Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Ett osedvanligt barnsligt inlägg men å andra sidan var ju mitt inlägg innan onödigt otrevligt så jag kan förstå din reaktion.

Så sent som igår skrev jag att jag hoppas att militären inte försöker stoppa sittande regering, jag har flera gånger skrivit att jag hoppas att domstolarna inte heller stoppar regeringen. Jag har också i närmare hundra inlägg skrivit att militärkuppen var fel och i 10-tals inlägg skrivit att sättet Demokraterna kom till makten var fel. Jag har även flera gånger skrivit att PT helt självklart vann valet och att jag har full förståelse för de som röstade på dem. Jag är dessutom republikan.

Så, summa summarum så hade du fel i varenda påstående men det tror jag du visste redan när du skrev men då mitt citerade inlägg var otrevligt så kan det bli så.

Än en gång, jag har full förståelse för thailändare som röstar på PT och viss förståelse för svenskar som gillade gamla TRT. Jag har också full förståelse för att dåligt utbildade och dåligt insatta thailändare gillar Thaksin men det finns ingen som helst ursäkt för en svensk, om han påstår sig vara lite insatt i thailändsk politik, att gilla Thaksin.

Hej

Ja jag upplevde nog ditt inlägg som lite provokativt och reagerade på det, men jag tar inte illa upp och hoppas att inte du gör det heller.

Vad det gäller att den nu valda regeringen ska regera utan inblandning ifrån militär och domstolar och att den föregående regeringen kom till makten på ett felaktigt sätt har vi ju mycket riktigt enats om tidigare och det är ju inte dåligt, för det finns ju fortfarande folk på forumet som hävdar att det var en korrekt politisk och demokratisk process som ledde till att demokraterna fick makten.

Och jag upplever nog just nu att en del (inte du) dåliga förlorare som är väldigt hårda i sin kritik av Yinglucks regering börjar vapenskramla lite igen, och det verkar t.o.m som om en del kan tänka sig en kupp eller något annat odemokratiskt sätt att få bort PT på och återinstallera demokraterna på även om dom inte säger det rakt ut ännu.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Vorani har skrivit en bra artikel i ämnet Chalerm och Thaksin återvändande, och enligt honom är ingenting omöjligt.

http://www.bangkokpo...ess-game-begins

Mvh Isan Lover

Jag håller med om att den var bra.

Några utsnitt;

"Their leaders are now members of parliament. Their lieutenants have been made secretaries and advisers to ministers. (Terrorism charges notwithstanding in both cases.) Their supporters will be handsomely compensated by taxpayers sooner or later."

"On a side note, legal experts say there is little chance of Thaksin getting a fresh judicial review of his 2008 conviction for abuse of power. But this power expert says that when you have the power, you can get away with just about anything, legality is of no concern. Just look at the 2006 coup for example."

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag upplevde nog ditt inlägg som lite provokativt och reagerade på det, men jag tar inte illa upp och hoppas att inte du gör det heller.

Vad det gäller att den nu valda regeringen ska regera utan inblandning ifrån militär och domstolar och att den föregående regeringen kom till makten på ett felaktigt sätt har vi ju mycket riktigt enats om tidigare och det är ju inte dåligt, för det finns ju fortfarande folk på forumet som hävdar att det var en korrekt politisk och demokratisk process som ledde till att demokraterna fick makten.

Och jag upplever nog just nu att en del (inte du) dåliga förlorare som är väldigt hårda i sin kritik av Yinglucks regering börjar vapenskramla lite igen, och det verkar t.o.m som om en del kan tänka sig en kupp eller något annat odemokratiskt sätt att få bort PT på och återinstallera demokraterna på även om dom inte säger det rakt ut ännu.

Mvh Isan Lover

Så domstolar får inte "lägga sig i" regeringens arbete ?

Om regering och dess ledare begår olagligheter gentemot konstitutionen eller andra lagar och regler. Vilka skall då ingripa ?

Och kom inte med ditt patetiska "väljarna vid nästa val" utan försök tänka igenom ditt svar för en gångs skull.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så domstolar får inte "lägga sig i" regeringens arbete ?

Om regering och dess ledare begår olagligheter gentemot konstitutionen eller andra lagar och regler. Vilka skall då ingripa ?

Och kom inte med ditt patetiska "väljarna vid nästa val" utan försök tänka igenom ditt svar för en gångs skull.

Hej

Jag avsåg fiffel och missbruk av lagen i domstolarna i ett politiskt syfte på begäran av landets odemokratiska ej valbara makthavare, och jag förmodar att Atom menade något liknande.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad mot många andra har jag slutat med alkohol!

MVH

HansG

Är det därför du är lika bitter och sur som en menssjuk kärring?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag avsåg fiffel och missbruk av lagen i domstolarna i ett politiskt syfte på begäran av landets odemokratiska ej valbara makthavare, och jag förmodar att Atom menade något liknande.

Mvh Isan Lover

Enligt artikeln så positionerar sig Thaksin för att ta över totalt. Då verkar det inte vara någon fara och färde, utan allt är hur bra som helst. Undrar hur det ser ut om fyra år? Har vi en ny diktatur, istället för att närma sig demokrati? Kan det vara dags för namnbyte kanske! Vad sägs om Thaksland?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Chalerm ska bossa i det kommande knarkkriget.

Det har tidigare uttalats att det denna gång inte ska rensas bland knarkarna med hjälp av handeldvapen.

Av 1,2 miljoner knarkare i Thailand så vill Chalerm och hans kollegor vid ” the national drugs suppression centre”

att 400 tusen knarkare skall rehabiliteras till att bli goda och nyttiga medborgare igen.

  • Jag frågar mig då var dessa 400 tusen ska huseras då fängelserna redan är överfulla?

  • Har det eller ska det byggas speciella avgiftning -, och omskolningsläger för dessa individer?

  • Vad ska hända med de övriga 800 tusen knarkarna?

    Ska de få fortsätta att knarka och finansiera sitt missbruk med brott eller

    ska Chalerms mannar se till att dessa personer tar en lämplig ”överdos”?

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/256036/chalerm-in-charge-of-drugs-suppression

Deputy Prime Minister Chalerm Yubamrung has been appointed director of the national drugs suppression centre, Prime Minister Yingluck Shinawatra said on Sunday.

Ms Yingluck said this after chairing a ceremony to open the national drugs suppression centre at Government House.

The ceremony was attended by Mr Chalerm, Deputy Prime Minister and Interior Minister Yongyuth Wichaidit, Justice Minister Pracha Promnok, Public Health Minister Witthaya Buranasiri, Social Development and Human Security minister Santi Prompat, Defence Minister Yutthasak Sasiprapa, army chief Prayuth Chan-ocha and acting police chief Priewpan Damapong.

Under Mr Chalerm's supervision, one of the centre's objectives is to bring 400,000 of the estimated 1.2 million drug addicts throughout the country - most of them aged between 16 and 24 - back to be an able force of the country in one year in responding to Her Majesty the Queen's wish to see the drug problems solved.

The centre will also cooperate with other countries to prevent cross-border drug traffickings and lay down a plan to create immunity against drugs, the prime minister said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara konstatera att han har ett stort problem att jobba med , som är helt omöjligt att genomföra , bör väl gå åt minst 3 vårdare

per patient och dom bör väl ha en viss utbildning av drogpatienter , eller vad tror ni andra om detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det därför du är lika bitter och sur som en menssjuk kärring?

Jag bara påpekade att jag var nykter. Pröva det själv så mår Du bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan bara konstatera att han har ett stort problem att jobba med , som är helt omöjligt att genomföra , bör väl gå åt minst 3 vårdare

per patient och dom bör väl ha en viss utbildning av drogpatienter , eller vad tror ni andra om detta

Jag tror inte de har någon "masterplan" för hur de ska bota knarkarna.

Det hade ju i så fall inneburit att de hade börjat tänka rationellt och

att de plötsligt hade börjat planera längre än vad den lilla näsan räcker.

Knarkarna kanske bara körs ut till fängelset på "Ko Tarutao " eller till någon öde ö ?

- sedan väntar Chalerms mannar på att abstinenses ska gå över.

Utfodring under tiden kan ju göras med det där luftskeppet som militären köpte in.

Eller också är det tänkt att dessa 400-tusen ska hjälpa till med att gratis gräva och bygga banvallen till den kommande

snabbtågslinjen som Thaksin planerar mellan exempelvis Bangkok och ChingMai?

Allt är möjligt om man är en smart filur som Thaksin eller Chalerm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu säger sig Chalerm veta hur han ska lösa den kommande trängseln i fängelserna.

Den som redan sitter inne på ett flerårigt straff ska sista året uppmuntras att genomgå en yrkesutbildning.

- Jaha, det är alltså så de ska hitta husrum för att kunna rehabilitera 400-tusen knarkare nästa år. :crazy:

Yrkesutbildningen kanske går ut på just att bli banvallsbyggare eller rallare åt Thaksin och Suthep Thaugsuban?

http://Thailand-business-news.com/sv/investment/19771-china-will-invest-in-thai-high-speed-train-better-rail-links

To solve over-crowding jail conditions and prevent drug convicts going back to drug trading after being released,

prisoners will be encouraged to undergo occupational training in the final year of their jail terms, Chalerm said.

http://www.nationmultimedia.com/2011/09/11/national/Coordinate-anti-drugs-campaigns-PM-to-tell-six-min-30164992.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Nu säger sig Chalerm veta hur han ska lösa den kommande trängseln i fängelserna.

Den som redan sitter inne på ett flerårigt straff ska sista året uppmuntras att genomgå en yrkesutbildning.

- Jaha, det är alltså så de ska hitta husrum för att kunna rehabilitera 400-tusen knarkare nästa år. :crazy:

Yrkesutbildningen kanske går ut på just att bli banvallsbyggare eller rallare åt Thaksin och Suthep Thaugsuban?

http://Thailand-busi...tter-rail-links

To solve over-crowding jail conditions and prevent drug convicts going back to drug trading after being released,

prisoners will be encouraged to undergo occupational training in the final year of their jail terms, Chalerm said.

http://www.nationmul...n-30164992.html

Hej SiamNilsson

Tycker du det är fel om de sista året går en yrkesutbildning?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej SiamNilsson

Tycker du det är fel om de sista året går en yrkesutbildning?

Ja - jag tycker att är lite väl sent att vänta till sista året.

Varför sitta inne och mögla i 9 av 10 år, och först sista året få göra något vettigare?

Då är man förmodligen redan så apatisk att man inte orkar ta till sig kunskapen eller se vitsen i det hela.

De bör istället yrkesutbildas och jobba inom murarna i den yrkesrollen från första dagen i fängelset..

Då hinner de att bli duktiga och förhoppningsvis attraktiva på arbetsmarknaden när de kommer ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - jag tycker att är lite väl sent att vänta till sista året.

Varför sitta inne och mögla i 9 av 10 år, och först sista året få göra något vettigare?

Då är man förmodligen redan så apatisk att man inte orkar ta till sig kunskapen eller se vitsen i det hela.

De bör istället yrkesutbildas och jobba inom murarna i den yrkesrollen från första dagen i fängelset..

Då hinner de att bli duktiga och förhoppningsvis attraktiva på arbetsmarknaden när de kommer ut.

Bättre aldrig än sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enligt artikeln så positionerar sig Thaksin för att ta över totalt. Då verkar det inte vara någon fara och färde, utan allt är hur bra som helst. Undrar hur det ser ut om fyra år? Har vi en ny diktatur, istället för att närma sig demokrati? Kan det vara dags för namnbyte kanske! Vad sägs om Thaksland?

Hej

Att Thaksin har som plan att ta över Thailand totalt tvivlar jag verkligen på, och att han är för diktatur är nog bara något som hans fiender försöker lura i folk i besvikelsen när dom förlorar valen, jag tror först och främst att han vill återvända till landet, och jag är faktiskt tveksam till om han planerar någon politisk återkomst alls.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ja - jag tycker att är lite väl sent att vänta till sista året.

Varför sitta inne och mögla i 9 av 10 år, och först sista året få göra något vettigare?

Då är man förmodligen redan så apatisk att man inte orkar ta till sig kunskapen eller se vitsen i det hela.

De bör istället yrkesutbildas och jobba inom murarna i den yrkesrollen från första dagen i fängelset..

Då hinner de att bli duktiga och förhoppningsvis attraktiva på arbetsmarknaden när de kommer ut.

Håller med om detta Herrr Nilsson,

men så långt har man väl inte kommit inom kriminalvården ens i fångarnas paradis Sverige.

I Thailand är det idag betydligt hårdare villkor for fångarna än Sverige, så jag antar att du egentligen håller med om att Chalerms uttalande är ett steg i rätt riktning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag avsåg fiffel och missbruk av lagen i domstolarna i ett politiskt syfte på begäran av landets odemokratiska ej valbara makthavare, och jag förmodar att Atom menade något liknande.

Mvh Isan Lover

Domstolarna dömde kanske inte nödvändigtvis fel men när alla 50/50 beslut går i den ena sidans favör så kan man ju inte annat än att misstänka att det inte gick helt rätt till.

Om man väljer att kritisera domstolarna för att vara emot Thaksin från kuppen fram till valet 2011 så borde man ju heller inte kunna blunda för de fördelarna Thaksin drog av domstolarna fram till kuppen. Som många tidigare påpekat så skulle Thaksin givetvis aldrig tillåtits bli premiärminister, det är garanterat den största rättsskandalen i Thailändsk modern historia och han begick sedan så oerhört många brott under sin tid vid makten att domstolarna borde dömt honom flera gånger om ifall de inte varit helt ägda av och på Shin Corps lönelista.

Det är oerhörda summor pengar i omlopp just nu om man ska tro ryktena och många av de rykten jag hör kommer från mycket väl insatta källor (jag vet, man får inte säga så på MPR). Både generaler, domare och högre statstjänstemän erbjuds pengar från alla möjliga håll för att ta ställning för eller emot Thaksin, det är alltid denne Thaksin, och vad som händer det närmaste året kommer nog prägla Thailand för lång tid framöver. Antalet permutationer på hur Thailand ser ut den 11:e september 2012 är nog fler än antalet medlemmar på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vorani har skrivit en bra artikel i ämnet Chalerm och Thaksin återvändande, och enligt honom är ingenting omöjligt.

http://www.bangkokpo...ess-game-begins

Mvh Isan Lover

Översättning ifrån google

Första delen av artikeln

Att hans familj, vänner och hållare kommer att ta över statliga byråkratier och statliga företag är given. Att hans röstning basen kommer att hållas glada under de kommande fyra åren kan kräva en balansgång, men det är långt ifrån omöjligt uppdrag.

Även om översvämningar skulle visa sig otillräckligt, blir korruptionen frodas och ekonomin inte förbättras, i fyra år fortfarande kommer att vara ett val mellan Thaksin Shinawatra och Abhisit Vejjajiva. Behöver jag säga mer? Nyckeln är att hålla den röda skjortor lycklig.

Deras ledare är nu parlamentsledamöter. Deras löjtnanter har gjorts sekreterare och rådgivare till ministrar. (Terrorism avgifter trots att i båda fallen.) Deras anhängare vackert kommer att kompenseras av skattebetalarna förr eller senare.

Två viktiga utmaningar återstår innan röda mattan kan rullas ut för triumferande återkomst de facto Thailands premiärminister _ säkra en amnesti / kunglig nåd, och med en vänlig arméchef på plats

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Domstolarna dömde kanske inte nödvändigtvis fel men när alla 50/50 beslut går i den ena sidans favör så kan man ju inte annat än att misstänka att det inte gick helt rätt till.

Om man väljer att kritisera domstolarna för att vara emot Thaksin från kuppen fram till valet 2011 så borde man ju heller inte kunna blunda för de fördelarna Thaksin drog av domstolarna fram till kuppen. Som många tidigare påpekat så skulle Thaksin givetvis aldrig tillåtits bli premiärminister, det är garanterat den största rättsskandalen i Thailändsk modern historia och han begick sedan så oerhört många brott under sin tid vid makten att domstolarna borde dömt honom flera gånger om ifall de inte varit helt ägda av och på Shin Corps lönelista.

Det är oerhörda summor pengar i omlopp just nu om man ska tro ryktena och många av de rykten jag hör kommer från mycket väl insatta källor (jag vet, man får inte säga så på MPR). Både generaler, domare och högre statstjänstemän erbjuds pengar från alla möjliga håll för att ta ställning för eller emot Thaksin, det är alltid denne Thaksin, och vad som händer det närmaste året kommer nog prägla Thailand för lång tid framöver. Antalet permutationer på hur Thailand ser ut den 11:e september 2012 är nog fler än antalet medlemmar på MPR.

Hej

Håller med dig även i detta, visst hade Thaksin precis som tidigare och efterföljande PM oftast domstolarna på sin sida, det är ju snarast mer regel än undantag historiskt att den som har makten för tillfället favoriseras i domstolarna, och det är ju bara ännu ett tecken på hur illa dom fungerar, dom skulle i princip behöva upplösas och startas om med hjälp av utländsk expertis.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig även i detta, visst hade Thaksin precis som tidigare och efterföljande PM oftast domstolarna på sin sida, det är ju snarast mer regel än undantag historiskt att den som har makten för tillfället favoriseras i domstolarna, och det är ju bara ännu ett tecken på hur illa dom fungerar, dom skulle i princip behöva upplösas och startas om med hjälp av utländsk expertis.

Mvh Isan Lover

Och ändå dömdes den givetvis helt oskyldiga Thaksin till fängelse när hans eget PPP satt vid makten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Håller med om detta Herrr Nilsson,

men så långt har man väl inte kommit inom kriminalvården ens i fångarnas paradis Sverige.

Hej, Nu håller vi på att glida in i en slags pseudodebatt,

men Sverige har faktiskt kommit en god bit på vägen vad det gäller yrkesutbildning inom murarna.

Finns viljan hos våra fångar så finns också möjligheten att varva både studier och arbete innanför murarna.

Inte behöver man vänta till sista året heller.

Dock har de väl som krav att man ska vara drogfri för att klara av att nöta skolbänken.

http://www.kriminalv...kesutbildning-/

Men att jämföra två så helt olika länder som Sverige och Thailand blir nog inte så rättvist.

Dock borde själva förnuftet hos varje tänkande människa (även i Thailand) begripa att

hårt och innehållsrikt yrkesarbete inom murarna (och även utanför) minskar lusten och

möjligheten till funderingar eller aktiviteter i kriminella banor.

Erhållen yrkesstolthet stärker också självförtroendet, och folk med stark självkänsla fastnar

sällan eller aldrig i drogrelaterad kriminallitet.

Hos dem ryms istället belöningssystemet inom ramen för yrkets utförande och kundens gillande,

vilket i sig resulterar i en progressiv ekonomisk avkastning.

"Ju nöjdare kunder - ju bättre får man det själv."

Men att erbjuda denna yrkesmöjlighet från första dagen innanför murarna kan nog vara politiskt svårt att motivera i ett land som Thailand.

Sådana reformer bör därför ”kamoufleras” som disciplinära åtgärder för att de ska gå hem hos gemene man.

Speciellt i Thailand där många skötsamma ungdomar inte har ekonomisk möjlighet att skaffa sig en bra yrkesutbildning,

och att de därför hamnar i både fattigdom och socialt utanförskap.

Väljer man att ”öppet” och på humanitära grunder erbjuda kriminella interner denna utbildningsservice gratis,

så kan det bland folk i valmanskåren misstolkas som att man gillar att belöna en icke skötsam livsstil.

Detta gör nog att politiska initiativ i den riktningen är ganska sällsynta.

Det kräver dock sin man/kvinna att orka vara en klok samhällsbyggare,

och som populistisk politiker vinner man istället fler och enklare röster genom att kräva vedergällning och hårdare straff.

Det finns även de politiker som har fiskat röster och politiskt gillande genom att helt enkelt skjuta ihjäl

vad som sades vara ett tusental narkotikamissbrukare eller langare.

Märkligt nog så försvann vare sig knarket, langarna eller brukarna med denna åtgärd

- kanske de borde ha ställt in siktet på branschens finansiärer istället?

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej, Nu håller vi på att glida in i en slags pseudodebatt,

men Sverige har faktiskt kommit en god bit på vägen vad det gäller yrkesutbildning inom murarna.

Finns viljan hos våra fångar så finns också möjligheten att varva både studier och arbete innanför murarna.

Inte behöver man vänta till sista året heller.

Dock har de väl som krav att man ska vara drogfri för att klara av att nöta skolbänken.

http://www.kriminalv...kesutbildning-/

Men att jämföra två så helt olika länder som Sverige och Thailand blir nog inte så rättvist.

Dock borde själva förnuftet hos varje tänkande människa (även i Thailand) begripa att

hårt och innehållsrikt yrkesarbete inom murarna (och även utanför) minskar lusten och

möjligheten till funderingar eller aktiviteter i kriminella banor.

Erhållen yrkesstolthet stärker också självförtroendet, och folk med stark självkänsla fastnar

sällan eller aldrig i drogrelaterad kriminallitet.

Hos dem ryms istället belöningssystemet inom ramen för yrkets utförande och kundens gillande,

vilket i sig resulterar i en progressiv ekonomisk avkastning.

"Ju nöjdare kunder - ju bättre får man det själv."

Men att erbjuda denna yrkesmöjlighet från första dagen innanför murarna kan nog vara politiskt svårt att motivera i ett land som Thailand.

Sådana reformer bör därför ”kamoufleras” som disciplinära åtgärder för att de ska gå hem hos gemene man.

Speciellt i Thailand där många skötsamma ungdomar inte har ekonomisk möjlighet att skaffa sig en bra yrkesutbildning,

och att de därför hamnar i både fattigdom och socialt utanförskap.

Väljer man att ”öppet” och på humanitära grunder erbjuda kriminella interner denna utbildningsservice gratis,

så kan det bland folk i valmanskåren misstolkas som att man gillar att belöna en icke skötsam livsstil.

Detta gör nog att politiska initiativ i den riktningen är ganska sällsynta.

Det kräver dock sin man/kvinna att orka vara en klok samhällsbyggare,

och som populistisk politiker vinner man istället fler och enklare röster genom att kräva vedergällning och hårdare straff.

Det finns även de politiker som har fiskat röster och politiskt gillande genom att helt enkelt skjuta ihjäl

vad som sades vara ett tusental narkotikamissbrukare eller langare.

Märkligt nog så försvann vare sig knarket, langarna eller brukarna med denna åtgärd

- kanske de borde ha ställt in siktet på branschens finansiärer istället?

Mvh

SN

Ja, det gäller att inte göra som i Sverige, att ta bort straffet och låta internerna gå i skola eller träna i gymmet hela dagarna tills de blivit stora och starka och kan hota personalen.

Fängelse måste ha ett inslag av straff också!!! Inte bara utbildning. Hur ska det fungera i Thailand, om befolkningen blir varse att man får gratis utbildning i fängelset? Då blir det platsbrist väldigt fort. Låt de sitta i fängelse i några år och börja utbildningen i god tid före straffet är avslutat.

Att ha en human fängelsevistelse behöver inte resultera i svensk naivitet, eller hur?

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...