Jump to content
IGNORERAD

Dom röda på fotbollsturne till Kambodja, Laos och Vietnam.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste i Bangkok Post att dom röda ska åka till Kambodja för en fotbollsmatch i Phnom Penh mot ett ett lag ifrån den Kambodjanska regeringen och Hun Sen ska finnas på läktaren.

Detta får nog ses som ännu ett sätt att visa hur avspänd situationen är mellan länderna, och dom röda ska samtidigt försöka övertala Hun Sen att frisläppa dom båda gula som greps när dom trängde in illegalt i Kambodja och fängslades för detta.

Sedan säger dom att man kanske fortsätter fotbolls turnen till Laos och Vietnam för matcher där, själv tycker jag att detta verkar vara ett bra initiativ ifrån dom röda (regeringen Yingluck säger sig inte vara inblandade) och hoppas på att lite skojiga jippo länderna emellan kan vara positivt.

http://www.bangkokpo...ds-and-cambodia

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Efgtersom varken "de röda" eller "de gula" företräder landet Thailand utan enbart sig själva, sin ideologi och sina åsikter så förstår jag inte ditt resonemang

Skulle de gula föreslå en likadan match i Phnom Penh skulle det ju vara precis tvärt om

varför styr "de röda" relationerna mellan länderna t.ex ?

Att Thaksin med anhang har relationer till Hun Sen personligt och ekonomiskt styr väl inte vad hela Thailand gör ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De röda vill väl kolla hur de ska göra för att bli lika demokratiska som sina vänner i i föregångsländerna Vietnam, Laos och Kambodja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att två länder som för bara ett antal månader sedan låg i krig med varandra nu kan spela fotboll med varandra på ploj nivå ser jag som ett tecken på avsänning och att läget är på väg att normaliseras, men som någon slags "styrning" har jag svårt att se det.

Och jag tror inte att dom gula kan spela fotboll i Kambodja eftersom det förmodligen skulle leda till upplopp där och deras liv skulle vara i fara.

Skulle det dessutom leda till att dom fick loss dom gula som sitter fängslade i Kambodja skulle det väl vara en fin gest av dom röda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom röda i Thailand kan spela och då är det fred mellan "länderna" men om de gula i Thailand vill spela är det krig mellan "länderna"

Och inga av dessa organisationer representerar landet på något officiellt sätt utan är båda extrema politiska grupperingar på var sin kant av det Thailänska politiska livet

Underbar "röd logik" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer Arisman att sitta med Hun Sen?

Nix, han ska sköta pausundehållningen. Som en lönnfet Elvis i Las vegas...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Att två länder som för bara ett antal månader sedan låg i krig med varandra nu kan spela fotboll med varandra på ploj nivå ser jag som ett tecken på avsänning och att läget är på väg att normaliseras, men som någon slags "styrning" har jag svårt att se det.

Och jag tror inte att dom gula kan spela fotboll i Kambodja eftersom det förmodligen skulle leda till upplopp där och deras liv skulle vara i fara.

Skulle det dessutom leda till att dom fick loss dom gula som sitter fängslade i Kambodja skulle det väl vara en fin gest av dom röda.

Mvh Isan Lover

Vilken överraskning att du är positiv till detta. nyam.gif

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken överraskning att du är positiv till detta. nyam.gif

Kenthamon

Hej

Ja det var väl ingen högoddsare direkt att jag föredrar vänskaps fotboll före krig med grannländerna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Ja det var väl ingen högoddsare direkt att jag föredrar vänskaps fotboll före krig med grannländerna.

Mvh Isan Lover

Skulle vara kul att se dig vara kritisk någon gång över de röda, för allt gör de väl inte rätt, eller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tydligen skall även Thaksin resa till Kambodja för att se matchen mellan dom röda och Kambodjas regering, han skall även gå en golf runda med Hun Sen, detta kommer nog inte dom gula i Thailand att gilla misstänker jag, så vi lär nog höra mer om det här.

http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-09/12/c_131133755.htm

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag blir tårögd av denna nästintill heroiska hjälteinsats som dom röda utför, bara för att rädda de två stackars gulskjortorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...