Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Jag har nu varit i Bangkok i fyra dar och träffat en del folk från Issan som kör taxi och jobbar på hotell samt restuaranter.

Ingen av dessa hade något gott att säga om Thaksin, och de var samstämmigt säkra på att det är förenat med livsfara för han att återvända i dagsläget. Några var säkra på att inom 6 månader så skulle det invaderas av röda i Bangkok för demonstrationer mot svikna vallöften. Troligen redan innan årsskiftet.

Med detta vill jag säga, att man är från Issan så finns olika åsikter och sympatier faktiskt.

Leif

Hej

Du kan säkert träffa många tusentals om du vill, men det ändrar inte det faktum att Isaan och norra Thailand blir röda regioner när valen hålls, men det är ju ingen diktatur så självklart finns det folk som både gillar och ogillar Thaksin, PT, Demokraterna, andra personer och partier, militären o.s.v. olika åsikter finns överallt om allt precis som i alla andra regioner och länder, det är helt naturligt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Du kan säkert träffa många tusentals om du vill, men det ändrar inte det faktum att Isaan och norra Thailand blir röda regioner när valen hålls, men det är ju ingen diktatur så självklart finns det folk som både gillar och ogillar Thaksin, PT, Demokraterna, andra personer och partier, militären o.s.v. olika åsikter finns överallt om allt precis som i alla andra regioner och länder, det är helt naturligt.

Mvh isan Lover

Så vilka av alla dessa olika åsikter i de norra provinserna är du talesman för då ?

Du brukar ju svänga dig med begrepp som "de fattiga" "bönderna i norr" etc men bland dessa odefinierade grupper (och alla andra grupper i norr) finns ju en stor mängd olika åsikter enligt din uppräkning ovan

Mina släktingar i norr kan jag i alla fall garantera att du inte talar för. Dom har helt andra åsikter än dig.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så vilka av alla dessa olika åsikter i de norra provinserna är du talesman för då ? Du brukar ju svänga dig med begrepp som "de fattiga" "bönderna i norr" etc men bland dessa odefinierade grupper (och alla andra grupper i norr) finns ju en stor mängd olika åsikter enligt din uppräkning ovan Mina släktingar i norr kan jag i alla fall garantera att du inte talar för. Dom har helt andra åsikter än dig.

Dessutom så verkar dom inte vara lika fattiga som Burmeserna och övrigt folk i södra Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan ju vara så, men det kan ju bero på att man inte vill höra allt eller ogillar det man hör och då väljer att inte ta till sig det eller t.o.m förneka dess existens, själv tror jag att det lätt blir så att man ser och hör det som stämmer in med ens egen och sin omgivnings syn på saken och här är väl inte jag heller något undantag.

Mvh Isan Lover

Varför inte bara tala för dig själv istället för att komma med underliga förklaringar gällande andra? Du har haft fel så himla många gånger nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Det som du och några till upplever som felaktigheter eftersom det inte stämmer med din och några andras skribenters syn på demokrati , fria val och miltärens roll i ett samhälle tycker ju andra stämmer bra med verkligheten, så än en gång ni får nog lära er att leva med att få mothugg när ni försvarar övergrepp och kallar dom en demokratisk process.

Och bara för att några ovanligt aggressiva och högljudda medlemmar inte har hört talas om en sak innebär ju inte med automatik att den inte är allmännt känd av andra och på andra platser.

Och speciellt ödmjuka uppfattar då inte jag er som, så innan ni ber andra om ödmjukhet så kan ni ju börja öva lite på det själva, det skulle göra eran uppmaning lite trovärdigare.

Mvh Isan Lover

Vilka försvarar övergrepp och kallar det en demokratisk process?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka försvarar övergrepp och kallar det en demokratisk process?

I princip alla som inte villkorslöst hyllar Thaksin, massmord och demokratinedrustning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som du och några till upplever som felaktigheter eftersom det inte stämmer med din och några andras skribenters syn på demokrati , fria val och miltärens roll i ett samhälle tycker ju andra stämmer bra med verkligheten, så än en gång ni får nog lära er att leva med att få mothugg när ni försvarar övergrepp och kallar dom en demokratisk process.

Och bara för att några ovanligt aggressiva och högljudda medlemmar inte har hört talas om en sak innebär ju inte med automatik att den inte är allmännt känd av andra och på andra platser.

Och speciellt ödmjuka uppfattar då inte jag er som, så innan ni ber andra om ödmjukhet så kan ni ju börja öva lite på det själva, det skulle göra eran uppmaning lite trovärdigare.

Mvh Isan Lover

Först; jag tycker det är tråkigt att behöva diskutera mot ditt sätt att argumentera. Det känns lite som att flera ger sig på en enskild och det kallar jag mobbing. Jag känner dock att du driver diskussionen åt ett sådant håll att det blir för personligt och därmed måste jag säga ifrån.

Jag har verkligen inte något emot mothugg. För att det ska vara intressant för mig så måste mothuggen vara rimligt sakliga. Det jag finner oetiskt och falskt, det är när man i en diskussion använder argument och inlägg som är direkt felaktiga.Du gör det inte sällan. Vi är många som beslagit dig med direkta lögner (jag tolkar det som lögn men det kan förstås vara djup okunskap).

Att medvetet använda lögner och felaktigheter som debatteknik är dåligt tycker jag. Det drar ner debatten till en låg nivå. Vi borde kunna bättre här.

Du har i grunden påtagit dig en roll som inte finns. Det är många som påpekat det för dig.

Exempel är ditt enfaldiga mantra att om man inte är för Thaksin, då är man för militären och stödjer dem. Det är så enfaldigt att det egentligen inte behöver bemötas. Genom dessa enfaldiga mantran så ställer du delar av medlemmarna här i en position som dom inte alls står för ( i alla fall gör jag inte det) Detta har diskuterats mängder av gånger men du fortsätter med ditt tjafs ändå.

Jag tycker att du driver debatten till ett lågt stadie. den borde kunna höjas ovanför "militärens lakejer..jag gillar allt Thakisn gör och säger..."

Sådan argumentation kommer du ingenstans med, inte hos mig i alla fall. Räkna då med mothugg.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom jag redan ifrån början på Thaitjejers tid bestämde mig för att i första hand vara Isaans röst på forumet .. CUT

Mvh Isan Lover

Hej

Det har jag gjort många gånger genom åren, men jag har kanske missbedömt hur viktig denna fråga är för en del medlemmar.

Mvh Isan Lover

Hej IL,

Har du möjligen lite svårt att bestämma dig om du skall vara isaans röst eller du skall förmedla dina egna åsikter?

En annan fråga som ger sig naturligt är med vilken rätt du är isaans röst, har du blivit ombedd att vara isaans röst eller har du ganska diktatorisk bestämt dig för att du har den rätten?

Jag som har familj och vänner i isaan, vet att folket i isaan inte har valt dig som språkrör och jag ser därför gärna att du slutar med så snart som möjligt.

Självklart får du framföra dina egna åsikter och erfarenheter men inte med folket i isaan som bekräftelse på dina påståenden.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan säkert träffa många tusentals om du vill, men det ändrar inte det faktum att Isaan och norra Thailand blir röda regioner när valen hålls, men det är ju ingen diktatur så självklart finns det folk som både gillar och ogillar Thaksin, PT, Demokraterna, andra personer och partier, militären o.s.v. olika åsikter finns överallt om allt precis som i alla andra regioner och länder, det är helt naturligt.

Mvh isan Lover

I min värld är det bara oehört korkade och obildade människor som ser allting i svart eller vitt.

Huruvida vad folk röstade på på valdagen, så har befolkningen rätt att bli upprörd om politiker inte sköter sig under mandatperioden.

T.ex om jag som företagare skulle rösta på moderaterna och efter att moderaterna vunnit genomdriver en lag mot företagare att dom ska betala 75%arbetsgivaravgift skulle jag naturligtvis bli förbannad.

Och jag skulle inte vänta till nästa valdag att snällt lägga min röst på sossarna. Jag skulle naturligtvis protestera mot skiten dom hade ställt till med pronto som vilken frisk människa som helst.

Om PT inte för en politik som gynnar deras valkrets kan dom förvänta sig mer än bannor.

Ditt sätt att behandla detta vad Leif skriver är att det är nonsens som avfärdas med vad som händer på valdagen som enligt dig är svaret på allt.

Sen kan du läsa min första mening och dra dina egna slutsatser utifrån dom flesta av dina inlägg.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om PT inte för en politik som gynnar deras valkrets kan dom förvänta sig mer än bannor.

Mvh Janne

Jag håller med dig i den delen av inlägget jag inte citerar men enligt vad min familj och mina vänner säger så anser de sig inte ogynnade av PT.

Så länge de får någon liten förbättring så får de enligt egen utsaga mera än något annat parti har givit dem.

Därför så kommer många i isaan att rösta på PT i framtiden också oavsett vad premiärministern skulle kunna heta.

Att Thaksin stal en massa penger och ändrade lite lagar för att det passade honom tycker inte dessa människor (de som jag pratat med) i isaan att har någon betydning, det gör alla med makt i Thailand oavsett vilket parti de tillhör.

Sedan kan ju jag tycka vad jag vill om detta, min röst räknas garanterat inte i Thailand..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så vilka av alla dessa olika åsikter i de norra provinserna är du talesman för då ?

Du brukar ju svänga dig med begrepp som "de fattiga" "bönderna i norr" etc men bland dessa odefinierade grupper (och alla andra grupper i norr) finns ju en stor mängd olika åsikter enligt din uppräkning ovan

Mina släktingar i norr kan jag i alla fall garantera att du inte talar för. Dom har helt andra åsikter än dig.

Hej

Jag försöker företräda majoriteten i isaan och vad den tycker är det ju inte så stor tvekan om, men är självklart medveten om att alla inte tycker som dom i alla frågor vilket är helt naturligt, jag känner ju själv både gula, demokrater och rojalister fast att vi bor i ett av dom rödaste av det röda områdena, detta är ju väntat och jag ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda, och jag är lika god vän med dessa även om jag inte delar deras åsikter och metoder för att komma till makten.

Det är ju jämförbart med valdistrikt i Sverige där sossarna har 70% av rösterna men självklart finns det folk som röstar annorlunda och som har andra värderingar eftersom det finns 30% som sympatiserar med andra partier, men området kan ju ändå med rätta kallas för ett socialdemokratiskt fäste,

lite så här upplever jag situationen i norra och nord östra Thailand.

Och har man släkt eller vänner som man träffar bland dom personer som tillhör dom 30% så är det kanske lätt att tro att deras uppfattning är den dominerande, men både opinionsundersökningar och valresultat tyder på en annan verklighet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag försöker företräda majoriteten i isaan och vad den tycker är det ju inte så stor tvekan om, men är självklart medveten om att alla inte tycker som dom i alla frågor vilket är helt naturligt, jag känner ju själv både gula, demokrater och rojalister fast att vi bor i ett av dom rödaste av det röda områdena, detta är ju väntat och jag ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda, och jag är lika god vän med dessa även om jag inte delar deras åsikter och metoder för att komma till makten.

Det är ju jämförbart med valdistrikt i Sverige där sossarna har 70% av rösterna men självklart finns det folk som röstar annorlunda och som har andra värderingar eftersom det finns 30% som sympatiserar med andra partier, men området kan ju ändå med rätta kallas för ett socialdemokratiskt fäste,

lite så här upplever jag situationen i norra och nord östra Thailand.

Och har man släkt eller vänner som man träffar bland dom personer som tillhör dom 30% så är det kanske lätt att tro att deras uppfattning är den dominerande, men både opinionsundersökningar och valresultat tyder på en annan verklighet.

Mvh Isan Lover

Ser du inget konstigt i att du är den ende på MPR som säger sig företräda några eller något i Thailand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här säger väl mest om hur PT prioriterar just nu-vad som är viktigt alltså...

post-3473-0-25877900-1316061323.jpg

post-3473-0-25877900-1316061323.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig i den delen av inlägget jag inte citerar men enligt vad min familj och mina vänner säger så anser de sig inte ogynnade av PT.

Så länge de får någon liten förbättring så får de enligt egen utsaga mera än något annat parti har givit dem.

Därför så kommer många i isaan att rösta på PT i framtiden också oavsett vad premiärministern skulle kunna heta.

Att Thaksin stal en massa penger och ändrade lite lagar för att det passade honom tycker inte dessa människor (de som jag pratat med) i isaan att har någon betydning, det gör alla med makt i Thailand oavsett vilket parti de tillhör.

Sedan kan ju jag tycka vad jag vill om detta, min röst räknas garanterat inte i Thailand..

//Peo

Absolut, men passa Dig, snart är du ute i kylan som Issanälskare, du får inte säga så bara för att det är så.

Har försökt förmedala mina synpunker och synintryck men då blev det kallat ointressant för debatten...Så kan de gå!

Ointressante Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser du inget konstigt i att du är den ende på MPR som säger sig företräda några eller något i Thailand ?

Är väl inte så många Issanurinnevånare med på MPR så dom kanske behöver en företrädar/talesman? :nyam:

, men om du använder fantasin och läser orden förmedla intryck stället för företräda folket, då får IL:s inlägg en annan och mer förståelig innebörd.

Alla har inte retorisk utbildning!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte så många Issanurinnevånare med på MPR så dom kanske behöver en företrädar/talesman? :nyam:

, men om du använder fantasin och läser orden förmedla intryck stället för företräda folket, då får IL:s inlägg en annan och mer förståelig innebörd.

Alla har inte retorisk utbildning!

Kallar du "tubsikt" för "retorisk utbildning" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej IL,

Har du möjligen lite svårt att bestämma dig om du skall vara isaans röst eller du skall förmedla dina egna åsikter?

En annan fråga som ger sig naturligt är med vilken rätt du är isaans röst, har du blivit ombedd att vara isaans röst eller har du ganska diktatorisk bestämt dig för att du har den rätten?

Jag som har familj och vänner i isaan, vet att folket i isaan inte har valt dig som språkrör och jag ser därför gärna att du slutar med så snart som möjligt.

Självklart får du framföra dina egna åsikter och erfarenheter men inte med folket i isaan som bekräftelse på dina påståenden.

//Peo

Hej

Jag får väl göra även dig besviken, jag ser ingen som helst anledning till att sluta se det som sker inom politiken ifrån Isaanbornas synvinkek, och att sluta skriva om det har jag inga som helst planer på.

Och själv har jag väldigt svårt att förstå hur man ens kan begära eller uppmana en människa att sluta skriva om politik ifrån denna stora grupps sida, varför uppmanar ni inte alla marionettens vänner att sluta se det som sker inom politiken ifrån denna grupps (demokraterna) sida och begär att dom ska sluta företräda dessa i sina inlägg?

Är det bara en sida som ska stoppas så liknar det ju mer en önskan om censur.

Och själv har jag redan svarat på denna fråga flera gånger men kan göra det igen, jag kommer att fortsätta se det som sker i Thailand ifrån Isaanbons perspektiv, och det tycker jag är både min skyldighet som Isaan vän och som medmänniska eftersom dom starka grupper som är deras motpart politiskt dominerar all media och dom flesta forum, och dessutom tycker jag att det är en solklar rättighet, precis lika självklar som att dom som bor i Bangkok är intreserade av vad som sker där och skildrar det ur Bangkoks synvinkel, eller att dom som sympatiserar med demokraterna ser det som sker ur deras synvinkel, det finns enligt mig inget facit eller rätt eller fel, och alla oilka gruppers sympatisörer borde ha rätt att göra sig och sin grupps åsikter hörda, ett forum eller samhälle där alla är tvingade att tycka samma eller att företräda samma grupper, partier eller åsikter skulle då inte jag vilja ha.

Så för mig är detta inget att diskutera och jag kommer inte att svara på mer frågor om detta, utan ägna mig åt att svara på det som trådarna gäller ur Isaanbons perspektiv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallar du "tubsikt" för "retorisk utbildning" ?

Jobbar du på ubåt?

Det finns fler än ett sett att läsa, vad som står och vad man kan anta att skribenten menar...ÄR DU ME?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ser du inget konstigt i att du är den ende på MPR som säger sig företräda några eller något i Thailand ?

Hej

Skojar du!

Vi har ju medlemmar som företräder demokraterna, militären, barlivet, landsdelar, etniciteter m.m i massor av situationer och i mängder av inlägg år efter år, många av medlemmarna går i försvarställning direkt när det parti eller den verksamhet som dom sympatiserar med eller gillar belyses negativt i något inlägg, och dom skriver gärna inlägg som är positiva för det parti, grupp eller verksamhet som dom uppfattas företräda av dom som läser deras inlägg, förmodligen tänker dom kanske inte på att dom då företräder dessa och deras verksamhet eller så vet dom om det och tycker att det är helt ok precis som jag, men det blir ju lite konstigt då om man vill förbjuda andra att göra det samma.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar du på ubåt?

Det finns fler än ett sett att läsa, vad som står och vad man kan anta att skribenten menar...ÄR DU ME?

Nej. Jag håller inte med dig i detta

I just IL:s fall är det just det han skriver som är det han menar

Har har i hundratals inlägg försvarat just det han skriver när andra försökt tolka det han skriver

Det han dock inte själv inser är att effekten av hans stöd till de fattiga i en del av landet i verkligheten enbart blir ett enögt stöd till ett visst parti och en viss mycket rik familj

Detta för att ALLA på MPR stöder fattiga i Thailand och den absolut största majoriteten stöder fattiga i HELA Thailand

Så för den lilla klick som IL med supportgrupp utgör blir det i realiteten rena parti och personstödet till ett parti och en familj som är synnerligen dåligt omtyckta av den absoluta majoriteten på MPR och en diskriminerande syn från dessa herrar på de fattigas situation i övriga Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skojar du!

Vi har ju medlemmar som företräder demokraterna, militären, barlivet, landsdelar, etniciteter m.m i massor av situationer och i mängder av inlägg år efter år, många av medlemmarna går i försvarställning direkt när det parti eller den verksamhet som dom sympatiserar med eller gillar belyses negativt i något inlägg, och dom skriver gärna inlägg som är positiva för det parti, grupp eller verksamhet som dom uppfattas företräda av dom som läser deras inlägg, förmodligen tänker dom kanske inte på att dom då företräder dessa och deras verksamhet eller så vet dom om det och tycker att det är helt ok precis som jag, men det blir ju lite konstigt då om man vill förbjuda andra att göra det samma.

Mvh Isan Lover

Nej. Jag skojar inte

Det är DU, enbart, som PÅSTÅR att andra företräder andra parter och du får konstant dagligen kritik för detta beteende.

Jag har aldrig sett något PÅSTÅ sig företräda någon annan gruppering här på MPR utan enbart uttryckt sina egna åsikter om saker och ting.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, men passa Dig, snart är du ute i kylan som Issanälskare, du får inte säga så bara för att det är så.

Har försökt förmedala mina synpunker och synintryck men då blev det kallat ointressant för debatten...Så kan de gå!

Ointressante Baa

Jag tror nog att du läser det annorlunda än vad som menas?

Ur min synvinkel i alla fall så gör du många väldigt läsvärda inlägg. Och framför allt ingjuter det respekt i.o.m att du inte verkar utge dig att företräda någon annan än dig själv.

Att du sen rapporterar vad du ser i din omgivning är ju en helt annan sak som är ganska naturlig.

Så naturligtvis förvantar jag mig att du kommer med flera intressanta inlägg!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och själv har jag väldigt svårt att förstå hur man ens kan begära eller uppmana en människa att sluta skriva om politik ifrån denna stora grupps sida, varför uppmanar ni inte alla marionettens vänner att sluta se det som sker inom politiken ifrån denna grupps (demokraterna) sida och begär att dom ska sluta företräda dessa i sina inlägg?

Är det bara en sida som ska stoppas så liknar det ju mer en önskan om censur.

Herregud människa läser du nånting innan du sätter fingrarna på tangentbordet?

Det är mig veterligen ingen som krävt att du ska sluta skriva om DIN övertygelse?

Däremot stör det folk att du påstår dig företräda folk som ej bett dig om det.

Det räcker väl att säga att du tycker att det är så.

Normala mäniskor fungerar nämligen så att när man röstar så röstar man på det minst dåliga ur ens egen synvinkel.

Och bara för att en majoritet i Isaan lägger sin röst på PT betyder det inte att varje medborgare i Isaan håller med PT i varenda liten skitfråga till 100%.

Därav har du ingen aning om vilka frågor som enskilda individer stödjer eller inte och kan därmed inte ta ALLA som stöd för varje fråga du strider om här.

Det enda du kan veta vad DU SJÄLV tycker samt din närmaste omkrets som du har daglig kontakt med.

Och bara för att man lagt sin röst på ett parti på valdagen är ju inte detta som ett bindande kontrakt att man måste slaviskt ha samma åsikt som partiet man röstat på I SAMTLIGA FRÅGOR fram till nästa valdag.

Självklart skall väl du strida för DIN PERSONLIGA åsikt.

Däremot är det INTE OK att du försöker göra gällande att ALLA SOM RÖSTAT PÅ PT i Isaan håller med dig i allt bara för att dom röstat på PT.

Det faller sig än mer osmakligt att du pekar ut dina medskribenter som odemokratiska i sina åsikter bara för att dom inte har samma övertygelse om att PT och Thaksin är rätt för landet.

Om du kunde vara vänlig att skärpa till dig på dessa punkter så tror jag att vi skulle kunna ha en ganska trevlig debatt utan iritation mot varandra!

Men sluta inte och skriv om DIN politiska övertygelse. Din åsikt kommer att respekteras om du börjar visa att du respekterar andras åsikt, utan att stoppa vad du tror i munnen på folk!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker att IL är odemokratisk. Han har likt en diktator och tyrann lagt beslag på titeln "isaan representant".

I ren demokratisk anda borde vi faktiskt rösta fram våran representant.

Har jag tid, lust och tillfälle senare idag så ska jag starta en omröstning.

Men först måste vi ha kandidater.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skojar du!

Vi har ju medlemmar som företräder demokraterna, militären, barlivet, landsdelar, etniciteter m.m i massor av situationer och i mängder av inlägg år efter år, många av medlemmarna går i försvarställning direkt när det parti eller den verksamhet som dom sympatiserar med eller gillar belyses negativt i något inlägg, och dom skriver gärna inlägg som är positiva för det parti, grupp eller verksamhet som dom uppfattas företräda av dom som läser deras inlägg, förmodligen tänker dom kanske inte på att dom då företräder dessa och deras verksamhet eller så vet dom om det och tycker att det är helt ok precis som jag, men det blir ju lite konstigt då om man vill förbjuda andra att göra det samma.

Mvh Isan Lover

Skojar du!??

Allt du skrev uppfattar jag passar 100% in på just dig.

Att du själv inte ser och känner det beror sannolikt på en kombination av urdålig självinsikt och nonchalans mot omvärlden (den begränsade omvärlden här på MPR)

Ingen idé att fortsätta diskutera detta men nu vet vi alla var vi har varandra och diskussionerna kommer vara på denna låga nivå även fortsättningsvis.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...