Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bara av nyfikenhet... vad använder du själv för källor?

Har sett att vissa verkar balla sig på bekostnad av de som googlar efter information eller använder wiki.

Troligen tycker de att eftersom de själva inte kan ett jota så kan ingen annan det heller. :)

I flera fall är deras egna källor en otroligt bristfällig kommunikation med sin tjej som "de" anser vara världens sanningskälla #1.

Med "bristfällig" menar jag egentligen "obefintlig" eftersom jag vet att flertalet av de som skriver dessa saker inte pratar thai för 5 öre (ja, förutom de obligatoriska orden på "gin kao"-nivå) och inte hänger med i varken nyhetssändning eller ens allmänna diskussioner.

Mina källor, förutom wiki, google och allmänna nyhetsmedier då, är t.ex twitter där jag följer och diskuterar med flera personer som är direkt eller indirekt involverade, eller som själva känner en del folk och följer löpande händelser.

Vad har du själv för källor?

Använder mest nätbaserade källor som du, men det finns bättre än wiki och jag sållar rätt hårt när det gäller icke officiella medier tex twitter, personliga bloggar mm enbart av den anledningen att dem är garanterat subjektiva och har ingen som står tillsvars som ansvarig utgivare. Helt enkelt en bra käll koll. Så att balla sig? Det vet jag inte riktigt, men att bygga sin info på dåligt byggda källor är inte seriöst i mina ögon, men det är vad jag tycker det. Att man bygger åsikter på den informationen man har valt att ta in är en annan sak, men kalla det inte för info eller källa.

Tror nog jag att jag har ganska bra koll på hur diskusionerna går i Thailand då jag bott där i dem senaste åren och umgåtts med en del välutbildade thailändare så tror jag nog att jag inte faller i den kategorin. Har inga problem med nyhetssändningar på thailändsk tv.

Bristfällig kommunikation? Tycker nog att jag kan tillräckligt med thai för att kunna föra en konversation om politik och förstå vad folk tycker. Så tagga ner lite när det gäller den biten. hur är det själv med din thai?

Min "säkra källa" finns tyvärr inte tillgänglig längre så gör gärna en koll innan du kastar skit på andra. m.a.o en väldigt dålig research av dig och du skall framstå så seriös?? Är det så du kollar dina fakta? Så av dem skälen använder jag mig av andra källor.

Mina källor är officiell thai media, både röd och gul media, via satellit tv, nät tidningar, mm Alla med ansvariga chef redaktörer eller ansvariga utgivare. men det kan du googla fram, du som gillar det...

//Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En modifierad djungeltrumma med inbyggda röksignaler?

Har också noterat att de som beklagar sig över de som anger wiki eller källor från google sällan eller aldrig hänvisar till några källor. Det är tydligen sånt som alla vet...

Googla då ordet källkritik så kanske det går upp ett ljus varför folk är kritiska. Då kanske den blir lika värdefull som din djungeltrumma med inbyggda röksignaler?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

För dig och dina få vänner på den extrema högerkanten förstår jag att det vore en stor ära, lite som att träffa IL Duce (IL, var känner jag igen den akronymen från?), en annan fascist som försökte förbjuda all facklig verksamhet. Om jag träffar Thaksin igen hoppas jag att jag har sinnesnärvaro nog att åtminstonde ge honom en riktig arbetarrallarsving i fejjan innan jag slås ned av någon av hans hi-so gorillor.

Man kan gilla den politik som TRT förde men man kan inte gilla Thaksin, eller ens acceptera honom, utan att vara en hängiven fascist eller extremt naiv och dåligt insatt, gränsande till direkt korkad.

Nu va du riktigt ilsk, men om du tar en Wirre till så kanske det går över, sen tycker jag det luktar hot, "rallarswing", det tror jag inte du förmår, ska till rediga karlar till det, eller kanske 2 wirre till! :13:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ej saknad av fler!!!!!

Menar du i Thailand eller på MPR?

Om du kör med gardering, 1 rätt o 1 fel är jag böjd att tro!

Realisten Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder mest nätbaserade källor som du, men det finns bättre än wiki och jag sållar rätt hårt när det gäller icke officiella medier tex twitter, personliga bloggar mm enbart av den anledningen att dem är garanterat subjektiva och har ingen som står tillsvars som ansvarig utgivare. Helt enkelt en bra käll koll. Så att balla sig? Det vet jag inte riktigt, men att bygga sin info på dåligt byggda källor är inte seriöst i mina ögon, men det är vad jag tycker det. Att man bygger åsikter på den informationen man har valt att ta in är en annan sak, men kalla det inte för info eller källa.

Tror nog jag att jag har ganska bra koll på hur diskusionerna går i Thailand då jag bott där i dem senaste åren och umgåtts med en del välutbildade thailändare så tror jag nog att jag inte faller i den kategorin. Har inga problem med nyhetssändningar på thailändsk tv.

Bristfällig kommunikation? Tycker nog att jag kan tillräckligt med thai för att kunna föra en konversation om politik och förstå vad folk tycker. Så tagga ner lite när det gäller den biten. hur är det själv med din thai?

Min "säkra källa" finns tyvärr inte tillgänglig längre så gör gärna en koll innan du kastar skit på andra. m.a.o en väldigt dålig research av dig och du skall framstå så seriös?? Är det så du kollar dina fakta? Så av dem skälen använder jag mig av andra källor.

Mina källor är officiell thai media, både röd och gul media, via satellit tv, nät tidningar, mm Alla med ansvariga chef redaktörer eller ansvariga utgivare. men det kan du googla fram, du som gillar det...

//Perra

Håller med om att det är bra med källkoll och tycker inte heller att det är seriöst med spridande av subjektiva åsikter som om de vore saklig information.

Men jag tycker också att det är tråkigt om folk kastar ur sig kritik om andras informationshämtande utan att ha på fötterna.

Det faktum att något finns på wiki, eller har googlats fram, betyder nämligen inte att informationen saknar källa.

Det felaktiga generella argument att wiki saknar källa, eller är dåligt, betyder bara att man själv inte begripit hur informationen på wiki kommit till och hur den kan verifieras.

Att i det läget klanka ner på andra som använder dessa tjänster som del i sin informationsbildning är därför ganska "b" och i alla fall jag tolkar det som ett sista pinsamt argument när man inte har något eget konkret att komma med.

Min Thai är ganska ok, relativt sett, och med nöd och näppe tillräcklig för att kunna förstå sammanhangen och en del sakinnehåll i nyhetssändningarna. Men jag missar tyvärr en del viktiga detaljer och ibland fattar jag inte alls. Och jag har tyvärr ibland problem med innebörden även om det ofta också går bra att förstå.

Det märkliga för mig är att ALLA västerlänningar jag träffat under mina sex år i Thailand, utom en enda, var för dåliga på thai för att kunna hänga med på nyhetssändningar. Inklusive alla MPR-medlemmar jag träffat.

Däremot så har jag träffat många som påstår sig kunna förstå. Ofta grabbar som tror sig vara fullblodsproffs på thailändska efter att frugans kompisar givit tummen upp och sagt "puut thai geng maak" bara för att gubben själv lyckats säga "Gin arai wan nii?" på ett sätt som får tenstasvenska att låta infött.

Men du är säkert det andra undantaget och om du sitter ensam hemma och kollar på thai-tv via satellit så borde du onekligen kunna väldigt bra thai. Speciellt om du inte har några problem med nyhetssändningar på thailändsk tv. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså du menar den reformen som han blockade när han satt i opposition slutet 1999 och som han sedan kopierade, införde och tog åt sig äran för? Är det den reformen du menar? Tänk att det finns folk som kan så lite om Thailändsk politik att dom inte känner till detta. :-)

Hej

Ja jag förstår att det svider att det var Thaksin som gick till val på denna viktiga reform, och införde den trots alla protester ifrån PAD som påstod att den var omöjlig att införa av kostnads skäl och att landet skulle gå under ekonomiskt, men både reformen och landet finns kvar ännu.

Men nu har vi nog tappat tråden i ämnet lite.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Googla då ordet källkritik så kanske det går upp ett ljus varför folk är kritiska. Då kanske den blir lika värdefull som din djungeltrumma med inbyggda röksignaler?

På tal om att totalt ha missförstått allt... :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är bra med källkoll och tycker inte heller att det är seriöst med spridande av subjektiva åsikter som om de vore saklig information.

Men jag tycker också att det är tråkigt om folk kastar ur sig kritik om andras informationshämtande utan att ha på fötterna.

Det faktum att något finns på wiki, eller har googlats fram, betyder nämligen inte att informationen saknar källa.

Det felaktiga generella argument att wiki saknar källa, eller är dåligt, betyder bara att man själv inte begripit hur informationen på wiki kommit till och hur den kan verifieras.

Att i det läget klanka ner på andra som använder dessa tjänster som del i sin informationsbildning är därför ganska "b" och i alla fall jag tolkar det som ett sista pinsamt argument när man inte har något eget konkret att komma med.

Min Thai är ganska ok, relativt sett, och med nöd och näppe tillräcklig för att kunna förstå sammanhangen och en del sakinnehåll i nyhetssändningarna. Men jag missar tyvärr en del viktiga detaljer och ibland fattar jag inte alls. Och jag har tyvärr ibland problem med innebörden även om det ofta också går bra att förstå.

Det märkliga för mig är att ALLA västerlänningar jag träffat under mina sex år i Thailand, utom en enda, var för dåliga på thai för att kunna hänga med på nyhetssändningar. Inklusive alla MPR-medlemmar jag träffat.

Däremot så har jag träffat många som påstår sig kunna förstå. Ofta grabbar som tror sig vara fullblodsproffs på thailändska efter att frugans kompisar givit tummen upp och sagt "puut thai geng maak" bara för att gubben själv lyckats säga "Gin arai wan nii?" på ett sätt som får tenstasvenska att låta infött.

Men du är säkert det andra undantaget och om du sitter ensam hemma och kollar på thai-tv via satellit så borde du onekligen kunna väldigt bra thai. Speciellt om du inte har några problem med nyhetssändningar på thailändsk tv. :thumbsup:

Det måste vara taxichaffisen Maichai du menar, för han följer ju nyhetssändningarna på Thai utan några som helst problem :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

För dig och dina få vänner på den extrema högerkanten förstår jag att det vore en stor ära, lite som att träffa IL Duce (IL, var känner jag igen den akronymen från?), en annan fascist som försökte förbjuda all facklig verksamhet. Om jag träffar Thaksin igen hoppas jag att jag har sinnesnärvaro nog att åtminstonde ge honom en riktig arbetarrallarsving i fejjan innan jag slås ned av någon av hans hi-so gorillor.

Man kan gilla den politik som TRT förde men man kan inte gilla Thaksin, eller ens acceptera honom, utan att vara en hängiven fascist eller extremt naiv och dåligt insatt, gränsande till direkt korkad.

Hej

Ja du får väl göra som vanligt och hoppas på en militärkupp och nya upplopp, för dom grupper i landet som du sympatiserar med du lär ju inte få någon chans att regera om folket får rösta i fria val, men visst ja militärkupp och efterföljande fiffel för att få Demokraterna till makten heter ju "demokratisk process" i eran värld, och då är det ju ok.

Men inte för mig jag är allt en lite mer bokstavstrogen demokraivän som bekant, och tycker därför att det är självklart att folket väljer sina ledare i fria val och att dom valda regerar mandatperioden ut utan att militär, kungliga rådgivare och små men inflytelserika elit grupper på samhällets högerkant har någon vetorätt.

Dom kungliga ska klippa av snören och dela ut medaljer, militären ska försvara landet mot attacker utifrån, och dom små grupperna i eliten med maktbegär ska bara ha en röst per person som övriga medborgare i landet, och dom folkvalda ska regera så ser det ut i min värld.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara taxichaffisen Maichai du menar, för han följer ju nyhetssändningarna på Thai utan några som helst problem :)

Har aldrig träffat Maichai så det där "måste" föll sig platt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Dom kungliga ska klippa av snören och dela ut medaljer, militären ska försvara landet mot attacker utifrån, och dom små grupperna i eliten med maktbegär ska bara he en röst per person som övriga medborgare i landet, och dom folkvalda ska regera så ser det ut i min värld.

Mvh Isan Lover

Så ser det nog ut i de flestas värld.. Men du glömde att dömda brottslingar ska sitta bakom lås och bom va? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig träffat Maichai så det där "måste" föll sig platt. :)

Aj fan, det är ju inte många faranger som följer nyhetssändningarna på Thai tv obehindrat, men taxichaffisen är 1 av dem(enl egen utsago) ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du får väl göra som vanligt och hoppas på en militärkupp och nya upplopp, för dom grupper i landet som du sympatiserar med du lär ju inte få någon chans att regera om folket får rösta i fria val, men visst ja militärkupp och efterföljande fiffel för att få Demokraterna till makten heter ju "demokratisk process" i eran värld, och då är det ju ok.

Men inte för mig jag är allt en lite mer bokstavstrogen demokraivän som bekant, och tycker därför att det är självklart att folket väljer sina ledare i fria val och att dom valda regerar mandatperioden ut utan att militär, kungliga rådgivare och små men inflytelserika elit grupper på samhällets högerkant har någon vetorätt.

Dom kungliga ska klippa av snören och dela ut medaljer, militären ska försvara landet mot attacker utifrån, och dom små grupperna i eliten med maktbegär ska bara he en röst per person som övriga medborgare i landet, och dom folkvalda ska regera så ser det ut i min värld.

Mvh Isan Lover

Det seplar ingen roll hur många gånger du skriver att du är demokrativän eftersom det är uppenbart för alla som följt trådarna att du varken begriper vad demokrati och parlamentarism handlar om. Lägg därtill det faktum att du stödjer utomdemokratiska metoder så som att man störtar regeringar med våld, jagar och har ihjäl oliktänkare, ljuger med information och utomrättsliga massmord.

Så fortsätt hävda dig bokstavstrogen demokrativän bara... :)

Och fortsätt kalla oss vad du vill och fortsätta påstå saker om oss som inte stämmer.

Dina påstående om oss har ungefär samma sanningshalt som ditt demokratistöd.

Vi andra fortsätter vårt sökande efter ökad förståelse och vår strävan efter ett jämlikare och mer demokratiskt Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj fan, det är ju inte många faranger som följer nyhetssändningarna på Thai tv obehindrat, men taxichaffisen är 1 av dem(enl egen utsago) :wink:

Ok. Men varför drar du igång en diskussion om honom här istället för att adressera honom direkt? Är dagens eftermiddagste inställt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Men varför drar du igång en diskussion om honom här istället för att adressera honom direkt? Är dagens eftermiddagste inställt?

För att jag trodde att du drog in honom när du berättade om farangen som följde nyheterna.

Nejdå eftermiddagsteet intages som vanligt,kommer du?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om att totalt ha missförstått allt... :D

Det måste jag verkligen ha gjort för jag fattar inte ens vad du menar med din kommentar? :sarcastic:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag trodde att du drog in honom när du berättade om farangen som följde nyheterna.

Nejdå eftermiddagsteet intages som vanligt,kommer du?

Tyvärr. Har möte med nomenklaturan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är bra med källkoll och tycker inte heller att det är seriöst med spridande av subjektiva åsikter som om de vore saklig information.

Men jag tycker också att det är tråkigt om folk kastar ur sig kritik om andras informationshämtande utan att ha på fötterna.

Det faktum att något finns på wiki, eller har googlats fram, betyder nämligen inte att informationen saknar källa.

Det felaktiga generella argument att wiki saknar källa, eller är dåligt, betyder bara att man själv inte begripit hur informationen på wiki kommit till och hur den kan verifieras.

Att i det läget klanka ner på andra som använder dessa tjänster som del i sin informationsbildning är därför ganska "b" och i alla fall jag tolkar det som ett sista pinsamt argument när man inte har något eget konkret att komma med.

Min Thai är ganska ok, relativt sett, och med nöd och näppe tillräcklig för att kunna förstå sammanhangen och en del sakinnehåll i nyhetssändningarna. Men jag missar tyvärr en del viktiga detaljer och ibland fattar jag inte alls. Och jag har tyvärr ibland problem med innebörden även om det ofta också går bra att förstå.

Det märkliga för mig är att ALLA västerlänningar jag träffat under mina sex år i Thailand, utom en enda, var för dåliga på thai för att kunna hänga med på nyhetssändningar. Inklusive alla MPR-medlemmar jag träffat.

Däremot så har jag träffat många som påstår sig kunna förstå. Ofta grabbar som tror sig vara fullblodsproffs på thailändska efter att frugans kompisar givit tummen upp och sagt "puut thai geng maak" bara för att gubben själv lyckats säga "Gin arai wan nii?" på ett sätt som får tenstasvenska att låta infött.

Men du är säkert det andra undantaget och om du sitter ensam hemma och kollar på thai-tv via satellit så borde du onekligen kunna väldigt bra thai. Speciellt om du inte har några problem med nyhetssändningar på thailändsk tv. :thumbsup:

Ja du...mig veterligt så har vi aldrig träffats.och naturligtvis är jag inte fullblodsproffs på thailändska och det har jag aldrig sagt.

Då jag inte känner dig eller vet vem du är eller vet vilka du umgås med, så kan jag inte svara på om jag är "det andra undantaget".

Men jag tror dem som vet vem jag är och känner mig lite vet hur mycket thai jag kan och förstår...

Min kritik var av andersibangkok och hans sätt att analysera och debattera, men tack för dina åsikter.

Läs istället den gode andersibangkoks inlägg en bit tillbaka så kanske du kan ta och kritisera den mannen istället så som han sprider sin dynga över andra medlemmar.

En allvetande guru verkar han ha utropat sig till att vara.

En mer fyrkantig debattör får man leta efter.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du...mig veterligt så har vi aldrig träffats.och naturligtvis är jag inte fullblodsproffs på thailändska och det har jag aldrig sagt.

Då jag inte känner dig eller vet vem du är eller vet vilka du umgås med, så kan jag inte svara på om jag är "det andra undantaget".

Men jag tror dem som vet vem jag är och känner mig lite vet hur mycket thai jag kan och förstår...

Min kritik var av andersibangkok och hans sätt att analysera och debattera, men tack för dina åsikter.

Läs istället den gode andersibangkoks inlägg en bit tillbaka så kanske du kan ta och kritisera den mannen istället så som han sprider sin dynga över andra medlemmar.

En allvetande guru verkar han ha utropat sig till att vara.

En mer fyrkantig debattör får man leta efter.

Jag förstod att du hade en dispyt med Andersbangkok men orkade inte ge mig in i den diskussionen.

Fastnade istället på det faktum att du (så som vissa andra gjort tidigare) använde en felaktig förståelse av verktygen wiki och google som grund för smädelse.

Vad gäller tjafset om demokrati så finns inte en(1) definition så som du ger sken av i din ditt svar till Anderbangkok.

Det finns flera definitioner av begreppet och när folk på MPR talar om demokrati så avser man ibland ett demokratiskt valförfarande, i andra fall en demokratisk regeringsform och ibland avser man de demokratiska principerna som handlar om frihet, rättvisa, jämlikhet och självbestämmande.

Det man kan säga vad gäller debatten på MPR är att den "röda" sidan oftast begränsar demokratibegreppet till att enbart innefatta själva valförfarandet vid nationella val medan övriga pratar om det i en vidare betydelse innefattande företrädaransvar, politisk hederlighet, valbarhet inom partier, partipolitisk konsekvens och annat.

Och är det en sak som är genomgående i förklaringarna av demokratibegreppet (oavsett var man söker) så är det ju att begreppet handlar om så mycket mer än bara valförfarande.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag förstår att det svider att det var Thaksin som gick till val på denna viktiga reform, och införde den trots alla protester ifrån PAD som påstod att den var omöjlig att införa av kostnads skäl och att landet skulle gå under ekonomiskt, men både reformen och landet finns kvar ännu.

Men nu har vi nog tappat tråden i ämnet lite.

Mvh Isan Lover

Du skulle nog vara förtjänt av en liten thailändsk historiekurs innan du fortsatte dina diskussioner i ämnet. PAD fanns inte vid den aktuella tiden och bildades först 4-5 år senare.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du får väl göra som vanligt och hoppas på en militärkupp och nya upplopp, för dom grupper i landet som du sympatiserar med du lär ju inte få någon chans att regera om folket får rösta i fria val, men visst ja militärkupp och efterföljande fiffel för att få Demokraterna till makten heter ju "demokratisk process" i eran värld, och då är det ju ok.

Men inte för mig jag är allt en lite mer bokstavstrogen demokraivän som bekant, och tycker därför att det är självklart att folket väljer sina ledare i fria val och att dom valda regerar mandatperioden ut utan att militär, kungliga rådgivare och små men inflytelserika elit grupper på samhällets högerkant har någon vetorätt.

Dom kungliga ska klippa av snören och dela ut medaljer, militären ska försvara landet mot attacker utifrån, och dom små grupperna i eliten med maktbegär ska bara ha en röst per person som övriga medborgare i landet, och dom folkvalda ska regera så ser det ut i min värld.

Mvh Isan Lover

Ett osedvanligt barnsligt inlägg men å andra sidan var ju mitt inlägg innan onödigt otrevligt så jag kan förstå din reaktion.

Så sent som igår skrev jag att jag hoppas att militären inte försöker stoppa sittande regering, jag har flera gånger skrivit att jag hoppas att domstolarna inte heller stoppar regeringen. Jag har också i närmare hundra inlägg skrivit att militärkuppen var fel och i 10-tals inlägg skrivit att sättet Demokraterna kom till makten var fel. Jag har även flera gånger skrivit att PT helt självklart vann valet och att jag har full förståelse för de som röstade på dem. Jag är dessutom republikan.

Så, summa summarum så hade du fel i varenda påstående men det tror jag du visste redan när du skrev men då mitt citerade inlägg var otrevligt så kan det bli så.

Än en gång, jag har full förståelse för thailändare som röstar på PT och viss förståelse för svenskar som gillade gamla TRT. Jag har också full förståelse för att dåligt utbildade och dåligt insatta thailändare gillar Thaksin men det finns ingen som helst ursäkt för en svensk, om han påstår sig vara lite insatt i thailändsk politik, att gilla Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså det finns olika demokrati definitioner beroende på vart man befinner sig? Nu har du nog googlat eller tittat på wikipedia igen, dina vanliga säkra källor! :ironi:

Jajaja, din sanning är ju den enda sanningen. Hack i skivan. :rotfl:

Inse att den nuvarande regeringen är demokratiskt folkvald och bit i det sura äpplet. Eller var det inte ett val? Hmm, nya Thaksin konspirations teorier på ingående kanske? :read:

Jasså det finns olika demokrati definitioner beroende på vart man befinner sig? Nu har du nog googlat eller tittat på wikipedia igen, dina vanliga säkra källor! :ironi:

Jajaja, din sanning är ju den enda sanningen. Hack i skivan. :rotfl:

Inse att den nuvarande regeringen är demokratiskt folkvald och bit i det sura äpplet. Eller var det inte ett val? Hmm, nya Thaksin konspirations teorier på ingående kanske? :read:

Ja tänk...

Nej. det ingår inte i den definitionen.

Skall jag tolka dina senaste inlägg att demokrati syftar till att berika sig själv? Frö det är vad jag uppfatta att du kommenterar.

Om du menar det så kan vi konstatera att du och jag står långt från varandra.

För mig är demokrati något som tillämpas hela tiden för att serva folket, inte något som man tillämpar endast på valdagen och sedan använder för att fylla sin egen plånbok.

Låter väldigt konstigt om detta är din uppfattning.

Du får härmed en möjlighet att korrigera.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag förstår att det svider att det var Thaksin som gick till val på denna viktiga reform, och införde den trots alla protester ifrån PAD som påstod att den var omöjlig att införa av kostnads skäl och att landet skulle gå under ekonomiskt, men både reformen och landet finns kvar ännu.

Men nu har vi nog tappat tråden i ämnet lite.

Mvh Isan Lover

Det svider inte ett dugg. Att däremot göra som han gjorde, det är viktigt att folk känner till. Du tycker väl ändå att lite sanning kan man hålla sig till (även du?)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag tolka dina senaste inlägg att demokrati syftar till att berika sig själv? Frö det är vad jag uppfatta att du kommenterar.

Om du menar det så kan vi konstatera att du och jag står långt från varandra.

För mig är demokrati något som tillämpas hela tiden för att serva folket, inte något som man tillämpar endast på valdagen och sedan använder för att fylla sin egen plånbok.

Låter väldigt konstigt om detta är din uppfattning.

Du får härmed en möjlighet att korrigera.

Som vanligt så (miss)uppfattar du allt efter eget tycke. Du vet mycket väl vad jag menar...

Min definition på demokrati är den som står lexikonen och uppslagsverken, men jag tvivlar på att du vill se det svaret.

Dina person påhopp på debattörer är ganska tröttsamma och sabbar bra debatter med en väldigt dålig ton i dina inlägg. Mitt första inlägg, som du citerar, är något av en kopia av ditt sätt att driva debatt...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så (miss)uppfattar du allt efter eget tycke. Du vet mycket väl vad jag menar...

Min definition på demokrati är den som står lexikonen och uppslagsverken, men jag tvivlar på att du vill se det svaret.

Dina person påhopp på debattörer är ganska tröttsamma och sabbar bra debatter med en väldigt dålig ton i dina inlägg. Mitt första inlägg, som du citerar, är något av en kopia av ditt sätt att driva debatt...

Jag förstår inte alls vad du menar. Du kommenterade på ett sådant sätt att för mig framstod det som helt klart att du menade att demokrati tillämpas endast för att fylla egna fickor.

Det var därför jag frågade i mitt förra inlägg. Det fanns ingen ironi i min fråga utan den var seriöst menad.

Så jag skall tolka ditt senaste inlägg som att dina tidigare svar inte var korrekta eller ironiska?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...