Jump to content
IGNORERAD

Lätt att öppna Safetyboxen med annan kod?


StefanJ

Recommended Posts

Såg detta klipp på nätet

Funkar det i Thailand oxå månne?

Att koden 0000 öppnar Saftlådan? Det kanske bara är båg,,, men jag lär testa nästa gång iaf..

http://www.liveleak.=d60_1315404270

om det finns ett nyckelhål på boxen (kan sitta under en plastplatta på konsollen), brukar personalen ha en nyckel.

Annars så har alla boxar en "nödöppnarkod" som är olika beroende på vilken tillverkare som gjort boxen.

Detta är en utgångskod som ägaren av boxen kan ändra efter eget tycke.

Har vid tillfälle (när man haft ett par timmar över) provat mig fram och funnit att 5555 brukar vara en rolig kod att prova.

Så numera lägger jag inget av värde i boxarna utan har mina stålar på banken istället.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har jag provat om det gick att öppna min safe med föreslagna siffror men tyvärr det slutade med att personalen fick komma och hjälpa mig, de öppnade en lucka till höger och låste upp med nyckel. thumbsup.gif

jap.gif

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

om det finns ett nyckelhål på boxen (kan sitta under en plastplatta på konsollen), brukar personalen ha en nyckel.

Annars så har alla boxar en "nödöppnarkod" som är olika beroende på vilken tillverkare som gjort boxen.

Detta är en utgångskod som ägaren av boxen kan ändra efter eget tycke.

Har vid tillfälle (när man haft ett par timmar över) provat mig fram och funnit att 5555 brukar vara en rolig kod att prova.

Så numera lägger jag inget av värde i boxarna utan har mina stålar på banken istället.

"Nödoppnarkod" finns ej på alla boxar.

Har en box i Thailand och en i Sverige, de har ej någon sådan kod...just endast nyckel förutom kodlåset.

Dessa två som nämns ovan har jag köpt själv så jag har alltså originalinstruktioner till dessa.

Har även en box på jobbet, med traditionellt lås liknande "franz jäger" det skåpet har varken nyckel eller "nödöppnarkod"

Så myten ang "nödoppnarkod" kan ses som busted!!ahh.gif

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Nödoppnarkod" finns ej på alla boxar.

Har en box i Thailand och en i Sverige, de har ej någon sådan kod...just endast nyckel förutom kodlåset.

Dessa två som nämns ovan har jag köpt själv så jag har alltså originalinstruktioner till dessa.

Har även en box på jobbet, med traditionellt lås liknande "franz jäger" det skåpet har varken nyckel eller "nödöppnarkod"

Så myten ang "nödoppnarkod" kan ses som busted!!ahh.gif

ja så klart det inte finns någon kod till dina boxar.

du har ju NYCKEL!! (som sagt, finns det nyckelhål behövs ingen nödöppnarkod)

och med frans jäger e det inget KOD lås så den går oxxå bort...

så vill ändå påstå att det är plauseble med universalkod ...

Men skaffa en box med kod, utan nyckel så får du se om du inte får en nödöppnarkod oxxå.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har jag provat om det gick att öppna min safe med föreslagna siffror men tyvärr det slutade med att personalen fick komma och hjälpa mig, de öppnade en lucka till höger och låste upp med nyckel. thumbsup.gif

jap.gif

sa ju det. FINNS det nyckelhål så har personalen nyckel. annars gäller nödöppnarkod.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja så klart det inte finns någon kod till dina boxar.

du har ju NYCKEL!! (som sagt, finns det nyckelhål behövs ingen nödöppnarkod)

och med frans jäger e det inget KOD lås så den går oxxå bort...

så vill ändå påstå att det är plauseble med universalkod ...

Men skaffa en box med kod, utan nyckel så får du se om du inte får en nödöppnarkod oxxå.

Kanske skulle uttryckt mig klarare, nyckel endast för nödfall de två boxarna öppnas med elektriskt kodlås och till dessa finns inga som du kallar "nödöppnarkoder"

Att det skulle finnas någon "universal kod" är som sagt bara en myt!!.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina boxar i gästhuset "låser sig" efter tre felaktiga försök och kan sen öppnas bara med nyckeln. Så

vet inte hur kan man prova 5555 olika koder? Klart man ska ha nyckel i ägo, annars skulle jag vara

tvungen att byta boxen efter varje gäst? Det är inte många som lämnar luckan öppet efter sig och

ännu sällan säger man sin personliga kod till städerskan eller i receptionen. Tack för mig, så

funkar det hos oss i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla vid 1.10 hur hela väggen skakar, skumt.

Tur de inte använde nåt äpple, då hade väl en del fått igång en diskussion här... ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...