Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Det är väl det som just är problemet.

Du har storhetsvansinne och har fått för dig att DU representerar folket i norr och öst.

Ganska självpåtaget skulle jag vilja påstå.

Men jag tippar att du anammat samma storhetsvansinne som din idol verkar lida av.

Jag tror att dom flesta Thailändare kan representera sig själv.

I övrigt misstänker jag att för dom flesta Isaanbor är diskussioner på MPR en icke fråga.

Därav tycker jag att det är dax för dig att komma ner på jorden och istället föra diskussioner utifrån vad du tycker själv.

Mvh Janne

Hej

Om det är några på forumet som kan säga sig ha konakt med jorden och dom människor som brukar den så är jag definitivt en av dom, jag är rädd att jag kommer att göra dig besviken och fortsätta se det som sker ur Isaanbons perspektiv, jag beklagar att detta retar dig men jag har inte den minsta tanke på att ändra inställning i denna fråga, och man får ju tillägga att det inte är alla som delar din uppfattning i denna fråga, jag får faktiskt inte bara skäll och ovett, det finns ju faktiskt folk som gärna vill ta del av berättelser och syn på saker och ting, och som känner igen sig i det jag skriver..

Så jag skriver så länge jag får och om moderatorerna tröttnar så får jag väl lägga ned, men vad enskilda medlemmar med en annan politisk och demokratisk åsikt tycker tar jag inte mycket hänsyn till, det är bara att beklaga eran upprördhet. men någon annans facit eller mall tänker jag inte anpassa mig till bara för att glädja er, antingen skriver jag om det som jag faktiskt upplever tillsammans med byborna eller så skriver jag inte alls.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Hej Om det är några på forumet som kan säga sig ha konakt med jorden och dom människor som brukar den så är jag definitivt en av dom, jag är rädd att jag kommer att göra dig besviken och fortsätta se det som sker ur Isaanbons perspektiv, jag beklagar att detta retar dig men jag har inte den minsta tanke på att ändra inställning i denna fråga, och man får ju tillägga att det inte är alla som delar din uppfattning i denna fråga, jag får faktiskt inte bara skäll och ovett, det finns ju faktiskt folk som gärna vill ta del av berättelser och syn på saker och ting, och som känner igen sig i det jag skriver.. Så jag skriver så länge jag får och om moderatorerna tröttnar så får jag väl lägga ned, men vad enskilda medlemmar med en annan politisk och demokratisk åsikt tycker tar jag inte mycket hänsyn till, det är bara att beklaga eran upprördhet. men någon annans facit eller mall tänker jag inte anpassa mig till bara för att glädja er, antingen skriver jag om det som jag faktiskt upplever tillsammans med byborna eller så skriver jag inte alls. Mvh Isan Lover

Jo, om du nu tidigare hade skrivit ur DIN familjs synpunkt så är det ok. Men åter igen så talar du för hela Isaan och det är nog det många irriterar sig över, inklusive mig själv.

Isaan är stort, både till ytan och befolkningsmässigt.

MIN sanning om Isaan skiljer sig väldigt mycket från DIN sanning om Isaan. Det blir lite som att dra hela Norrland och norrlänningarna över en kam, och då kanske man förstår att det blir fel. Om man delar in Norrland i städer och tar t.ex Sundsvall så är det svårt att säga att man "talar för Sundsvall", det blir nog inte helt riktigt det heller.

Inte ens om du tar fyra kvarter i Sundsvall så kan du representera hela det området i vad du skriver (och tycker).

Där av blir dina inlägg heltokiga ibland eller allt för ofta.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om det är några på forumet som kan säga sig ha konakt med jorden och dom människor som brukar den så är jag definitivt en av dom, jag är rädd att jag kommer att göra dig besviken och fortsätta se det som sker ur Isaanbons perspektiv, jag beklagar att detta retar dig men jag har inte den minsta tanke på att ändra inställning i denna fråga, och man får ju tillägga att det inte är alla som delar din uppfattning i denna fråga, jag får faktiskt inte bara skäll och ovett, det finns ju faktiskt folk som gärna vill ta del av berättelser och syn på saker och ting, och som känner igen sig i det jag skriver..

Så jag skriver så länge jag får och om moderatorerna tröttnar så får jag väl lägga ned, men vad enskilda medlemmar med en annan politisk och demokratisk åsikt tycker tar jag inte mycket hänsyn till, det är bara att beklaga eran upprördhet. men någon annans facit eller mall tänker jag inte anpassa mig till bara för att glädja er, antingen skriver jag om det som jag faktiskt upplever tillsammans med byborna eller så skriver jag inte alls.

Mvh Isan Lover

Det är ju just det jag uppmuntrar dig till att göra.

Dock verkar du oftast sväva ut och göra dig till representant för folk du aldrig träffat.

Det är det som är problemet.

Dina alster om vad som händer i byn är faktiskt mycket bra och i alla fall av mig uppskattat många gånger!

Dock verkar du inte kunna skilja på rikspolitik och vad som händer i din lokala by. Därav synes det då som om du tappar förankring med verkligheten.

Och jag är lessen att göra dig besviken. Men i en icke vetenskaplig undersökning av mig har jag frågat flertalet personer från just Issan om dom uppskattade att vara representerade av dig på MPR.

Det rungande svaret var NEEEJ :wink: Dom föredrar att tala för sig själv!

För övrigt frågade dom flesta. Vem är han??

Mvh janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det står dig fritt att tycka vad du vill om mig eller andra och att du ogillar det jag skriver tar jag som en jättestor komplimang eftersom vi befinner oss så långt ifrån varandra både politiskt och demokratiskt, och jag skulle bli orolig för mig själv om vi hade samma syn på det som har skett i Thailand, men det betyder inte att jag ogillar dig eller andra med liknande syn på demokrati som personer, så ta inte illa upp.

Mvh Isan Lover

Att du tar det som en jättestor komplimang att jag inte gillar när du ljuger om bl.a mig och mina sympatier bara förstärker min uppfattning om dig.

Och det är väl självklart att jag tar illa upp. Du måste faktiskt vara osedvanilgt socialt stört, och helt sakna social kompetens, om du inte begriper det.

Dina åsikter och vad du gillar och inte gillar i övrigt stör mig däremot inte det minsta och är knappast något som upprör.

Du får gärna gilla både Thaksin och PT, eller hin håle själv, om du nu vill. Det är upp till dig och vi kan gärna ha en fortsatt saklig debatt

om saker och ting. Det är när du uppenbarligen ljuger, eller generaliserar, om mig eller dina motdebattörer som gränsen nås.

Att vi sedan skulle befinna oss långt ifrån varandra politiskt eller demokratiskt är jag också tämligen säker på att du har fel i.

Du är bara för obegåvad för att förstå att vi egentligen inte gör det. Och det är egentligen rätt tragiskt eftersom alla egentligen strävar efter samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta Länka börja tänka. Sluta Googla börja jogga.

Tack för tipset. Men de flesta av oss började både tänka och gå redan för sådär 30-40 år sedan.

Lycka till med utvecklingen och en får hoppas att ni inte får en allt för jobbig pubertet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan kan dom vara så korkade att lägga fokus på Taxen, bättre dom fokuserar på att regera landet till ngt bra sedan om dom lyckas med det kan dom börja med hemtagningen av honom om 2-3 år men att börja med det visar dåliga signaler, sedan ska han sona sitt straff på ett eller annat sätt, kanske husarrest på koh tao ha ha med gulskjortor som vaktstyrka

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tjena!

Har läst igenom dom flesta inlägg. Måste ge IL credit för sin övertygelse. Han verkar nästan stå ensam på barrikaderna,skjuter vilt och med inlevelse.

Motinläggen är detsamma hela tiden. Själv har jag min egen uppfattning. Vet inte hur många här inne som minns det glada 60-talet o 70-talet.

Charter-resa eller bil med Morsan och farsan till Spanien. Då fanns det en filur som hette Franco(dog 1976)med juntan. Sydde in mer än 2 miljoner människor,

mördade mer än 200.000,avskaffade yttrande o tryckfrihet. Inte f-n gnällde Morsan o Farsan på den regimen. Svenske åkte gladeligen,drack Cerveza,Sangria,käkade helstekt gris,drack pissjummet vin m.m m.m. Det enda jag minns från den tiden politiskt,var Farsan ord: Passa dej för Poliser med trekantiga hattar.

Oavsett regering här i Thailand: Det funkar.

Vad har hänt,beror det på Internet,press,tv eller vad?

Hej

Precis så här uppfattar jag situationen i Thailand idag, många verkar vara beredda att acceptera det mesta bara den nuvarande situationen med stora klassklyftor behålls och detta även med våld och förtryck som vapen, detta bibehåller ju precis som i dåtidens Spanien stabiliteten och garanterar turisterna ett billigt resmål där man som turist har råd att köpa det mesta inklusive andras kroppar för en stund, och så länge detta garanteras så blundar man för det mesta och t.o.m uttalar sitt stöd för förtryckarna, och ser dom som vill ha en förändring som bråkmakare och terrorister.

Mvh Isan Lover

Ja tänk vilket sammanträffande, även i den historien fanns en fackpamp som inte visste vilket ben han skulle stå på :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo, om du nu tidigare hade skrivit ur DIN familjs synpunkt så är det ok. Men åter igen så talar du för hela Isaan och det är nog det många irriterar sig över, inklusive mig själv.

Isaan är stort, både till ytan och befolkningsmässigt.

MIN sanning om Isaan skiljer sig väldigt mycket från DIN sanning om Isaan. Det blir lite som att dra hela Norrland och norrlänningarna över en kam, och då kanske man förstår att det blir fel. Om man delar in Norrland i städer och tar t.ex Sundsvall så är det svårt att säga att man "talar för Sundsvall", det blir nog inte helt riktigt det heller.

Inte ens om du tar fyra kvarter i Sundsvall så kan du representera hela det området i vad du skriver (och tycker).

Där av blir dina inlägg heltokiga ibland eller allt för ofta.

Hej

Än en gång när jag uttalar mig så avser jag den del av Isaan som jag har vistats i till och från sedan 1986 och det främst Udon Thani och Nong Khai området, och där har antalet TRT, PPP och nu PT mer eller mindre legat på över 80% i över 10 år så att säga att man har fel eller saknar rätt att uttala sig om denna landsdels åsikt är märklig, det är ingen som helst tvekan om var en majoritet av folket här uppe hör hemma politiskt och vad dom tycker om t.ex Thaksin och om militärer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Än en gång när jag uttalar mig så avser jag den del av Isaan som jag har vistats i till och från sedan 1986 och det främst Udon Thani och Nong Khai området, och där har antalet TRT, PPP och nu PT mer eller mindre legat på över 80% i över 10 år så att säga att man har fel eller saknar rätt att uttala sig om denna landsdels åsikt är märklig, det är ingen som helst tvekan om var en majoritet av folket här uppe hör hemma politiskt och vad dom tycker om t.ex Thaksin och om militärer.

Mvh Isan Lover

Då får vi väl citera dig. Då du senast i inlägg #168 skriver följande "Det går ju an att sitta på ett forum och säga att Thaksin saknar stöd o.s.v, men jag håller helt med dig om att det blir träfrack på hemresan om dom skulle gå ut med sina hatiska inställning bland vanligt folk, det skulle nog få samma resultat i norr och nord ost som att tala på samma sätt om kungen offentligt i Bangkok, det skulle sluta med upplopp och dödade, och det med garanti."

Vi uppskattar om du inte svävar utanför dom områdena vad gäller fakta om du ej kan belägga att så är fallet.

Jag tolkar i alla fall som att norr och nordost och Bangkok avser större landsdelar än du påstår dig uttala dig om normalt ?

Personligen vad jag tror så är det impopulärt att tala illa om kungen i hela landet och ej reserverat ogillande av Bangkokbor. Men det är inget jag med säkerhet kan belägga. Därför reserverar jag mig till att det är nånting jag bara tror!

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då får vi väl citera dig. Då du senast i inlägg #168 skriver följande "Det går ju an att sitta på ett forum och säga att Thaksin saknar stöd o.s.v, men jag håller helt med dig om att det blir träfrack på hemresan om dom skulle gå ut med sina hatiska inställning bland vanligt folk, det skulle nog få samma resultat i norr och nord ost som att tala på samma sätt om kungen offentligt i Bangkok, det skulle sluta med upplopp och dödade, och det med garanti."

Vi uppskattar om du inte svävar utanför dom områdena vad gäller fakta om du ej kan belägga att så är fallet.

Jag tolkar i alla fall som att norr och nordost och Bangkok avser större landsdelar än du påstår dig uttala dig om normalt ?

Personligen vad jag tror så är det impopulärt att tala illa om kungen i hela landet och ej reserverat ogillande av Bangkokbor. Men det är inget jag med säkerhet kan belägga. Därför reserverar jag mig till att det är nånting jag bara tror!

Mvh Janne

Hej

Det stämmer att jag ofta hänvisar till norra och nord östra Thailand när det gäller mer generella frågor och kända fakta, för dessa båda regioner har mycket gemensamt, det är Thailands fattigaste och näst fattigaste landsdelar och dom delar många problem, och i dessa båda oråden har TRT, PPP och PT sitt starkaste stöd tillsammans med Bangkoks slum och dom flesta i den röda rörelsen härstammar härifrån.

Men uttalar jag mig mer av eget vetande och självupplevt så är det nästan uteslutande Udon Thani och Nong khai områdena som det gäller, här har jag en god inblick i hur folk i allmännhet tycker, tänker och brukar resonera i många frågor.

Hoppas att detta är tydligt nog för dig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer att jag ofta hänvisar till norra och nord östra Thailand när det gäller mer generella frågor och kända fakta, för dessa båda regioner har mycket gemensamt, det är Thailands fattigaste och näst fattigaste landsdelar och dom delar många problem, och i dessa båda oråden har TRT, PPP och PT sitt starkaste stöd tillsammans med Bangkoks slum och dom flesta i den röda rörelsen härstammar härifrån.

Detta är väl just en av grejorna som retar folk på forumet.

Du slänger dig ofta med ordet allmänt känt om saker som ingen annan än du verkar ha hört talas om.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Detta är väl just en av grejorna som retar folk på forumet.

Du slänger dig ofta med ordet allmänt känt om saker som ingen annan än du verkar ha hört talas om.

Mvh Janne

Hej

Det kan ju vara så, men det kan ju bero på att man inte vill höra allt eller ogillar det man hör och då väljer att inte ta till sig det eller t.o.m förneka dess existens, själv tror jag att det lätt blir så att man ser och hör det som stämmer in med ens egen och sin omgivnings syn på saken och här är väl inte jag heller något undantag.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej Än en gång när jag uttalar mig så avser jag den del av Isaan som jag har vistats i till och från sedan 1986 och det främst Udon Thani och Nong Khai området, och där har antalet TRT, PPP och nu PT mer eller mindre legat på över 80% i över 10 år så att säga att man har fel eller saknar rätt att uttala sig om denna landsdels åsikt är märklig, det är ingen som helst tvekan om var en majoritet av folket här uppe hör hemma politiskt och vad dom tycker om t.ex Thaksin och om militärer. Mvh Isan Lover

Skriv det då, och försök inte att stå för hela Isaan's åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv det då, och försök inte att stå för hela Isaan's åsikter.

Hela Issans åsikter går det kanske att få om man redovisar per valdistrikt som i Sverige, viket jag inte har en aning om ifall man gör!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan ju vara så, men det kan ju bero på att man inte vill höra allt eller ogillar det man hör och då väljer att inte ta till sig det eller t.o.m förneka dess existens, själv tror jag att det lätt blir så att man ser och hör det som stämmer in med ens egen och sin omgivnings syn på saken och här är väl inte jag heller något undantag.

Mvh Isan Lover

Man kan alltid ha terorier varför andra inte känner till det man beskriver. Men använder man utryck som allmänt känt förutsätter detta att den breda massan känner till det man pratar om. Känner den breda massan inte till detta. Då är det inte allmänt känt och detta argument faller på eget grepp.

Allra helst då det inte ens finns några länkar till detta.

Jag kan bara gissa vad du får ifrån att vissa saker skulle vara allmänt kända.

Men det verkar som om du överdriver betydelsen av saker du hör från lokala bymedlemmar i din by?

Dock är detta inte på något sätt att ses som fakta angående dig. Och jag lämnar det därvid.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hela Issans åsikter går det kanske att få om man redovisar per valdistrikt som i Sverige, viket jag inte har en aning om ifall man gör!

Nja, då skulle man kunna i IL's fall säga "i Stockholm är man Moderater". Vilket säkert stämmer in på många, men väldigt långt ifrån alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan alltid ha terorier varför andra inte känner till det man beskriver. Men använder man utryck som allmänt känt förutsätter detta att den breda massan känner till det man pratar om. Känner den breda massan inte till detta. Då är det inte allmänt känt och detta argument faller på eget grepp.

Allra helst då det inte ens finns några länkar till detta.

Jag kan bara gissa vad du får ifrån att vissa saker skulle vara allmänt kända.

Men det verkar som om du överdriver betydelsen av saker du hör från lokala bymedlemmar i din by?

Dock är detta inte på något sätt att ses som fakta angående dig. Och jag lämnar det därvid.

Mvh Janne

Ok för en sak skull skull jag böja mig ang länkning. Länka val resultat Du kan se i stort sett by för by.

Om inte du kan, be hjälp från No buss. Resultatet från Isaan talar ju för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok för en sak skull skull jag böja mig ang länkning. Länka val resultat Du kan se i stort sett by för by.

Om inte du kan, be hjälp från No buss. Resultatet från Isaan talar ju för sig själv.

Varför försöker du sparka in öppna dörrar?

Det är väl ingen som motsäger valresultatet i sig.

I IL,s fall brukar konflikterna handla om andra kontroversiella påståenden där han försöker understödja det med att det skulle vara allmänt känt.

Mvh Janne.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan ju vara så, men det kan ju bero på att man inte vill höra allt eller ogillar det man hör och då väljer att inte ta till sig det eller t.o.m förneka dess existens, själv tror jag att det lätt blir så att man ser och hör det som stämmer in med ens egen och sin omgivnings syn på saken och här är väl inte jag heller något undantag.

Mvh Isan Lover

Nej det beror på att du alltför ofta slänger ur dig felaktigheter eller direkta lögner (för en del av det du skriver tyder endera på mycket begärnsad kunskap eller att du medvetet far med osanning. Jag vet inte vilekt du själv uppfattar vara korrekt) och när du inser att du haft fel så döljer du dig endera genom att besvara med helt irrelavnt information elelr så upphör din kommunikationsförmåga totalt.

Så;

Läs på mer

Sväng dig inte med lögner och pådyvla uppfattningar på folk vilka dom inte står för

Att du påtagit dig rollen som talare för Isaan mfl områden visar din ödmjkua inställning till din egen förmåga. Skrattretande.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det beror på att du alltför ofta slänger ur dig felaktigheter eller direkta lögner (för en del av det du skriver tyder endera på mycket begärnsad kunskap eller att du medvetet far med osanning. Jag vet inte vilekt du själv uppfattar vara korrekt) och när du inser att du haft fel så döljer du dig endera genom att besvara med helt irrelavnt information elelr så upphör din kommunikationsförmåga totalt.

Så;

Läs på mer

Sväng dig inte med lögner och pådyvla uppfattningar på folk vilka dom inte står för

Att du påtagit dig rollen som talare för Isaan mfl områden visar din ödmjkua inställning till din egen förmåga. Skrattretande.

Nej det beror på att du alltför ofta slänger ur dig felaktigheter eller direkta lögner (för en del av det du skriver tyder endera på mycket begärnsad kunskap eller att du medvetet far med osanning. Jag vet inte vilekt du själv uppfattar vara korrekt) och när du inser att du haft fel så döljer du dig endera genom att besvara med helt irrelavnt information elelr så upphör din kommunikationsförmåga totalt.

Så;

Läs på mer

Sväng dig inte med lögner och pådyvla uppfattningar på folk vilka dom inte står för

Att du påtagit dig rollen som talare för Isaan mfl områden visar din ödmjkua inställning till din egen förmåga. Skrattretande.

Herreje, hur många hundra inlägg har det skrivits om att IL har fel, OK, visst har han väl fel alltsomoftast och att inte ta till sig uppmaningar om att "länka" eller "visa källa".

Men Du och några till borde väl insett det omöjliga att provocera honom så länge som ni kastat er över hans inlägg med hull o hår vilket är i Er fulla rätt att göra, därvidlag inga negativa åsikter-

Du å andra sidan hävdade i ovanstende citat att han gör sig till orättfärdig tolk för innevånarna i ett område som är omvittnat pro Thaksin, o´kay, självklart är det inte 100% men det är vad jag kunnat läsa nånstans i nån tråd en överväldigande majoritet för det parti hans syster numer styr så helt ute och cyklar är han inte i det specifika fallet.

Men jag beundrar Dig och några av dina påhejare som orkar, lika mycket som beundrar IL för att inte liksom en del av er ta till nedlåtande omdömmen för att ni har olika sätt att bedriva debatt!

Men så länge det håller sig på politikplanet så är det OK att vara lite "tuffaViktor" det tycker jag med, men, när det i allmänintressanta trådar startas häxjakt på IL bara för att det är han som svarar då är det osmakligt och föga seriöst, nu fick tyvärr ditt inlägg stå för dagens gnällinlägg men jag tror att du vet min inställning till skrivandet på MPR.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skriv det då, och försök inte att stå för hela Isaan's åsikter.

Hej

Det har jag gjort många gånger genom åren, men jag har kanske missbedömt hur viktig denna fråga är för en del medlemmar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej det beror på att du alltför ofta slänger ur dig felaktigheter eller direkta lögner (för en del av det du skriver tyder endera på mycket begärnsad kunskap eller att du medvetet far med osanning. Jag vet inte vilekt du själv uppfattar vara korrekt) och när du inser att du haft fel så döljer du dig endera genom att besvara med helt irrelavnt information elelr så upphör din kommunikationsförmåga totalt.

Så;

Läs på mer

Sväng dig inte med lögner och pådyvla uppfattningar på folk vilka dom inte står för

Att du påtagit dig rollen som talare för Isaan mfl områden visar din ödmjkua inställning till din egen förmåga. Skrattretande.

Hej

Det som du och några till upplever som felaktigheter eftersom det inte stämmer med din och några andras skribenters syn på demokrati , fria val och miltärens roll i ett samhälle tycker ju andra stämmer bra med verkligheten, så än en gång ni får nog lära er att leva med att få mothugg när ni försvarar övergrepp och kallar dom en demokratisk process.

Och bara för att några ovanligt aggressiva och högljudda medlemmar inte har hört talas om en sak innebär ju inte med automatik att den inte är allmännt känd av andra och på andra platser.

Och speciellt ödmjuka uppfattar då inte jag er som, så innan ni ber andra om ödmjukhet så kan ni ju börja öva lite på det själva, det skulle göra eran uppmaning lite trovärdigare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Det som du och några till upplever som felaktigheter eftersom det inte stämmer med din och några andras skribenters syn på demokrati , fria val och miltärens roll i ett samhälle tycker ju andra stämmer bra med verkligheten, så än en gång ni får nog lära er att leva med att få mothugg när ni försvarar övergrepp och kallar dom en demokratisk process.

Mvh Isan Lover

Var de här menat som någon form av omvänd psykologi? Så ofta som du försvarat takki´s våldtäkt av demokratin måste det nog vara så.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som du och några till upplever som felaktigheter eftersom det inte stämmer med din och några andras skribenters syn på demokrati , fria val och miltärens roll i ett samhälle tycker ju andra stämmer bra med verkligheten, så än en gång ni får nog lära er att leva med att få mothugg när ni försvarar övergrepp och kallar dom en demokratisk process.

Och bara för att några ovanligt aggressiva och högljudda medlemmar inte har hört talas om en sak innebär ju inte med automatik att den inte är allmännt känd av andra och på andra platser.

Och speciellt ödmjuka uppfattar då inte jag er som, så innan ni ber andra om ödmjukhet så kan ni ju börja öva lite på det själva, det skulle göra eran uppmaning lite trovärdigare.

Mvh Isan Lover

Tror nog att du själ möjligen skulle behöva träna på detta.

I alla fall om man utgår från ödmjukhet som det beskrivs på på wikipedia.

Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.

Framförallt så är en ödmjuk person alltid villig att ge upp och startar inte strider. En extremt ödmjuk person låter alla få som dom vill. Falskt är dock att ödmjuka personer är rädda. Maximalt ödmjuk är man om man är totalt orädd för allting och låter allting hända så som det vill.

Besläktade begrepp är frid , anspråkslöshet och respektfullhet. Varken den kristna medeltida filosofin i Augustinus tappning eller den aristoteliska dygdeetiken anser dock att ödmjukhet är en dygd.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu varit i Bangkok i fyra dar och träffat en del folk från Issan som kör taxi och jobbar på hotell samt restuaranter.

Ingen av dessa hade något gott att säga om Thaksin, och de var samstämmigt säkra på att det är förenat med livsfara för han att återvända i dagsläget. Några var säkra på att inom 6 månader så skulle det invaderas av röda i Bangkok för demonstrationer mot svikna vallöften. Troligen redan innan årsskiftet.

Med detta vill jag säga, att man är från Issan så finns olika åsikter och sympatier faktiskt.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...