Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Lite Off-topic men jag har läst att i världens största demokrati ( USA) så är det fler människor som röstar på vinnaren i American Idol än dom som totalt röstar i presidentvalet.

Hur mycket demokrati blir det då när massor av folk inte ens bryr sig om att rösta ?

Demokrati innebär väl för tusan att man har en skyldighet som medborgare att kritiskt granska olika partiers program och sedan gå till valurnan och rösta på det man tror på.

Skulle man som thailändare på vägen till urnan stöta på någon som vill köpa ens röst för några hundrabattingar så skickar man väl lämpligen iväg en spottloska framför fötterna på den personen.

Veiron i Ottan.

Fritz..

En liten orättvis jämförelse tycker jag. Att lyfta på luren och slå ett telefon nr från tvsoffan är väl inte jämförbart med att rösta i ett presidentval med allt vad det innebär.. Dessutom kan minderåriga som inte har rösträtt i presidentvalet rösta på Idol samt att samma person kan ringa in sin röst flera gånger..

Men visst med IL's sätt att se det så är det säkert jämförbart :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag tycker det är självklart att ett lands flera gånger folkvalda PM ska få vistas i sitt eget land, och själv tycker jag att det normala vore om kuppmakarna skulle sitta inne.

Mvh Isan Lover

Vem är det som hindrar Takki från att åka tillbaka till Thailand?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker det är självklart att ett lands flera gånger folkvalda PM ska få vistas i sitt eget land, och själv tycker jag att det normala vore om kuppmakarna skulle sitta inne.

Mvh Isan Lover

Du har missat att han har inte blivit landsförvisad. Han har flytt som en sunkig råtta och han vågar inte komma tillbaka för att sitta av sitt straff.

Vad jag vet så har ingen förbjudit honom att vistas i Thailand.

Du vet ju dessutom att han fällts för brott och oavsett hur många gånger han valts så gör det honom inte "untouchable" även om han och vissa här på MPR tror det.

Det kallas likhet inför lagen. Tillämpas i demokratier

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig, men vad jag tycker o tänker i frågan får ni nog gissa er till.

MEN, jag ger faktiskt IL rätt i det han skrev, älskad av MÅNGA, om man däri får räkna Thailändare, inte MPR mdlemmar.

Kom hit och ställ er på torget och hata DrT officiellt så blir ni hemskickade i träfracken, var så säkra på det. För en sak VET jag, när DrT:s anhängare blir förbannade på nån som talar illa om honom så är det slut på pratet!

Och detta är alltså för att fötydliga inlägget INTE jag som uttalar några hotelser, det bara är så här!

Mycket möjligt att det är så i Udon, gör det i Songkhla så ger de dig stadens nycklar och bär runt dig i kejsarstol...

Thaksin är mycket riktigt omtyckt i vissa regioner, men definitivt inte i hela Thailand som hans försvarare vill påskina. Han är inte de fattigas riddare-de fattiga i södra Thailand hatar honom till exempel. IL vet inte varför det är så och har inget intresse av att ta reda på det då kunskapen han har inhämtat i sin by om södra Thailand räcker för att han ska döma ut dem som okunniga bonnläppar som inte begriper sitt eget bästa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta börjar likna bibelstudier för de redan religiösa...

. då tror jag i min enfald att det kan vara på sin plats att lägga till en liten blänkare om vad gemene man till stor del tycker ...

... tycker de som jag dagligen ser på vår lokalmarknad ...

Tror du har helt rätt och jag imponeras av den oerhörda omvärldsförståelse som vissa herrar från Udon så blatant och gärna visar upp för hela världen.

Det finns väl nämligen knappast någon med åtminstonde halva hjärnan i behåll, och som är det minsta läskunnig och intresserad, som inte vet att en majoritet i framför allt Udon stöder Thaksin. Och ofta ganska fanatiskt dessutom.

Vad man däremot måste fråga sig är hur stor enfald det krävs för att tro att Udon är Thailand mittpunkt och representativt för "gemene man".

För egen del tror jag det krävs en ganska omfattande enfald OCH en bokstavstro av biblisk karaktär så därför får jag bara hålla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker det är självklart att ett lands flera gånger folkvalda PM ska få vistas i sitt eget land, och själv tycker jag att det normala vore om kuppmakarna skulle sitta inne.

Mvh Isan Lover

Det är väl inget som hindrar honom från att vistas i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har missat att han har inte blivit landsförvisad. Han har flytt som en sunkig råtta och han vågar inte komma tillbaka för att sitta av sitt straff.

Vad jag vet så har ingen förbjudit honom att vistas i Thailand.

Du vet ju dessutom att han fällts för brott och oavsett hur många gånger han valts så gör det honom inte "untouchable" även om han och vissa här på MPR tror det.

Det kallas likhet inför lagen. Tillämpas i demokratier

Likhet inför lagen finns inte i något land vad jag vet. Har man gott om pengar eller kontakter i de rätta kretsarna så kommer man undan på ett helt annat sätt än vad en "medelsvensson" gör.

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har helt rätt och jag imponeras av den oerhörda omvärldsförståelse som vissa herrar från Udon så blatant och gärna visar upp för hela världen.

Det finns väl nämligen knappast någon med åtminstonde halva hjärnan i behåll, och som är det minsta läskunnig och intresserad, som inte vet att en majoritet i framför allt Udon stöder Thaksin. Och ofta ganska fanatiskt dessutom.

Vad man däremot måste fråga sig är hur stor enfald det krävs för att tro att Udon är Thailand mittpunkt och representativt för "gemene man".

För egen del tror jag det krävs en ganska omfattande enfald OCH en bokstavstro av biblisk karaktär så därför får jag bara hålla med.

Det är väl klart att Udon är världens mittpunkt för de som bor i dess närhet och som aldrig varit längre hemifrån, och om du ansträngde din intelligens till att försöka få till nånting som kallas för läsförståelse istållet för läsförvrängning så borde t.o.m. du i din enfald kunnat förstå att jag INTE menar Thailand utan just det jag skrev, UDON, så sluta spela tuffa viktor bakom ditt tangentbord du blir bara mer o mer patetisk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att det är så i Udon, gör det i Songkhla så ger de dig stadens nycklar och bär runt dig i kejsarstol...

Thaksin är mycket riktigt omtyckt i vissa regioner, men definitivt inte i hela Thailand som hans försvarare vill påskina. Han är inte de fattigas riddare-de fattiga i södra Thailand hatar honom till exempel. IL vet inte varför det är så och har inget intresse av att ta reda på det då kunskapen han har inhämtat i sin by om södra Thailand räcker för att han ska döma ut dem som okunniga bonnläppar som inte begriper sitt eget bästa.

Hej MC

Det var just därför jag nogsamt påpekade att detta är en liveupplevelse just i Udon, mitt i Issan!

Vissa tycks inte vilja se detta utan fortsätter framhålla Thailand som typ Sverige en demokratisk förläning med små motsättningar, och sedan försöka förlöjliga andra med en annan syn på saker o ting.

Tycker det är mer relevant för att belysa oliktänket här i Thailand än vad man tycker om skribenter på MPR!

Sedan tror jag de som läser här på MPR har hjärna nog att själva förstå att landet inte odelat är proDrT, och detta utan att idi*tförklara de som har annan åsikt!Opolitiske Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta börjar likna bibelstudier för de redan religiösa.

Vad jag tycker är totalt irrelevant och bör så vara eftersom jag inte har något intresse av att diskutera det jag inte kan påverka, bara en massa luftskott till ingen nytta, men jag tror att det sitter en massa och läser alla floskler åt ena eller andra hållet där person går före sak och då tror jag i min enfald att det kan vara på sin plats att lägga till en liten blänkare om vad gemene man till stor del tycker, sen kan man ju som bekant bevisa vad som helst med statistik, t.ex. att humlan inte kan flyga.

Eftersom det hela tiden framhålls vilken gangster han är, förvisso är han ju dömd och alltså brottsling i lagens bemärkelse, men nu är ju detta Thailand och här ser man i de områden utanför lyx o flärd med 100 000 bath i terminsavgift e.t.c. saker och ting lite olikt de rättesnören vi välskolade och allmäktiga kunskapsbanker ser sakerna.

Det råder ingen som helst tvekan från allas sida som kan läsa att på MPR borde han nog avrättas, precis likadant fast tvärtom tycker de som jag dagligen ser på vår lokalmarknad som har hans porträtt i taket och ofta röda skjortor för att visa sina sympatier, och jag kan med fog säga en sak, dessa människor bryr sig inte ett skvatt om statistik eller bevisföring som inte passar deras syfte, det bara är så och det har inte ett skvatt med mig att göra, tack o lov!

Udon har alltid varit Thaksins partiers starkaste borg och en väldigt stor del av ockupanterna i Bangkok var från Udon så jag tvivlar inte på att han har ett ovanligt stort stöd i just Udon och givetvis blir då statistik och bevisföring helt ointressant, precis som för alla andra frälsta av vad det nu vara månde.

Jag tycker jag skrev ett balanserat inlägg där jag förklarade att många älskar Thaksin men att många, sett över hela Thailand, ändå bara är 15-20%. Det du upplever i Udon är en verklighet men jag bor också i ett valdistrikt där PT vann enkelt och de allra flesta av mina grannar och in-laws röstade på PT, dock tycker de flesta att Thaksin ska hålla sig borta från Thailand och att tala illa om den förrymde brottslingen är inget problem. Även bland de rika och inflytelserika föräldrarna på dotterns skola finns det många PT-supportrar. PT är i grunden ett högerextremistparti, om än med en del vänsterpopulism, och givetvis är deras anledningar att stödja PT och Thaksin helt andra än de flesta Udonbors, så helt klart finns det många olika verkligheter och den ena är inte mer verklig än den andra, dock så är vissa verkligheter vanligare än andra :)

Jag tycker absolut inte Thaksin ska avrättas men som andra grova ekonomiska brottslingar ska han givetvis sitta av sitt straff. Jag vet inte om någon på MPR tycker att Thaksin ska avrättas men det finns nog många som inte skulle bära sorgeband om han kvävde sig själv under en gåsleverorgie i sitt Dubaiska palats.

Så, nu har jag rabblat samma sak för hundrade gången och har tröttnat på mig själv. Jag återkommer vid nästa val, kupp, demonstration eller annan samhällsomvälvande händelse och tro mig, oavsett om vi vill det eller inte så kommer det snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MC

Det var just därför jag nogsamt påpekade att detta är en liveupplevelse just i Udon, mitt i Issan!

Vissa tycks inte vilja se detta utan fortsätter framhålla Thailand som typ Sverige en demokratisk förläning med små motsättningar, och sedan försöka förlöjliga andra med en annan syn på saker o ting.

Tycker det är mer relevant för att belysa oliktänket här i Thailand än vad man tycker om skribenter på MPR!

Sedan tror jag de som läser här på MPR har hjärna nog att själva förstå att landet inte odelat är proDrT, och detta utan att idi*tförklara de som har annan åsikt!Opolitiske Baa

Nu var det ju du som i ditt ursprungsinlägg gav IL "rätt" och jag påpekade att han som vanligt gjort sig till talesman för hela Thailand och dess fattiga utan att ha en enda susning om livet i till exempel Songkhla-han vill inte ens lära sig om deras bördor i livet då det räcker med att lyssna på dem i sin egen by för att döma ut befolkningen i en hel landsdel som efterblivna som inte begriper vad som är bäst för den.

Att man åker hem i en träfrack om man uttrycker en annan åsikt än att Thaksin är gud i Udon är ju tyvärr redan konstaterat som ett faktum.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tjena!

Har läst igenom dom flesta inlägg. Måste ge IL credit för sin övertygelse. Han verkar nästan stå ensam på barrikaderna,skjuter vilt och med inlevelse.

Motinläggen är detsamma hela tiden. Själv har jag min egen uppfattning. Vet inte hur många här inne som minns det glada 60-talet o 70-talet.

Charter-resa eller bil med Morsan och farsan till Spanien. Då fanns det en filur som hette Franco(dog 1976)med juntan. Sydde in mer än 2 miljoner människor,

mördade mer än 200.000,avskaffade yttrande o tryckfrihet. Inte f-n gnällde Morsan o Farsan på den regimen. Svenske åkte gladeligen,drack Cerveza,Sangria,käkade helstekt gris,drack pissjummet vin m.m m.m. Det enda jag minns från den tiden politiskt,var Farsan ord: Passa dej för Poliser med trekantiga hattar.

Oavsett regering här i Thailand: Det funkar.

Vad har hänt,beror det på Internet,press,tv eller vad?

Hej

Precis så här uppfattar jag situationen i Thailand idag, många verkar vara beredda att acceptera det mesta bara den nuvarande situationen med stora klassklyftor behålls och detta även med våld och förtryck som vapen, detta bibehåller ju precis som i dåtidens Spanien stabiliteten och garanterar turisterna ett billigt resmål där man som turist har råd att köpa det mesta inklusive andras kroppar för en stund, och så länge detta garanteras så blundar man för det mesta och t.o.m uttalar sitt stöd för förtryckarna, och ser dom som vill ha en förändring som bråkmakare och terrorister.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kanske vi i fortsättningen ser mer utav DIN åsikt och fakta på det DU skriver. Så vi slipper läsa om DOM den stora röda massan (onämnbar) som har en egen tolkning av vad dom tycker och tänker men inte finns här på MPR.

För gör du det så kan till och med jag börja ge dig karmapoäng emellanåt?.

För övrigt ska du ha kredit för att du inte tappar humöret för det motstånd du möter HÄR.

Jag tror även att du skulle kunna hålla med mig att DOM är olika individer. Och det faller på sin orimlighet att DOM prisar Thaksin i ALLA beslut han gjort under åren.

Därför kan vi väl nöja oss med att det finns en stor massa DOM, som sympatiserar med Thaksin, men det blir lite orimligt när du sedan hänvisar till DOM i stora som små frågor hela tiden.

Som t.ex om det var en komplott mot Thaksin eller inte?

Det finns olika graderingar även i helvetet!

Mvh Janne

Hej

Eftersom jag redan ifrån början på Thaitjejers tid bestämde mig för att i första hand vara Isaans röst på forumet så vill jag inte gärna sluta med det även om deras uppfattning inte alltid stämmer med min egen till 100%, och det av den enkla anledningen att deras åsikter i den här konflikten sällan får något utrymme alls, om det inte är något negativt förstås, det är näst intill bara välutbildade och vältaliga gula och demokrater som skriver i dom politiska trådarna och som försvarar social grupp ett , dom dominerar alla engelsk språkiga media, och detta leder till en obalans som jag upplever som orättvis, så att även jag skulle ställa in mig i ledet och hylla när deras folkvalda ledare jagas ur landet eller förbjuds arbeta politiskt och deras partier förbjuds och löses upp vore ett svek mot dessa fattiga men underbara människor, som är värda allt inflytande dom kan få..

Som jag har sagt tidigare så trivs jag i Isaan och älskar människorna där och jag ser det som självklart att stödja dessa människor längst ned på samhällsstegen i deras kamp för att själva få rösta fram sina ledare och på detta sätt själva få vara med och forma sin framtid, dom ska kunna kasta sina bojor och bli lika mycket värda som andra människor i detta land anser jag, och detta utan att socialgrupp ett ska kunna tvinga kvar dom i okunskap och fattigdom med militärens hjälp.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom jag redan ifrån början på Thaitjejers tid bestämde mig för att i första hand vara Isaans röst på forumet så vill jag inte gärna sluta med det även om deras uppfattning inte alltid stämmer med min egen till 100%, och det av den enkla anledningen att deras åsikter i den här konflikten sällan får något utrymme alls, om det inte är något negativt förstås, det är näst intill bara välutbildade och vältaliga gula och demokrater som skriver i dom politiska trådarna och som försvarar social grupp ett , dom dominerar alla engelsk språkiga media, och detta leder till en obalans som jag upplever som orättvis, så att även jag skulle ställa in mig i ledet och hylla när deras folkvalda ledare jagas ur landet eller förbjuds arbeta politiskt och deras partier förbjuds och löses upp vore ett svek mot dessa fattiga men underbara människor, som är värda allt inflytande dom kan få..

Som jag har sagt tidigare så trivs jag i Isaan och älskar människorna där och jag ser det som självklart att stödja dessa människor längst ned på samhällsstegen i deras kamp för att själva få rösta fram sina ledare och på detta sätt själva få vara med och forma sin framtid, dom ska kunna kasta sina bojor och bli lika mycket värda som andra människor i detta land anser jag, och detta utan att socialgrupp ett ska kunna tvinga kvar dom i okunskap och fattigdom med militärens hjälp.

Mvh Isan Lover

Problemet i detta resonemang är att du tar många fattiga som retorisk gisslan bara för att legitimera det DU skriver.

Allra helst då du gång efter annan skjuter från höften hela tiden.

Om du istället understödde det du skriver med fakta som länkar o.s.v. Så skulle du tas på större allvar och göra dom du säger dig kämpa för en tjänst.

Och ska man se det ur den mikrovärld som MPR är, så gör du dessa människor mer en otjänst genom ditt agerande.

Genom ditt ágerande skapar du istället motsättning och ökar klyftorna.

Nu spelar i.o.f.s inte detta så stor roll i verkliga livet. Då MPR knappast påverkar debatten i det verkliga livet.

Sen ska vi ju inte sticka under stolen att du förhöjer ju dagen med dina lustiga inlägg. :crazy:

Så även om vi ej tycker lika så känns det på det stora rätt bra ändå!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Han jagades inte ur landet,han stack själv med svansen mellan bena för att undvika att ta sitt straff för begångna brott.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Problemet i detta resonemang är att du tar många fattiga som retorisk gisslan bara för att legitimera det DU skriver.

Allra helst då du gång efter annan skjuter från höften hela tiden.

Om du istället understödde det du skriver med fakta som länkar o.s.v. Så skulle du tas på större allvar och göra dom du säger dig kämpa för en tjänst.

Och ska man se det ur den mikrovärld som MPR är, så gör du dessa människor mer en otjänst genom ditt agerande.

Genom ditt ágerande skapar du istället motsättning och ökar klyftorna.

Nu spelar i.o.f.s inte detta så stor roll i verkliga livet. Då MPR knappast påverkar debatten i det verkliga livet.

Sen ska vi ju inte sticka under stolen att du förhöjer ju dagen med dina lustiga inlägg. :crazy:

Så även om vi ej tycker lika så känns det på det stora rätt bra ändå!

Mvh Janne

Hej

Om man ska försöka representera dom fattiga i norr och nord ost så handlar det inte alltid så mycket om statistik och att kunna underbygga deras argumentation med länkbar fakta, utan det handlar lika mycket om hur dom upplver det som sker och vad dom tycker om det, så i mitt fall får jag gå lite mer på det man ser och hör och på den känsla man får av detta, helt enkelt för att det oftast saknas lokal staistik och fakta som är sammanställd i dessa regioner, nästan allt sånt styrs ju ifrån Bangkok och dom etablerade forum som finns där via media, myndigheter o.s.v

Och jag tycker precis som du att man ska kunna ha olika åsikter om saker och ting utan att bli ovänner, och jag tar inte illa upp alls om andra tycker annorlunda, utan jag diskuterar glatt vidare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju du som i ditt ursprungsinlägg gav IL "rätt" och jag påpekade att han som vanligt gjort sig till talesman för hela Thailand och dess fattiga utan att ha en enda susning om livet i till exempel Songkhla-han vill inte ens lära sig om deras bördor i livet då det räcker med att lyssna på dem i sin egen by för att döma ut befolkningen i en hel landsdel som efterblivna som inte begriper vad som är bäst för den.

Att man åker hem i en träfrack om man uttrycker en annan åsikt än att Thaksin är gud i Udon är ju tyvärr redan konstaterat som ett faktum.

Sista ordet verkar viktigt för Dig!

Vad eller hur du tolkar IL:s inlägg är för mig totalt irrelevant!

Jag upprepar för, lovar, sista gången, LÄS, JAG SKREV UDON, och sedan får andra skriva om sina respektive upplevelser från sina sidor av Thailand, det är i mitt tycke både mer rättvist och överblickande av den totala situationen att bli delgiven lokala uppfattningar, men det föreligger uppenbarligen en tro att är man oförsiktig nog att uttrycka att IL har rätt i nånting så blir man stämplad som opportunist, och som sådan är man dömd att vara enögd.,

Tvåögde Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska försöka representera dom fattiga i norr och nord ost så handlar det inte alltid så mycket om statistik och att kunna underbygga deras argumentation med länkbar fakta, utan det handlar lika mycket om hur dom upplver det som sker och vad dom tycker om det, så i mitt fall får jag gå lite mer på det man ser och hör och på den känsla man får av detta, helt enkelt för att det oftast saknas lokal staistik och fakta som är sammanställd i dessa regioner, nästan allt sånt styrs ju ifrån Bangkok och dom etablerade forum som finns där via media, myndigheter o.s.v

Det är helt ok att du förmedlar vad du hör och hur folk i din landsända uppfattar och upplever saker. Om det är DERAS upplevelser du förmedlar.

Men jag tycker inte att det är ok att du sitter och fabulerar om hur du tror att de upplever saker, ljuger med fakta, hittar på saker och ting om andra folk i andra samhällsklasser och generaliserar som den mest urbota jubelåsna. :)

Och det är inte ok att du utpekar dina meningsmotståndare som försvarare av socialgrupp 1, militärvälde och elitstyre och allt annat urdumt trams du vräkt ur dig genom åren.

Det spelar heller ingen roll att du har en trevlig ton och inte hetsar upp dig. Beter man sig på det sättet så får man finna sig i att ses som en riksåsna.

Om du sedan tycker att riksåsnor bäst representerar "fattiga i norr och nordost" så får det stå för dig. Jag tycker att de förtjänar betydligt bättre än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista ordet verkar viktigt för Dig!

Vad eller hur du tolkar IL:s inlägg är för mig totalt irrelevant!

Jag upprepar för, lovar, sista gången, LÄS, JAG SKREV UDON, och sedan får andra skriva om sina respektive upplevelser från sina sidor av Thailand, det är i mitt tycke både mer rättvist och överblickande av den totala situationen att bli delgiven lokala uppfattningar, men det föreligger uppenbarligen en tro att är man oförsiktig nog att uttrycka att IL har rätt i nånting så blir man stämplad som opportunist, och som sådan är man dömd att vara enögd.,

Tvåögde Baa

Det var värst var det sista ordet var viktigt för dig. Vi fattar att du skrev om Udon men vi undrar vad det hade för värde när du samtidigt skrev om "gemene man". Tycker att ditt inlägg var noll utvecklande för debatten. Men sitt du och var tuff bakom ditt tangentbord och tycka att det är viktigt att vara viktigpetter. Puss. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är helt ok att du förmedlar vad du hör och hur folk i din landsända uppfattar och upplever saker. Om det är DERAS upplevelser du förmedlar.

Men jag tycker inte att det är ok att du sitter och fabulerar om hur du tror att de upplever saker, ljuger med fakta, hittar på saker och ting om andra folk i andra samhällsklasser och generaliserar som den mest urbota jubelåsna. :)

Och det är inte ok att du utpekar dina meningsmotståndare som försvarare av socialgrupp 1, militärvälde och elitstyre och allt annat urdumt trams du vräkt ur dig genom åren.

Det spelar heller ingen roll att du har en trevlig ton och inte hetsar upp dig. Beter man sig på det sättet så får man finna sig i att ses som en riksåsna.

Om du sedan tycker att riksåsnor bäst representerar "fattiga i norr och nordost" så får det stå för dig. Jag tycker att de förtjänar betydligt bättre än så.

Hej

Det står dig fritt att tycka vad du vill om mig eller andra och att du ogillar det jag skriver tar jag som en jättestor komplimang eftersom vi befinner oss så långt ifrån varandra både politiskt och demokratiskt, och jag skulle bli orolig för mig själv om vi hade samma syn på det som har skett i Thailand, men det betyder inte att jag ogillar dig eller andra med liknande syn på demokrati som personer, så ta inte illa upp.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej Eftersom jag redan ifrån början på Thaitjejers tid bestämde mig för att i första hand vara Isaans röst på forumet så vill jag inte gärna sluta med det även om deras uppfattning inte alltid stämmer med min egen till 100%,

. Mvh Isan Lover

???

Vet inte om jag ska kalla dig för "Isaans röst", detligger nog närmare att kalla dig för den lokala kvartersrösten.

Själv företräder jag mig själv och behöver inte ta Hua-Tales invånare i försvar eller över huvudtaget representera dom i någon fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

???

Vet inte om jag ska kalla dig för "Isaans röst", detligger nog närmare att kalla dig för den lokala kvartersrösten.

Själv företräder jag mig själv och behöver inte ta Hua-Tales invånare i försvar eller över huvudtaget representera dom i någon fråga.

Hej

Jag respekterar ditt beslut att bara företräda dig själv och det tycker jag att du gör på ett alldeles utmärkt sätt, och jag hoppas du respekterar mitt beslut att försöka vara vår Isaanbys röst på forumet, jag tycker att dom har rätt att få vara med i debatten om deras land och framtid, sen hur jag lyckas med att föra deras talan kan man ju alltid diskutera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om man ska försöka representera dom fattiga i norr och nord ost så handlar det inte alltid så mycket om statistik och att kunna underbygga deras argumentation med länkbar fakta, utan det handlar lika mycket om hur dom upplver det som sker och vad dom tycker om det, så i mitt fall får jag gå lite mer på det man ser och hör och på den känsla man får av detta, helt enkelt för att det oftast saknas lokal staistik och fakta som är sammanställd i dessa regioner, nästan allt sånt styrs ju ifrån Bangkok och dom etablerade forum som finns där via media, myndigheter o.s.v

Och jag tycker precis som du att man ska kunna ha olika åsikter om saker och ting utan att bli ovänner, och jag tar inte illa upp alls om andra tycker annorlunda, utan jag diskuterar glatt vidare.

Mvh Isan Lover

Det är väl det som just är problemet.

Du har storhetsvansinne och har fått för dig att DU representerar folket i norr och öst.

Ganska självpåtaget skulle jag vilja påstå.

Men jag tippar att du anammat samma storhetsvansinne som din idol verkar lida av.

Jag tror att dom flesta Thailändare kan representera sig själv.

I övrigt misstänker jag att för dom flesta Isaanbor är diskussioner på MPR en icke fråga.

Därav tycker jag att det är dax för dig att komma ner på jorden och istället föra diskussioner utifrån vad du tycker själv.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det står dig fritt att tycka vad du vill om mig eller andra och att du ogillar det jag skriver tar jag som en jättestor komplimang eftersom vi befinner oss så långt ifrån varandra både politiskt och demokratiskt, och jag skulle bli orolig för mig själv om vi hade samma syn på det som har skett i Thailand, men det betyder inte att jag ogillar dig eller andra med liknande syn på demokrati som personer, så ta inte illa upp.

Mvh Isan Lover

Det andra inte gillar med vad du skriver är följande:

- Felaktiga påståenden om vad andra personer tycker och tror

- Felaktiga påståenden om faktabaserad info

Ingen kommer någonsin respektera att du beter dig på detta sätt och allt du säger i övrigt tappar trovärdighet eftersom du begår dessa fel

Du får tycka vad du vill om vad du vill och tycka hur illa du vill om andra

Men du får därmed inte begå ovanstående fel.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...