efter att vi träffats. Men det tog i alla fall 3 månaders dagligt uppvaktande, en förlovningscermoni inför hela hennes släkt, presentation av henne inför sin blivande svenska svärmor, samt förstås ett evinnerligt tjatande från min sida innan hon då motsträvigt gav upp sin mödom.

Vad gäller hennes chanser att träffa en bra thaipojkvän om jag hade lämnat henne i sticket efteråt så var dom förstås inte omöjliga, bara mycket svårare än innan. En thaitjej kallas ju "sao" när dom är ungmö och kring dom tjugo står dom på toppen av sin attraktionskraft gentemot giftassugna jämnåriga eller något äldre thaikillar. Och för att ha chans att fånga dom mest eftertraktade killarna till äkta man så krävs det att man är en både vacker, välutbildad och madonnaliknande orörd kvinnovarelse från en statusmässigt högt placerad familj med anseende. Har familjen inte den sociala bakgrund som krävs kan man glömma killarna från den högsta nivån likväl som man får göra det om man är outbildad, ful.. eller behäftad med ryktet att man kanske inte längre är oerfaren vad gäller sex (det behöver alltså inte ha hänt något på riktigt, det räcker med misstanken). Har en kvinna redan haft sex och detta är känt så är det bara att glömma dom bästa killarna och sikta in sig på sorteringen på skalan under. Men helt kört att hitta en man är det förstås inte. När sedan tjejerna blir äldre (över 25 kanske) så minskar förstås betydelsen av denna orördhet gradvis med åldern.

Allra svårast att hitta en thaiman som vill gifta sig har förstås dom skilda, outbildade tjejerna från dom lägsta sociala klasserna som redan har ett eller fler barn och det är naturligtvis ingen slump att denna grupp finns kraftigt överrepresenterad bland dom tjejer som drar sig till barerna på turistorten.

Och som tur är så knallar det ju i dom områdena in en massa trevliga västerländska killar med en annan moraluppfattning än den dom thailändska killarna besitter och ljuv musik uppstår ofta. Här i Sverige så räknar väl en 30 årig ungkarl det som ett riktigt kap att finna en svensk tjej som bara har ett barn från ett kraschat förhållande på halsen eftersom alla här i Sverige har en historia vid den åldern.

Vi västerländska killar bryr oss ju inte om den tjej vi ska gifta oss med är oskuld eller inte eller har en historia med tidigare kraschade förhållanden, we couldn´t care less. Så att spara sin oskuld till sådana som oss kan väl snarast liknas vid att slänga pärlor till svin eftersom vi inte förstår att uppskatta det. :)

Men som sagt, thailändska unga män ser på detta med helt andra ögon.

Att denna gammaldags syn på sexmoral snabbt håller på att förändras är dock helt klar och många har förstås redan övergett dom idealen för mer moderna. Och dom blir snabbt fler för varje ny könsmogen generation.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja ett brölopp i Thailand och Sverige kan bli dyrt och stort men är inget tvång enl frugan.

Det är väl därför det om skrivs så i tidningar.

One night stand så som i Sverige är inget som jag överhuvudtaget har set eller hört talas om i Thailand.

Enl frugan förkommer det men annses som mycke dåligt. Hon menar att det var partitjejer de läste på universitet bode själva som var ute och partade inga föräldra som hade koll på dem. Detta var över 10 år sedan som frugan bode i Thailand och läste på universitet.

Som en kul sak kan jag nämna att när jag träffade min fru över internet ställde jag frågan till henne om hon haft pojkvän tidigare hon svarde ja.

Jag ställde följdfrågan om hon var oskuld. Hon skrattade då för sig själv och berättade för sin kompis vad jag hade frågat kompisen sa skippa den killen han kan inte var OK. Men jag fort satte att maila så till slut fick jag telefonnummer och fick komma på en date.

Köpte flygbilget direkt reste efter 2 dagar. På denna vägen är det och kompisen skrattar än idag när vi ibland pratar om det.

Därför ser jag fortfarand se stora skillnader mellan hur vi beskriva Thailand.

Tror att förändringen går snabbt just nu.

Phodee

Du har aldrig tänkt på att din fru kanske säger till dig det som passar hennes egen situation bäst? Nämligen att det i Thailand är helt ok att tidigare ha sex med någon annan än sin tilltänkte man eftersom hon uppenbarligen haft det. Tycker nog att du ska tala med fler tjejer från samma bakgrund innan du tar det hon påstår som någon definitiv sanning gällande för alla thailändare.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter som du tar upp det hur är det själv med den saken.

Hur många är det här som har gift sig med en oskuld?

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter som du tar upp det hur är det själv med den saken.

Hur många är det här som har gift sig med en oskuld?

Phodee

Jag har tillbringat 4 mån per år i Thailand dom senaste 11 åren med att på deras eget språk samtala om dylika saker med ett stort antal tjejer i olika åldrar, från olika sociala bakgrunder samt geografiskt spridda över hela landet. Och det jag presenterar är förstås min egen samlade erfarenhet och inte det min fru viskar i mitt öra. ;)

Skämt åsido, men jag talar faktiskt thai och har rest över precis hela landet i 11 års tid och förstås pratat med massor av thailändare.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Phodee

Ja det är fortfarande så stor skillnad på folk i olika delar av landet.

Och för min min fru gällde det samma, hon väntade.

Det ses ner på dom tjejer som inte håller på sig och följer traditionerna.

I våran släkt och omgivning skulle ett sånt liv som din fru beskriver vara omöjligt att leva.

Om man vill ha flera partners och sex före äktenskapet är det nog bara att välja prostitution som yrke.

Så dessa skillnader borde vi som diskuterar olika frågor på forumet känna till, det kan förklara varför vissa av oss upplever saker så olika i samma land.

Mvh Isan Lover

Innebär detta (rödmarkerad text i ditt mess), att du misstänker det finns tjejer baren. för att dom tycker det är kul? Jag menar... om traditionen förhindrar eller försvårar sex före äktenskapet så skulle det ju "teoretiskt"   ;) kunna finnas tjejer i baren som rent av gillar vad dom håller på med... bara en tanke...   :whistle: i så fall ganska intressant, med tanke på att du har förhållandevis lång erfarenhet av Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...