Jump to content
IGNORERAD

Sömnpiller?


Baxarn

Recommended Posts

Läser i vissa trådar om att några köper sömntabletter för att kunna sova på flyget. Kan någon tipsa om vad man ska köpa? Har köpt något blått piller (nej, det var inte den sortennyam.gif ) som inte funkade på mig. Ner till Thailand kan jag vara vaken eller halvsova någon timme om jag får några stänkare men hemresan vill jag vara nykter. Har nog drucket nog under semestern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även i Korat.Men i pattis är det fritt fram att köpa tom valium.

Nja, fritt fram är det inte. Det är inte tillåtet men dom säljer "under disk"

Dom tar rätt rejält betalt också. Vissa har begärt 50 baht och uppåt för en Valium.

Stillnokt tror jag är ännu svårare att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, fritt fram är det inte. Det är inte tillåtet men dom säljer "under disk"

Dom tar rätt rejält betalt också. Vissa har begärt 50 baht och uppåt för en Valium.

Stillnokt tror jag är ännu svårare att köpa.

Ok!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, fritt fram är det inte. Det är inte tillåtet men dom säljer "under disk"

Dom tar rätt rejält betalt också. Vissa har begärt 50 baht och uppåt för en Valium.

Stillnokt tror jag är ännu svårare att köpa.

Ja men då e de väl mer eller mindre fritt fram ;) kom inte ihåg va ja pröjsa men inte va de några 50 bath styck inte

men kan bero vart man går ja går till samma gumma jämt o har så gjort en 10 år allti bra priser på de man vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,jag skulle själv behöva testa med sovpiller eller insomnings tabletter när jag flyger..Är helt omöjligt att somna på flyget för min del. Har aldrig testat några som helst sömnpiller innan men skulle gärna vilja testa det när man flyger. Blir avis på alla som kan sova på planet och själv sitter man vaken,fast man hade viljat sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Har aldrig provat sömnmedel i hela mitt liv, en god måltid och lite rödvin brukar räcka för att somna på flyget numera.

När man var yngre hände det ju att man satt uppe och tjötade med kompisarna hela flygresan men då gicj det ju å andra sidan en hel del både öl, gin tonic och whiskey, och då hade man ingen tanke på att sova.

Men jag kommer aldrig att glömma en episod som inträffade på väg hem en gång för länge sedan, då träffade jag och en kompis en norrman på Don Muang som ville bjuda på whiskey och vi slog oss ned och delade på hans flaska eftersom vi hade gott om tid, och innan vi gick ombord frågade han om vi ville sova gott på vägen hem, det visade sig att han hade fullt med olika preparat bl.a sömnmedel i sin jacka som han visade upp, men vi tackade nej eftersom vi inte brukar ha några problem med sömnen, när vi kom ombord frågade han dom som satt runt omkring honom om dom ville sova gott på vägen hem och en kille och en tjej tackade ja, och somnade gjorde både dom och norrmannen, problemet var bara att dom inte ens vaknade när vi kom till Moskva för byte av plan, så när alla andra gick av satt dessa tre kvar helt omöjliga att väcka, så när vi lämnade planet stod besättningen fortfarande och ruskade dessa, undrar vad det var som han delade ut, han var sjuksköterska på ett lasarett i Oslo och hade varit i Nepal och Asien för att lära sig meditera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...