Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vice premiärminister Chalerm Yoobamrung lovade under torsdagen att "rätta till den fällande

domen" mot före detta premiärminister Thaksin Shinawatra.

Han säger sig dock inte vara säker på hur han ska gå till väga.

"Detta är en stor fråga och jag behöver tid att tänka igenom saker", sade han.

Chalerm förklarade att Thaksin inte blivit dömd för korruption, utan att domen som högsta

domstolen fällde var för att ha brutit mot konstitutionella förordningar.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/home/Chalerm-vows-to-help-get-Thaksin-pardoned-30164822.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Nationmultimediacom-Breakingnews+%28NationMultimedia.com+-+Breakingnews%29

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Amazing Thailand! Cirkus Thailand fortsätter. Pajasen skall hjälpa Thaksin men han vet inte hur det ska gå till...på något sätt ska det kanske gå om man tricksar med lagen lite.

Typiskt dessa människor som inte bryr sig om lagen, den står man gärn aöver.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Amazing Thailand! Cirkus Thailand fortsätter. Pajasen skall hjälpa Thaksin men han vet inte hur det ska gå till...på något sätt ska det kanske gå om man tricksar med lagen lite.

Typiskt dessa människor som inte bryr sig om lagen, den står man gärn aöver.

Eftersom bevisen är solklara och till och med signerade av brottslingen själv så ska det bli intressant att höra hur Chalerm ska lösa detta. Kanske hans söner kan skjuta några igen för att lösa det hela?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att nickedockorna har börjat jättebra på sin senast regeringsperiod de lurat till sig.

Först ordna massmord på egna medlemmar. Sedan lura skiten ur alla med överdrivna vallöften ingen trodde på men helt designade att bedra oförstående.

Efter det hjälpa till att utse Thaksins släktingar till i princip så många viktiga poster som möjligt.

Och nu publikt försöka sig på övergrepp i rättssak.

Demokrati och rättssäkerhet i bästa IL-stil.

Man tycker att IL snart borde börja fatta vad han helt missat under alla dessa senaste år. Men det kommer ju inte att ske.

Han lär nog fortsätta den inslagna banan att ursäkta alla övergrepp men samtidigt kalla det demokratikamp, utveckling och folkvilja. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kriminella högerextremister som köper röster genom vänsterpopulism har aldrig varit bra för något land, hur illa det hinner bli beror på hur snabbt institutioner och vanligt folk reagerar. Hoppas dock att det inte är militären som tror sig vara räddaren i nöden, hade de väntat lite förra gången är jag övertygad om att dessa banditer inte suttit vid makten nu igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så ska Thaksin frias eller snarare rentvås.

Chalerm säger att Thaksins brott eller gärning aldrig har ägt rum, så det så! Ha ha.

*************&***************

Among the options that Pheu Thai seems to be mulling is using the Civil Court's ruling in the Ratchadaphisek land deal to ask that the Supreme Court's verdict against Thaksin be thrown out.

The Civil Court earlier declared Khunying Potjaman's land deal null and void and ordered the central bank to return 772 million baht to her plus 7.5% in interest _ or 60 million baht.

Mr Chalerm said yesterday the court ruling meant that the purchase never took place, and he stressed that Thaksin was never involved in the sale in the first place.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/255660/thaksin-amnesty-gathers-steam

********************************

Så fiffig man kan va, hmmmm ?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ska Thaksin frias eller snarare rentvås.

Chalerm säger att Thaksins brott eller gärning aldrig har ägt rum, så det så! Ha ha.

*************&***************

Among the options that Pheu Thai seems to be mulling is using the Civil Court's ruling in the Ratchadaphisek land deal to ask that the Supreme Court's verdict against Thaksin be thrown out.

The Civil Court earlier declared Khunying Potjaman's land deal null and void and ordered the central bank to return 772 million baht to her plus 7.5% in interest _ or 60 million baht.

Mr Chalerm said yesterday the court ruling meant that the purchase never took place, and he stressed that Thaksin was never involved in the sale in the first place.

http://www.bangkokpo...y-gathers-steam

********************************

Så fiffig man kan va, hmmmm ?

SN

Ahhh, det kör en "Dallas" lösning på det hela där Thaksin kommer ut ur duschen och så har det helt plötsligt inte hänt något!

Betyder det i så fall att Potjaman betalar tillbaka de 772 miljonerna plus ränta som hon då av misstag fått återbetalda?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man tycker att IL snart borde börja fatta vad han helt missat under alla dessa senaste år. Men det kommer ju inte att ske.

Han lär nog fortsätta den inslagna banan att ursäkta alla övergrepp men samtidigt kalla det demokratikamp, utveckling och folkvilja. smile.png

Hej

Jag är naturligtvis jätteglad över att folket segrade mot landets odemokratiska krafter även om det kostade människoliv när dessa försökte behålla makten med militär hjälp, och just nu känns det som landet är på rätt väg igen, det är fred med Kambodja och förhoppningarna är stora på en varaktig lösning av denna konflikt, man ska förhandla med Kambodja om oljan som kommer att gynna båda länderna, och man har gett ett antal vallöften som man nu ser över hur och när man kan införa, och man har ju några år på sig att visa det Thailändska folket att man är kapabla att klara uppgiften, och det fina med demokrati är ju att om en majoritet av folket inte blir nöjda så lär ett nytt pari få chansen vid nästa val, så just nu ser jag optimistiskt på Thailands framtid igen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag är naturligtvis jätteglad över att folket segrade mot landets odemokratiska krafter även om det kostade människoliv när dessa försökte behålla makten med militär hjälp, och just nu känns det som landet är på rätt väg igen, det är fred med Kambodja och förhoppningarna är stora på en varaktig lösning av denna konflikt, man ska förhandla med Kambodja om oljan som kommer att gynna båda länderna, och man har gett ett antal vallöften som man nu ser över hur och när man kan införa, och man har ju några år på sig att visa det Thailändska folket att man är kapabla att klara uppgiften, och det fina med demokrati är ju att om en majoritet av folket inte blir nöjda så lär ett nytt pari få chansen vid nästa val, så just nu ser jag optimistiskt på Thailands framtid igen.

Mvh Isan Lover

Först; som vanligt; det är inte en majoritet av folket (och det kanske du vet nu) så några politiska floskler kring det kan du sluta publicera.

Du kanske läste Wikileaks och annan information om hur jesus, tillsammans med Hun Sen planerade att dra respektive land vid näsan genom att stjäla närmare 70% av det som resp land producerade.

Jag förstår att du kallar det "förhandla med Kambodja om oljan" för du, precis som din jesus, verkar inte se skillnaden på nationen och individens tillgångar. Det känns bra att du så publikt presenterar den ståndpunkten även om den är känd sedan länge.

Khmer Rouge och andra diktaturer tänkte/tänker likadant så det passar väl in på din jesus modell.

Jag ser mycket mörkt på Thailands nationella politiska framtid med stora motsättningar eftersom så stora delar av folket inte vill ha jesus ens i landet, än mindre inblandad i politik.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är naturligtvis jätteglad över att folket segrade mot landets odemokratiska krafter även om det kostade människoliv när dessa försökte behålla makten med militär hjälp, och just nu känns det som landet är på rätt väg igen, det är fred med Kambodja och förhoppningarna är stora på en varaktig lösning av denna konflikt, man ska förhandla med Kambodja om oljan som kommer att gynna båda länderna, och man har gett ett antal vallöften som man nu ser över hur och när man kan införa, och man har ju några år på sig att visa det Thailändska folket att man är kapabla att klara uppgiften, och det fina med demokrati är ju att om en majoritet av folket inte blir nöjda så lär ett nytt pari få chansen vid nästa val, så just nu ser jag optimistiskt på Thailands framtid igen.

Mvh Isan Lover

Jag tror inte du förstår vilken bomb detta är.

Det är just sådana här saker som gör att demokratin går över styr.

Om nu PT skulle vara demokratiskt lagda så skulle man ochså förespråka att enskilda medborgare tog ansvar för sina brott. Och inte göra politik av en persons privata intressen.

Varhelst i världen som det finns "riktig" demokrati. Skulle en politiker diskvalificera sig från vidare politisk karriär, om man skulle börja uttala sig om hur landets högsta domstol sköter sig i enskilda mål.

Som exempel i Sverige kallas sådant för ministerstyre och är högst olagligt, av vissa skäl.

Om dom sen trampar på som elefanter i ett glasskåp misstänker jag att dom snart har trampat på fel tå, varvid vi står inför en militär inblandning igen som ingen vill ha!

Vi har förstått din trångsinthet angående politik. Då du hela tiden förespråkar att demokrati endast sker på valdagen. Sen har man rätt att föra vilken politik/eller icke politik man vill.

Politik är mer än så. Och bara för att man vinner ett val, betyder inte det att man per automatik kan utföra övergrepp på stadskassan för egen vinning.

Hur svårt kan det vara att föra en politik som gynnar folket denna gång? Istället för att ställa en person högst upp på agendan?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror inte du förstår vilken bomb detta är.

Det är just sådana här saker som gör att demokratin går över styr.

Om nu PT skulle vara demokratiskt lagda så skulle man ochså förespråka att enskilda medborgare tog ansvar för sina brott. Och inte göra politik av en persons privata intressen.

Varhelst i världen som det finns "riktig" demokrati. Skulle en politiker diskvalificera sig från vidare politisk karriär, om man skulle börja uttala sig om hur landets högsta domstol sköter sig i enskilda mål.

Som exempel i Sverige kallas sådant för ministerstyre och är högst olagligt, av vissa skäl.

Om dom sen trampar på som elefanter i ett glasskåp misstänker jag att dom snart har trampat på fel tå, varvid vi står inför en militär inblandning igen som ingen vill ha!

Vi har förstått din trångsinthet angående politik. Då du hela tiden förespråkar att demokrati endast sker på valdagen. Sen har man rätt att föra vilken politik/eller icke politik man vill.

Politik är mer än så. Och bara för att man vinner ett val, betyder inte det att man per automatik kan utföra övergrepp på stadskassan för egen vinning.

Hur svårt kan det vara att föra en politik som gynnar folket denna gång? Istället för att ställa en person högst upp på agendan?

Mvh Janne

Hej

Själv tycker jag att det är självklart att Yingluck ska föra en poltik som gynnar folket precis som TRT och PPP gjorde för det är ju tack vare den politiken som folket ger dom förnyat förtroende i val efter val, och jag tycker också att det är självklart att en civil konstitution ska införas så snabbt som möjligt, och jag tycker att detta är helt naturligt att andra beslut som togs under militärstyret ifrågasätts nu när landet åter är demokratiskt, sen är det ju en balansgång för att inte utlösa nya kupper eller juridiskt fiffel ifrån landets ej valbara traditionella makthavare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ahhh, det kör en "Dallas" lösning på det hela där Thaksin kommer ut ur duschen och så har det helt plötsligt inte hänt något!

Betyder det i så fall att Potjaman betalar tillbaka de 772 miljonerna plus ränta som hon då av misstag fått återbetalda?

-Ja, just så är det nog tänkt enligt "manusförfattarna".

Och inte blir jag det minsta förvånad om åtminstone halva thailändska befolkningen plus IL sväljer förklaringen att Khunying Potjaman Na Pombejra bara hade haft en mardröm, och att det tack och lov inte alls hade handlats någon mark vid Ratchadapisek.

Vidare förklarar Thaksin när han kommer ur duschen att han visst är Premiärminister och att han fortfarande är gift med Potjaman. Försäljningen av hans telekomaktier har naturligtvis heller aldrig hänt i verkligheten,

och allt är med andra ord som vanligt i Amazing Thailand.

http://www.youtube.com/watch?v=UvinAPPfyAQ&NR=1

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan politiker, inget trams.

The King for president! :good:

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att det är självklart att Yingluck ska föra en poltik som gynnar folket precis som TRT och PPP gjorde för det är ju tack vare den politiken som folket ger dom förnyat förtroende i val efter val, och jag tycker också att det är självklart att en civil konstitution ska införas så snabbt som möjligt, och jag tycker att detta är helt naturligt att andra beslut som togs under militärstyret ifrågasätts nu när landet åter är demokratiskt, sen är det ju en balansgång för att inte utlösa nya kupper eller juridiskt fiffel ifrån landets ej valbara traditionella makthavare.

Mvh Isan Lover

Är inte kravet i en Demokrati att regeringen för en politik som BARA gynnar det egna folket och INTE direkt gynnar de egna eller nära släktingars privata ekonomi i första hand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att det är självklart att Yingluck ska föra en poltik som gynnar folket precis som TRT och PPP gjorde för det är ju tack vare den politiken som folket ger dom förnyat förtroende i val efter val, och jag tycker också att det är självklart att en civil konstitution ska införas så snabbt som möjligt, och jag tycker att detta är helt naturligt att andra beslut som togs under militärstyret ifrågasätts nu när landet åter är demokratiskt, sen är det ju en balansgång för att inte utlösa nya kupper eller juridiskt fiffel ifrån landets ej valbara traditionella makthavare.

Mvh Isan Lover

Det är just den balansgången dom bevisar att dom ej kan hålla.

Skulle dom verkligen vilja föra seriös politik skulle dom låta Thaksin vara kall.

Nu är ju dom en produkt just av den mannen och har som huvudsakliga agenda att just hjälpa honom till makten igen så at han kansko sig ytterligare.

Demokrati. Kiss my ass!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv tycker jag att det är självklart att Yingluck ska föra en poltik som gynnar folket precis som TRT och PPP gjorde för det är ju tack vare den politiken som folket ger dom förnyat förtroende i val efter val, och jag tycker också att det är självklart att en civil konstitution ska införas så snabbt som möjligt, och jag tycker att detta är helt naturligt att andra beslut som togs under militärstyret ifrågasätts nu när landet åter är demokratiskt, sen är det ju en balansgång för att inte utlösa nya kupper eller juridiskt fiffel ifrån landets ej valbara traditionella makthavare.

Mvh Isan Lover

"...juridiskt fiffel..." Jag storskrattar! Din jesus är mäster i juridiskt fiffel. Nu när nepotismen frodas i Thailand så kan du vara säker på att det blir konfrontationer.

Som jag skrivit tidigare; om man ska titta på domslut som togs under PM Abhisit tid och när det var demokrati, ja då måste man också titta på beslut som togs under din jesus tid förra gången och då måste man titta på beslut som togs före hans tid och då måste man titta på beslut som togs före det i oändlighet

Kallar du det för försoning?

Thailand har haft en form av demokrati sedan en tid. Den kommer inte bli bättre under denna regerings tid. Det har dom redan visat genom alla vallöften som man bryter. Jag hoppas och tror att det blir en kort parentes i Thaialnds historia

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kalla detta för en skräll? Vadå? En jättefavorit på travet skulle ge lägre odds än detta, enda frågetecknet var på vilket sätt man skulle återinsätta DrT, det var åtminnstånne hela röda rörelsen överens om i våran lilla del av Thailand och utan att vara speciellt politiskt kunning eller ens intresserad aå har jag hört detta enda sedan jag återkom hem efter semestern i Sverige.

Ska bli intressant att följa spelet och se vilka eftergifter respektive sida kommer att göra, för tillbaka kommer han, det skulle vara som 100 oddsare eljest!

Baa, som bara lyssnar till Thailändska skvallerkärringar av båda könen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är inte kravet i en Demokrati att regeringen för en politik som BARA gynnar det egna folket och INTE direkt gynnar de egna eller nära släktingars privata ekonomi i första hand ?

Men Tallen, är du inte lite väl orättvis nu?

Visst har Shinawatras politik skapat välstånd och euforisk lycka i landet.

OK - Kanske inte i hela landet, men ändå . . .

- någonstans måste ju pilotprojekten få provas i skarpt läge, eller?

- Ja, tacka vet jag det riktiga "Thaksin Thailand" dvs IL's paradisby där alla är lyckliga och nöjda.

Dubbla skördar fås numera på fälten, det regnar när bonden vill, och solen skiner när IL ska fiska.

Gummiträden som savar och växer så det knakar.

Fri sjukvård och mödravård till alla, och rent och snyggt är det i diken och längs trottoarer tack vare splirrans nya sopbilar.

Och på de allmäna parkeringarna glänser alla nyinköpta bilar ikapp i det strålande vädret.

Man ser bara en och annan lodis, men det beror ju på att de är naturbarn och att de vill ha det så.

Och sist men inte minst så har de på torget rest en mastodontstaty över välgöraren och profeten IL ,

äsch jag menar Thaksin.

Vad kan man mer begära ????

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad mer kan man begära..kanske att IL leder jesus in på röda mattan när de hand i hand beträder thailändsk mark. :friends:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja vad mer kan man begära..kanske att IL leder jesus in på röda mattan när de hand i hand beträder thailändsk mark. :friends:

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Tallen, är du inte lite väl orättvis nu?

Visst har Shinawatras politik skapat välstånd och euforisk lycka i landet.

OK - Kanske inte i hela landet, men ändå . . .

- någonstans måste ju pilotprojekten få provas i skarpt läge, eller?

- Ja, tacka vet jag det riktiga "Thaksin Thailand" dvs IL's paradisby där alla är lyckliga och nöjda.

Dubbla skördar fås numera på fälten, det regnar när bonden vill, och solen skiner när IL ska fiska.

Gummiträden som savar och växer så det knakar.

Fri sjukvård och mödravård till alla, och rent och snyggt är det i diken och längs trottoarer tack vare splirrans nya sopbilar.

Och på de allmäna parkeringarna glänser alla nyinköpta bilar ikapp i det strålande vädret.

Man ser bara en och annan lodis, men det beror ju på att de är naturbarn och att de vill ha det så.

Och sist men inte minst så har de på torget rest en mastodontstaty över välgöraren och profeten IL ,

äsch jag menar Thaksin.

Vad kan man mer begära ????

Mvh

SN

Får mig osökt att tänka på det avsnitt av Simpsons där Homer tar över som Borgmästare iSpringfield. Då han lovat guld och gröna skogar i valet.

Slutade med att Springfield fick bli grannstadens soptipp för att få in ny pengar. Då han slösat bort alla pengar på sopgubbar som utför alla möjliga tjänster till medborgarna i staden

homer.gif

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

Det beror väl på om han skulle se dig som fan eller stalker? :crazy:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...