Jump to content
IGNORERAD

Roliga händelser på golfbanan


Krafta

Recommended Posts

Det kan ju inträffa en del bisarra och komiska saker under en golfrunda och det vore skoj att höra vad ni har fått vara med om!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    10

  • Baa

    4

  • KalleKula

    3

  • amja

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Spelade på Green Valley och alla i våran boll var irriterade på att ett par grupper korianer hade startat på 10:an emellan oss och vårat tävlingsgäng så att vi fick stå och vänta på dom innan vi kunde slå ut - vi spelade färdig hålet och fortsatte till nästa hål.

Irritationen hade inte försvunnit helt och hållet så jag peggade upp på ett par 4:ar med dogleg vänster och tänkte att jag skulle stressa dom lite och driva ut bollen strax kort om där korianerna befann sig på fairway.

Samtliga caddies stod rakt framför mig och protesterade inte emot att jag skulle slå ut ( själv så ser man ju inte lika bra på längre avstånd som caddies i 20 års åldern )

Jag tog i allt var jag kunde och fick lite mer draw än jag tänkt mig och bollen flög lite för lågt för att gå över träden i doglegen men bollen tutchade ju en gren så jag tänkte för mig själv att den blir nog ganska kort samtidigt som min caddie tog ett steg framåt och gav mig en smäll på fingrarna

Jag blev lite överaskad, för det hade jag ju inte varit med om tidigare men uppfattade det som om hon tänkte att det hade kunnat gå riktigt illa om bollen inte hade träffat den där grenen innan den landade -skojade bort det hela med caddien och dom andra slog ut.

När jag kom fram till bollen så konstaterade jag att bollen hade hamnat 20 meter förbi där korianerna hade stått och slagit sitt andraslag.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker du då på "18-hål...19 med caddien"?

Eller 19:e på butterfly!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eller 19:e på butterfly!

Ja, där det smakas på klubba.

Swingers, är det slang för golfare?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade på Green Valley och alla i våran boll var irriterade på att ett par grupper korianer hade startat på 10:an emellan oss och vårat tävlingsgäng så att vi fick stå och vänta på dom innan vi kunde slå ut - vi spelade färdig hålet och fortsatte till nästa hål.

Irritationen hade inte försvunnit helt och hållet så jag peggade upp på ett par 4:ar med dogleg vänster och tänkte att jag skulle stressa dom lite och driva ut bollen strax kort om där korianerna befann sig på fairway.

Samtliga caddies stod rakt framför mig och protesterade inte emot att jag skulle slå ut ( själv så ser man ju inte lika bra på längre avstånd som caddies i 20 års åldern )

Jag tog i allt var jag kunde och fick lite mer draw än jag tänkt mig och bollen flög lite för lågt för att gå över träden i doglegen men bollen tutchade ju en gren så jag tänkte för mig själv att den blir nog ganska kort samtidigt som min caddie tog ett steg framåt och gav mig en smäll på fingrarna

Jag blev lite överaskad, för det hade jag ju inte varit med om tidigare men uppfattade det som om hon tänkte att det hade kunnat gå riktigt illa om bollen inte hade träffat den där grenen innan den landade -skojade bort det hela med caddien och dom andra slog ut.

När jag kom fram till bollen så konstaterade jag att bollen hade hamnat 20 meter förbi där korianerna hade stått och slagit sitt andraslag.

Om du tyckte detta var roligt då har du en konstig humor? Har du inte fått kära dig vad som kan hända om en golfboll träffar en människa. sådana som du skall inte spela golf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där det smakas på klubba.

Swingers, är det slang för golfare?

Hehe!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade Sankt Andrews för 9-10 år sedan, nyöppnat och första gången för mig.

Jag hyrde en golfbil för 500 baht, och tur var väl det, banan i sig är JÄTTE-lång och avstånden mellan hålen är enorma, och så det där med höjdskillnader.

På 11 hålet träffade jag en enormt trött norrbagge som gick, han bjöd 20 000 baht för bilen, trodde han skojade,,,,,,,, men inte, sagt och gjort.(norrrmän har pengar)

Hade skitkul den kvällen på bekostnad av en utmattad norrbagge.

Numera är denne norrman dock en god vän och också frekvent läsare på MPR, så tack för det Frode! :14:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade Sankt Andrews för 9-10 år sedan, nyöppnat och första gången för mig.

Jag hyrde en golfbil för 500 baht, och tur var väl det, banan i sig är JÄTTE-lång och avstånden mellan hålen är enorma, och så det där med höjdskillnader.

På 11 hålet träffade jag en enormt trött norrbagge som gick, han bjöd 20 000 baht för bilen, trodde han skojade,,,,,,,, men inte, sagt och gjort.(norrrmän har pengar)

Hade skitkul den kvällen på bekostnad av en utmattad norrbagge.

Numera är denne norrman dock en god vän och också frekvent läsare på MPR, så tack för det Frode! :14:

Kul! Måste ha varit en speciell upplevelse ( va fan 20000 bath för att ta över min golfbil - inga problem ) En sån händelse skulle ju inte inträffa på så många andra ställen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt eller typiskt Thai, stryk det som verkar mest rätt, eller fel, eller skit samma!

En britt som jag känner kan en hel del om dataprogrammering och hjälpte staden f.d. polischef med lite jobb i hemmamiljö, dagen efter golftävling. "Tomorrow you play same me, OK"!

Sagt o gjort, första hålet min vän lyckades pilla i en boogie,polischefen instruerade caddyn, "3 shots!", så fortsatte det, gissa vem som vann, 2 under par, BRUTTO!

En av affärsidkarna hade skänkt förstapriset, en 55 tum Flatsscreen. " I want you to have, you help me, I help you"

Man skulle kanske åka över till Mr Somchai och fråga om han behöver hjälp att klippa häcken eller nåt?

PS min vän har hcp 13, DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste som hänt på golfbanan är när jag slog hole in one på nionde hålet på Botkyrka Golfbana. Tyvär hinner man inte spela nu för tiden. Men i år kunde jag spela 7 ggr i udonthani. Fy fan så kul

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade på Flommen ute vid falsterbonäset för ett antal år sedan med några polare, det var en lite ansträngande runda då det blåste en del samt att alla hål gränsar till vatten, på 18:e så hamnade polarn i greenbunkern, normalt sett så skulle ju inte detta vara något som helst problem för honom men när jag gick fram mot greenen och var cirka 40m bakom så fick jag rysningar i kroppen,stannade upp och tänkte att - cleanar han bunkerslaget så kan han ju sträffa klubbhuset!

Vad hände? Jo han cleanade bunkerslaget och bollen flög rätt in bland lunchgästerna på uteserveringen!

Samtidigt som man såg att han kokade inombords gick han in till uteserveringen letade upp sin boll ibland borden och gick ut igen utan att röra en min.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kokar inombords gör man alltid när man försöker sig på minigolf, helt jävla omöjligt att slå bolluslingen rakt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kokar inombords gör man alltid när man försöker sig på minigolf, helt jävla omöjligt att slå bolluslingen rakt :crazy:

Kokar inombords Hahahahahahah :P

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller det spelade vi i danmark. Vi var två i bollen och båda träffade taket på resturangen. Är inte säker på namet på banan men tror det var Kosör

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har du bytt avatar Jonny?

Den ansågs stötande..

Hoppas ingen blir stött på denna avatar. :P

Ändrades av Jonny Dajmsprecker
Link to comment
Dela på andra sajter

2005 var vi nere ett gäng och spelade på banorna runt Pattaya.

Vad golfbanan hette kommer jag inte ihåg men bilden kanske avslöjar vilken.

Den var i alla fall nyöppnad och såg inbjudande och fin ut.

Cadies delades ut och jag fick en ung men bastant tjej som bara skrattade och log hela tiden. Men hennes kunskaper om golf var inte stora och jag tänkte självklart måsta alla börja någonstans, nybörjare har vi alla varit.

Jag förstod att i hennes situation med ett jobb som detta var hon enbart lycklig så jag försökte att hjälpa henne så gott jag kunde. Och tydligare blev det när hon böjde sig ner efter bollen så gled de trånga byxorna ner en bit och visade de mest slitna trosorna jag sett en tjej någonsin ha på sig.

Lite senare ut på banan vid ett par 4 hål med en svag dogleg vänster hamnade jag i bunkern enbart 15 meter från hål. Jag klev in bunkern och efter skuttade min candie knubbig och lycklig och med ett kvittrande från henne gav hon mig en klubba. Greppade klubban och märkte direkt att detta var inte min sandwedge utan en järn 4. Jag tittade på henne och hon bara log och nickade med tummen upp.

Jag kunde inte hålla mig för skratt och ju mer jag skrattade och tittade på henne skrattade hon i kapp med mig. Hon förstod vad som var fel när jag gick till golfbilen och tog rätt klubba, då flög händerna upp i ansiktet och med ett svagt ljud utstötte hon solly solly.

Hon fick självklart lika mycket dricks som de andra, det var ju en lite annorlunda golfrunda som hon var med att skapa.

/BB

post-3194-0-09308800-1316593206_thumb.jp

post-3194-0-09308800-1316593206_thumb.jp

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...