Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Eller så skulle det vara just därför som det skulle kunna startas upplopp, Då han är kontroversiell. Huruvida om man tycker om honom eller ej? Så tror jag nog även att även du kan hålla med om detta faktum?

Mvh Janne

Hej

Att han är kontroversiell håller jag med om, för han är både en av Thailands populäraste PM någonsin och älskad av många, och samtidigt impopulär och hatad av andra.

Och jag utesluter inte alls att PAD och andra grupper på högerkanten ställer till med bråk, samtidigt som röda mattan rullas ut i norr och nord ost.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så länge man har blivit folkvald flera gånger, så är det alltså ok att bete sig som man vill?

Det är en uppfattning som Thaksin själv har. När han stod inför rätta 2001 ifrågasatte han domarnas rätt att döma honom!

Han var folkvald och det var inte domarna.

Och ifall Gud Fader Thaksin anser någon så är det självklart att hans trogne proselyt IL anser detsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Att han är kontroversiell håller jag med om, för han är både en av Thailands populäraste PM någonsin och älskad av många, och samtidigt impopulär och hatad av andra.

Och jag utesluter inte alls att PAD och andra grupper på högerkanten ställer till med bråk, samtidigt som röda mattan rullas ut i norr och nord ost.

Mvh Isan Lover

Älskad av många och hatad av fler, menar du nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Älskad av många och hatad av fler, menar du nog.

Hej

Det är inget som jag skulle våga slå vad om precis, det är nog högst osäkert hur en sån omröstning skulle sluta, själv skulle jag inte bli det minsta förvånad om han vann en sån omröstning.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog ingen tillfällighet att dom som gillade Thaksin (TRT, PPP) och nu PT ser det som en komplott när deras fiender gjorde sig kvitt landets valde PM och tillsatte sin egen utvalda marionett på posten, och jag tycker att deras beskrivning och teori av det som skedde är både trovärdig och trolig, det var nog inte mycket av det som inträffade som var slumpmässigt, det var säkert både välregisserat och sanktionerat på högre ort.

Mvh Isan Lover

Vilka är dom?

Är du talesman för ALLA som gillade Thaksin?

Jag har själv rört mig mycket både i Issan då vi har hus där. Samt i Bangkok där även vi har hus.

Jag har inte hört från några Thailändare som påstår att det var en komplott mot Thaksin!

Många av dom jag pratat med har röstat rött.

Men bara för det, så gör inte detta mig till talesman för någon annan än mig själv.

Så den stora frågan är vilka är dom???

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inget som jag skulle våga slå vad om precis, det är nog högst osäkert hur en sån omröstning skulle sluta, själv skulle jag inte bli det minsta förvånad om han vann en sån omröstning.

Mvh Isan Lover

Det beror väl på om röstköp skule kunna användas till hans fördel eller ej?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre aldrig än sent.

Ibland är det för jädrans skoj att läsa MPR, detta är enligt vad jag kan utläsa ett omedvetet omskapande av ett välkänt svenskt talessätt.

Men som sagt hellre spänna en brusten båge än att kasta glas i stenhus, dessutom är tala silver men att tiga stjälper lätt en vagn.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig, men vad jag tycker o tänker i frågan får ni nog gissa er till.

MEN, jag ger faktiskt IL rätt i det han skrev, älskad av MÅNGA, om man däri får räkna Thailändare, inte MPR mdlemmar.

Kom hit och ställ er på torget och hata DrT officiellt så blir ni hemskickade i träfracken, var så säkra på det. För en sak VET jag, när DrT:s anhängare blir förbannade på nån som talar illa om honom så är det slut på pratet!

Och detta är alltså för att fötydliga inlägget INTE jag som uttalar några hotelser, det bara är så här!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig, men vad jag tycker o tänker i frågan får ni nog gissa er till.

MEN, jag ger faktiskt IL rätt i det han skrev, älskad av MÅNGA, om man däri får räkna Thailändare, inte MPR mdlemmar.

Kom hit och ställ er på torget och hata DrT officiellt så blir ni hemskickade i träfracken, var så säkra på det. För en sak VET jag, när DrT:s anhängare blir förbannade på nån som talar illa om honom så är det slut på pratet!

Och detta är alltså för att fötydliga inlägget INTE jag som uttalar några hotelser, det bara är så här!

Det är säkert många här på forumet (var och en får tala för sig själv) som inte motsäger det du skriver ovan.

Problemet med många av IL,s alster är att han utanför detta stoppar en massa åsikter i Isaanbors munnar. Ungefär som om alla i Isaan består av en kropp en hjärna som framförs officiellt av IL.

Självklart är Thaksin omtyckt av många. Men jag betvivlar att alla har samma skäl att älska honom likt alla har olika skäl att hata honom.

Därav faller sig IL,s alster alt som oftast ganska komiska.

Jag skulle inte kunna tänka mig att uttala mig om åsikter av en majoritet av svenskar,bara för att jag kommer från sverige.

Det faller på sin egen rimlighet om man säger så!

Och hur svårt det än låter... Så finns det faktiskt även representanter för Demokraterna i Issan.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert inte många här på forumet (var och en får tala för sig själv) som inte motsäger det du skriver ovan.

Problemet med många av IL,s alster är att han utanför detta stoppar en massa åsikter i Isaanbors munnar. Ungefär som om alla i Isaan består av en kropp en hjärna som framförs officiellt av IL.

Självklart är Thaksin omtyckt av många. Men jag betvivlar att alla har samma skäl att älska honom likt alla har olika skäl att hata honom.

Därav faller sig IL,s alster alt som oftast ganska komiska.

Jag skulle inte kunna tänka mig att uttala mig om åsikter av en majoritet av svenskar,bara för att jag kommer från sverige.

Det faller på sin egen rimlighet om man säger så!

Och hur svårt det än låter... Så finns det faktiskt även representanter för Demokraterna i Issan.

Mvh Janne

Jo, du har förvisso rätt i det du nedtecknar, men, realiteten här i Issan och då i det Udon där jag själv bor är inte realistisk enligt västerländsk kultur och tänkande, det är helt andra, en hel del även av mig okända parametrar, sanna eller ej, som påverkar folkets ( i varje fall majoriteten av folket) drömprinsbild av DrT.

Sen vad Du och några andra har för bild av IL skiter jag totalt i,. fakta om landets alla olika regioner och problem kan jag inte heller, och vill inte heller lägga mig i, men fakta från gatan utanför mitt hus, den känner jag rätt bra! Och här är det DrT som gäller.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog ingen tillfällighet att dom som gillade Thaksin (TRT, PPP) och nu PT ser det som en komplott när deras fiender gjorde sig kvitt landets valde PM och tillsatte sin egen utvalda marionett på posten, och jag tycker att deras beskrivning och teori av det som skedde är både trovärdig och trolig, det var nog inte mycket av det som inträffade som var slumpmässigt, det var säkert både välregisserat och sanktionerat på högre ort.

Mvh Isan Lover

Så att Yinluck är tillsatt som marionett och nu då, enligt dig, snart byts ut mot den riktige, bakomliggande, landsflyktige, brottsdömde, ej demokratiskt tillsatte gud är helt ok och demokratiskt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har läst igenom dom flesta inlägg. Måste ge IL credit för sin övertygelse. Han verkar nästan stå ensam på barrikaderna,skjuter vilt och med inlevelse.

Motinläggen är detsamma hela tiden. Själv har jag min egen uppfattning. Vet inte hur många här inne som minns det glada 60-talet o 70-talet.

Charter-resa eller bil med Morsan och farsan till Spanien. Då fanns det en filur som hette Franco(dog 1976)med juntan. Sydde in mer än 2 miljoner människor,

mördade mer än 200.000,avskaffade yttrande o tryckfrihet. Inte f-n gnällde Morsan o Farsan på den regimen. Svenske åkte gladeligen,drack Cerveza,Sangria,käkade helstekt gris,drack pissjummet vin m.m m.m. Det enda jag minns från den tiden politiskt,var Farsan ord: Passa dej för Poliser med trekantiga hattar.

Oavsett regering här i Thailand: Det funkar.

Vad har hänt,beror det på Internet,press,tv eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig, men vad jag tycker o tänker i frågan får ni nog gissa er till.

MEN, jag ger faktiskt IL rätt i det han skrev, älskad av MÅNGA, om man däri får räkna Thailändare, inte MPR mdlemmar.

Kom hit och ställ er på torget och hata DrT officiellt så blir ni hemskickade i träfracken, var så säkra på det. För en sak VET jag, när DrT:s anhängare blir förbannade på nån som talar illa om honom så är det slut på pratet!

Och detta är alltså för att fötydliga inlägget INTE jag som uttalar några hotelser, det bara är så här!

Helt klart är Thaksin älskad av många men för mig spelar det ingen roll om han så vore älskad av 99.9% av befolkningen, lagarna måste gälla alla och faktum kvarstår, det finns inte en endaste utländsk eller inhemsk expert som har ifrågasatt domen mot Thaksin. Alltså måste han sitta av sitt straff om inte Thailand ska styras av en pöbelmentalitet.

Jag vet inte hur stor andel av thailändska befolkningen som verkligen älskar Thaksin och som tycker att han ska slippa sitt straff, men förmodligen är det under 20%. 48% röstade på PT och det var ett 66% valdeltagande, det innebär att 31% av befolkningen röstade på PT. Av de som röstade på PT, hur många gjorde det för att de inte såg några andra alternativ eller pga att de gillade sin lokale representant, vilket fallet var i vår valkrets där PT vann enkelt, minst 50% skulle jag tro? I så fall är vi nere på runt 15% som verkligen gillar Thaksin. Det finns nog Idol-vinnare, såpoperastjärnor och fotbollshjältar som har en betydligt högre gillandegrad än så, ska de också tillåtas att bryta mot vilka lagar de vill bara för att de är populära?

Nu tror jag inte att du tycker att Thaksin ska slippa sitt straff men de som tycker det borde nog tänka efter en gång till för den dagen popularitet är ett skäl för att slippa straff så är ju alla liv och egendomar fria byten för dessa människor. Vad är värdet av en skenbar demokrati om det inte finns någon rättssäkerhet och de med makt och popularitet kan göra vad de vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tjena!

Har läst igenom dom flesta inlägg. Måste ge IL credit för sin övertygelse. Han verkar nästan stå ensam på barrikaderna,skjuter vilt och med inlevelse.

Motinläggen är detsamma hela tiden. Själv har jag min egen uppfattning. Vet inte hur många här inne som minns det glada 60-talet o 70-talet.

Charter-resa eller bil med Morsan och farsan till Spanien. Då fanns det en filur som hette Franco(dog 1976)med juntan. Sydde in mer än 2 miljoner människor,

mördade mer än 200.000,avskaffade yttrande o tryckfrihet. Inte f-n gnällde Morsan o Farsan på den regimen. Svenske åkte gladeligen,drack Cerveza,Sangria,käkade helstekt gris,drack pissjummet vin m.m m.m. Det enda jag minns från den tiden politiskt,var Farsan ord: Passa dej för Poliser med trekantiga hattar.

Oavsett regering här i Thailand: Det funkar.

Vad har hänt,beror det på Internet,press,tv eller vad?

Vanliga 2-veckors charterturister gnäller nog inte heller om varken Abhisit eller Thaksin. Dom skiter nog fullständigt i politiken så länge dom kan bo, dricka och äta billigt.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är Thaksin älskad av många men för mig spelar det ingen roll om han så vore älskad av 99.9% av befolkningen, lagarna måste gälla alla och faktum kvarstår, det finns inte en endaste utländsk eller inhemsk expert som har ifrågasatt domen mot Thaksin. Alltså måste han sitta av sitt straff om inte Thailand ska styras av en pöbelmentalitet.

Jag vet inte hur stor andel av thailändska befolkningen som verkligen älskar Thaksin och som tycker att han ska slippa sitt straff, men förmodligen är det under 20%. 48% röstade på PT och det var ett 66% valdeltagande, det innebär att 31% av befolkningen röstade på PT. Av de som röstade på PT, hur många gjorde det för att de inte såg några andra alternativ eller pga att de gillade sin lokale representant, vilket fallet var i vår valkrets där PT vann enkelt, minst 50% skulle jag tro? I så fall är vi nere på runt 15% som verkligen gillar Thaksin. Det finns nog Idol-vinnare, såpoperastjärnor och fotbollshjältar som har en betydligt högre gillandegrad än så, ska de också tillåtas att bryta mot vilka lagar de vill bara för att de är populära?

Nu tror jag inte att du tycker att Thaksin ska slippa sitt straff men de som tycker det borde nog tänka efter en gång till för den dagen popularitet är ett skäl för att slippa straff så är ju alla liv och egendomar fria byten för dessa människor. Vad är värdet av en skenbar demokrati om det inte finns någon rättssäkerhet och de med makt och popularitet kan göra vad de vill?

Detta börjar likna bibelstudier för de redan religiösa.

Vad jag tycker är totalt irrelevant och bör så vara eftersom jag inte har något intresse av att diskutera det jag inte kan påverka, bara en massa luftskott till ingen nytta, men jag tror att det sitter en massa och läser alla floskler åt ena eller andra hållet där person går före sak och då tror jag i min enfald att det kan vara på sin plats att lägga till en liten blänkare om vad gemene man till stor del tycker, sen kan man ju som bekant bevisa vad som helst med statistik, t.ex. att humlan inte kan flyga.

Eftersom det hela tiden framhålls vilken gangster han är, förvisso är han ju dömd och alltså brottsling i lagens bemärkelse, men nu är ju detta Thailand och här ser man i de områden utanför lyx o flärd med 100 000 bath i terminsavgift e.t.c. saker och ting lite olikt de rättesnören vi välskolade och allmäktiga kunskapsbanker ser sakerna.

Det råder ingen som helst tvekan från allas sida som kan läsa att på MPR borde han nog avrättas, precis likadant fast tvärtom tycker de som jag dagligen ser på vår lokalmarknad som har hans porträtt i taket och ofta röda skjortor för att visa sina sympatier, och jag kan med fog säga en sak, dessa människor bryr sig inte ett skvatt om statistik eller bevisföring som inte passar deras syfte, det bara är så och det har inte ett skvatt med mig att göra, tack o lov!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

. Det finns nog Idol-vinnare, såpoperastjärnor och fotbollshjältar som har en betydligt högre gillandegrad än så, ska de också tillåtas att bryta mot vilka lagar de vill bara för att de är populära?

Lite Off-topic men jag har läst att i världens största demokrati ( USA) så är det fler människor som röstar på vinnaren i American Idol än dom som totalt röstar i presidentvalet.

Hur mycket demokrati blir det då när massor av folk inte ens bryr sig om att rösta ?

Demokrati innebär väl för tusan att man har en skyldighet som medborgare att kritiskt granska olika partiers program och sedan gå till valurnan och rösta på det man tror på.

Skulle man som thailändare på vägen till urnan stöta på någon som vill köpa ens röst för några hundrabattingar så skickar man väl lämpligen iväg en spottloska framför fötterna på den personen.

Veiron i Ottan.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka är dom?

Är du talesman för ALLA som gillade Thaksin?

Jag har själv rört mig mycket både i Issan då vi har hus där. Samt i Bangkok där även vi har hus.

Jag har inte hört från några Thailändare som påstår att det var en komplott mot Thaksin!

Många av dom jag pratat med har röstat rött.

Men bara för det, så gör inte detta mig till talesman för någon annan än mig själv.

Så den stora frågan är vilka är dom???

Mvh Janne

Hej

Jag skulle vilja vända på din fråga och undra hur du kan vara så säker på att ditt påstående är riktigt, jag har ju mina vänner och kontakter och du dina, vad är det som säger att du har rätt och jag fel?

Det råder ingen som helst tvekan om att landet är kluvet i den här frågan, men att påstå att det inte finns en stor grupp människor som älskar Thaksin är definitivt fel, och jag har svårt att tro att speciellt många delar din uppfattning i denna fråga, och även dom flesta som ogillar eller t.o.m hatar Thaksin brukar inte förneka att han har ett stort antal beundrare även om dom har svårt att förstå det.

Själv har jag ju både gula och röda vänner men dom röda är tusentals gånger fler i vår del av landet.

Att dom som ogillar alt. hatar Thaksin dominerar forum som Thaivisa och MPR säger inte ett skvatt om hur det Thailändska folket tycker i denna fråga, det man borde ha lärt sig om Thailand efter några besök eftersom det är ytterst sällsynt att våra svenska värderingar och principer visar sig applicerbara i verklighetens Thailand.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ursäkta mig, men vad jag tycker o tänker i frågan får ni nog gissa er till.

MEN, jag ger faktiskt IL rätt i det han skrev, älskad av MÅNGA, om man däri får räkna Thailändare, inte MPR mdlemmar.

Kom hit och ställ er på torget och hata DrT officiellt så blir ni hemskickade i träfracken, var så säkra på det. För en sak VET jag, när DrT:s anhängare blir förbannade på nån som talar illa om honom så är det slut på pratet!

Och detta är alltså för att fötydliga inlägget INTE jag som uttalar några hotelser, det bara är så här!

Hej

Ja det är inte lätt att förklara hur stort stöd Thaksin faktiskt har ute bland småfolket, många tycks helt och hållet ha svalt den propaganda som initiativtagarna till kuppen och den regering som installerandes av militären har trumpetat ut under flera år, och p.g.a detta har dom tappat kontakten med verkligheten.

Det går ju an att sitta på ett forum och säga att Thaksin saknar stöd o.s.v, men jag håller helt med dig om att det blir träfrack på hemresan om dom skulle gå ut med sina hatiska inställning bland vanligt folk, det skulle nog få samma resultat i norr och nord ost som att tala på samma sätt om kungen offentligt i Bangkok, det skulle sluta med upplopp och dödade, och det med garanti.

Så jag vet faktiskt inte var folk får det ifrån att Thaksin saknar stöd och att dom som hatar honom är i majoritet, enligt mig är det inte alls självklart så, förmodligen är det väl mer en personlig önskan att det vore än ett på fakta grundat ställningstagande..

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle vilja vända på din fråga och undra hur du kan vara så säker på att ditt påstående är riktigt, jag har ju mina vänner och kontakter och du dina, vad är det som säger att du har rätt och jag fel?

Det råder ingen som helst tvekan om att landet är kluvet i den här frågan, men att påstå att det inte finns en stor grupp människor som älskar Thaksin är definitivt fel, och jag har svårt att tro att speciellt många delar din uppfattning i denna fråga, och även dom flesta som ogillar eller t.o.m hatar Thaksin brukar inte förneka att han har ett stort antal beundrare även om dom har svårt att förstå det.

Att dom som ogillar alt. hatar Thaksin dominerar forum som Thaivisa och MPR säger inte ett skvatt om hur det Thailändska folket tycker i denna fråga, det man borde ha lärt sig om Thailand efter några besök eftersom det är ytterst sällsynt att våra svenska värderingar och principer visar sig applicerbara i verklighetens Thailand.

Mvh Isan Lover

Läser du dina medskribenters skrifter innan du svarar ö.h.t

Det enda påståendet i det jag skrev var ju att JAG inte hört någon som påstått att det var en komplott mot Thaksin.

Och det är JAG väldigt säker på.

I övrigt var det ju endast frågeställningar som du inte verkar vilja svara på!

Jag kan acceptera att du svarar för dig och din egen uppfattning. Men att dyvla den på ALLA i Isaan ter sig mer komiskt.

T.ex min svärfar som bor i Isaan stödjer demokraterna.

Och flera med honom. Dock får väl han svara för sina uppfattningar själv.

Det är ganska tröttande att diskutera med någon som ständigt kör med det är allmänt känt, dom tycker så.

Kan du inte rätt och slätt framföra din egen åsikt, och framhäva den med fakta istället?

Även om DOM stödjer Thaksin så behöver inte det betyda att ALLA stödjer allt skit han tar sig för.

Det finns även gråskalor i helvetet.

Och om du inte läser det du svarar på framställer du ju dig själv som värsta pajasen!

Sen är det din sak hur du vill att andra ska uppfatta dig. Men att läsa vad det står innantill innan du svarar är väl det minsta man kan begära?

För övrigt hade mitt inlägg ingenting att göra med huruvida dom älskar Thaksin eller inte. Utan jag frågade dig vilka DOM bestod i som DU hela tiden gör dig till talesman för?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Off-topic men jag har läst att i världens största demokrati ( USA) så är det fler människor som röstar på vinnaren i American Idol än dom som totalt röstar i presidentvalet.

Hur mycket demokrati blir det då när massor av folk inte ens bryr sig om att rösta ?

Demokrati innebär väl för tusan att man har en skyldighet som medborgare att kritiskt granska olika partiers program och sedan gå till valurnan och rösta på det man tror på.

Skulle man som thailändare på vägen till urnan stöta på någon som vill köpa ens röst för några hundrabattingar så skickar man väl lämpligen iväg en spottloska framför fötterna på den personen.

Veiron i Ottan.

Fritz..

Det kanske beror på det som jag läste i en artikel häromdan, att vissa mindre seriösa politiker på den republikanska sidan. Försöker få igenom lagar så att det ska vara så besvärligt som möjligt att rösta i USA då detta oftast gynnar Republikanerna.

T.ex i dom svarta områdena så minimerar dom antalet lokaler att rösta i. Så att dom får stå i timmar för att rösta i kö. Vem ger inte upp då och går hem.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Läser du dina medskribenters skrifter innan du svarar ö.h.t

Det enda påståendet i det jag skrev var ju att JAG inte hört någon som påstått att det var en komplott mot Thaksin.

Och det är JAG väldigt säker på.

I övrigt var det ju endast frågeställningar som du inte verkar vilja svara på!

Jag kan acceptera att du svarar för dig och din egen uppfattning. Men att dyvla den på ALLA i Isaan ter sig mer komiskt.

T.ex min svärfar som bor i Isaan stödjer demokraterna.

Och flera med honom. Dock får väl han svara för sina uppfattningar själv.

Det är ganska tröttande att diskutera med någon som ständigt kör med det är allmänt känt, dom tycker så.

Kan du inte rätt och slätt framföra din egen åsikt, och framhäva den med fakta istället?

Även om DOM stödjer Thaksin så behöver inte det betyda att ALLA stödjer allt skit han tar sig för.

Det finns även gråskalor i helvetet.

Och om du inte läser det du svarar på framställer du ju dig själv som värsta pajasen!

Sen är det din sak hur du vill att andra ska uppfatta dig. Men att läsa vad det står innantill innan du svarar är väl det minsta man kan begära?

För övrigt hade mitt inlägg ingenting att göra med huruvida dom älskar Thaksin eller inte. Utan jag frågade dig vilka DOM bestod i som DU hela tiden gör dig till talesman för?

Mvh Janne

Hej

Jag betvilar dig inte det minsta när du säger att din svärfar är demokrat och att det finns fler än honom som är det, att så är fallet visar ju om inte annat rösterna i det senaste valet, men dom var ganska få just i Isaan och Norra delen av landet om man jämför med antalet som röstade på PT.

Och med dom menar jag naturligtvis dom som röstade rött och som ogillade militärkuppen och som själva vill utse sina ledare, och som klär sig i rött och inte sticker under stol med sin politiska hemvist, och det är en inte helt obetydlig grupp människor i norr och nord ost.

Märkvärdigare än så är det inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har läst igenom dom flesta inlägg. Måste ge IL credit för sin övertygelse. Han verkar nästan stå ensam på barrikaderna,skjuter vilt och med inlevelse.

Motinläggen är detsamma hela tiden. Själv har jag min egen uppfattning. Vet inte hur många här inne som minns det glada 60-talet o 70-talet.

Charter-resa eller bil med Morsan och farsan till Spanien. Då fanns det en filur som hette Franco(dog 1976)med juntan. Sydde in mer än 2 miljoner människor,

mördade mer än 200.000,avskaffade yttrande o tryckfrihet. Inte f-n gnällde Morsan o Farsan på den regimen. Svenske åkte gladeligen,drack Cerveza,Sangria,käkade helstekt gris,drack pissjummet vin m.m m.m. Det enda jag minns från den tiden politiskt,var Farsan ord: Passa dej för Poliser med trekantiga hattar.

Oavsett regering här i Thailand: Det funkar.

Vad har hänt,beror det på Internet,press,tv eller vad?

Jag skyller helt och hållet på MPR i den frågan! :)

Utan MPR, samlades de oliktänkande i ett rum eller torg någonstans. När de inte kunde enas togs knytnävarna fram. De som åkte på stryk gick hem och funderade ut en plan att hämnas. :30:.

Nu när det går för hett till blir en del avstängda av modsen. Då sitter de där hemma framför datorn och funderar ut ett nytt nick. :dance:

Annars tror jag nog det är ganska lika, de flesta bryr sig inte utan åker ner och dricker sin Singha i lugn och ro. På Franco's tid var det en del som agiterade på gator och torg, här hemma, men det blev inte så mycket mer förrän spanjorerna fick nog.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

På Cuba har i princip ALLA röstat på Fidel de senaste 500000000 åren.

Brist på kunskap, information och rent av lite farligt att rösta fel har givet detta resultalt.

På MPR har vi folk som har tillgång till all världens information, men som har bestämt sig för att skita i att läsa denna? ???? ???? ???? ???? ???? ????

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker det är självklart att ett lands flera gånger folkvalda PM ska få vistas i sitt eget land, och själv tycker jag att det normala vore om kuppmakarna skulle sitta inne.

Mvh Isan Lover

Självklart ska kuppmakarna gå fria, åtminstonde så länge det finns andra som begått brott och som ännu inte fått något straff :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag betvilar dig inte det minsta när du säger att din svärfar är demokrat och att det finns fler än honom som är det, att så är fallet visar ju om inte annat rösterna i det senaste valet, men dom var ganska få just i Isaan och Norra delen av landet om man jämför med antalet som röstade på PT.

Och med dom menar jag naturligtvis dom som röstade rött och som ogillade militärkuppen och som själva vill utse sina ledare, och som klär sig i rött och inte sticker under stol med sin politiska hemvist, och det är en inte helt obetydlig grupp människor i norr och nord ost.

Märkvärdigare än så är det inte.

Mvh Isan Lover

Då kanske vi i fortsättningen ser mer utav DIN åsikt och fakta på det DU skriver. Så vi slipper läsa om DOM den stora röda massan (onämnbar) som har en egen tolkning av vad dom tycker och tänker men inte finns här på MPR.

För gör du det så kan till och med jag börja ge dig karmapoäng emellanåt?.

För övrigt ska du ha kredit för att du inte tappar humöret för det motstånd du möter HÄR.

Jag tror även att du skulle kunna hålla med mig att DOM är olika individer. Och det faller på sin orimlighet att DOM prisar Thaksin i ALLA beslut han gjort under åren.

Därför kan vi väl nöja oss med att det finns en stor massa DOM, som sympatiserar med Thaksin, men det blir lite orimligt när du sedan hänvisar till DOM i stora som små frågor hela tiden.

Som t.ex om det var en komplott mot Thaksin eller inte?

Det finns olika graderingar även i helvetet!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...