Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ja då är det ju fantastiskt då att du tror dig kunna utala dig om någon annans erfarenhet. Du är möjligen inte släkt med saida? :crazy:

Jaaa och jag gjorde det redan under de så kallade Bankok upproren när man enligt en.del jämnade Bankok med marken Jag sa redan då att här har en del blivet än rödare. En del hävdade då att mina släktingar kommer aldrig att rösta rött igen,Alltså jag såg något annat, med mina tidigare erfarenheter av att tolka politiska srtömnigar, så vem fick rätt. Ja valresultatet pratar ju för sig själv. Här pratar vi politik eller . JJJJa ja förstår egen plånbok, fan att man kan bli så dum politik o egen plånbok.SAAAtan att min inte är större, tror inte det hjälpt. Hjärna o hjärta är större.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Universitet av livet, samt som lagbas för även din yrkesgrupp, och vi var nog alla riktigt röda, så vi kunde suga ut även mindre bemedlade företag, möjligt ett som du nu företräder, vad vet jag. För växla inte detta med röda i Thailand, det är väl där du hamnar snett.

Jag som trodde att lagbasar försvann samtidigt som järnridån brakade ihop-vi har en utrotningshotad art här på MPR som det är bästa att vårda honom... "Suga ut mindre bemedlade företag" trodde inte huvuduppgiften var att sätta sin arbetsgivare i konkurs och göra dina undersåtar arbetslösa?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som trodde att lagbasar försvann samtidigt som järnridån brakade ihop-vi har en utrotningshotad art här på MPR som det är bästa att vårda honom... "Suga ut mindre bemedlade företag" trodde inte huvuduppgiften var att sätta sin arbetsgivare i konkurs och göra dina undersåtar arbetslösa?

Det är ju för härligt att vissa i alla fall är ärliga i sin intention.

Kanske nånting för världsnaturfonden att bevara :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa och jag gjorde det redan under de så kallade Bankok upproren när man enligt en.del jämnade Bankok med marken Jag sa redan då att här har en del blivet än rödare. En del hävdade då att mina släktingar kommer aldrig att rösta rött igen,Alltså jag såg något annat, med mina tidigare erfarenheter av att tolka politiska srtömnigar, så vem fick rätt. Ja valresultatet pratar ju för sig själv. Här pratar vi politik eller . JJJJa ja förstår egen plånbok, fan att man kan bli så dum politik o egen plånbok.SAAAtan att min inte är större, tror inte det hjälpt. Hjärna o hjärta är större.

Du har säkert ett stort hjärta men det där andra, det tvivlar jag på..mycket....

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa han är ju ingen googelmästare precis, Utan mer verklikhets förankrad till skillnad från dig.

Har man inga kunskaper om verkligheten, o erfarenheter samt att tolka strömningar hamnar man i din o rörkrökarns sitiuastion, att sett men inte förstått.

Men jag förstår om jag inte hade haft erfarenhet hade inte ens jag förstått.

Utan hade väl varit en K Ham

Nu har jag ju tagit en time-out från dessa diskussioner och jag tycker det funkat bra, att inte känna sig tvingad att kommentera när gammelstalinister låtsas som att de bryr sig om byborna när det enda de egentligen vill är att de ska förbli fattiga så att fattigmannapensionen räcker längre, är rätt skönt.

Just kommentaren "om jag inte hade haft erfarenhet hade inte ens jag förstått" måste ändå varit den absolut roligaste under hela MPRs livstid. Jag kan se framför mig hur en hel elefanthjord attackerar det Carpentska skjulet medans Carpenter själv sitter där med en gammal video av Weiron i Ottan och Nationalteatern på högsta volym och slår på tangenterna som om de vore sjutummsspik. Viva la Revolution!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju tagit en time-out från dessa diskussioner och jag tycker det funkat bra, att inte känna sig tvingad att kommentera när gammelstalinister låtsas som att de bryr sig om byborna när det enda de egentligen vill är att de ska förbli fattiga så att fattigmannapensionen räcker längre, är rätt skönt.

Just kommentaren "om jag inte hade haft erfarenhet hade inte ens jag förstått" måste ändå varit den absolut roligaste under hela MPRs livstid. Jag kan se framför mig hur en hel elefanthjord attackerar det Carpentska skjulet medans Carpenter själv sitter där med en gammal video av Weiron i Ottan och Nationalteatern på högsta volym och slår på tangenterna som om de vore sjutummsspik. Viva la Revolution!

Vad säger man.. Livet är en fest. Låg nästan på golvet och vred mig i skratt när jag läste ditt inlägg :thumbsup: . Tyvärr är mitt pluskarma slut så jag får väl ge dig ett i morgon om jag kommer ihåg! :14:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att Carpenter är en äkta proletär...som lyssnar till Weiron i Ottan varje morgon.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att Carpenter är en äkta proletär...som lyssnar till Weiron i Ottan varje morgon.

Akompanjerad av detta

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu har jag ju tagit en time-out från dessa diskussioner och jag tycker det funkat bra, att inte känna sig tvingad att kommentera när gammelstalinister låtsas som att de bryr sig om byborna när det enda de egentligen vill är att de ska förbli fattiga så att fattigmannapensionen räcker längre, är rätt skönt.

Just kommentaren "om jag inte hade haft erfarenhet hade inte ens jag förstått" måste ändå varit den absolut roligaste under hela MPRs livstid. Jag kan se framför mig hur en hel elefanthjord attackerar det Carpentska skjulet medans Carpenter själv sitter där med en gammal video av Weiron i Ottan och Nationalteatern på högsta volym och slår på tangenterna som om de vore sjutummsspik. Viva la Revolution!

Det där var nog bland det roligaste jag läst här.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte lätt när kineserna brände ner sina undermåligt byggda affärs säntra. eller var det några andra. Men var det några andra så finns väl kunskapen här. Ni har ju stor kunskap om verkligheten. Så delge mig fakta vem brände. Vem är dömd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Akompanjerad av detta

Finns en skillnad jag känner honom så jag kan bara säga du vet inger kan inget, självständigt möjligt vis kan du länka men egen erfarenhet NÄÄÄÄ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det var inte lätt när kineserna brände ner sina undermåligt byggda affärs säntra. eller var det några andra. Men var det några andra så finns väl kunskapen här. Ni har ju stor kunskap om verkligheten. Så delge mig fakta vem brände. Vem är dömd?

Menar du att det var försäkringsbedrägeri när köpcentrum brann i Bkk förra året? Ja det verkar vara en underbar verklighet herr carpenter lever i, full med möjliga konspirationsteorier.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det var försäkringsbedrägeri när köpcentrum brann i Bkk förra året? Ja det verkar vara en underbar verklighet herr carpenter lever i, full med möjliga konspirationsteorier.. :)

Konstaterat från det carpenterska skjulet någonstans i Issan :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en skillnad jag känner honom så jag kan bara säga du vet inger kan inget, självständigt möjligt vis kan du länka men egen erfarenhet NÄÄÄÄ

Ska man bli orolig när du börjar benämna dig själv i tredje person?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en skillnad jag känner honom så jag kan bara säga du vet inger kan inget, självständigt möjligt vis kan du länka men egen erfarenhet NÄÄÄÄ

Honom, menar du Jesus?

http://www.youtube.com/watch?v=w8bJJ-PUREs

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu är det dags att gå iväg till svägerskans byaffär och öppna en leo och snacka politik :offtopic: och en rejäl nypa ironi. Men dagens sanning är att jag tänker sätta mig i hängmattan och ta en bärs. Snacket kommer med stor sannolikhet enbart handla om en sak. Nämligen048.JPG

Svågern illegala thai raketer som alla slog vad om, även ronoh tjänade sig en liten hacka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jaaa han är ju ingen googelmästare precis, Utan mer verklikhets förankrad till skillnad från dig.

Har man inga kunskaper om verkligheten, o erfarenheter samt att tolka strömningar hamnar man i din o rörkrökarns sitiuastion, att sett men inte förstått.

Men jag förstår om jag inte hade haft erfarenhet hade inte ens jag förstått.

Utan hade väl varit en K Ham

Livets skola har alla gått i, inte bara du min Brutus. :rolleyes:

Har man dessutom en analytisk förmåga som No Buzz så kan man se nyanser i tillvaron, inte bara svart och vitt. Eller vad blir det för färger om man sett allt genom ett rosenrött skimmer och skygglappar på som du? :fool:

No Buzz har kunskap och erfarenhet som han delar med sig av här på MPR, som åtminstone jag uppskattar.

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Isan Lover

Hej

Lite mer spekulationer om Thaksins återkomst, den här gången ifrån Bangkok Pundit.

[size=5]Is Thaksin coming back to Thailand this year?[/size]

By Bangkok Pundit Sep 29, 2011 9:30AM UTC

On Thaksin returning to Thailand, there are three options (1) he comes back to serve his full prison sentence, (2) some constitutional amendment, or (3) some individual pardon/collective pardon is issued.

(1) is a non-starter for Thaksin. (2) Amending of substantive provisions has been delayed until at least 2013. For (3), BP touched on this briefly in a footnote in a post on September 16 in relation to a collective pardon: Excerpt below:

There is another pardon option which has been doing the rounds in recent days and that is through use of a collective pardon for those over 60 who have a jail sentence of less than three years, but who have served some time in prison. The advantage of the government of this option is that Thaksin does have to spend some time in a jail – this is what these stories about the reopening of a prison for political prisoners are about – and this was a pardon that originally originated from the Democrats. Because it is a collective pardon, it will not politically look as bad and it seems the most politically feasible way for Thaksin to return to Thailand without igniting mass protests. Still looking into details of this option and will save that for another post.

Former Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra. Pic: AP.

Vornai has some details on September 18 in the Bangkok Post:

In an interview last week, Senator Wanchai Sonsiri referred to Section 6 of the Criminal Procedure Code, which says a person convicted of a crime who is more than 60 years old and who has received a sentence of no more than three years may appeal for a royal pardon.

Thaksin is 62, and his sentence is two years.

On the question of whether Thaksin would have to do any jail time, Senator Wanchai explained that Thaksin could sit at the police clubhouse for five or 10 minutes, and that would be fine as far as the law is concerned.

He said there’s no need for him to be imprisoned

http://asiancorrespondent.com/66069/is-thaksin-coming-back-to-Thailand/

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl tyvärr inte se att uttalandet i den artikeln skulle vara något som är positivt för Thailand, eller har jag fel?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan väl tyvärr inte se att uttalandet i den artikeln skulle vara något som är positivt för Thailand, eller har jag fel?

Hej

Hur man ser på det här beror väl på om man är för eller emot Thaksin, och både i Thailand och Sverige är ju uppfattningen minst sagt delad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hur man ser på det här beror väl på om man är för eller emot Thaksin, och både i Thailand och Sverige är ju uppfattningen minst sagt delad.

Mvh Isan Lover

Eftersom jag är för Thailand men mot Thaksin..räknas det då som positivt eller negativt?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så om man är emot Thaksin, då är man negativ emot Thailand.

Bra att veta.

ÄNTLIGEN!

Det är på tiden du börjar förstå hur det ligger till-är du emot Thaksin så är du också positiv till diktatur, militärstyre, korruption, valfusk, översvämmningar, valutakrascher, knarkhandel, osv, osv.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Aha, så om man är emot Thaksin, då är man negativ emot Thailand.

Bra att veta.

Nej , men om du alltid argumenterar negativt mot Thaksin eller Yingluck utan att någonsin argumentera positivt for något annat alternativ så är du väldigt negativ.

Det är väl viljan att forändra det som är dåligt , och de positiva krafterna man skall stodja och argumentera for?

'

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...